Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Gledam koliko nabacaju kod vozača raznih drangulija koje bitno ometaju preglednost kao i pažnju.
Ako se dobro sećam kod naših Solarisa je to daleko bolje rešeno.
I što se tiče pozicije vozača i ergonomije meni lično najviše odgovara Solaris (imamo i ovde par u DE). MAN je sledeći što se tiče položaja vozača, mada su opet neki prekidači malo udaljeniji, veliki levi retrovizor ozbiljno umanjuje preglednost, morao bi da bude kraći, bez dodatnog. Citaro je posebna priča, em je nekako nepregledan zbog onih bočnih stakala koje bisač ne briše i još poveći broj stubova. Vozačka pozicija čudna, nikako da nađem idelan položaj a još gore komande za klimatizaciju i prekidač za podešavanje volana. To je zabodeno nisko i daleko da svaki put mora da se baulja kako bi se videli dugmići ???? Novija generacija ima još nižu i nezgodniju poziciju sedišta.
Iveco , jako čudan, debeo volan koji često prekriva duboke instrumente naročito nezgodno zbog zona 30 i radara na sve strane, prekidači grupisani u pačije redove pa ti treba dugo navikavanje i svaki put traženje. Isto tako i prekidači za vrata, sve je nekako nedohvatljivo. A što se tiče preglednosti posebna priča, desni retrovizor uvučen uz karoseriju tako da ne nema osećaj dubine, brisači ne brišu dovoljno pa tako uz stubove ostaje poveći nebrisani deo i kad se dodaju debeli stubovi , pa grejač stakla vrata za nitima debelim kao iz šporeta dobija se katastrofalna preglednost.


Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Zato su nemci tražili standardizovanje tabli. Gas, kočnica i volan su manhe više na istom mestu. Ali, već ručna se šeta... Šarena je i ručica migavaca, a raspored prekidača svih namena, poseban je problem. Kad se stalno šetaš sa vozila na vozilo, sludiš se u jednom momentu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671811#p671811:1zrso27q je napisao(la):
branik » Ned Okt 20, 2019 8:38 pm[/url]":1zrso27q]Zato su nemci tražili standardizovanje tabli. Gas, kočnica i volan su manhe više na istom mestu. Ali, već ručna se šeta... Šarena je i ručica migavaca, a raspored prekidača svih namena, poseban je problem. Kad se stalno šetaš sa vozila na vozilo, sludiš se u jednom momentu.

Najgore sedaš iz vozila u vozilo i kao početnik bauljaš ne bi li se snašao. A vrhunac na novijem Citaru tražim pola dana prekidač za štelovanje brisača i kad sam se najzad setio kako se kaže na nemačkom štelovanje retrovizora i gde se nalazi, ima šta i da čujem od francuza , na obom busu se ručno šteluju ???? :bash: :bash: :bash: Izgoreo sam. Izem ti mercedes. :notok:
Pedale, ma sve je pušteno mašti na volju, Iveco čak komande za štelovanje sedišta prebaci sa leve strane gde nema prostora da zavučeš ruku ???
Bilo je ranije dobro sa onim unificiranim busevima za DE osamdesetih i devedeetih godina.
 
Zato su pametni ljudi i smislili bili tu unifikaciju.
A ja sam fasciniran različitošću funkcija ručice migavaca. Šta je sve tu moglo da se nagura: migavci, svetla, brisači, interval, prskalica.... Prvi je bio Mercedes onom četvrtastom sa klackalicom odozgo za interval. Iveko je dugo na nekim vozilima držao dve sa leve strane, kao na Fiatima sedamdesetih. A komande retardera su tek šarenilo - ručica uz volan, na tabli, na pedali...
 
Ta Mercedesova je i najbolja, najprostija i u prošlosti samo jedna ruka aktivna. Napredak je doneo retarder, pa na nju integrisan tempomat. A ovo rešenje sam smislio još 1993, dao crteže jdnom novinaru da smisli tekst, pa dao koleginici da to uradi na kompu (tada su PC bili naučna fantastika) ova pa to izgubi. Epilog Mercedes izbaci identično rešenje na novom Actrosu 1996.
Što se tiče unifikacije ne bi bilo loše da neko uvede regulativu i da barem položaj i raspored osnovnih prekidača bude definisan.
 
Okrugla, sa dva obrtna područja - prvo manje, sa vrha, za brisače i drugo za svetla, na telu?
Na onoj staroj mi se puno puta desilo da kad želim u ljutini da sviram, uključim i pumpicu i brisače, jer pođem celom šakom, a ne samo prstom na taster sviraljke.
Ne znam koliko to proizvođača praktikuje, ali i dalje postoji taj standard vozačkog mesta. Multifunkcionalni displej u sredini, levo brzinomer, zakrivljena ka vozaču, pomera ss zajedno sa volanom. Kod nekih proizvođača, koliko znam, kupac bira, i plaća, šta želi. Ali okruženje je i dalje različito. Ni tasteri za vrata, kao najkorišćeniji, nisu svuda na istom mestu i ne rade po istoj logici, kao ni komande stanične kočnice.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0YhQ4MBRgOI[/youtube]
 
Chicago "L", purple line. Merto linija vozi od Linden do Howarda, dok radnim danima u vršnim časovima vozi kao ekspres u "Loop". Na nekim trasama je linija četverokolosečna, što omogućava brz i efikasan prevoz, dok na samom početku kod Lindena postoje ukrštanja u nivou sa automobilskim saobraćajem! Jedan je na drugom snimku.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tag-0WOzn7o[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xcy08krdFCA[/youtube]
 
како су ми ружни ови амерички метро возови... али, барем их имају
 
Sećam se ovih buseva, krem boje, bili su na potezu 300, kao donacija. To je bilo '97 - '98. Da li neko zna šta je s njima?
 
Стигло их је осам и носили су бројеве од 20 до 27. Многи су расходовани око 2000, а последњи примерак са бројем 21 је расходован јуна ове године. У Немачкој је сачувано неколико тих аутобуса.
 
Malo Luxemburg-a i dosta hibrida, električnih



























i ovi imaju Vesića , sve živo raskopano


 
A kako se zvao onaj sa 4 osovine, jedan od prvih od 15m?
Megaliner, čini mi se.
Uvek su bili avangarda u idejama i dizajnu.
Imam utisak da im mb pokušavao da parira dregmilerima. I oni su imali smele ideje. Vesele sedamdesete i rane osamdesete!
 
Свиђа ми се како су решили трамвајску баштицу у Луксембургу :) A oвај зглобни Неоплан на спрат је као створен за Београд :D
 
За 16, 17, 18, 23, 65, 77, 88, 95 би био пун погодак :D
 
Žika":1w90g3lr je napisao(la):
Malo Luxemburg-a i dosta hibrida, električnih



























i ovi imaju Vesića , sve živo raskopano


Kol'ko su meni naši Solarisi lepši od ovih zglobova.
Generalno stvarno Solaris deluje kao vozilo iz 2019., Ik218m noviji skoro 5 godina a već deluje starije.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Tek da vidiš novi Solaris uživo, totalno drugačija priča nego na slikama. Bus jednostavno odskače, izgleda fenomenalno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685648#p685648:1k40ryou je napisao(la):
branik » Sre Dec 04, 2019 11:27 pm[/url]":1k40ryou]A kako se zvao onaj sa 4 osovine, jedan od prvih od 15m?
Megaliner, čini mi se.
Uvek su bili avangarda u idejama i dizajnu.
Imam utisak da im mb pokušavao da parira dregmilerima. I oni su imali smele ideje. Vesele sedamdesete i rane osamdesete!

Jeste, Megaliner je u pitanju. Imala ga je Eta tours svojevremeno, jedan ili neki komad više, pa su posle završili kod nekog drugog prevoznika. Imao sam priliku da putujem tim Neoplanom i teško mu je naći neku zamerku kao putnik. Mislim da ih nije nešto mnogo proizvedeno, jer u Evropi, očigledno, nema mnogo interesovanja za autobuse takvih gabarita, mada ne bih znao dal su mu manevarske sposobnosti bolje ili lošije od klasičnog troosovinca. Neoplan je moj lični miljenik među proizvođačima turističkih autobusa. Isticali se po udobnosti i kvalitetu nekada, nadam se i poslednjih godina, a i bili su zaista smeli u projektovanju vrlo interesantnih vozila, među kojima su i zglobni double decker-i. No, ništa od tih gigantskih autobusa nije proizvedeno u većim serijama.
 
Vrh