Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Da li se napokon zna kakva će staza da bude? U nivou puta kao traka ili na trotoaru? Prolazim četso bajsom tuda i nije baš prijatno voziti dok vozila zuje pored tebe
 
Drago mi je da je još neko primetio kako se grad menja na bolje kada se sklone automobili.

Dan bez automobila bi trebalo tome da služi, da na makar jedan dan bude očigledno kako bi mogao da izgleda grad bez automobila. Tih dana mi samo zatvorimo Kralja Milana koja i nema parkinge, jer je tako najlakše. U Budimpešti npr. organizuju veoma bogat program i kampanju, iznesu i naprave u Andrassy bulevaru izložbu od svih vozila javnog prevoza, od starih koje se čuvaju u muzejima, do najnovijih, i obično se tada nova vozila i uključuju u saobraćaj po prvi put, aktivisti udruženja koja se bave mobilnošću su takođe uključena i imaju svoje štandove i aktivnosti, ulica bude zatrpana Bubi biciklima i sve izgleda kao neki mali saobraćajni karneval. Kod nas imamo promenu samo u vidu mirne ulice koja ima barijere u par raskrsnica i jedina je lepota u tome što ljudi, manje-više zbunjeni što je ulica uopšte zatvorena, pronalaze načine kako mogu koristiti ulicu, i prvi koji uzmu da koriste kolovoz uvek budu biciklisti, roleraši, skejteri... Pa onda možda zagazi i koji pešak.

Kritična masa takođe tome služi, kada biciklisti zauzmu čitav kolovoz i dobiju novu perspektivu grada sa sredine ulice.

Tome služe i tzv. Parking days, to su one akcije gde se zauzima jedno ili više parking mesta na ulici, pa se na jedan dan pretvore u parklet, tj. kao malu površinu za druženje, da bi se pokazalo na koliko različitih načina može da se koristi javni prostor, umesto za parkiranje automobila.

I u tom kontekstu, toliko omražene bašte kafića koje zauzimaju parking mesta nisu lošije nego na tom mestu parkiran automobil, jer su bašte kafića produktivniji, lepši i korisniji deo gradskog života od parkiranog automobila.

I osim ozbiljnih strategija koje nam fale, i infrastrukture poput garaža na obodu centra koje spominjete, nama hronično fale spomenute edukativne aktivnosti, koje bi mogle široj masi da pokažu kako sve može da se koristi grad, a ne da nam svakodnevica bude monotonija dinamičkog i statičkog automobilskog saobraćaja. Osećam se kao da se ponavljam, avaj to je ponovo ono što bi Sekretarijat za saobraćaj trebalo da radi na ulici, umesto što se kriju u svojim kancelarijama i misle da tamo preko nekih monitora upravljaju saobraćajem. Ne može se tako baviti ljudima i njihovim potrebama, jer ljudi nisu mašine kako su oni umislili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666034#p666034:1gwhpjl0 je napisao(la):
Дошљак » 03 Oct 2019 11:35 am[/url]":1gwhpjl0]Мислим да ће бити стаза, али ће у духу динамике свих досадашњих радова прво направити коловоз са ивичњацима, па пустити у саобраћај па након месец дана кренути тротоаре и стазу.

Ako se dobro sećam, pre nekoliko godina kada su planovi za taj bulevar bili na javnom uvidu, žalio sam se što nema biciklističke infrastrukture. Odgovor je bio da biciklističke staze nisu predmet ovog plana, zato što se one planiraju uz korito reke Topčiderke, sve od petlje kod Mosta na Adi. Tako da pretpostavljam da treba da sačekamo još sto godina da nekome padne na pamet da aktivira i taj projekat, koji bi zahtevao da se završe i nezavršene veze u okviru petlje kod mosta, da se osposobe liftovi itd, dakle sve zvuči kao long shot i kao da će još mnogo vremena proći dok vi sa Rakovice tu vidite biciklističku stazu.
 
Neko ne shvata razliku između uklanjanja parkinga sa ulica i eliminisanja automobila odnosno saobraćaja u gradu...

A Kritična masa, njena pozadina, njene metode, njen legitimitet, kao i njeni (ne)postignuti rezultati su već odavno poznati širom sveta. Pametnom dovoljno.

P.S.
''Saobraćajni karneval''... gospode bože... :lol: :roll: :bash:
 
Ove godine organizovati Dan bez automobila je čista glipost. Pa pod Vesićem mi imamo 365 Dan bez automobila. Jlaki, pomisli recimo na majku dvogodišnjeg deteta koja će sutra uveče (nedelja, dabome) morati da završi smenu u 22h a da onda uveče dođe kući na periferiju. Opština Rakovica, za koju vi cikloaktivisti ne znate ni da postoji. I kad dođe kući u 23:45 mora da pripremi dete za vrtić i ustane u 6 ujutru da bi nekako opet mogla na posao. Jesu radnička prava ugrožena i treba rešiti to sa poslodavcem, ali pošto ne možete nemojte stajati na muku običnom narodu vašim kerefekama. I da, ja sam odustao od vožnje bicikla jer delim iste ulice sa šleperima i autobusima i sad i Vesićevim rovokopačima u pokretu ili u radu. Ali to za vas cikloaktiviste ne postoji nego samo NGB, deo Zemuna i krug dvojke, tamo ako nijansa farbe horizontalne signalizacije na bici stazi nije dovoljna odmah 1000 psotova na fejsu kako je to TRAGEDIJA1 STRAŠNO! KATASTROFA! a što su pojedini ljudi sa velikim potrebama ili željom za rekreacijom i vožnje istog tog bicikla odsečeni od grada to ništa

Jbg, nemam 300 000 Eur za jednoiposoban stan na УРЋОЛУ! niti su mi dojahali preci u vreme kad se tamo mogao priuštiti stan. Nisi svi možemo da se nastanimo na taj УРЋОЛ! osim ako nam nije cilj da od grada pravimo Hong Kong i da rastemo vertikalno (majke mi psole svega možda bi i tu ideju trebalo razmotriti). Ali do tada, samo da ne smetate sa kerefekama i licemerjem.
 
Ljudi moraju da shvate da je Grad krivac za sve ove gužve i da je jedino Grad kriv za duge (i probijene) rokove. Shvatamo mi to ovde na forumu, ali ima sasvim dovoljno ljudi koji to ne razumeju i onda će da krive bicikliste, trkače, LBGTxyz...
 
Naravno. Ali ne treba im dolivati vodu na vodenicu. I svi znamo da njima odgovara da je grad raskopan iz ovog ili onog razloga. Zato se ne treba glupirati njima u korist. A pritom elementarne infrastrukturne nedostatke na periferiji koji isključuju mogućnost "zelenog" transporta i rekreaciju potpuno ignorisati kao da se to dešava na ostrvu Pitkern a ne na 10ak km od njihovih salonaca.
 
3b9fb3e4b49a468d3c19b8802783693b.jpg


vol 2

sad bi bila fora da krenu poplocavanje


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hoce biti dvosmerna bici staza? Ne mogu da prozenim sirinu ovako preko slike
 
OK ovo je dobro za električne bicikle i trotinete. Pod uslovom da imaju makar PSP.
 
Deluje usko za dvosmernu tako da očekujem da iscrtaju isprekidanu blizu pune.
Međutim pešački su bili iscrtani tako da ne se to ne uklapa. Videćemo uskoro čime će nas iznenaditi. Projekat naravno nećemo videti, a vreme potrešeno na uzaludno iscrtavanje prve verzije niko ne može da vrati (ali može da naplati od NAŠIH para)

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666772#p666772:15wk7kxo je napisao(la):
tragac » 05 Oct 2019 01:50 pm[/url]":15wk7kxo]Ove godine organizovati Dan bez automobila je čista glipost.

Slažem se, i da si pažljivije čitao mogao si to da protumačiš iz onoga što sam napisao. Napisaću ponovo: ovo kako oni organizuju tzv. Dan bez automobila je dan bez sadržaja, koji nikakvu promenu svesti neće doneti. Ja sam rekao da taj program treba da bude bogatiji, onda kada grad zapravo ima čime da se pohvali, recimo nekim napretkom u razvoju sistema javnog prevoza ili bilo čega drugog. Ova repriza Dana bez automobila koju su oni proglasili sada je i po mom mišljenju čista nebuloza i mislim da koriste opštu konfuziju oko blokiranog centra grada radovima da obeshrabre ljude da uopšte prolaze kroz centar autom i da traže alternative kako bi ga zaobišli, mislim da je to jedina funkcija ovogodišnjih Dana bez automobila, jer evo imamo i v2 ovih dana koji nije opravdan bilo kakvim smislenim programom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666772#p666772:15wk7kxo je napisao(la):
tragac » 05 Oct 2019 01:50 pm[/url]":15wk7kxo]OvePa pod Vesićem mi imamo 365 Dan bez automobila. Jlaki, pomisli recimo na majku dvogodišnjeg deteta koja će sutra uveče (nedelja, dabome) morati da završi smenu u 22h a da onda uveče dođe kući na periferiju. Opština Rakovica, za koju vi cikloaktivisti ne znate ni da postoji. I kad dođe kući u 23:45 mora da pripremi dete za vrtić i ustane u 6 ujutru da bi nekako opet mogla na posao. Jesu radnička prava ugrožena i treba rešiti to sa poslodavcem, ali pošto ne možete nemojte stajati na muku običnom narodu vašim kerefekama.

Ja sam takođe gore napisao da sam se svojevremeno bavio javnim uvidom u plan koji se odnosi na jednu od najvažnijih magistrala te Rakovice, a koja se ovih dana rekonstruiše, dakle kada sam se bavio biciklističkim aktivizmom aktivno trudio sam se da obuhvatim i one delove grada koji nisu deo moje svakodnevne traverzale, iako me niko nije pozivao na to, ili ne daj bože plaćao da to radim. Mada mi ćale živi na obodu Rakovice pa često prolazim i tim ulicama i znam kako saobraćaj izgleda u tom delu grada, pa sam delom želeo da se taj potez saobraćajno uredi da jednog dana i on sa mojim mlađim sestrama može da prođe biciklom do Topčiderskog parka, Ade...

Što se tiče ovog drugog dela gde me pozivaš da mislim na majku dvogodišnjeg deteta i radnička prava, pozvao bih i tebe na odgovornost, pošto očigledno uzimaš protektorat u odnosu na taj deo grada, pretpostavljam da živiš tamo i da bi mogao i sam da se pozabaviš problemima svoje i svakodnevice svojih najbližih sugrađana, ako ti je to cilj. Ali meni deluje da ti ovim pisanjem samo želiš da uniziš moj doprinos temi, tako što svodiš celog mene na jednu dimenziju moje ličnosti.

Kada govorimo o radničkim pravima i kada već govorimo o meni, rećiću ti da sam i ja radnik koji svakodnevno, od utorka do nedelje, saobraća biciklom na posao od Zvezdare do centra grada gde od dana kada sam se preselio nikad nisam video da prestaje gužva i jezivo agresivno ponašanje od strane vozača automobila zbog toga, a bicikl je ipak još uvek moj izbor zato što ne biram da budem zaglavljen u javnom prevozu ili u CarGo-u u proseku 40 minuta do pola sata za nekoliko kilometara, nego ću radije istu razdaljinu preći za par desetaka minuta biciklom, dovijajući se kako znam i umem kroz sokake i budžake. Nekoliko godina unazad sam i ja radnik, radio sam prvo u blizini Pančevačkog mosta, u to vreme živeo na obodu Novog Beograda, pa pošto nikada nisam bio u prilici da priuštim sopstveni stan živeo u iznajmljenim stanovima prvo na Medakoviću, pa eto igrom slučaja kratko i na Dorćolu (sa razlogom kratko, najgore iskustvo), a danas sam na Zvezdari, i ne mogu ni da sanjam o tome da zapravo posedujem stan, to vezano za ovaj deo tvoje poruke:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666772#p666772:15wk7kxo je napisao(la):
tragac » 05 Oct 2019 01:50 pm[/url]":15wk7kxo]
Jbg, nemam 300 000 Eur za jednoiposoban stan na УРЋОЛУ! niti su mi dojahali preci u vreme kad se tamo mogao priuštiti stan. Nisi svi možemo da se nastanimo na taj УРЋОЛ! osim ako nam nije cilj da od grada pravimo Hong Kong i da rastemo vertikalno (majke mi psole svega možda bi i tu ideju trebalo razmotriti). Ali do tada, samo da ne smetate sa kerefekama i licemerjem.

Uveravam te (i bukvalno se zgražavam da ovo pišem jednako koliko sam se zgražavao kada sam čitao tvoju poruku) da se moja svakodnevica ne odnosi na nikakve kerefeke i licemerje, već da i ja imam svoju funkciju u ovom društvu i da mu doprinosim jednako kao i bilo koji drugi radnik ili radnica u ovom gradu, mimo biciklističkog aktivizma kojim se zapravo ne bavim aktivno već nekoliko godina, ali to ne znači da je moja svest o mogućnosti pristojnog života u ovom gradu umrla. Ne razumem zašto meni oduzimaš epitet "običnog naroda" kao da sam neka posebna sorta ili profesionalni plaćeni aktivista, ja kao i svako drugi želim pristojne uslove za saobraćanje onim trasama koje inače koristim.

Neko ko živi u Borči baviće se saobraćajnim i komunalnim problemima tog dela grada, ako je spreman da odvoji malo slobodnog vremena za to. A isto tako poznajem ljude koji to tako i rade, ali se bave i problemima unutar centra grada, zato što razumeju da odatle svaki razvoj kreće, da se tim delovima grada ipak najveći broj ljudi kreće i da bi razvoj biciklističke infrastrukture od centra ka periferiji imao uticaj na veći broj ljudi nego što je to sada slučaj, kada se grad fragmentarno bavi malo trakama u Neznanog junaka, malo u Beogradu na vodi, malo i Ruzveltovoj, gde sve to što rade ostaje bez ikakve veze, čime se umanjuje i uticaj koji svi ti potezi imaju na širu saobraćajnu sliku u ovom gradu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666772#p666772:15wk7kxo je napisao(la):
tragac » 05 Oct 2019 01:50 pm[/url]":15wk7kxo]
I da, ja sam odustao od vožnje bicikla jer delim iste ulice sa šleperima i autobusima i sad i Vesićevim rovokopačima u pokretu ili u radu. Ali to za vas cikloaktiviste ne postoji nego samo NGB, deo Zemuna i krug dvojke, tamo ako nijansa farbe horizontalne signalizacije na bici stazi nije dovoljna odmah 1000 psotova na fejsu kako je to TRAGEDIJA1 STRAŠNO! KATASTROFA! a što su pojedini ljudi sa velikim potrebama ili željom za rekreacijom i vožnje istog tog bicikla odsečeni od grada to ništa

Ja sam, dakle, provodio sate da pišem primedbe preko desetina stranica sa sve grafičkim prilozima kako bi rakovičke ulice trebalo da izgledaju, sa dugačkim obrazloženjima o tome zašto bi to trebalo da se implementira, a jedan od razloga bio je upravo to - veza Rakovice sa postojećim biciklističkim stazama koje su se tada svodile uglavnom na rekreativne zone uz reku... Isto tako sam svojevremeno primedbovao na svaki plan koji se pojavljivao na javnim uvidima, čak i za periferne delove grada u koje sam nisam zalazio, probaj ti www.streetmix.net, zarazno je. Onda kada je bilo posebno važno kao u slučaju Rakovičkog puta, išao na rasprave i trošio svoje vreme boreći se za interese ljudi koji imaju slične stavove kao ja, i ne vidim šta je uopšte loše u tome. Koristio sam svoje demokratsko pravo da izrazim određeno mišljenje kroz institucije, koje si i ti sam slobodan da koristiš. Moji predlozi nisu posledica katastrofalnog saobraćajnog stanja u kome se grad danas nalazi.

Ovo bi bilo isto kao kada bi napao Filipa Vukšu zbog toga što se njegove prijave ne odnose na deo grada u kome ti živiš, stvarno ne razumem.

Ali ne zanima tebe sagovornik, nego lov na veštice, odnosiš se prema meni kao da sam ja poluga moći, a ne u svemu jednak građanin kao i ti, a jedino što me od tebe razlikuje jeste proaktivnost u tom smislu da sam nekada želeo, a i danas želim da nešto promenim ne bih li sebi olakšao svakodnevicu i ne bi li se ovaj grad u kome živim makar malo pomakao ka onoj razini razvoja koja je godinama unazad normalna za slične gradove u regionu... Nije izmišljanje tople vode i nije želja da se bilo kome upropasti život, nego želja za pristojnim životom u potrazi za kakvim svi moji vršnjaci odavno odoše odavde.

Zbog ovakvih ličnih napada jako dug period ništa nisam pisao na ovom forumu, samo sam čitao teme zbog doprinosa određenih članova koji je više nego vredan u odnosu na praćenje razvoja grada, ovakav tvoj doprinos to nije, ovo što ti radiš je još jedan primer toksičnog i neproduktivnog ponašanja i zato ću sada i tebe dodati na listu blokiranih članova.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666774#p666774:15wk7kxo je napisao(la):
astrodule » 05 Oct 2019 02:02 pm[/url]":15wk7kxo]Ljudi moraju da shvate da je Grad krivac za sve ove gužve i da je jedino Grad kriv za duge (i probijene) rokove. Shvatamo mi to ovde na forumu, ali ima sasvim dovoljno ljudi koji to ne razumeju i onda će da krive bicikliste, trkače, LBGTxyz...

Hvala dule na podršci. Ukratko si uboo suštinu.
 
Čija je ona stranica UG Ulice za bicikliste? I post se nije odnosio na tebe kao ličnost nego na ta udruženja koja bukvalno nastupaju u fazonu 'ne idite iza Topčidera da ne padnete sa ivice sveta'.

Ukratko, organizacija Dan bez automobila je budalaština jer se time prekida i funkcionisanje javnog prevoza. Ko ipak želi pešački grad nek ide u Pjongjang koji ima dve metro i šest tramvajskih linija i po koju autobusku. A većina ljudi pešaci jer su bicikli zabranjeni. A voleo BiH kad smo već kod Dana bez automobila da vidim kolika je popunjenost garaza u najstrožem centru. Ukratko 'Danas je Dan bez automobila a ja moram na posao, jbg sad moram da idem kolima da plaćam gorivo i garazu'. Takve manifestacije organizovati na Adi ili da ih nazovu 'Dan javnog prevoza' ili 'Dan bicikala' jer treba da bude fokus na alternativama a ne na onome što organizator smatra da treba ukinuti. Jer 'Dan bez automobila' deluje kao podrška izričitoj zabrani nečega. A u vreme Vesića i njegovih površinskih kopova to bukvalno izgleda kao saučesništvo i sabotaža koja njima treba. Lov na veštice, dabome.

Mobilnost je osnovno ljudsko pravo. Manifestacije koje ograničavaju kretnji su napad na to pravo. A mogli su samo da ostave javni prevoz da ide. Samo toliko. Ali pošto nisu onda su običnom čoveku isti problem kao Vesicevi rudari i taksisti...

Blokiranje je odličan način da nekom kažeš da nemaš argumente. U tolikom postu pomenemo ga jednom on kao da sam izašao da ga vijam pištoljem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=666844#p666844:3lrl06p3 je napisao(la):
astrodule » 05 Oct 2019 06:36 pm[/url]":3lrl06p3]Deluje usko za dvosmernu tako da očekujem da iscrtaju isprekidanu blizu pune.
Međutim pešački su bili iscrtani tako da ne se to ne uklapa. Videćemo uskoro čime će nas iznenaditi. Projekat naravno nećemo videti, a vreme potrešeno na uzaludno iscrtavanje prve verzije niko ne može da vrati (ali može da naplati od NAŠIH para)

Poslato sa telefona
Ovo bi bilo pomalo opasno u sred ulice bi pored trake za trole i viseće vozili bicikle njima kontra. A i stanica je problematična. Jedna strana, jedan smer.
 
Označavanje prvih biciklističkih traka u centru ostavlja dobar prvi utisak, onako kao dašak svežeg zimskog vetra pre nego što se zakašlješ

EGQt3g5X0AA77fU
EGQt4UyXUAEteXj


Drugi utisak, parkiranje preko biciklističkih traka. Komunalna milicija koja obilazi pešačku zonu treba da obilazi i bici trake, posebno kod Pošte, taksi stajališta i Square9 hotela, jer se tu parkiraju vozila. Dakle, parkiraju, ne samo zaustavljaju. U vozilima nema vozača. Bilo je još primera, ali tenzično mi je da fotografišem ljude u prekršaju.

EGQvLx4XoAEzNle


Onda ovo. Bez fizičkih barijera između dvosmerne biciklističke trake i kolovoza, ovo neće funkcionisati. U najmanju ruku nepromišljeno

EGQwM_gWoAEy5Jn


Potrebno je ili da se dvosmernom trakom koja je odvojena barijerom reši ceo potez od Studentskog do Kalemegdana (jeftinije) ili da se traka ka Studentskog trgu izgradi u nivou kolovoza između trotoara i parkinga, koji bi morali da budu pomereni bliže osi sadašnjeg kolovoza. Evo jedan dobar primer:

EGQyaSfWwAAEHeR


Ove trake su deo biciklističkog prelaza preko kolovoza radi uključenja na dvosmernu biciklističku traku na kolovozu, a izgleda kao da upućuje na vožnju trotoarom na kome nije izgrađena biciklistička staza i nema dovoljno mesta za mešanje sa pešacima

EGQzW5xXoAAfF7g


Ovako kako su oni mislili ne može da se provuče ni trotinet, pogledajte ova sumanuta skretanja. Takođe, koji semafor gledam kada se nalazim na početku ove trake? Ako gledam semafor za kolovoz, onda imam prolaz ka dvosmernoj biciklističkoj stazi u isto vreme kada prolaz imaju automobili koji dolaze iz pravca Vase Čarapića. Mislim da su nameravali da gledam pešački semafor, ali ne može, apsolutno ne može takva nedorečenost i konfuzija postojati bilo gde u soabraćaju za bilo koga.

CMrSURB.jpg


Vertikalna signalizacija takođe upućuje na obavezu korišćenja biciklističke trake; biciklista koji nastavi da vozi trotoarom na ovom mestu je u prekršaju, iako izgleda kao da horizontalna signalizacija upućuje na to. Takođe nemaju "Osim za bicikle" ispod oznake za jednosmernu ulicu, još jedan pokazatelj izostanka pedantnosti u profesiji u kojoj je neophodna.

Na ulazu u TC Rajićeva nisu završeni radovi:

EGQ055yWwAAmLhK


Dobio sam brzo odgovor da će to sutra:

EGR2aFzXkAYcpJ7


Takođe, problem fizičkih prepreka na trotoaru preostalom za pešake uzrokovaće učestalim pešačenjem biciklističkom trakom, koja bi se morala izgraditi u nivou kolovoza i odvojiti ivičnjakom i od pešaka

Na kraju, lakše je ne nervirati se i reći si: moglo je i gore, ili
valja makar od nečega krenuti. Ako ništa drugo, otvara prostor za diskusiju o tome kakvu infrastrukturu želimo
Mislim da su rešenja u vidu traka takođe dobra sa ciljem pronalaženja najjeftinijih mogućih rešenja tako da bi ovakav razvoj mogao da se ubrza i proširi celim gradom, samo to sve mora da bude malo promišljenije. Evo sve se nadam, poslušaće, naučiće, ispraviće...
 
Zašto se uporno bici staze ukrštaju sa stajalištima gradskog prevoza , kada to zna da bude zona konflikta? Lično video par puta.
 
Ali kako drugačije, kad busevi moraju da staju uz ivičnjak? Lakše je za iskrcavanje putnika, neophodno za OSI i dečija kolica... To je mala žrtva u odnosu na bicikliste da bi se zadržala neka vrsta prvenstva za javni prevoz, po mom mišljenju to je korektno kao princip.

Ne znam šta si video, ali meni npr. nije problem da zaobiđem zaustavljeni autobus, odnosno da usporim kad vidim da ubrzo napušta stajalište.
 
Više sam mislio na obrnutu situaciju , da bici trake treba da zaobilaze stajalište sa zadnje strane , a ne da se izmeštaju stajališta (to bi bilo suludo rešenje).
U Bulevaru oslobođenja sam video da vozač autobusa umalo nije zakačio zadnjim delom biciklistu , jer mu je bio u mrtvom uglu prilikom izlaska. Drugi put je to bilo kada je vozač autobusa ulazio u stajalište , zaobilazeći biciklistu.
 
Razumem, ti misliš na nešto ovako

southwark-bridge-south-2.jpg


Ali budimo realni, često nema mesta za to, skuplje je rešenje, a i potencijalno problematično u odnosu na pešake koji onda stupaju na stazu zbog nedostatka prostora.

Ne želim da relativizujem realne probleme sa kojima se neko susreo, ali mislim da nas ovakva infrastruktura uči suživotu na ulici, mislim da to ne treba da bude jedino što imamo, ali i da treba da postoji u nekoj meri.

Vozač autobusa koji pretiče biciklistu neposredno pred stajalište umesto da uspori i pusti ga da prođe jednak je problem kao i biciklista koji ne zna za mrtav ugao, pa možda krene da obilazi autobus onda kada je realno i sam mogao da uspori ili sačeka.

Treba da naučimo da saobraćaj nije takmičenje i da izlečimo "must get in front" sindrom. Radi se o navikama, a to se menja malo sporije nego infrastruktura. Tragično je što nema nikoga da radi na tome, ne znam da li makar vozači iz sistema JGS imaju neku edukaciju u odnosu na bicikliste, ali znam da među njima, kao i među biciklistima ima i veoma korektnih i jako nepromišljenih.
 
sve ove dečije bolesti su prošle nacije koje imaju daleko razvijeniju bici infrastrukturu.
Dovoljno je kucati u Google: Design manual for cycle paths.
Čak je i domaća istitucija Putevi Srbije izdala savim korektan i upotrebljiv Pravilnik, ali za čije babe zdravlje kad se sve radi stihiski, bez plana, bez projekta ....
Krupne greške kao što je dvosmerna bici staza na jednoj strani ulice NE smeju da se dešavaju jer ozbiljno ugrožavaju bezbednost: nije više stvar komfora (ivičnjaci) ili privlačnosti staza/traka koje treba da privuku nove korisnike, ovo je stvar Bezbednosti-neko će poginuti u konfliktu sa vozilima.
 
@ jlaki

Takve navike što spominješ , uopšte ne menjamo. Što se tiče skice , da na tako nešto sam mislio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667635#p667635:1t86dxxt je napisao(la):
PIGLET » 07 Oct 2019 08:32 pm[/url]":1t86dxxt]sve ove dečije bolesti su prošle nacije koje imaju daleko razvijeniju bici infrastrukturu.
Dovoljno je kucati u Google: Design manual for cycle paths.
Čak je i domaća istitucija Putevi Srbije izdala savim korektan i upotrebljiv Pravilnik, ali za čije babe zdravlje kad se sve radi stihiski, bez plana, bez projekta ....
Krupne greške kao što je dvosmerna bici staza na jednoj strani ulice NE smeju da se dešavaju jer ozbiljno ugrožavaju bezbednost: nije više stvar komfora (ivičnjaci) ili privlačnosti staza/traka koje treba da privuku nove korisnike, ovo je stvar Bezbednosti-neko će poginuti u konfliktu sa vozilima.

Ja ne znam da li je iko veći debil od njih da koristi ovu traku u suprotnom smeru, tako da ne mislim da ima realne opasnosti. Nego najgore što može da se desi sa biciklističkom infrastrukturom jeste da se ne koristi. Imamo odličan primer toga u Ruzveltovoj. Onuda niko neće da vozi jer je stanje očajno.
 
Slažem se u potpunosti sa @jlakijem. Kada sam pre nekoliko dana pohvalio crtanje staze u Vasinoj, svi su me dočekali na nož. Ali, ponavljam, to je izuzetno dobar i logičan potez. Potreba da se razdvoji ta sve popularnija vrsta saobraćaja (dostava hrane, turizam, komjuteri, trotineti) od pešaka i automobila je ogromna - pre svega zbog bezbednosti. Mesta za kritiku ima jedino u samom izvođenju zbog elementarnog neiskustva, ali to može da se popravi vremenom. Evo još par jučerašnjih slika:

Pogledajte prilog 1
 
Vrh