Šta je novo?

Privatni prevoznici

Био је пролетос Mercedes O405 из 1992. на 402, аутобус најбољи за линију, брз, утегнут, нископодан. До данас остао један од најбољих модела купљених за Београд.
 
Takvi stari mercedesi rade u Paraliji, čak imaju i klimu koja odlično radi. Čak je i vozač Sima pričao o tim busevima kad je bio u Paraliji

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Нисам знао да могу да им се уграде климе. Вероватно би нашим возилима тог модела требали новији мотори за то.
 
Koliko znam, niskopodni 0405N2 su iz 1996 godine, i odavno ih više nema. Po Grčkoj radi popriličan broj 405-ica svih mogućih varijanti. Ništa posebno na njima nije rađeno zbog ugradnji klima uređaja što se tiče mehanike. Motori su standardni, OM447hla, turbodizel sa 250ks, a kod starijih srednjepodnih varijanti je, verovatno, OM427, atmosferski dizel od 240ks. Imaju i razne varijante starih MAN-ova, uključujući i NL202. I njima su ugrađene klime, a malolitražni D0836 baš i ne puca od snage i obrtnog momenta, pa opet idu lepo.
 
Био је пролетос Mercedes O405 из 1992. на 402, аутобус најбољи за линију, брз, утегнут, нископодан. До данас остао један од најбољих модела купљених за Београд.
Нису нископодни, средњеподни су, имали су улаз преко једног степеника! :wink: Али, делимично сте у праву, ГСП је имао и нископодну изведбу, тачније 2 Мерцедеса O405N2 са гар. бројевима #702 и #704 ако се не варам, оба су расходована релативно недавно, пре две - три године. Сви ти аутобуси, што средњеподни, што нископодни, нису купљени, стигли су као донација Берлина крајем 1990-их или почетком 2000-их. :wink:
@ Nikola '93
Што се тиче повозитости и безбедности новог МАЗ-а 303, ту не би требало да буде никаквих проблема. Мотор је Мерцедесов, проверен и на београдским улицама добро познат OM 936 LA Еуро 6, исти као и у МАЗ-овима 203.088 које има C&LC. :wink: Мењач је ZF, а и он је највероватније исти као у поменутим 203.088.
 
Рипањац 405 и Kesha, управу сте. Побркао сам их са O405N2. Последњи O405N2 је расходован пре две године, 702. Дошли су 1997. као испомоћ због несташице делова.
 
Ako se ne varam, donirani su nam početkom 2000-tih. Mercedesi 0405, 0405G i 0405N2, a od MAN-ova NL202. Sumnjam da smo krajem 90-tih dobijali ikakve donacije, pogotovu iz Nemačke, mada može biti i da grešim.
 
O405 su došli posle 5.oktobra kao brza pomoć, a ne 1997.
Te, 1997, pošto je Beograd promenio vlast, uz mnogo opstrukcija države, iz Nemačke stiglo je 10 berlinaca (u onoj krem boji) - manova i mb, sa okruglim farovima, ne mogu sad da se oznaka setim.
A O405 su bili crveni, bilo ih je tri, a jedan je odmah forvardovan u Arilje, opštini, koja ga je kasnije ustupila požeškom pogonu pokojne "Rakete".
 
Da, zaboravih na Berlince, 305-ice i MAN-ove SL200. Kratko su i radili, jer ipak su već bili veterani kad su doterani. Poslužili su kao ispomoć za kratak vremenski period kao što kažeš.
 
Мерцедеси О305 су носили гаражне бројеве од 21 до 27. Гаражни број 24 је дониран неком приватнику око 2000.
 
Da, ti modeli. Brojevi su bili od 21, samo što mislim da ih je bilo 8. Dva mana su bila i oni su otišli Karaburmi. Zbog dvoja vrata uglavnom su radili trocifrene linije. Tada su imali petnaeatak godina, a došli su u dobrom stanju, malo posle remonta. Jedan u Kosmaju je dugo pri kraju bio gumar.
Dugo su zbog zezalica države stajali u Dorćolu iznad menze.
 
Taj gumar je upravo GB21 i rashodovan je pre nekoliko nedelja. Baš je bio oronuo i tuga ga je bilo gledati.
 
Ok.
A u Grčkoj sam viđao prilično nove 405 pod nekim grčkim imenom sa displejem na tabli. To se izgleda tamo još pravi, ili se pravilo do skoro. Sjajan koncept, uz izvesna osavremanjavanja nože baš dugo da traje. To je sigurno najuspeliji mb gradski bus, po mom mišljenju.
 
За Мерцедес је модел О405 непоновљив аутобус. Исто важи за домаћу производњу. ИК106 и Необус-ФАП 605 били и остали најбољи домаћи модели. Икарбус, Необус и ФАП би се прославили да су започели серијску производњу ових модела.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661280#p661280:mc0w5vqj je napisao(la):
branik » Uto Sep 17, 2019 11:29 pm[/url]":mc0w5vqj]Ok.
A u Grčkoj sam viđao prilično nove 405 pod nekim grčkim imenom sa displejem na tabli. To se izgleda tamo još pravi, ili se pravilo do skoro. Sjajan koncept, uz izvesna osavremanjavanja nože baš dugo da traje. To je sigurno najuspeliji mb gradski bus, po mom mišljenju.

Nemali deo Grčke sam prošao i 405-ice koje pominješ nisam primetio. Vrlo moguće da su neke i generalno remontovali, odnosno rekaroserirali, moguće ELVO ili Saracakis. Ne znam da su imali neku konkretnu proizvodnju na bazi mercedesove 405-ice. Inače, i na nekim, ne tako starim, autobusima tipa GT, može se naći obeležje karoseriste Saracakisa. Obično su to autobusi španskog Irizara. Opet, sumnjam da je u pitanju neka proizvodnja, već pre samo distribucija. Duži niz godina Grci nemaju neku ozbiljniju proizvodnju autobusa. Moguće da nadograđuju kombi šasije za mini i midibuse. To se skoro svuda radi, pa i kod nas imamo barem dve radionice koje se time bave, Rayan i Feniks.
 
Video i vozio se na Krfu, na liniji ka Ipsosu. Mota mi se po glavi Saracakis. Taj u kome sam se vozio, a i ostali, delovali su vrlo novo. Pri tome, čepaju ih za sve pare. Uredno funkcioniše tastercza najavu izlaska.
 
E od Jonskih ostrva jedino na Krfu nisam bio, tako da te 405-ice nisam imao prilike da vidim. Na nekim slikama sam mogao samo videti da imaju i zglobne mečke 0405G. Vrlo moguće da je Saracakis. Iskreno, skoro nisam video ništa za šta bi se moglo reći da je novije proizvodnje, a da nosi znak ELVO. Šteta što nemaš i neku sličicu :)
 
Ne bi me iznenadilo ni da su samo detaljno sređeni po nabavci, a potom vrlo pedantno održavani. To je kod njih, bar što se tiče turističkih mesta, bio to kontinent ili ostrva, nešto uobičajeno i potpuno normalno. Kad god imaju lufta, stalno nešto čiste i glancaju, i spoljašnjost i unutrašnjost. Poslednjih desetak godina sam uglavnom na ostrvima do kojih idem sopstvenim prevozom, pa sam i autobuse slabije koristio. No, na Halkidikiju sam se vozio ko zna koliko puta i 305-icama pre deset i više godina. Bukvalno su i one bile kao nove, iako su i tada imale barem dvadeset godina, s obzirom da su proizvodile do sredine 80-tih godina. Kačio sam, relativno skoro, i slike 303-jki, za koje se ne zna koja odaje bolji utisak, a kao putnik nikad ne bi rekao da su to vozila s kraja 80-tih godina. Zaboravih da su Grci svojevremeno proizvodili autobuse i na bazi 405-ice. Da je u pitanju ELVO, odaje ih više detalja na karoseriji. Vozili su po Atini, a verovatno su proizvedeni 90-tih godina. Ne sećam se da sam takva vozila viđao po Solunu, s obzirom da su u tom gradu godinama dominirali plavi Saracakis VOLVO-i. Saracakis je uglavnom nadograđivao VOLVO-ove šasije, a ELVO SCANIA-jine, mercedesove, i opet šasije VOLVO-a, koliko sam mogao primetiti. Solun, inače, već nije primer bog zna kakve brige o vozilima, s obzirom da im ni Citari nisu baš za prezentaciju.

Elem, teško da će i Nemci više ikada proizvesti tako robusne i kvalitetne autobuse, poput 305-ica, 405-ica i MAN-ova tipa SL. Vrlo jednostavni i unificarani po VÖV standardu. Daleko od toga da i jedan Conecto nije kvalitetan, al 405-ici baš i ne može da pariria, što se i u jednom GSP-u pokazalo u praksi. Becks je baš kačio slike 405-ice Like bim tursa, i mislim da je napomenuo da je prešla skoro pa 2.5 miliona kilometara, i da je dalje pouzdana i uopšte utegnuta i vrlo povozna. Izvinjavam se na Off topik-u i malo dužem postu.
 
Bitnu stvar zaboravljate a to je klima i uslovi rada. Suva klima, bez snega, soli i niskih temperatura i ako dodamo daleko lakše uslove rada dobija se dobitna kombinacija za siromašne prevoznike koli če vozilo držati u eksploataciji dugi niz godina, decenija.
Nova vozila su prost odgovor na nove uslove rada, na strožije ekološke standarde, uslove koje i putnici zahtevaju.
Kada se stavi na papit da su ranije generacije vozila imala po 25-30 l ulja i da se ono menjalo na 5000 (GSP) - 10000 km a današnja oko 15 i da su intervali zamene na 60000 km jasno govori o jednoj činjenici a to su troškovi eksploataciji. Vozilo je daleko više u saobraćaju gde zarađuje pare, majstori su daleko manje angažovani. Drugo je potrošnja goriva koja je daleko manja.
Elektronika je postala dovoljno pouzdana (zaboravimo na GSP koji nema para za održavanje).
Veoma su bitni i bezbednosni standardi koji su ipak na prvom mestu.
Grk bi sigurno to staro vozilo zamenio novim da ima para.
 
Sve to stoji, kao i činjenica da se vozila, bilo nova bilo polovna, uzimanju prema potrebama. U Grčkoj po većim gradovima, jedina dva baš velika grada i jesu samo Atina i Solun, špartaju i nova gradska vozila kao i svugde po Evropi. Atina je i najveći kupac Solarisa u jednom cugu do sada, koliko znam. Preko 300 autobusa svih kategorija (manji Alpino, solo i zglobni Urbino). Po manjim gradovima, kao što su Kavala, Janjina, Patra i drugi, opet, ima dosta starijih vozila iz uvoza, i naravno, podrazumeva se da odaju utisak pristojnih i dobro održavanih vozila. Po još manjim gradovima po nekim ostrvima, logično, potrebe za lokalnim prevozom gradskim autobusima nisu tako velike, sem u sezoni, a naravno da nešto mora raditi i preko zime. Nemaju baš toliku potrebu za novim vozilima u tim uslovima. Što se topografije terena tiče, generalno u primorju, uključujući i ostrva, uslovi uopšte nisu tako naivni. Mnogo je, neretko, vrlo strmih i uzbrdica i nizbrdica. Takođe, nije lako ni sačuvati vozilo od korozije, a i lak od brzog propadanja. Ne baca se veštačka so, al zato ima prirodne koliko hoćeš, plus pesak sa prašinom i vetrom i, naravno, mnogo sunca :) Turistički autobusi su već druga priča. Njih već ima podosta i vrlo mladih, a i potpuno novih svih mogućih evropskih i svetskih proizvođača.
 
Ok. Deo vozila radi samo tokom sezone. U velikim gradovima sezona ne postoji. Zato ti u Solunu izgledaju tako, jer cele godine rmbaju.
A malim prevoznicima svakako je isplativije da paze starija vozila, nego da češće kupuju nova.
 
Da li je realno da se u 19h na stanici Bulevar Peke Dapčevića u smeru ka Konjarniku 50-ica čeka pola sata?
Gužve na Trošarini su verovatno uzrok, ali zar nema neki bolji plan kako bi ova linija išla brže jer mislim da uopšte nije problem angažovanost buseva...

Još da dodam koliko puna je bila 50-ica koja je naišla

Sent from my MI 8 using Tapatalk
b69229d76f492fac3f3894ed0e4bd4f9.jpg
 
Vrh