Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Ma kakva Tesla, njihovi i kapaciteti i cene su takvi da nikada neće značajno (direktno) uticati na elektrifikaciju voznog parka ovde. To će pre doći od evropskih i velikih svetskih proizvođača koji za predstojećih nekoliko godina najavljuju "poplavu" elektromodela u prodaji. Prvi od svih VW sa id3 u klasi Golfa koji je praktično pred početkom prodaje po ceni dosta nižoj od najjeftinije Tesle.

Teslin glavni značaj je da bez njihove agresivne kampanje zadnjih godina, ne bi se ni ostali proizvođači toliko značajno okrenuli elektrovozilima u skoroj budućnosti. Tako da su praktično dali zamajac celoj industriji koji ne bi bio tu bez Tesle.
 
Vidi svaki auto nadje svog kupca, da Tesla posluje lose nebi bili jos uvek ovde. Imali su padova ali se i vracaju na kolosek.
Ako tako gledas cemu onda Ferrari kad je Merecedes duplo jeftiniji :D
 
Čim se već sada širi i na relativno siromašniju istočnu Evropu, znači da Tesli dobro ide. Što se tiče buduće popularnosti, naravno da će biti i jeftinijih, i možda za naše uslove boljih vozila, ali Tesla je skoro nedostižan u baterijama i softveru kad je u pitanju autonomna vožnja i niz malih usluga tipa automatsko parkiranje, dolazak na poziv. A za blisku budućnost najavljene su i super baterije i druga poboljšanja, recimo 1000km jednim punjenjem i milion milja trajanja baterija. Tako da verujem da će biti mnogo više kupaca nego što se očekuje. To će kod nas već biti i pitanje statusa, vozilo koje se prepoznaje, pa čak i jasna deklaracija određene vrste "pripadnosti", a to je ovde važnije nego što izgleda.

https://www.teslarati.com/tesla-next-ge ... supercars/
https://www.wired.com/story/tesla-may-s ... ion-miles/
 
Dokazi da si ozbiljan i odjavi se sa foruma fotografijom izbacenih aparata i uredjaja iz kuce, pa se mozda i mi opametimo i odrobimo.
 
Baka Prase, decko 22 god, koji ima najvise pratilaca na Youtubeu u regionu 1,5 miliona, kupio Porsea, al da je malo bolje razmislio, bila bi veca fora da je kupio Teslu. Porse prevazidjen.
 
Bila bi fora kada bi imao gde u Srbiji da ga napuni, barem jedan supercharger u Beogradu. A inace, da, model 3 za 35000 je sto puta bolja kupovina od najosnovnijeg, mrtvog bmw 3.
 
Meni se bas svidjaju ti elektricni automobili, kupicu jedan cim bude imao da se kupi nov u rangu 10-13k evra.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h8PyPywFFcY[/youtube]
 
Vašington -- Vođa manjine u Senatu, gornjem domu Kongresa SAD, demokrata Čak Šumer, predložio je program od 462 milijarde dolara.

IZVOR: BETA PETAK, 25.10.2019. | 09:39

Sa tim novcem bi podstakao milione Amerikanaca da tokom naredne decenije odustanu od vozila s benzinskim motorom čiji su izduvni gasovi štetni za klimu, i da predju na vozila s električnim ili hibridnim pogonom.

Tim predlogom se Šumer prošle noći pridružio nizu ideja za programe u hiljadama milijardi dolara koje Demokrate smatraju hitnim za smanjenje zagadjenja od nafte, gasa i uglja, dok ublažavanje promene klime predstavlja važnu tačku pred predsedničke izbore u SAD 2020. godine.

Šumer je rekao da bi "predlog da se čisti automobili dovedu u celu Ameriku" bio ključni deo budućeg zakona Demokrata o klimi.

Državnim finnsiranjem uvodjenja električnih automobila "Sjedinjene Države bi predvodile svet", rekao je on.

Po planu tog njujorškog demokrate, vlasnici automobila bi dobili hiljade dolara za zamenu klasičnih električnim, hibridnim ili vodoničnim, a domaćinstva s nižim prihodima dobila bi dodatne kredite.

Uz to bi 45 milijardi dolara trebalo da se poveća dostupnost stanica za punjenje baterija električnih automobila.

Još 17 milijardi dolara bi se dalo proizvođačima da povećaju proizvodnju električnih automobila, baterija i delova.

Sve to je suprotno smeru predsednika Donalda Trampa koji je pokušao da pojača američku proizvodnju nafte i gasa, ukine poreske olakšice za električne automobile koje je ismevao.

Neki republikanski poslanici kredite za kupovinu električnih automobila smatraju nepravednom subvencijom jer su kupci tih savremenih vozila dobrostojeći.

Šumer tvrdi i da bi njegov plan otvorio desetine hiljada radnih mesta.

Klimatske promene postale su krupno pitanje u kampanji pred predsdničke izbore 2020. godine jer većina Amerikanaca pogoršanje vremenskih prilika povezuje ;s globalnim zagrevanjem.

Zahtevi za sveobuhvatnim akcijama države zbog klimatskih promena već su pomogli Demokratama na izborima za Kongresu 2016. godine, a sada njihovi vodeći predsednički kandidati predlažu veliku potrošnju na ulaganja i istraživanja kako bi SAD sasvim odbacile fosilno gorivo do sredine ovog veka.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wvLmBfwmA04[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672102#p672102:58ej7dic je napisao(la):
=nikola= » Mon Oct 21, 2019 8:25 pm[/url]":58ej7dic]Meni se bas svidjaju ti elektricni automobili, kupicu jedan cim bude imao da se kupi nov u rangu 10-13k evra.
Bojim se da ces se dugo nacekati za tako nesto
 
Pariteti plata. U nekim zemljama elektricna kola vec kostaju u odnosu na plate, kao ovde kod nas spomenutih 13.000 evra. Kod nas je problem sto ih mi ne pravimo vec uvozimo, pa su onda tu skuplje cene tih zemalja sa vecim platama. Iduce godine, ocekujem da ce cene prosecnih elektrovozila biti nesto ispod 30.000 evra. Ali za par godina, kad jos padne cena baterija I kad dodju kineska elektrovozila da razbiju zapadnoevropski auto monopol, ne bi se zacudio da cene padnu I do 20.000 evra za 3-4 godine. Ono sto je znacajno, je da od sledece godine, vecina starih proizvodjaca ce imati ozbiljnu ponudu elektromodela. Do sad su bile pripreme, I samo neki su ih nudili, ali od sledece ce to biti vecina I stvar moranja da bi se opstalo na trzistu.
 
Питам се када ће пикапови за планинске терене имати смисла са електричним погоном. Потрошња енергије је бар 4-5 већа него по равном. Једино а ко дозволе Теслин изум!
 
Evo situacije kod gradjevinskih masina, koja su jos teza I trose jos vise energije. Elektricni viljuskari odavno postoje, I koriste se u zatvorenim skladistima I sl. Zatim veliki elektricni bageri isto postoje oko pola veka. To su veliki bageri koji uglavnom stoje u mestu I kopaji, pa su povezani kablom koji ide po zemlji, na struju. Zatim postoje veliki kamioni damperi koji se pokrecu na dizel, ali na tockovima imaju elektromotore, tj toplotna energija pretvara u kineticku, pa u elektricnu pa opet u kineticku.
Ali zadnjih deceniju ima pravih pomaka. Japanski Komatsu je pre par godina izbacio hibridni bager srednje velicine (20tak tona mislim). Sada trenutno drugi proizvodjaci, ukljucujuci Kineze razvijaju potpuno autonomne mini elektrobagere (do 10 tona tezine). Ne znam kakve ce biti cene I autonomija u odnosu na postojece od dizel tehnologije, ali ocekujem da vrlo brzo budu u ponudi na trzistu. Par godina nakon toga, I nakon poboljsanja baterija, mozemo ocekivati I vece masine do 20 tona na baterije.
I samo da kazem da u ukupnom trosku eksploatacije jedne gradj masine, troskovi dizela cine I do 50% na 5-10 godina (zavisi kolko intenzivno radi). Npr masina tezine 20tak tona trosi 15tak litara dizela na SAT. Tako da, I sa 30% vecim cenama elektromasina, to bi se isplatilo za par godina , nakon cega bi imaoc masine bio u plusu u odnosu na dizel masinu. Da ne pricam o vecoj nezavisnosti usled solarnih panela, u odnosu na snabdevanjem dizela od strane drzave I medjunarodne politike.
 
U Berlinu sam vdeo weshare - aplikaciju gde možete rentirati e-Golf 7 koji stoji na punjačima u različitim delovima grada

Najam je 19 centi minut plus nešto za start,ne znam koliko, ali je cena konkurentna tamošnjem taksiju, čak bih rekao i jeftinija.

Nisam ga probao, nije mi se baktalo sainstaliranjem, procesiranjem kartice itd, ali verujem da su jako efikasan vid prevoza.

Takođe tamo na svakom ćošku stoje električni trotneti i bicikli koji se isto tako uzimaju pomoću app....ima ihsvuda, od Pariser Platza do sporednih ulica u ex-Istočnom Berlinu.
 
Протећи ће доста воде док то не заживи код нас!
 
...I smoga. Beograd pre neki dan medju najzagadjenijim gradovima sveta. Vidljivost od ljubicastog dima je danima smanjena na 3-4 km. A jos nije pocelo grejanje, pa je verovatno zagadjenje najvise od saobracaja. Doprinos tome je sto dugo nije bilo ni kise ni vetra. Bez obzira na price da I proizvodnja struje zagadjuje (cak se I solarni paneli navode da su od zagadjujuceg materijala), apsolutno sam siguran da u Beogradu ne bi bilo ni priblizno ovoliko zagadjenja da su vozila elektricna (kola, busevi, motocikli, trotineti).
 
Погледај на теми Екологија, лепо смо тамо апсолвирали

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Hvala, da video sam. Ali dobro, ovde sam to zagadjenje uporedio sta bi bilo da je saobracaj u Bgu elektrizovan, tj iz aspekta ove teme :)
 
Било би сјајно, за почетак би све бусеве могли да пребаце на ел. Па стимулација при куповини ел.аута. Пре или касније доћи ће и до Србије.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Pitanje je da li Srbija ima dovoljno kapaciteta za tolika el. vozila ? Ostaje i pitanje infrastrukture, teško da može na podnese toliku količinu ultrabrzih punjača.

Baterije će siguno poskupeti kad se poveća tražnja, nisu Kinezi džabe obezbedili sirovine.
 
EHoVyxAX0AAkcc5.jpg:large
 
U Merkatoru na NBG spremaju nesto oko elektricnih automobila, moguce da ce punjaci biti instalirani:


 
Uskoro prvi srpski punjač za električna vozila
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... ozila.html

Najavljeno je i postavljanje za 15 dana prvog srpskog punjača za električna vozila koji je proizvod Instituta IEEG u Staroj Pazovi i koji ima i domaći hardver i softver.

"To je punjač dva puta 22 kilovata i on se istalira na našoj lokaciji u Staroj Pazovi. Vrlo brzo ćete biti pozvani da vidite kako on funkcioniše i kakva je njegova automatizacija, odnosno prenos podataka na interfejs mrežu sa svim mogućim automatskim obradama podataka, kao što je i merenje energije i prenos i obračunavanje energije", objašnjava Slavko Vujović sa Instituta u Staroj Pazovi.
 
Vrh