Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Сад сам одгледао коридоре. Па они су стварно направили цели камп и крећу у Рачи!. Ако је још истина да се креће са пројектно - техничком документацијом за Пожега-Котроман, биће нешто од тога!
 
- Ukoliko trasa od Grašiške preko Doboja dalje prema Sarajevu, Višegradu, Nišu i Srbiji bude stavljena u funkciju u profilu autoputa, put od Ljubljane do Soluna bio bi kraći za 200 kilometara i tu je ta razvojna šansa. Države moraju da prave puteve jer velikim putevima ljudi dolaze, a malim putevima odlaze. Moramo da pravimo autoputeve - poručio je Dodik.
https://www.blic.rs/biznis/vesti/usagla ... vo/wvnj4m2

200km ?!?

PS Merio sam sada, Lj-Ni je 766 km preko BG, a vazdusnom linijom 657km, tako da lupa gluposti (naravno) kao sto sam i mislio.
 
Практично, Турска прави АП од Појата па до Сарајева...Моравски коридор ( Бехтел-Енка ) , Пожега-Котроман ( Ташјапи )...
 
Bio u Sarajevu, nešto se previše ne uzbudjuju oko ovog puta, nema previše vesti u štampi, slabo i na TV, ljusi sa kojim sam pričao odmahuju rukom, izgleda da još nisu krenuli sa ekspropirjacijom. Deluje mi da su oni poptuno nezainteresovani, pitam se da li je moguće da mi izgadimo naš deo, a oni ne? Iako njima taj AP više treba nego Srbiji
 
Baš briga te u Sarajevu za povezivanje Bijeljine sa Beogradom. Uopšte ovaj projekat "autoputa Beograd-Sarajevo" je čisto politička izmišljotina, poenta toga je za Federaciju da se izgradi Žepče-Tuzla i Tuzla-Brčko i ako uspeju da proguraju Sarajevo-Goražde, a za RS povezivanje Bijeljine, Brčkog i Banjaluke sa Srbijom, kao i Sarajevo-Višegrad-Vardište preko Pala i Sokolca.
 
Naravno da je tzv. "kružni autoput BG-SA" obična politička konstrukcija, jer
trebalo je deonicu Kuzmin-Rača-Bijeljina proglasiti za AP"Beograd- B.Luka."

Južni krak mnog više liči na AP"Sarajevo - Niš" . . i dalje do Turske ili Grčke.
 
Sarajevu je naravno Vc bitniji

koridor_5c_studencica_pavlovici_bijela_vlaka_101019_tw1024.jpg

Pogledajte neke od završenih dionica na Koridoru 5C (FOTO)
https://ba.ekapija.com/news/2654937/pog ... ru-5c-foto
 
Da li moze neko koncizno i detaljno da napise i objasni koje deonice se trenutno grade u Federaciji i koji su rokovi i sta mozemo da ocekujemo u narednim godinama ?
Vrlo malo ima konkretnih informacija , sve neke Velike objaveva deonica duzine 5 km.
 
Pa toliko se u sustini i gradi. Po nekoliko km. Sa severa je zavrseno do Odzaka ali se ceka most preko Save kod Svilaja koji bi trebalo da bude zavrsen do kraja godine. Ironija je da ce se cekati granicni prelaz koji jos nije ni pocet. R.Srpska gradi deo od iskljucenja sa autoputa 9. Januar do Doboja, deonica Johovac-Rudanka i tu se pocelo sa radovima, znam da se gradi most preko reke Bosne. Deo od Zenice do Sarajeva i jos malo juznije je vec davno zavrsen. I zavrsen je jos jedan mali deo na jugu, u hrvatskom delu federacije. Sve u svemu jako kilavo ide.
 
Radi se na toj njihovoj verziji preko Goražda, konkretno prva faza tunela Hranjen (5,5km). Prva faza obuhvata samo probijanje tunela i primarnu betonsku oblogu, i to košta malo više od 40M€. Rok za prvu fazu je 3 godine. U drugoj fazi će dovršiti tunel i izgraditi još oko 10km (ako se ne varam) polu profila brzog puta.

U Federaciji izgradnja ide dosta sporo, nemaju više lakih deonica, dobijaju kredite za deonice od po 3-4km, pa im onda izbor izvođača na svakom tenderu traje bar godinu dana itd. Tako na primer na koridoru Vc ni jedna deonica nije otvorena od 2014. godine, a završene su Svilaj-Odžak (10,6km) i Drivuša-Klopče (2,23km), a ista je izgleda i sudbina deonice Buna-Počitelj (7,2km), koja će biti završena sledeće godine, a neće moći da se koristi dok se ne završe i deonice Mostar jug-tunel Kvanj i tunel Kvanj-Buna, za koje ni tenderi za izgradnju nisu raspisani.

S druge strane, interesantno je uporediti cenu autoputeva u Federaciji sa našim. Tamo recimo deonica Klopče-Donja Gračanica (5,8km) na obilaznici oko Zenice košta malo više od 100M€, a na njoj se nalaze tuneli Pečuj (oko 1km) i Ričice, vijadukti Babina rijeka, Pehare i drugi, a ostatak trase je u kosinama. Tunel Zenica od 2,5km košta 60M€ bez PDV-a, a most Počitelj preko Neretve dužine 1km i visine 100m košta 28M€ bez PDV-a. S druge strane deonica Buna-Počitelj (7,2km) kroz ravnicu košta 25,6M€
 
Ovo je sve cirkus i nikakve veze nema sa pricom o autoputu SA-BG .Onaj ko ne ide u BiH taj jednostavno ne moze da shvati koliko su to dva sveta to nije moguce uopse recima opisati.Kao da su 10000km udaljeni jedni od drugih .Po ustavu infrastruktura je u nadleznosti entiteta i nikako nije moguce mesanje.jednih drugim.
Prvo nikakav autoput nema u planovima Republike Srpske u delu od Kotromana prema Sarajevu nego brzi put.
Drugo ,nije ni to potrebno nego samo dobra rekonstrukcija tunela od Visegrada do Gorazda kojih ima preko 30 na deonici dugoj oko 50km.Niko normalan ne bi radio drugu cev tih tunela . To je jedva uradila i SFRJ a ne sad da neko uradi a i nema nikakve potrebe.Samo dobra magistrala sa duplim trakama gde je potrebno prema Sarajevu .
A deo prema Bjeljini je jednostavno pravac prema Banja Luci .mozda se nekad nakace kog Brckog na ovaj pravac i to je to.A ako budu pametni nece ni gradit autoput Zepce -Brcko jer imaju pored koridor5c koji ako nastave ovim tempom nece nikad zavrsit a ne ulazit u ovu avanturu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668668#p668668:obyropd2 je napisao(la):
Darko78 » 10 Okt 2019 04:42 pm[/url]":obyropd2]A deo prema Bjeljini je jednostavno pravac prema Banja Luci.
Mozda se nekad nakace kog Brckog na ovaj pravac i to je to.
Sad kada otišao Erdogan, možemo da kažemo istinu. :)

Naravno da je "Kuzmin-Bijeljina" prvenstveno pravac za BL.
A, verovatno će se jednog lepog dana i "nakačiti kod Brčkog".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668547#p668547:2jajz2qu je napisao(la):
nensav » Čet Okt 10, 2019 10:45 am[/url]":2jajz2qu]Bio u Sarajevu, nešto se previše ne uzbudjuju oko ovog puta, nema previše vesti u štampi, slabo i na TV, ljusi sa kojim sam pričao odmahuju rukom, izgleda da još nisu krenuli sa ekspropirjacijom. Deluje mi da su oni poptuno nezainteresovani, pitam se da li je moguće da mi izgadimo naš deo, a oni ne? Iako njima taj AP više treba nego Srbiji
Ma nije narod glup svima je sve jasno zato i deluje nezainteresovano.Sto neko rece u predhodne 4 god nisu nista pustili ni km. na koridoru5c a ne da razmisljaju o autoputevima u Republici Srpsoj i Srbiji.
 
Rekao sam to i ranije, mi smo pametno uradili sa Kuzmin-Raca i najbitnije da ce biti jedan granicni prelaz sto ce mnogo olaksati prelaz granice.
Sto se tice dela Pozega-Kotroman treba gledati da se uradi deo do Zlatibora i onda strpljivo cekati Bosanski deo.

I ne bih se slozio da su BIH i Srbija dva razlicita sveta. Mi smo ipak jedan isti narod koga je kroz istoriju razdvojila religija na prvom mestu a onda i neke druge stvari.
 
Nisam mislio na Srbiju i BiH .
Vec odnos u samoj BH odnos Repunlike Srpske -Federacije.
 
Prosto zvuci kao fantazija, totalno ne realno!
- nocas spojen most Moracica
- danas krece u izgradnju most preko Save kod Gradiske,
- pre dva dana krenuo u izgradnju most na Savi kod Race
- zavrsava se most na Savi kod Svilaja koridoru 5c
- zavrsava se mostna Savi kod Obrenovca
- zavrsava se most na Savi kod Ostruznice
SVI U PROFILU AUTO PUTA!!! Konacno se moze govoriti da se region povezuje kako je jos odavno trebalo biti!!! :vops: Eeeej bre 5 mostova na Savi u izgradnji!!!
 
Prema ovoj usvojenoj mapi autoput prolazi tacno preko moje kuce.Nije mi jasno otkud sada ova mapa kada je ranije bila prica da ide sa druge strane Djetinje!Inace ne rekoh zivim u Gorobilju...
 
Mislim da autoput Sarajevo-Višegrad-Užice-Čačak ne treba posmatrati kao dio autoputa za Beograd, iako ga tako predstavljaju i to će on "de jure" i biti. Ali "de fakto", to grade Turci i njihov interes je jasan, povezivanje Sarajeva sa Novim Pazarom, pa ako hoćete i sa Istanbulom. Jednog dana, ako se ikada napravi ovaj autoput, većina saobraćaja na relaciji Sandžak - Sarajevo koji se sada odvije preko Priboja i Nove Varoši će se preusmjeriti na ovaj autoput. Što će mu donekle podići isplativost, ili bolje reći smanjiti neisplativost. Sa druge strane, naš interes je povezivanje Srba sa obje strane Drine, a i zadržavanje naroda na ovim prostorima koji polako izumiru.

Takođe, mislim da ne treba samo gledati trenutni PGDS kad se radi o ovom autoputu, već i onaj koji će se generisati zbog samog autoputa. Npr. Jahorina kao sve atraktivnija zimska destinacija će postati pristupačnija polovini Srbije, s druge strane Zlatibor, Tara, Golija, Kopaonik, banje u tom dijelu Srbije, itd. postaju pristupačnije nama iz RS.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668569#p668569:1h55dx87 je napisao(la):
dragan » 10 Okt 2019 12:41 pm[/url]":1h55dx87]Južni krak mnog više liči na AP"Sarajevo - Niš" . . i dalje do Turske ili Grčke.
Negde sam već napisao ime za Sarajevo-Niš-Istambul = AP "Sulejman Veličanstveni" :)
 
Zašto to ne bio autoput Beograd - Dalmacija? Ako ga naprave više niko neće voziti po Hrvatskoj kifli, kad moze preseći kroz Hercegovinu.
 
Vrh