Šta je novo?

Pešačke zone

Ne znam šta bih rekao na ideju zabrane pojedinačne odjave sa grejanja jer razumem argumente s obe strane.

Ali imam problem (pik) sa Toplanama i našim bangavim zakonodavcima zato što hoće da ljudima u odjavljenim stanovima naplaćuju toplotu koja im ničim izazvana uđe u prostor. Po toj logici, Kolarčeva zadužbina ima pravo da naplaćuje prolaznicima na ulici svaki put kad čuju neku muziku iz njene zgrade. Crvena Zvezda i Partizan imaju pravo da naplaćuju stanarima solitera u njihovoj blizini to što mogu da gledaju utakmice za džabe. Kad neko u prevozu čita novine koje drži čovek do njega, taj čije su novine ima pravo da mu traži naknadu za to što je ovaj pored mogao da se informiše za džabe.

Primera je bezbroj. I niko od toga ne pravi problem. Jer spada u zakone fizike, u pravila kako funkcioniše materijalan svet. Samo se hohštaplerskim Toplanama daju odrešene ruke da mlate pare na konto nečega nad čim niko ne može da ima kontrolu niti uticaja. Jesam ja kao prolaznik kriv što zuvk iz Kolarca dopre do mene? Jel stanar solitera kriv što svetlost sa Marakane dođe do njegovih očiju? Pa zašto bi onda vlasnik stana kome energija u vidu toplote ulazi u stan hteo on to ili ne, bio odgovoran za njeno ponašanje i kretanje, i dužan da je plati? S time neću nikad moći da se složim, jer je to licemerje i pljačka.

Jes malo offtopic ali morao sam da napišem, jer se već godinama krstim kad god se setim te boleštine. Da neko nekome nameće da mu plaća pare zato što se fotoni (ako se ne varam) s energijom u vidu toplote prenose kroz zidove...

P.S.
I vreme je da Toplane prestanu da se majmunišu svakog proleća i jeseni sa ''nemogućnošću da isporučuju grejanje jer su taman usred remonta''. Izem ti ja preduzeće koje naplaćuje svoje usluge cele godine a stupa u stanje hibernacije i opšte ku***bolje čim kalendar ''otkuca'' neki datum. To se tako ne radi. I za to treba da se dobiju penali i kazne. A ne da ih država i političmari brane i pravdaju.
 
Нажалост, топлана као монополиста, уз многа друга јавна и комунална предузећа је у позицији да се понаша тако како се понаша. Треба направити уступке са обе стране, приморати све да пређу на централно грејање у градској зони, а са друге стране смањити цену грејања, субвенционисати прикључивање пре свега због заштите животне средине и енергетске ефикасности. Наравно, где је могуће, као алтернативу понудити гасовод.
 
Kralja Milana bi mogla da bude ulica profila 1+1 za tramvaje, buseve, trolejbuse i taxije sa trotoarom od granita. Fino bi izgledalo.
 
Mislim da bi se napravio haos sa 1+1 ipak je 2+2 realno za Kralja Milana ali svakako da bi sredjivanje setalista bio pun pogodak. Da se ja pitam ja bi tu stavio pesacki deo u nivou kolovoza i naravno granitne ploce. Provukao bi mini stazu 2m za el trotinete i bajseve sa jedne strane ulice.
Pesaci bi znali kuda da idu i ne bi dolazilo do sudara sa trotinetima kao sto ih ima sada. Pogotovu kad izlaze iz zgrada i butika.
Ne znam koliko je izvodljivo ali voleo bi da od Slavije do Studentskog ide tramvaj i da tu stave kaldrmu po sredini kao u Karadjordjevoj ali to je veliki poduhvat tako da o tome mogu samo da mastam, ali eto pesacki deo bi mogli da spuste u nivo kolovoza i da postave granit i sve drugo sto ide uz to, klupe, kante novu led rasvetu...
 
Не може само Краља Милана. Неопходно је да бар од Кнеза Милоша преко Теразија до Трга Републике цео правац буде пешачки, али са јавним превозом за све којима је потребан. Превоз не би требало да се заснива ни на једном садашњем средству укључујући и електрични трамвај.
 
Stigao vašar i na ulaz u Knez Mihailovu.
Ogromni jarboli (identični onim iz BnV) postavljeni duž cele ivice trotoara.
Ako budem prolazio ponovo slikaću.
Reklamiraju Serbia Creates kampanju drage nam premijerke.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Hvala ku*cu barem nisu postavili novogodišnju rasvetu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665039#p665039:2mzi5xp4 je napisao(la):
And7rey » Ned Sep 29, 2019 10:58 pm[/url]":2mzi5xp4]Hvala ku*cu barem nisu postavili novogodišnju rasvetu.

Juce dosao iz Moskve, tamo su vec poceli sa postavljanjem. Parkovi izgledaju sareno kao da ce sutra NG. :lol:
 
velika je razlika, u Ljubljani zive Slovenci. Kljucna recenica: gradjani su odmah prihvatili pesacku zonu.

A u Beogradu Demokratska stranka kolo vodi protiv iste, eto koliko smo mi lud narod.
 
Druga , još ključnija rečenica: Način života u Ljubljani i Beogradu je diametralno suprotan.
 
Ljubljana ima 270.000 stanovnika, može se doći s kraja na kraj grada pešice. Svako njeno poređenje sa Beogradom je besmisleno...
 
Ovce su u nedelju zamenile automobile na ulicama Madrida, dok su pastiri „upravljali“ svojim stadima kroz srce španske prestonice, sledeći drevne migracione puteve stoke.


Tanjug

Godišnji dogadaj, započet 1994. godine, omogućava pastirima da iskoriste pravo da koriste tradicionalne rute za migraciju svoje stoke iz severnih delova Španije na južnije pašnjake, koje koriste za zimsku ispašu, preneo je Rojters.

Pre nekoliko vekova ruta bi prolazila kroz nerazvijena sela, međutim, danas ona ide kroz centar Madrida i neke od njegovih najpoznatijih ulica.
U stadu se danas nalazilo 2.000 merino ovaca i 100 koza.


Prema sporazumu iz 1418. godine, pastiri su plaćali simboličan iznos od 50 srednjevekovnih novčića za prolazak 1.000 ovaca kroz trg Sol i ulicu Gran via.

Ето за шта све има места на једном - правом европском тргу и улици !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660928#p660928:2bp8qdm8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Sep 17, 2019 1:29 am[/url]":2bp8qdm8]
Grejanje je najveći uzročnik aerozagađenja u Srbiji

Iako su izvori aerozagađenja od područja do područja Srbije raznoliki, prema izveštaju Agencije za zaštitu životne sredine, dominantan udeo od 57 odsto tokom prošle godine bio je od toplana snage manje od 50 megavata i individualnih ložišta, dakle kao posledica grejanja. Sektor industrije je, prema tom izveštaju, uticao sa 13, a drumski saobraćaj sa šest odsto ukupnih emisija zagađujućih materija.

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/ugroz ... 00/m5xd8el
Stiže još potvrda ko odnosno šta najviše guši Balkan. I ne, nisu apususi.

ŠTA JE ONO ŠTO NAS DANAS TRUJE, SAZNAĆEMO SLEDEĆE GODINE Ova opasnost nam preti naročito zimi, ali nas niko neće alarmirati na vremeE

SRBIJA CRNA TAČKA, više od 500 mrtvih za godinu dana, Evropa pokušava da ih iskoreni, ukupno ih ima 10, čak 8 je kod nas

Pogledajte prilog 1


Toliko o automobilima. :kafa:
 
Сем Колубаре, где се тренутно ништа не ради по питању побољшања, ТЕНТ-ове и ТЕКО-ове електране праве системе пречишћавања, тако да ТЕКО А има електрофилтре, ТЕКО Б такође и систем за одсумпоравање који је пуштен пре дбе године у рад. ТЕНТ је у завршним фазама пред пуштање тог система тако су ове информације застареле.
 
Saobraćaj ubedljivo najviše guši BG, ovde toplane rade samo deo godine, industrija ne radi, ali je kvalitet vazduha u svim nižim delovima užastan 365 dana u godini (minus dani sa košavom). tako da je ovih 6% usko skoncentrisano u gradove i verovantno nije ni ispravno izmereno obzirom da su uzeli samo broj vozila u obzir, a ne i činjenicu da se u Srbiji 90% dizela vozi sa skinutim DPF filterima (ili ih nikada nisu ni imali).
 
U naseljima su najveći problem individualna ložišta. Sve ostalo je smešno u poređenju sa tim.
 
Смисао и корист од пешачких улица се не састоји само у привлачном изгледу трговачких улица и , лепог декора за кафе баште у историјском језгру, него и за непосредну здравију животну средину и слободније и безбрижније ходање становника и свих пролазника у било којој улици.

Предност би требало да имају улице које се наслањају на вртне просторе или имају лепу архитектуру, а пешачке улице су добродошле и тамо где има пуно радњи и услужних садржаја у низу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672379#p672379:1vpniyl6 je napisao(la):
GOJE » Tue Oct 22, 2019 2:16 pm[/url]":1vpniyl6]U naseljima su najveći problem individualna ložišta. Sve ostalo je smešno u poređenju sa tim.

NBG takoreći nema individualna ložišta, a ima često najgori vazduh u gradu. A ložišta usput rade nekoliko meseci godišnje, plus u zimsko vreme kada zna češće da duva košava, tako da ne dišemo toliko zagađen vazduh tih dana. Tako da činjenica da grejanje proizvodi najviše zagađenja na teritoriji Srbije ponovo ne menja činjenicu da smo ubedljivo najviše izloženi zagađenju iz automobilskih izduva (u BG) kada se sve uzme u korist.
Dodatno ložišta je mnogo lakše rešiti putem zatvaranja manjih toplana na mazut i širenjem osnovne toplovodne mreže, ovo sa automobilima nam je nažalost teže za promeniti u današnjim okolnostima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673117#p673117:36qjzo9z je napisao(la):
DusanBG » Čet Okt 24, 2019 4:19 pm[/url]":36qjzo9z]
NBG takoreći nema individualna ložišta, a ima često najgori vazduh u gradu.
Jel imaš neki link za ovo? Meni se čini da je vazduh na Novom Beogradu čistiji nego u većini gradskih opština, naročito zimi.
 
Vrh