Šta je novo?

Koridor 10

Nas je interes da se prvo docepamo prihoda od stranaca i tranzita i da postavimo nase koridore kao sinonim za tranzit kroz ovaj deo Evrope. Tek posle od tih prihoda raditi ono sto nama treba, nikako obrnuto. A svakako i mi koristimo te koridore.. Treba jos skratiti zadrzavanja na granicama i dodati jos toga uz AP sto bi nekoga privuklo da prodje tuda ili od cega cemo imati korist. Tipa uvesti na vise mesta brze punjace itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671151#p671151:3fl9wl5h je napisao(la):
caribrod » Пет Окт 18, 2019 6:12 pm[/url]":3fl9wl5h]Earth, da li si ti svestan koliko benefita ima Srbija od tranzita Turaka i ostalih stranaca? Koliko je to para od putarine, koliko prihoda restorana, benzinskih pumpi, koliko radnih mesta. I sve to od para koje su zaradili negde drugde, pa još uvećavamo bedni spoljnotrgovinski bilans. Na stranu to što takva infrastruktura generalno povećava investicije u realnom sektoru. Pa Ikea je recimo pored Koridora 10 i u Beogradu i u Zagrebu, a ne na putu za Varaždin ili Ripanj.
Da li si svestan koliko bi mi izgubili kao država da su Bugarska i Rumunija spojile autoput preko Dunav mosta i da su ušli u Šengen ili da je Jadransko-jonski koridor izgrađen pre južnog kraka? A desilo bi se jer niko nije blesav da mu roba stoji po granicama, da ljudi džedže po kolonama i plus da se voze satima duže po magistralama.
Da li možeš da zamisliš kakvo bi mi slepo crevo bili? Da li se sećaš kakva smo rupa - poslednja na svirali - bili devedesetih kad su nas svi zaobilazili? Čak i Bosna i Albanija bi bile Eldorado za nas, pa i one imaju more, dok smo mi "landlocked", samo bi nam Dunav ostao...

Сетих се оне сцене из Тесне коже. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671174#p671174:b9jgaiv7 je napisao(la):
Dalmatinac » 18 Oct 2019 07:31 pm[/url]":b9jgaiv7]Nas je interes da se prvo docepamo prihoda od stranaca i tranzita i da postavimo nase koridore kao sinonim za tranzit kroz ovaj deo Evrope. Tek posle od tih prihoda raditi ono sto nama treba, nikako obrnuto.
Ipak, taj način razmišljanja je karakterističan za nas - druge zemlje su, počev od našeg okruženja, prvo radile ono što njima treba.

Verujem da bi ozbiljna analiza pokazala da je ekonomska korist od tranzita marginalna u poređenju sa 150 km autoputa kroz Šumadiju.

Drugim rečima, kada smo, sredinom osamdesetih, stigli do Niša, morali smo početi put ka Čačku. Pa kad stignemo do Čačka, onda da gradimo iza Niša. Tako bi Mađari, Hrvati... i uglavnom svi ostali. Mi, ipak, preferiramo da stvaramo građane i gradove drugog reda.
 
Lepo receno. Analiza.. Sve to moze da se izracuna, pa da se prioretizuje pa da se gradi.

Sve oostale rasprave su cisto gubljenje vremena.
 
Pitanje kolko je "Srbija" videla para od tranzita je skakljivo. Jer "Srbija" u smislu Vucko & prethodne vlasti je videla, a "Srbija" u smislu ja, mislim da nije ni jedan dinar. Ja ne znam sta se moj ili neciji drugi zivot promenio da ima ili da nema tranzita, ne znam koju smo konkretno stvar dobili od para od tranzita? Gde vidimo razliku dal je tranzit 1 ili 100 mil evra ? Ali ne samo sto ja od tranzita nemam koristi, vec imam I stete kad naprave guzvu kroz autoput ili ovde kroz grad kad autoput zakrce. Tako da sam ja protivnik masovnog tranzita. I naravno, da ga debelo plate jer mi stvaraju guzve, I da se deo tih para prebaci meni I nama koji trpimo stete u izgubljenim satima I satima zbog guzvi tranzita u gradu. Za svaki izgubljeni sat Putevi da nam kompenzuju po ceni prosecnog radnog sata u Srbiji. Sta amo mi ludi da stojimo sat dnevno na autoputu kroz grad a oni da zgrcu od tranzita 200 mil evra godisnje u svoj dzep? Nek iz tog novca lepo nadoknade stetu koju ljudima prave.
 
Zemljani,
Uz dužno poštovanje prema tebi kao uvaženom članu foruma, ovi postovi o tranzitu su preterivanje.
Bolje prestani, zakopavaš se i ispada malo... da ne kažem.
 
Možete da teoretišete kolko hoćete, ali dok smo bili pod sankcijama i dok su nas zaobilazili 90-ih bilo je 10 puta manje restorana pored puta, pumpi, servisa, radnji u odnosu na 80-te. A tek posle 2000... Da ne pričam o putarini koliko je donela. Earth, ok rasteraćemo gadne strance taksama ko onaj buši ahaha ili ko nas Južnopokrajinci na Jarinju, ali ta politika ksenofobije i autoizolacionizma me podseća na ono iz 92. da će nam sankcije pomoći da se okrenemo sebi i tako doći do švedskog standarda. Na kraju smo ispraznili sve kase SFRJ (penzioni, zdravstveni fond), džepove građana (zajam, stara štednja, Dafina, Jezda) da bi se ratovalo i kupovao kakav takav socijalni mir. A od privrednih giganata ostali su goli zidovi jer su ih sankcije ubile u svakom pogledu, pa ili su ih ovi sledeći prodali budzašto ili su i danas beskorisna faktički javna preduzeća, koja služe za kupovinu socijalnog mira iz državne kase. Uz časne izuzetke naravno od kojih su neki preživeli zahvaljujući parama iz Topčidera itd.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Ja, I desetine hiljada ljudi su već svakodnevno zakopane na K10 kroz Bg. Ne znam sta je tu... (stavi rec koju si mislio)? Stvar je jbeno ozbiljna. Ljudi gube dane I dane zivota na nivou godine, sedeci u kolima, usput zagadjujuci grad koji se zadnjih godina sve manje vidi od izmaglice ljubicastog dima. Ko ce plati lecenje od bolesti zagadjenja? Ko ce plati milione izgubljenih sati u guzvi od Genexa do Plavog mosta svaki dan? Zbog cega? Da bi Vucko, Drobnjak, Mihajloviceva & Co zaradili 200 mil evra godisnje od putarina? Ma jbe mi se bre za njih I njihove prihode, nego, kolko oni mene plate da trpim guzve I disem vazduh tranzita? To se u ekonomiji zovu "eksternalije", jedan s.re u vodu koju onaj nizvodno pije. Evo ja sam glup, ali neka vi pametni kazete sta je napravljeno Srbiji od tih 200 mil evra tranzita godisnje? Pa te pare Vucko & Co izvuku od sale, radi se 17km autoputa, al ce cena, kredit umesto 50 bude 250 mil evra namestenim firmama. I ja sad kao treba budem srecan sto smo "zaradili" tih 200 miliona. Gde su?
 
Zemljani,
Mislio sam na reč "smešan".
Izvini brate, ali prosto tako je...

Ta tvoja priča mi je isto kao kuknjava Beograđana na gužvu.
Pa brate, idi na Zlatar, svež je vazduh, nema ljudi, i uživaj.
Ja stvarno ne znam šta više da ti kažem.
 
Ljudi sta je s vama? Vama spikerka na tv-u procita "Srbija od tranzita ove godine zaradila 200 mil evra" I vi stvarno verujete? A ne verujete svojim dzepovima gde imate 0 dinara od toga. Pa I vi ste Srbija, kako onda vi niste nista zaradili? 200.000.000 mil : 7.000.000, znaci jel vam neko platio tih 30 evra godisnje? Jesu vam pojeftinile putarine? Jel vam jeftinije gorivo? Jel ste izgradili neki km novog autoputa od toga? Jesu se srpske pumpe I moteli otvorili pored autoputa... Ili upravo suprotno, slusate Drobnjaka kako ubedjuje Vucka a ovaj se kao lomi da vam malo malo poskupi putarinu. Za svaki km autoputa uzmu kredit, strani naravno. Imate strane OMV, MOL, Luk, Nis... pumpe, a novi moteli koje vidim su Turkish... Za guzve sam vec rekao. Super, dobicete za vase pare I 56 kamera na K10 da vas ko zna gleda I prati.
Naravno ja sam za autoputeve ali da tranzit sto vise nama placa izgradju novih km I odrzavanje starih. U suprotnom nek mi ne pravi guzvu, ni kod babe nema dzabe. Skupo ti? Evropa nije htela izgradi mrezu srpskih autoputeva kao nesto svoje? Nema problema, mi placamo, a ti lepo zaobidji ako ti skupo, pa na Terazije preko Male Azije.
 
Pa kako da ti kažem ni meni nije drago kad u julu 2017 i 18 kolima nisam mogao da izađem iz ulice 2-3 dana od Turaka, ali eto napraviše autoput i obilaznicu pa ih sad i ne viđam. Isto tako napraviće i obilaznicu do Bubanj potoka pa ih ni ti nećeš gledati... Ali ukidati tranzit jer neko te pare troši neracionalno priznaćeš da je pomalo bezveze, a nije ni tema...

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Ovo je već neozbiljno... Na tim Turkish motelima rade Pera, Laza, Stefan, Bojana, Mirjana, Marica.... Na stranim pumpama (a i na domaćim kojih nije da nema) isto Marko, Đole, Tića, Mica. Na naplatnim isto. A ne Mehmet, Hatidže, Stratos ili Ekaterini na Eko, još manje Hans i Helga na OMV, koji je uz to i franšiza, pa je i gazda neki Tikomir. Automehaničar nije Franz nego Žika. Gde bi oni radili da nije toga? Orali zaparložene njive? Jok more nego bi zapalili u Beč u Nemačku... I te turkish motele uglavnom drže Srbi.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Вероватно је већина била у Аустрији и Швици, они углавном сав транзит пребацују у тунеле, чак и по равницама праве насуте тунеле да им мање сметају, али све то лепо наплаћају. Ако имаш напрснуће мање од кликера на шоферки, одмах те искључују из саобраћаја уз огромну казну. Лепо је имати добре путеве, али није лепо имати најнижи стандард и најскупље гориво у односу на платежну моћ у европи. Ми смо под казном окупационих власти. К10 доноси неки новац нема сумње у то. Такође доноси и велику штету нема ни сумње у то. Србија се празни намерно и систематски да се населе други, који су подобнији. Они неће плаћати кредити за ове путеве него ми. Колико год се радујем сваком АП, са друге стране сам свестан да се задужују у наше име огромном брзином. Неће те кредите враћати ниједна власт, него раја! Хоћеш да помогнеш Србији, па смањи акцизе на гориво са 100 дин на 20. Све ће да процвета. О колапсу БГ-а немам шта да кажем, биће још горе. Народ хрли тамо јер је већина новца у БГ. Наплата на Ап је као у европи или већа, колике су плате у тим пумпама и мотелима? Као у европи? Треба им конкуренција за свако радно место, да би га што мање платили. Земљани вам је указао на суштинске ствари! Нисте га правилно схватили...и то је та туга код нас Срба.
 
Ne gradi puteve
Oteraj tranzit
Smanji akcize
Sve će da procveta

Da nisu nešto sipali u vodu jutros, pa su svi šlogirani?
 
Dok su neokupatori i braća Kinezi poklonili pare i došli da u ime bratstva sagrade autoput...
 
@Perkan Гледам твоје постове, не видим ни један конструктивни предлог или идеју! Разумем ставове и Цариброда и Земљаног. Твој не капирам, јер немам шта!
 
More Marko ne ori drumove! Pusti to brate, gledaj profit od tranzita, zaposli PeruMikuZiku u karavan Saraju :)
 
@majstor
Moj predlog je samo da se uključi mozak.
Preduslov za to je da politiku stišaš na nulu... samo smeta u rasuđivanju.

Eto, ne može konstruktivnije od toga...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671337#p671337:1gjsl8uo je napisao(la):
Earthmoving » Sub Okt 19, 2019 12:28 pm[/url]":1gjsl8uo]Ljudi sta je s vama? Vama spikerka na tv-u procita "Srbija od tranzita ove godine zaradila 200 mil evra" I vi stvarno verujete? A ne verujete svojim dzepovima gde imate 0 dinara od toga. Pa I vi ste Srbija, kako onda vi niste nista zaradili? 200.000.000 mil : 7.000.000, znaci jel vam neko platio tih 30 evra godisnje? Jesu vam pojeftinile putarine? Jel vam jeftinije gorivo? Jel ste izgradili neki km novog autoputa od toga? Jesu se srpske pumpe I moteli otvorili pored autoputa... Ili upravo suprotno, slusate Drobnjaka kako ubedjuje Vucka a ovaj se kao lomi da vam malo malo poskupi putarinu. Za svaki km autoputa uzmu kredit, strani naravno. Imate strane OMV, MOL, Luk, Nis... pumpe, a novi moteli koje vidim su Turkish... Za guzve sam vec rekao. Super, dobicete za vase pare I 56 kamera na K10 da vas ko zna gleda I prati.
Naravno ja sam za autoputeve ali da tranzit sto vise nama placa izgradju novih km I odrzavanje starih. U suprotnom nek mi ne pravi guzvu, ni kod babe nema dzabe. Skupo ti? Evropa nije htela izgradi mrezu srpskih autoputeva kao nesto svoje? Nema problema, mi placamo, a ti lepo zaobidji ako ti skupo, pa na Terazije preko Male Azije.

Šta zarade kad su u gubitku ?????
Sa 28.10.2018.godine 1269 radnika je bilo zaposleno u sektoru naplate. Od tog broja je 201 radnik sa VS/VSS (5 završilo sportsku akademuju, 5 vaspitačica, 2 turistička, 2 ugostiteljska , 2 medicinska).
Dok sektor za održavanje državnih puteva I i II reda ima samo 78 zaposlenih. Od tih 78 zaposlenih 56 je sa fakultetima a samo njih 15 je SSS (da kaže čovek da može lopatu da im uvali).

118 975 000 000 dinara su dotacije R Srbije za 2018. (planirane).250 131 000 000 dinara su njihovi prihodi , planirani za 2018.
Zajmoви od raznih eu banaka , svetskih ... 453 627 000 000 dinara.



file.php
 
Earthmoving":2q2axtnp je napisao(la):
More Marko ne ori drumove! Pusti to brate, gledaj profit od tranzita, zaposli PeruMikuZiku u karavan Saraju :)
Ima i naših koji rade u Turskoj, o Dubaiju da ne pričam. I?

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Како год било ускоро ће бити отворен и источни крак. Најкртичније место на целом К10 обилазница око Бг-а неће још најмање две године бити отворена и то све говори! Како се кажњава БГ, којег и нисам љубитељ али то је факт! Кад упаднеш у колапс у Бг-у, за то време можеш стићи до Новог Сада, а понекад и до Ниша. Функцинално БГ не може ни за 10 година решити ни најосновније проблеме саобраћаја. Јер је све друго битније..почев од жичаре, мочваре на Сави, преко коцкица на Тргу. Метро, обилазница, СМТ и УМП су неважни очигледно.
@ Perkan У овој земљи политка све одлучује, ако то не разумеш џаба ти мозак, када је већ на off!
 
Obilaznica je neviđena piz...darija i tu se svi slažemo.
Ali realno, ona će rešiti gužve u tranzitu i delimično lokalni saobraćaj.
Da bi se problem saobraćaja trajno rešio u BG, pored obilaznice moraće se uraditi i unutrašnji prstenovi i naravno metro.

Da se ne lažemo, kolaps je svaki dan na autoputu kroz grad i bez Turaka...
Prosto, previše je vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671350#p671350:3pogkvjo je napisao(la):
caribrod » 19 Oct 2019 12:41 pm[/url]":3pogkvjo]... Bojana, Mirjana, Marica....

posto ne pratis pisanije cenjenog clana, samo kratko objasnjenje..spomenute devojke/zene ne bi ni radile nego bi sedele kuci i radjale decu koja bi kasnije kad malo stasaju imali nastavu kod kuce posto skole nisu dobre. iz geografije bi se ucilo da je zemlja ravna ploca koja stoji na ledjima cetri zla jevreja koji kad se napiju i izdrogiraju drmaju plocu a nama gore muka.
 
Meni je malo indikativno da od svih zemalja na južnom kraku Koridora 10 autoput skroz do granice jedino nije sagradila - najbogatija zemlja. Inače, grade autoputeve svud po državi. Prvo ljudi misle na sebe, pa onda na srpske i makedonske turiste koji tu treba da prođu dvaput godišnje (tamo i nazad).

I tako rade, bukvalno, svi. I nećete mi naći državu u Evropi da nije prvo rešavala saobraćaj u milionskom gradu (ako ga ima), tj. gradila metro, kružne prstenove - pa tek onda ekstenzivnu mrežu autoputeva. To, da Pirot ima obilaznicu, a Beograd ne, nije mi poznato da postoji gdegde. Nije mi jasno - da li je neki naš institut, neki odbor SANU, neka Visoka porta napravila računicu kako se to, zapravo, isplati?

Biće da nije. Sve su to bogatije zemlje od nas. Verovatno mi negde grešimo.
 
panto, nisam siguran ali cini mi se da je poljska primer drzave za koji kazes da ne postoji. mozda gresim ali letimican pogleda na mapu autoputeva tamo kaze da tamo pirot, vranje, sombor pa i kursumlija.. imaju obilaznicu a beograd nema.
 
Vrh