Šta je novo?

Karađorđeva ulica

Ma i sada je sve puno. I ona bašta kod Bogoslovskog fakulteta i zidić pored statue, čak uvek sede i na stepenicama hostela i na ivici praznog platoa za buduću galeriju. Video sam da se ulazi i ograđenu biblioteku koja trenutno izgleda potpuno nestvarno, kao botanička bašta sa prezentacijom invazivnih biljnih vrsta.
 
Kosančić je težak fijasko što se tiče obnove kaldrme, izgleda gore nego pre rekonstrukcije, a pritom dođe ceo KV kao javni parking pa to dosta kvari ceo utisak, kad se oslobodi od kola tek tada će stvarno zaživeti, naravno mora prvo da se izgradi javna garaža za stanare i posetioce. KV je ono autentično od starog Beograda što bi trebalo da bude glavna atrakcija u Bg i brižljivo čuvano što se tiče svakog detaklja a ne Skadarlija, koja realno izgleda očajno i koja nema ni jedinstvenu kaldrmu, a još i soc zgrade izmešane sa starijom gradnjom (zajedničko im je jedino sivilo fasada).
 
Pa ni Kosančićev venac nema jedinstvenu kaldrmu duž cele ulice. Ako ništa drugo , tu barem nisu izmišljali toplu vodu , kao u Skadarliji , gde su dodavali kaldrmu (ne onu finu kao na vrhu , nego onu za "lomljenje nogu") tamo gde je ranije nije bilo. Ni Trg republike ni Karađorđeva nisu bog zna kako bolje prošli , a o drugim rekonstrukcijama da i ne govorim. Jedino se park Vojvode Vuka izvukao , i to samo zahvaljujući protestima stanara okolnih ulica.
Generalno gledano , situacija nije ni pre bila sjajna , ali je nakon većeg dela rekonstrukcija postala očajna. A što je najgore , umislilo se da je sada sve 100x bolje , lepše i funkcionalnije. Ako ništa drugo , barem je Karađorđeva mogla da se odradi , u svakom smislu , jer je za to bilo prostora. Ovako dobismo samo višemesečno zatvaranje ulice i raspad sistema koji već sada zreo za novu rekonstrukciju , a nije se stiglo ni do polovine trenutne.
 
20191019-150653.jpg

Mislim da prostor iza ovih stubova treba da se zastakli ili nesto slicno, jer ce i dalje biti devastiran. Kazem staklo, jer samo sipke nece zaustaviti ljude da bacaju unutra sve i svasta.
 
Салжем се, стакло, а унутра може нешто да се изложи па да буде мини јавна галерија на отвореном.
 
Све то стоји, и сам каткад седим у тим кафићима ... Има тога и с друге стране Гребена, према Дунаву, висинска разлика је иста, пешачки промет већи, па ја нисам за покретне тротоаре ни тамо.
Ради се о различитом виђењу аутоматизације у кретању пешака кроз старе делове града. Не бих волео да видим, на пример, покретне степенице на Шпанским степеницама у Риму, нити на Акропољу, бројним приморским градовима, и онима на брдима који су пуни степеница. Део аутентичног изгледа и атмосфере старих делова града који нису равни јесте кретање степеницама. Чак и гужва на њима. Свуда немерљиво већа од претпостављене, будуће (!) гужве на КВ у Београду.

Ја на таква места не гледам исто као на аеродроме, подземне пролазе, нове и пословне делове града где се време проласка мери минутима и секундама и без покретних степеница би долазило до нежељених застоја.

Када се ради о Косанчићу, пре покретних степеница волео бих више да коначно поправе оно опасно ругло од намерно поломљених степеника од средине Венца до уског пролаза према Карађорђевој. И да не жмуре на текућу дивљу градњу на истом месту ...
 
kad se naseli 30000 ljudi u s.a. bice i karadjoletova prilicno zgusnuta. Porasce i interes da se gradi u zoni karadjordjeve. Blok 18? Gomila ljudi, gusto. Bice tu kafica ko pleve. Ja sam stekao utisak da ljudi od dorcola u velikom broju imaju trasu setnje do brankovog mosta. Jedan od najlepsh poteza za setnju u gradu, posebno leti izmedju 7 i 9 uvece.
 
Jedna sličica iz Novog Sada, samo da se uporedi pristup. Ovo je podgradje Petrovaradinske tvrdjave, evo kako izgleda sada, i dalje su radovi u toku. Ovaj deo ulice (Karadjordjeve) je realno mogao ovako da izgleda. Da dodam samo da u Podgradju rade rekonstrukcije fasada i skidaju klime, obnavljaju krovove pa čak i dimnjake. Uzmite u obzir da će verovatno i ova zgrada koja se vidi u pozadini biti rekonstruisana.

Moram da dodam, raduje me činjenica da barem negde u ovoj zemlji danas imamo rezultat sličan ovome dole, jedina boljka su i dalje automobili.

Autor: AeroDron
R1WpiUt.jpg


Više slika: http://www.nsbuild.rs/forum/projekti-u- ... ?start=220
 
uvek me je nerviralo to da kada se rekonstruisu fasade u bg krov se uopste ne dira iako je to najbolji momenat za kompletnu rekonstrukciju...

koliko bi beograd bio lepsi sa reka kada bi se sredili krovovi....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672198#p672198:25kt0pq2 je napisao(la):
Drakche » Uto Okt 22, 2019 4:54 am[/url]":25kt0pq2]

Mislim da prostor iza ovih stubova treba da se zastakli ili nesto slicno, jer ce i dalje biti devastiran. Kazem staklo, jer samo sipke nece zaustaviti ljude da bacaju unutra sve i svasta.

Ja sam ovo jos pre nekoliko dana prijavio:

https://www.mojainicijativa.com/index.p ... ativa/2194

Nadam se da ce i sa drugih strana biti nekih inicijativa za istu stvar.

Naravno, uz obavezno brisanje grafita.
 
A kome se može prijaviti da upravo teče već 53. dan otkako su svi radnici napustili Karađorđevu?

Gradilište je od puštanja saobraćaja jednostavo napušteno, i ne dešava se ništa. Postoje li kazne za namerno pravljenje takvog haosa u gradu? Od koga da traže naplatu štete svi koji su pogođeni takvim stanjem? Koji recimo nemaju trotoar bez ikakvog opravdanja za takvo stanje? Čak i pod pretpostavkom da postoje neki spoljašnji problemi u vidu "više sile" na NEKIM delovima gradilišta, ništa ih ne sprečava da se rad nastavi na drugim delovima i da se odrađuje sve što može da se odradi. Trebalo bi postaviti TAKVO pitanje.
 
Bilo je reči nedavno na tu temu na forumu, neko je izvestio da su radnici prebačeni na trg da slažu i sad preslažu kocke. Ne znam koliko je proverena informacija, ali izgleda da je isti podizvodjač u pitanju.
 
Zuma":2xhlikil je napisao(la):
A kome se može prijaviti da upravo teče već 53. dan otkako su svi radnici napustili Karađorđevu?

Gradilište je od puštanja saobraćaja jednostavo napušteno, i ne dešava se ništa. Postoje li kazne za namerno pravljenje takvog haosa u gradu? Od koga da traže naplatu štete svi koji su pogođeni takvim stanjem? Koji recimo nemaju trotoar bez ikakvog opravdanja za takvo stanje? Čak i pod pretpostavkom da postoje neki spoljašnji problemi u vidu "više sile" na NEKIM delovima gradilišta, ništa ih ne sprečava da se rad nastavi na drugim delovima i da se odrađuje sve što može da se odradi. Trebalo bi postaviti TAKVO pitanje.
Kako se ne dešava ništa? A popločavanje oko mosta i radovi ispod mosta (između Crnogorske i stepenica)?
 
I to ide kilavo, a uopšte nisam siguran da je uređenje ulice i uređenje prostora ispod mosta deo istog projekta. Naravno, i to je pogađanje, jer čak ni sam projekat ovde javno ne postoji, sve je ilegalno, pa se ne može znati čak ni tako elementarna stvar šta se uopšte ovde radi. Kao recimo zašto je već urađena pre-parcelizacija zbog proširanja puta i ispravljanja krivine napuštena, zašto je promenjen prvobitni projekat itd. Nego glumimo proročište u Delfima u svom gradu, na javnom zemljištu i za svoje pare. Ko zna koji su ti ispod mosta, a koji su ovi što su nestali, i šta oni uopšte ovde rade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663750#p663750:32aw8k8x je napisao(la):
Tikvica » Сре Сеп 25, 2019 12:40 pm[/url]"]Ima tu bezbroj pitanja:Kada će završiti trotoare,kada će početi ovaj priobalni(inače po površini mnogo veći)deo,kako će pristaništu prilaziti autobusi(od ona 2 parking mesta nema ništa a sada koriste ovaj prašnjavi put sa četvrte slike),gde će kontejneri,gde će parking za stanare...
e0ce66478658ed502bc22cdf4bb80a56.jpg
ced2cef0f3dc8f2c37cc01588de646a3.jpg
Ova raskrsnica sa šinama je veoma opasna - ne mogu da verujem da tu nije predviđen semafor koji aktivira tramvaj, kao kod Veterinarskog u bulevaru.. Ovako, vozila koja dolaze od mosta moraju barem desetak sekundi ranije da gledaju da li dolazi tramvaj od Geozavoda jer kada dođu do šina može biti prekasno! Pre neko veče sam tuda prolazio i imao puno problema da vidim bilo šta jer mi je auto bio pun - šine pod uglom, mrtav ugao između stakala na vozilu, deca na zadnjem sedištu - veoma nepregledno!.... A zamislite još situaciju sa kamionima ili malim dostavnim vozilima, koja nemaju stakla u zadnjem delu već samo tovarni prostor - oni ne mogu da vide baš ništa kada se približe prelazu preko šina.

Ovde je semafor neophodan, bar za ovu traku i na ovom mestu.

A ceo.ovaj haos su napravili da bi jedan kafić imao baštu pored koje neće tutnjati saobraćaj, bar ne kao ranije...
 
Šine su ladno mogle da se stave da idu ovamo gde je kolovoz , a kolovoz gde su šine , i ništa od ovoga što se trenutno dešava se ne bi dešavalo , a ukrštanja bi bila mnogo bezbednija i u manjem broju.
 
Tu na ukrštanju ulice i šina ima semafor na kojem treperi žuti tramvaj kada isti naiđe ispod mosta.
Nego,uporedih neku sliku (koju sam napravio pre dve nedelje) i render.Pa ovo je identicno je**mti !
b71ce269c81b578f6234c4b24b03dccc.jpg
5d8facb76a025ddcef348f1d38817004.jpg


Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
Nisam registrovao taj mali semafor, verovatno zato što sam pokušavao da vidim deo ispod mosta...
Hvala @Tikvice na informaciji, mada mislim da je klasičan semafor na potez bolje rešenje.
 
Kod nas trepćuće žuto znači u suštini "produženo zeleno".
 
Otkud opet onoliki sleperi u Karadjordjevoj? Jel dozvoljeno njima tuda ili nije?
 
Да, делом због изградње БнВ, а делом због непостојања комплетне обилазнице са мостом преко Дунава код Винче, као и непостојање источне везе аутопута са Панчевцем.
 
Можда је био сличан предлог, али стварно немам воље да претражујем кроз целу тему...


Ја сам баш јадно ово извео, али тако је како је. :(

Мени баш није јасно зашто није направљена "обилазница" око уског грла Карађорђеве ул. код зграде бившег "Геозавода".

Аргумент који не иде у корист овом предлогу је да би се на овај начин срушиле неке зграде које ту стоје преко 100 година, али оне по мом неком осећају за естетику немају индивидуални културни значај(имају једино амбијентални као део целине). Некадашња зграда "Симпа" је имала далеко већи естетски и културни значај.
Знам да ће неко рећи како ово не сме да се ради и да би требало наћи боље решење јер Београду ионако фали културног садржаја који доличи престоници, и довољно су рушили и ови и они. Ја сматрам да је то тачно, али да је боље обновити грађевине на оним местима где су стајале и биле стварно естетски привлачне или како год, а које су порушене од 1914. године, па на овамо, него мислити како је оно лепо само зато што има 100 и више година. Те зграде, чини ми се, не прелазе ни један спрат висине, што значи да нису ни моњументалне. Нико велики се није родио у њима, служиле су као магацини за трговце, итд...

Не желим да ме погрешно схватите. Не мислим да рушење ових зграда треба да буде само себи сврха, већ у корист функционалне проходности саобраћаја који је превелики за овај део Београда.
Нисам мислио ништа лоше, само ми је ово деловало поприлично логично решење већ дуже време.
 
Vrh