Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661254#p661254:377jwafi je napisao(la):
nekianonimnilik » Uto Sep 17, 2019 10:45 pm[/url]":377jwafi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660852#p660852:377jwafi je napisao(la):
solecar » Pon Sep 16, 2019 8:44 pm[/url]":377jwafi]ODREĐENI VOZAČI GSP-A ĆE UČITI KOJIM STILOM DA VOZE

Sekretarijat za javni prevoz nedavno je raspisao konkurs za izradu projekta Istraživanje uticaja stila vožnje (eko-drive) na energetsku efikasnost kod autobusa na električni pogon (E-bus). Ovo zapravo znači da bi određeni vozači autobusa na električni pogon trebalo da imaju tačne instrukcije kojim stilom će voziti ulicama grada – ekološki, običan ili agresivan, prenosi Telegraf.

Istraživanje se sprovodi jer električni autobus ima mogućnost da tokom kretanjaj bez pogodna deo energije vrati u kondenzatore (rekuperacija), na primer – prilikom kočenja i vožnje nizbrdo. U konkursnoj dokumentaciji stoji da je cilj projekta da se unapređenjem energetske efikasnosti i bezbednosti u saobraćaju postignu i ciljevi unapređenja i zaštite životne sredine u gradu Beogradu.

Istraživanje će biti obavljeno u dve faze upotrebom elektrobusa sa linije EKO 1. Prva faza će se odvijati na poligonu i rok za testiranje je 50 dana. U ovoj fazi eletrobus će sa i bez opterećenja na poligonu ubrzavati i usporavati različitim tempom, a na osnovu izvršenih ispitivanja i dobijenih zaključaka definisaće se stilovi vožnje. U fazi 2 će se isptivati elektrobusi na liniji EKO 1 u roku od 35 dana gde će vozač voziti različitim stilovima (ekološki, običan i agresivan) kako bi bili potvrđeni rezultati sa ispitivanja iz faze 1 i to u realnim uslovima. U okviru obe faze, obavljaće se i obuka vozača.

izvor: beograduzivo.rs

o ovakvom nekakvom istrazivanju se pricalo jos odavno, ne secam se pre kolko godina, ali tad se otprilike gradila okretnica blok 20 u vladimira tomanovica, i naravno macku o rep...
Malo si pobrkao lončiće. Okretnica blok 20 je u Vladimira Popovića , dok je Vladimira Tomanovića kod kod Plavog mosta. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661254#p661254:jyf83pfw je napisao(la):
nekianonimnilik » 17 Sep 2019 10:45 pm[/url]":jyf83pfw]

o ovakvom nekakvom istrazivanju se pricalo jos odavno, ne secam se pre kolko godina, ali tad se otprilike gradila okretnica blok 20 u vladimira tomanovica, i naravno macku o rep...
Bas sam i ja u jednom trenutku pomislio isto. I to posle citanja da ce biti ovo istrazivanje, nekako mi navire secanje da je vec bila neka prica o obuci vozaca za bolju voznju, i kao u cilju smanjenja trosenja goriva i generalno ekoloska prica, plus prijatna voznja za putnike. Ali nisam bio siguran da li je to nekakvo mesanje sa ovom novom pricom pa mi se stvorila iluzija da je nesto tako ranije bilo vec. Ali izgleda da nisam jedini.
 
Нешто што бих волео да постане редован призор - електробус на Зелењаку :)
 
Građani zadovoljni uslugom „Vrabac servisa”

Članovi Gradskog veća Zoran Adamović i Elena Bilić razgovarali su danas na Obilićevom vencu sa građanima koji koriste „Vrabac servis” kako bi se uverili u prednosti ove besplatne usluge koju je omogućio Grad Beograd.

Događaju je prisustvovao odbornik u Skupštini grada Beograda Radoslav Marjanović.

Zoran Adamović je istakao da su sugrađani prezadovoljni ovim servisom, što je i bio cilj ove inicijative.

– Naša politika je da, kada neki projekat realizujemo, posle izvesnog vremena se vratimo i vidimo kako to funkcioniše u praksi i da li su građani zadovoljni. Takođe, ovakve prilike su odlične kako bi čuli neki novi predlog ili sugestiju da unapredimo naš rad – rekao je on.

Član Gradskog veća je podsetio da „Vrabac servis” vozi rutom dugom 2,2 kilometra na kojoj ima osam stajališta.

– Vozila saobraćaju u intervalu od po deset minuta i može da preveze sedam putnika. Najvažnije nam je da su građani veoma zadovoljni, ali i turisti koji iz druge perpektive mogu da više naš grad. Takođe, zadovoljni su i stariji koji lakše mogu da se prevezu u ovoj pešačkoj zoni, ali i mladi kojima je ovaj vid prevoza veoma zanimljiv – rekao je Adamović.

Prema njegovim rečima „Vrabac servis” je veoma praktično rešenje za pešačke zone s obzirom da je u planu da se u centru grada i dalje radi na njenom proširenju.

– Trenutno imamo četiri vozila, ukoliko bude potrebe nabavićemo još. Važno nam je da omogućimo građanima besplatan prevoz na ekološki način i da tako dobiju šansu da u centru vrlo brzo završe svoje obaveze ili turistički upoznaju naš grad – rekao je on i dodao da će nastaviti da se trude da Beograd bude moderan grad i da ga unapređuju u svim njegovim segmentima.

Radoslav Marjanović je naveo da je iz razgovora sa vozačima ovih vozila saznao da su ljudi veoma zadovoljni, a da je turistima posebno interesantan s obzirom da ovakav prevoz ima samo pet gradova u Evropi.

– Turisti se čak i nekoliko puta zaredom voze ovim prevozom, što je veoma simpatično. Imamo šta da im pokažemo i nadam se da će ih u narednom periodu biti još više – kazao je gradski odbornik.

On je podsetio da je rekonstruisan i Obilićev venac, za koji je rekao da je sada prelepa pešačka zona, koja se nadovezuje na rekonstruisan Park vojvode Vuka, pešačku zonu na Topličinom vencu i preuređen Kosančićev venac.

–U centralnom delu grada rekonstruisano je preko 200 fasada i sa ovim pešačkim zonama dobili smo jednu potpuno obnovljen deo. Ako se građani sete kako je izgledao Obilićev venac koji je bio samo parking, videćete da je njegov izgled potpuno promenjen i da je sada ovde više od 100 stabala. Naši građani mogu sa ponosom da kažu da naš centralni deo grada izgleda kao što izgledaju centri velikih evropski prestonica, na čemu smo zaista radili vredno – poručio je Marjanović.

Govoreći o novinama u centralnom delu, Marjanović je naglasio da je aktiviran sistem potapajućih stubova.

– Postoje jasno definisana pravila u okviru pešačke zone i tačno se zna kada se vrši snabdevanje lokala, te su ovi stubići postavljeni u odnosu na njihov rad. Sve hitne službe kao što su hitna pomoć, vatrogasci i policija koja ima potrebu da uđu u pešačku zonu oni to mogu da učine u bilo kom momentu, jer njihove registarske oznake automatski spuštaju stubiće – objasnio je on.

Kako je kazao Marjanović, njegova odbornička grupa u Skupštini grada insistira da se nastavi projekat obnove fasada kojih u centru grada ima mnogo i predstavljaju istorijsko nasleđe.

izvor: beograd.rs
 
Каква глупост. Врабац се напуни већ на почетној станици и углавном се људи возе онако из забаве целом трасом тако да на наредним стајалиштима ретко ко и чека превоз.
 
S obzirom da je pešačka zona zamišljena kao jedna velika zabava sa kafićima , ne čudi što je i Vrabac u tom duhu.
 
vrabac je debilizam na kub! da ne kazem nesto jos poganije. taj adamovic i bilicka lazu za sve pare o zadovoljstvu stanara uslugom "vrapca". za ekipu koja bleji po centru je verovatno cool.
 
Profesionalnim blejačimna je to sigurno cool. Da malo izbleje i u pokretu. :)
 
Vozila za prevoz gostiju unutar hotelskog kompleksa.
 
Поздрав!

"Врабац сервис" ружи пешачку зону. Људи га користе из забаве, не да би разгледали Београд.
 
Она теза да ће неко врапцем од гараже до стана са нпр. кесама из куповине је таква небулоза.
 
Koristan samo za stare ljude i one malo više punije koji ne žele da pešače. Juče sam ga video u Knezu i išao je brzinom pešaka, skroz tih i niko mu se nije sklanjao sa puta. Em što je bila gužva, em što je baš tih i verujem da ga niko nije čuo ispred. Glupost neviđena, bolje da vozi po Kalemegdanu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666037#p666037:3sva8pay je napisao(la):
Дошљак » 03 Oct 2019 11:39 am[/url]":3sva8pay]Каква глупост. Врабац се напуни већ на почетној станици и углавном се људи возе онако из забаве целом трасом тако да на наредним стајалиштима ретко ко и чека превоз.

Biće interesantno videti im izraze lica kad narod izgustira tu novotariju. I dalje nema minibus cirkulatora od autobusa a kamoli od nikad izgrađenog metroa.

Može ostati samo kao last mile prevoz starih i slabo pokretnih osoba, za sve ostalo minibus.

Jednosmerna kružna minibus linija C1 Zeleni Venac - Studentski Trg - Zeleni Venac sa taktom na 7min (2x MB Sprinter City 35 a može i Rampini Ale) koja bi saobraćala ulicama Brankova, Prizrenska, Terazije, Kolarčeva, Vase Čarapića, Uzun Mirkova, Pariska, Kneza Sime Markovića (pored Saborne Crkve), Pop-Lukina i opet Brankova usput bi spajala terminus Zeleni Venac i Terazije sa Kalemegdanom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666160#p666160:4a1mejnq je napisao(la):
marrecar » Чет Окт 03, 2019 3:48 pm[/url]":4a1mejnq]Koristan samo za stare ljude i one malo više punije koji ne žele da pešače. Juče sam ga video u Knezu i išao je brzinom pešaka, skroz tih i niko mu se nije sklanjao sa puta. Em što je bila gužva, em što je baš tih i verujem da ga niko nije čuo ispred. Glupost neviđena, bolje da vozi po Kalemegdanu.
Вози врабац и по Калемегдану али запослене ЈП Броградска тврђава. Идентично возило :D
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=g2bzKZ_fMLE[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=p30usmfF1p4[/youtube]

Lohr Cristal električni mikrobus.

Postoji u ručnoj i samoupravljajućoj verziji. Najveća prednost je kuplovanje. Na prvi pogled zbog velike površine panela oko tablica gde se obično nalazi neki kontakt (od tramvaja do čuvenih zijača s rudom) učinilo mi se da je kuplovanje beskontaktno, međutim ipak ima kontakt dole. Može da zakačinje/otkačinje po potrebi kao šinsko vozilo. Ne znam zašto ovo ne rade sa normalnim autobusima?

Lohr ima proizvodni pogon u Bačkoj Topoli a oni kupuju Kineska ***nja.
 
од када је Лор у Бачкој Тополи? то нисам ни знао. а шта праве тамо? (биће да је зато некоме пало напамет да се узима Транслор за Београд)

а за ово возило, не знам у коликој је употреби и колико кошта по јединици. али свакако лепо изгледа, нарочито од оног Врапца
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666889#p666889:1v8c1dd1 je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Oct 2019 09:00 pm[/url]":1v8c1dd1]од када је Лор у Бачкој Тополи? то нисам ни знао. а шта праве тамо? (биће да је зато некоме пало напамет да се узима Транслор за Београд)

а за ово возило, не знам у коликој је употреби и колико кошта по јединици. али свакако лепо изгледа, нарочито од оног Врапца

http://crm.siepa.gov.rs/suppliers-srb/s ... php?ID=985

https://lohr.fr/lohr-automotive/eurolohr-200/

Izgleda proizvode komplete prikolica i nadgradnji za nosače automobila.

No totalno nebitno, čak i ako se ta vozila ne proizvode u Srbiji domaći pogon svakako doprinosi kako lokalnoj ekonomiji tako i razvoju novih tehnologija (R&D) pomenutog proizvođača poput ovog elektrovozila bez obzira na to što se dotični proizvodni segment ne proizvodi ovde.

Treba da vrednuju ne samo proizvode napravljene u Srbiji već proizvođače koji ovde imaju pogon, bez obzira na lokaciju pogona drugog proizvoda iz game.

To je manje zlo nego da Ikarbus ignoriše P.E.I harmonike a Otokar i Mercedes prodaju iste, pre montaže uvežene u Tursku (iz Srbije) kao strani, turski proizvod na naše tržište. Ikarbus uvozi turske delove lošijeg kvaliteta pa prodaje kao domaću robu. Naveo sam jedan primer naše kvalitetne robe koja se prodaje kao Turska, za ostalo ne znam.

Ovaj Lohr Cristal/i-Cristal je po meni svakako primerenije vozilo za najstroži centar grada pun turista. Pretpostavljam da cena nije prava sitnica, mada ne treba ignorisati ni činjenicu da je ono Vrabac vozilo čist primer škrtarenja na najvažnijem mestu.

Škrtari se na primarnom voznom parku, pa i na turističkoj liniji o kojoj treba narod da priča kad se vrate sa puta. Mislim nemam reči zaista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666893#p666893:uhdygee0 je napisao(la):
tragac » Суб Окт 05, 2019 11:07 pm[/url]":uhdygee0]Ovo je odlično za fidovanje BGvoza

Тако је. И уместо врапца би било боље, и личи на превоз и може више људи да стане.

Ето решења за Прокоп. Са овим прдавцем може да се повеже прокоп са било којим транспорним чвором у Београду.

Translohr је већ нешто што нама свакако не треба.
 
Ма, није, Прле какав Прокоп. Железница тражи велики капацитет, јер су возови сувоземна превозна средства - највећег капацитета. Шта кад изађе, истовремено, 500 људи из два воза у шпицу? Колико ових мотокултиватора треба да се они развезу?

Шатл за главну железничку станицу је у најмању руку зглобни аутобус (у Њујорку је метро).
 
Ово може да буде фидер евентуално за станице Ресник и Кијево.
 
Ја мислио о садашњој ситуацији. Или сада има 500 путника у шпицу? Па како тај народ уопште иде одатле?
 
Рецимо да је предвиђено да са Прокопа крене воз за Нови Сад за Егзит са дуплим ФЛИРТом као што су полазили са бивше железничке станице Београд. То је око 930 путника ако буде цео попуњен, а само са седењем 470. Како превести те људе до Прокопа, и како их по повратку превести од прокопа? Tу треба најмање 3 до 7 зглобних Солариса само за један такав воз.
 
Baš zato što i nemaš gradski prevoz sa normalnim taktom , nemaš ni preveliki broj putnika. A igračka kao što je Vrabac , svakako ne bi pomogla da se popravi situacija , jer treba imati u vidu da taj prevoz treba da funkcioniše i u vanrednim okolnostima , poput one koju je spomenuo Došljak.
 
Vrh