Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Ето, и мост и пасарела за везу приобаља и Доњег града а минимално инвазивно на тврђаву.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667592#p667592:3r09ltwm je napisao(la):
Zuma » Пон Окт 07, 2019 7:01 pm[/url]":3r09ltwm]To je ovo:

Most-Kalemegdan-01.jpg


Ovaj most, na predloženoj lokaciji nije prihvatljiv iz više razloga.

- prvo, narušava zaštićeni spomenik kulture Beogradska tvrđava - narušavanjem vizura kao i direktnom postavkom delova mosta na bedeme i arheološka nalazišta - tamo gde staza silazi sa mosta, u Zapadnom podgrađu, su ostaci kuća iz rimskog perioda i iz Srednjeg veka. Beogradska tvrđava 2021. godine trebe da uđe na listu Svetske baštine UNESCO-a kao deo internacionalne teme Rimski limes -granice carstva, tako da bi bila neophodna i njihova dozvola, što se, naravno, nikad ne bi desilo (nadam se da svi računamo na to da priča sa žičarom neće proći i da će Beogradska tvrđava i dospeti na tu listu).
- most narušava i zaštićenu celinu Ušća i njegove vizure,
- most nije bezbedan za plovidbu jer je prenizak, naročito u uslovima visokih voda.

On može biti postavljen samo uzvodno od MSU ali mnogi su osporavali i tu lokaciju zbog blizine Brankovog mosta, koji ga čini izlišnim.
 
Dok mi ispisasmo 55 strana o gondoli koja ne postoji braca Kinezi napravise gondolu na kineskom zidu :)

A kad budemo na 100. strani verovatno ce ici gondola preko zidina Jerusalima ;)
 
Само што је код жуте браће иста оправдана а код нас није.
 
A i njihova ne jaše preko pola zida , kao što je zamišljeno kod nas , već jedva da ih dodiruje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667679#p667679:xl251u2f je napisao(la):
dex libris » Uto Okt 08, 2019 12:09 am[/url]":xl251u2f]
- predloženi most narušava arheološka nalazišta - tamo gde staza silazi sa mosta, u Zapadnom podgrađu, su ostaci kuća iz rimskog perioda i iz Srednjeg veka.
Onda moraju da lete i šine iz Pariske. Tamo su ostaci zidina iz Rimskog doba.
 
Beogradska tvrdjava je spomenik pod zaštitom, ima svoj integritet i zone zaštite i ovakve stvari ne mogu da se rade... Što se tiče rasutih ostataka po gradu, oni se moraju snimiti, zaštititi i ako je moguće prezentovati u što većoj meri. Stvari koje su rađene nekad, kao na platou kod fakulteta, a i nedavno u slučaju Rajićeve su zločin prema gradu.. Nadam se da se neće ponoviti na Studentskom trgu, bar sam tako čuo..

I da, mislim da će šine iz Pariske jednog dana leteti i da će bedemi biti obnovljeni..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667704#p667704:c4bs2gcu je napisao(la):
solecar » 08 Oct 2019 01:06 am[/url]":c4bs2gcu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667679#p667679:c4bs2gcu je napisao(la):
dex libris » Uto Okt 08, 2019 12:09 am[/url]":c4bs2gcu]
- predloženi most narušava arheološka nalazišta - tamo gde staza silazi sa mosta, u Zapadnom podgrađu, su ostaci kuća iz rimskog perioda i iz Srednjeg veka.
Onda moraju da lete i šine iz Pariske. Tamo su ostaci zidina iz Rimskog doba.
Razlika je ogromna jer ulica i šine postoje odavno, a most, žičara i ostale novotarije još nisu izgrađeni - i nema neke potrebe da se nalazišta devastiraju i narušavaju.
 
А што мора да мост буде уникалан са нечим највећим на свету? Зашто не може да буде мост који служи сврси и не ружи град.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667704#p667704:2poanld6 je napisao(la):
solecar » Уто Окт 08, 2019 1:06 am[/url]":2poanld6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667679#p667679:2poanld6 je napisao(la):
dex libris » Uto Okt 08, 2019 12:09 am[/url]":2poanld6]
- predloženi most narušava arheološka nalazišta - tamo gde staza silazi sa mosta, u Zapadnom podgrađu, su ostaci kuća iz rimskog perioda i iz Srednjeg veka.
Onda moraju da lete i šine iz Pariske. Tamo su ostaci zidina iz Rimskog doba.
Да се пребаце са леве на десну а коловоз да се сузи за једну траку и ето ослобађања римских зидина којима би смо заокружили целину Београдске тврђаве са све Калемегданом.
 
Lep pokušaj ali nedovoljno dobar, na žalost... Rimske zidine seku ulicu u potpunosti i idu do biblioteke, gde su u podrumu ostaci ulaznog kompleksa u kastrum.

Pohvala za trud, u svakom slučaju! :wink:
 
Ako se već posao radi , onda to treba da da se odradi do kraja , a ne polovično. Toliko pričamo o nekom očuvanju iskopina i autentičnosti Kalemegdanske tvrđave (koliko god je to moguće) , zbog čega se i bunimo zbog ideje o Gondoli , a sa druge strane , šine u Pariskoj tretiramo kao OK "invaziju" na tvrđavu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667785#p667785:urtjx362 je napisao(la):
dex libris » Уто Окт 08, 2019 9:37 am[/url]":urtjx362]Lep pokušaj ali nedovoljno dobar, na žalost... Rimske zidine seku ulicu u potpunosti i idu do biblioteke, gde su u podrumu ostaci ulaznog kompleksa u kastrum.

Pohvala za trud, u svakom slučaju! :wink:

Зар нису зидине дуж улице, тј. дуж шина? На ком делу секу улицу? И да ли би и колико тунел oд почетка Париске или чак од великих степеница па до почетка Тадеуша Хошћушка оштетио зидине или би помогао да се исте презентују укопавањем саобраћајница?
 
Evo plana otkrivenih ostataka i verovatne trase bedema Legijskog logora. O tom tunelu smo ranije opširno pričali jer je automobilski tunel ispod Kalemegdana jedino i svakako najbolje rešenje za izmeštanje najvećeg dela saobraćaja i iz Pariske i iz Vojvode Bojovića. Tako da bi to istovremeno uklonilo prepreku i između pešačke zone i Kalemegdana i između Donjeg grada i obale. Tunel bi išao duboko ispod svih arheoloških slojeva pa to nije problem (sem na samom ulazu i izlazu, ali tu verovatno nema ničega važnog). Doduše, tramvaj bi morao da ostane, ali i da ide sa obe strane Kalemegdana.

 
.....Tunel bi išao duboko ispod svih arheoloških slojeva pa to nije problem (sem na samom ulazu i izlazu, ali tu verovatno nema ničega važnog).....

Ih bre Zuma koliko je to dovoljno duboko ?
Poredeci sa polu poznatim Petrovaradinskim lagumima .... to mu dodje na mnooogo duboko :lol:
 
Занимљиво, према овом цртежу су зидине испод десне стране улице, а ја сам све мислио да су испод леве, тј. испод трамвајске пруге.
 
Ispod pruge su zgrade unutar zidina:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535928#p535928:284qtnge je napisao(la):
Zuma » 05 May 2018 11:17 am[/url]":284qtnge]Tvoja verzija tunela je na bitno višem nivou pa bi se u priličnoj dužini morala kopati umestu bušiti. Što znači da bi zbog obe stvari uništila neke arheološke ostatke, verovatno zakačila čitavu gomilu veoma starih instalacija o kojima sada nemamo pisanih tragova, što bi je poskupilo, bila bi saobraćajno sporija i trajno bi razdvojila Kalemegdanski park od pešačke zone u oblasti ulica Tadeuša Košćuška, Gospodar Jevremova, Gospodar Jovanova i Strahinjića Bana. Duži tunel na većoj dubini nema sve ove mane i nije bitno skuplji, a čak bi mogao biti i jeftiniji u zavisnosti od toga kroz šta se kopa.

kal1.jpg

pariska-ulica-u-beogradu2.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668068#p668068:1dyz03ut je napisao(la):
Zuma » Уто Окт 08, 2019 10:40 pm[/url]":1dyz03ut]Ispod pruge su zgrade unutar zidina:
pariska-ulica-u-beogradu2.jpg

Zid koji je desno na slici i ide u pravcu biblioteke je zid kastruma.. Vidi se mesto na kome počinje da seče putanju Pariske ulice
 
Ma kakva crna gondola. Neka je stave na BNV, tamo gde su i zapoceli svo ovo da ne kazem sta...

Oni nijednom nisu pomenuli da ce izgradnja stubova visokoh oko 15m upravo najvise narusiti vizuru ka tvrdjavi, za odvaljivanje dela Kalisa tek sta reci.
 
Mnogo bi više smisla imalo da se izgradi gondola od Novog Sada do Petrovaradinske tvrđave, jer tamo da bi se došlo iz centra grada do tvrđave treba preći reku, a ovde u Beogradu centar i trđava su jedno pored drugog. Ionako tu gondolu finansira republika, i gradi republičko javno preduzeće Skijališta Srbije, pa mu dođe na isto da li će da se gradi u Beogradu ili Novom Sadu. A i tom koji ima gondolu na lageru, isto svejedno da li će da se gradi u BG ili NS, pare će mu leći.
A i Exit bi mogao onda da ima i Gondola Stage :)
 
Vrh