Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Karaburma i Kosmaj ih dobijaju za sad. Zadnja tura ide na Nbgd a BMC u Zemun.
 
Miroslaves":35ebz62z je napisao(la):
Karaburma i Kosmaj ih dobijaju za sad. Zadnja tura ide na Nbgd a BMC u Zemun.
To nema apsolutno nikakvog smisla. Zašto onda nisu odmah slali Bmc u Zemun

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668293#p668293:go22x2fs je napisao(la):
Vinča307 » Sre Okt 09, 2019 5:09 pm[/url]":go22x2fs]Da je tako, isporuka ne bi kasnila, a i kome još može da ostane 174 autobusa na lageru
Ne tvrdim da je tako, ali ne bi me čudilo i da jeste.

Otkad znam za sebe, uvek je GSP bio buvljak. Svojevrstan otpad i test poligon za sve i svašta. Nemaju ni servisna vozila da su im identična, nego i tu uvek neki šareniš ili ako su dva ista modela, više nisu jer je jednom prerađeno ovo a drugom ono.

Britišeri u Drugom svetskom ratu osmisliše i napraviše paletu tenkova tako da se svaki od njih može servisirati sa istim setom alata i svega PET vrsta šrafova. I tako pokazaše prednosti i postupak standarizacije. A ovima danas da pomeneš standardizaciju pitali bi te ''kakav Štrand?''
Idu od vrata do vrata fabrikama i gledaju šta ko ima da im da na nekoj ''akciji'', ne bi li ućarili malo. Samo još čekam da se dovate nekih indijskih proizvođača. Mada, s obzirom na to da će uskoro početi da uvoze njihove vozače jer svojih nemaju, red bi onda bio da im daju da voze i indijske autobuse. I milina jedna.
 
Kako sam BMC u Zemun? A M-ovi ostaju u Kosmaju? Bolje da M daju Zemunu nego da prebacuju BMC sa NBGD..
 
Ma to nije tačan info. 2 ik 112M su već u Zemunu, a kad dođu Higeri, idu svih 19

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Nije realno da Kosmaj dobije samo 100 novih vozila. Od 2010 su dobili samo 50,od kojih 20 ide u Zemun,su Karaburma i Novi Beograd dobili po 100 Solarisa i jos je stiglo 80 BMC, serija 711-719,a Kosmaj trenutno drzi potez 300,400 i par linija koje su najopterecenije
 
Лаже 100%, ни они не знају шта ће а ми само лупамо глупости где ће шта завршити.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Ne znaju šta će zato što su bez ikakve potrebe stavili 70 solo vozila na Nbgd

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Biće ponovo preraspodela linija i vozila.
Bender , novi su. Čekali su motore i da krene proizvodnja.
Što se tiče unifikacije tu je GSP iznad svega. Ima bukvalno sve proivođače motora, oba proizvođača menjača, jedino su kod osovina zapeli za neku unifikaciju tipa kruta prednja osovina sve ostalo po želji i volji pa nek se magacini pune. A pune se tek kad crkne pa krene tender pa nabavka u roku ....... dok se ne roknu.
 
Ne mora da bude bukvalno na lageru, da leže na parkingu.
Mogao je neko da odustane i u procesu ugovaranja, proizvodnje, završne montaže... Ne pravi se 200 autobusa preko noći. To je proces koji traje i ne samo onoliko koliko traje proizvodnja - sklapanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668209#p668209:314kcqow je napisao(la):
bokili84 » 09 Oct 2019 12:01 pm[/url]":314kcqow]Tu i deponuju vozila koja idu na rashod, tako je godinama. Od jutros sam video 5-6 ovih novih kineskih autobusa kako pristizu. Verovatno ce ih nakon papirologije slati dalje kao sto rece gore Kesha.
Žalosno je što se vidi i Solaris na klocnama
 
Žiko, za ik111 i sanosa si potpuno u pravu. Kad su se pravili i jedni drugi, to nisu bila uporediva vozila. Ik je bio kontejner koji se nije mogao uterati u traku kad se natovari. O vozačkom mestu da ne govorimo, rabinim osovinana...
Malo sam puta vozio sanosa, ali svaki put je to bio praznik. Preciznije upravljanje i čvršća konstrukcija, lakši volan, mekše kvačilo, jače kočnice, motor, bolji brisači, grejanje, tvrđi ali tačniji menjač... Jednom rečju - autobus. Jedina konkurencija bio mu je slovenački MAN, AM.
 
3291 vec ima problem sa prednjim vratima, glave se, otpadaju rukohvati i stakla.
Toliko o kvalitetu...
 
IK111 нису контејнери. Саноси S115 осећали су се на дизел и путовање њима лети било је равно путовању караваном кроз Сахару. На Мерцедесе Conecto гледало се као на лимузине 2005. кад су дошли.
 
Nisu kontejneri već kante. To toliko uji , bruji, naginje , lupa /udara , cima da je bilo pravo mučenje voziti se a voziti.
Inače rano ujutru čuju se diferencijali na dva kilometra. :D :D :D Tačno očekuješ dolazak IK za 10 min.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668433#p668433:nhahqipy je napisao(la):
branik » Sre Okt 09, 2019 10:33 pm[/url]":nhahqipy]Žiko, za ik111 i sanosa si potpuno u pravu. Kad su se pravili i jedni drugi, to nisu bila uporediva vozila. Ik je bio kontejner koji se nije mogao uterati u traku kad se natovari. O vozačkom mestu da ne govorimo, rabinim osovinana...
Malo sam puta vozio sanosa, ali svaki put je to bio praznik. Preciznije upravljanje i čvršća konstrukcija, lakši volan, mekše kvačilo, jače kočnice, motor, bolji brisači, grejanje, tvrđi ali tačniji menjač... Jednom rečju - autobus. Jedina konkurencija bio mu je slovenački MAN, AM.

100% u pravu. Samo IK nije mogao ni prazan da se vozi pravolinijski a da ne pričam o naginjanju u krivinama.
Menjač jeste bio teži i to najbolje zna ko je prvi put seo u Sanosa. :D
Inače lagan i precizan za vožnju da bukvalno dete može da ga vozi.
Sanos je udoban kao putnićki auto, kad su zaključane kutije za cilindre vrata nema šta da zveči , tih , tih i tih samo Mečkica ispod sladunjavo brunda. :D :D :D
MAN je bio slabiji i tvrd kao kamen. Inače odličan autobus.
 
Sve to,poredivsi sa Sanosom i Manom jeste tako,ali kad se poredi kvalitet i izdrzljivost da kazem Ikarusa i Ikarbusa,to nema veze s vezom. Daleko su bili pouzdaniji Ikari od ovih sada,pogotovu od N serije pa na dalje su potpuno ko da su od plastike
 
Da, zaboravio sam ljuljanje ik 111. Spolja može da se o njima priča na razne načine, ali samo ko ih je osetio za volanom, zna o čemu pričamo. Nužni prevoz prema lađi.
Ne treba zaboraviti da su sanosi podneli uz trolejbuse najveći teret rada u nenormalnim okolnostima tokom sankcija i da im je to skratilo vek (konfiguracija terena na linijama, nedostatak alternativa na trasama...). Velika platforma ih je konstantno pretovarala.
A kako su išli, dovoljno je da kažemo da je većina imala mehanički blokiranu šestu, jer je već petom išao skoro 80. Ik 111 nije mogao max više od 85-90 zbog ekstremno kratkog diferencijala, kako bi se koliko toliko nosio sa brdima i opterećenjem i pristojno ubrzavao.
Kod IK je bio kroz vreme veliki problem politika koja im je kreirala peoizvodni program. 103f je primer. Da bi se uposlila privreda i drugog dela zemlje, da bi se ubrzala nabavka, tražili su takav spoj. Ne biva, jer je vreme za realizaciju i pripremanje - usklađivanje, bilo prekratko. Bolji su ispali kompletni fapovi od mutanata. Mada, da su održavani...
Drugi problem je česta promena modela i praktično rad u jednoj seriji, gde nema prilike za testiranje i ispravljanje grešaka u konstrukciji i proizvodnji.
Nekad je GSP davao svoje tehničke zahteve zasnovane na iskustvima ponašanja komponenti u surovim beogradskim uslovima. To je tajna S 115. Malo je drugih prevoznika po Srbiji kupovalo takve, jer su bitno bili skuplji, mada niko ne bi promašio. Bila je to čuvena "beogradska specifikacija".
GSP je autobuse uzimao na testiranja, posmatrao ih, pregovarao, predlagao izmene. Zato su nekad trajali.
Po tim zahtevima nastao je i ik111, dobivši mnogo novih komponenti, pre svega motor, menjač, elektomagnetnu kočnicu, felne i kočnice, instrumente. Ali, eto, nikad nije postao autobus i nije izvan Bg bio masovnije prihvaćen. Van Srbije, prevoznici koji su ih imali, mogli su na prste da se prebroje.
Svaki model Ik iz ovog veka bio bi nnogo bolji da je bilo mogućnosti da se testiraju pre uvođenja u proizvodnju. Politika bi tražila, oni bi davali. Ne verujem da je ijedan proizvođač tako radio i novi model momentalno uvodio u seriju. A sad, na kraju, pojedina vozila su napravljena u tek po nekoliko primeraka. Manufaktura.
Mercedesi su im nametnuti i oni su ga se oslobodili čim su mogli. Zato se ne treba čuditi rezultatu. Snosi krivicu i kosmajevsko nedomaćinsko gazdovanje, ali i ta sklepana proizvodnja. Zamislite da sad, posle iskustva u eksploataciji, treba da ih prave dalje. Mnogo toga bi bilo bolje rešeno ili urađeno.
Tu mislim da je bila tajna ik111. Dugo je pravljen u velikom broju i što je bilo moguće, poboljšavano je, pa i na njemu možemo da pričamo o "beogradakoj specifikaciji"
A u ovom vremenu, kad se kupuje politički, jer smo dobri sa Turcima i Kinezima, kad se gleda da bude jeftino i blještavo, kad se nabija kvantitet, rezultat samo može da bude gori. Bolji, nikako!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668486#p668486:2elvzew8 je napisao(la):
branik » 10 Окт 2019, 08:22[/url]":2elvzew8]Da, zaboravio sam ljuljanje ik 111. Spolja može da se o njima priča na razne načine, ali samo ko ih je osetio za volanom, zna o čemu pričamo. Nužni prevoz prema lađi.
Ne treba zaboraviti da su sanosi podneli uz trolejbuse najveći teret rada u nenormalnim okolnostima tokom sankcija i da im je to skratilo vek (konfiguracija terena na linijama, nedostatak alternativa na trasama...). Velika platforma ih je konstantno pretovarala.
A kako su išli, dovoljno je da kažemo da je većina imala mehanički blokiranu šestu, jer je već petom išao skoro 80. Ik 111 nije mogao max više od 85-90 zbog ekstremno kratkog diferencijala, kako bi se koliko toliko nosio sa brdima i opterećenjem i pristojno ubrzavao.
Kod IK je bio kroz vreme veliki problem politika koja im je kreirala peoizvodni program. 103f je primer. Da bi se uposlila privreda i drugog dela zemlje, da bi se ubrzala nabavka, tražili su takav spoj. Ne biva, jer je vreme za realizaciju i pripremanje - usklađivanje, bilo prekratko. Bolji su ispali kompletni fapovi od mutanata. Mada, da su održavani...
Drugi problem je česta promena modela i praktično rad u jednoj seriji, gde nema prilike za testiranje i ispravljanje grešaka u konstrukciji i proizvodnji.
Nekad je GSP davao svoje tehničke zahteve zasnovane na iskustvima ponašanja komponenti u surovim beogradskim uslovima. To je tajna S 115. Malo je drugih prevoznika po Srbiji kupovalo takve, jer su bitno bili skuplji, mada niko ne bi promašio. Bila je to čuvena "beogradska specifikacija".
GSP je autobuse uzimao na testiranja, posmatrao ih, pregovarao, predlagao izmene. Zato su nekad trajali.
Po tim zahtevima nastao je i ik111, dobivši mnogo novih komponenti, pre svega motor, menjač, elektomagnetnu kočnicu, felne i kočnice, instrumente. Ali, eto, nikad nije postao autobus i nije izvan Bg bio masovnije prihvaćen. Van Srbije, prevoznici koji su ih imali, mogli su na prste da se prebroje.
Svaki model Ik iz ovog veka bio bi nnogo bolji da je bilo mogućnosti da se testiraju pre uvođenja u proizvodnju. Politika bi tražila, oni bi davali. Ne verujem da je ijedan proizvođač tako radio i novi model momentalno uvodio u seriju. A sad, na kraju, pojedina vozila su napravljena u tek po nekoliko primeraka. Manufaktura.
Mercedesi su im nametnuti i oni su ga se oslobodili čim su mogli. Zato se ne treba čuditi rezultatu. Snosi krivicu i kosmajevsko nedomaćinsko gazdovanje, ali i ta sklepana proizvodnja. Zamislite da sad, posle iskustva u eksploataciji, treba da ih prave dalje. Mnogo toga bi bilo bolje rešeno ili urađeno.
Tu mislim da je bila tajna ik111. Dugo je pravljen u velikom broju i što je bilo moguće, poboljšavano je, pa i na njemu možemo da pričamo o "beogradakoj specifikaciji"
A u ovom vremenu, kad se kupuje politički, jer smo dobri sa Turcima i Kinezima, kad se gleda da bude jeftino i blještavo, kad se nabija kvantitet, rezultat samo može da bude gori. Bolji, nikako!
IK111 je radio duže od mnogih domaćih i stranih modela. Nedostatke koje je imao pripišite nedostatku delova. FAP A537.2 je bolji od IK103F. Svi noviji modeli FAP ispali su fabrička greška.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668147#p668147:1lwd0a5z je napisao(la):
bokili84 » 09 Oct 2019 09:46 am[/url]":1lwd0a5z]Evo kineza, stizu u depo na Novom Beogradu upravo. Izvinjavam se za malo losiji kvalitet slika..
file.php

file.php

file.php

Hvala na ovim istorijskim slikama. Kvalitet fotografije nije uopšte toliko bitan koliko vizuelna poruka.

Prizor za primer stanja ovog grada i države: sa jedne strane Solaris na klocnama, sa druge stiže "adekvatna zamena" na poluprikolici.

Za to vreme poneki od ostatka Solarisa iz drugog pogona zvrji tu i tamo prazan ceo dan po Banatu. Istovremeno u još i bližem Pančevu sa one strane srpskog berlinskog zida BG:Voz ne sme ni približiti. Čik ako sme ta birokratija koja je i napravila takvu društvenu štetu (da ograničava kretanje ljudi po alternativnim vidovima prevoza) da se uhvati u koštac sa za važećeg mandata nepremostivom preprekom (ili premostivom uoči sledeće predizborne kampanje, kako god) pod nazivom "BG:Voz do Pančeva".

I da, pa logično je da 52 preuzme Kosmaj kad uskoro neće ni imati šta drugo ispravno da isteraju na liniju. Polako, strpite se, kad ovi sve više dižu Solarise na klocne nego što ih puštaju na ulicu još malo pa će 23, 31, 65, 95 biti sve solo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668480#p668480:8yk9pwai je napisao(la):
Gile222 » Čet Okt 10, 2019 5:54 am[/url]":8yk9pwai]Sve to,poredivsi sa Sanosom i Manom jeste tako,ali kad se poredi kvalitet i izdrzljivost da kazem Ikarusa i Ikarbusa,to nema veze s vezom. Daleko su bili pouzdaniji Ikari od ovih sada,pogotovu od N serije pa na dalje su potpuno ko da su od plastike
Ikarus-I su uvek bili nekvalitetni i nepoizdani. Tu nema spora.
Često ispadanje jastuka, pucanje, gomila otkaza svega i svačega što može da se pokvari, loše kočnice kod prvih modela (kasniji su dobili šire gurtne), šupalj na sve strane, nepregledan i kad se ništa ne pokvari otpadnu vrata. :D

Jedini da čovek kaže normalan bus je bila licenca Man-a 890, mada je i tu bilo velikih problema sa kočnicama i komandom kvačila.
 
Vrh