Šta je novo?

Električna vozila i punjači

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674445#p674445:2k4ww4vu je napisao(la):
мајстор » 28 Oct 2019 09:06 am[/url]":2k4ww4vu]Питам се када ће пикапови за планинске терене имати смисла са електричним погоном. Потрошња енергије је бар 4-5 већа него по равном. Једино а ко дозволе Теслин изум!

Nisi u pravu. Terenska vožnja pri malim brzinama trošoi drastično manje električne energije od recimo vožnje na autoputu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675326#p675326:6fcwv5lh je napisao(la):
ink » Sre Okt 30, 2019 9:39 pm[/url]":6fcwv5lh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674445#p674445:6fcwv5lh je napisao(la):
мајстор » 28 Oct 2019 09:06 am[/url]":6fcwv5lh]Питам се када ће пикапови за планинске терене имати смисла са електричним погоном. Потрошња енергије је бар 4-5 већа него по равном. Једино а ко дозволе Теслин изум!

Nisi u pravu. Terenska vožnja pri malim brzinama trošoi drastično manje električne energije od recimo vožnje na autoputu.
Није ствар у брзини, него у обртном моменту!
 
Електричне енергије се потроши онолико колико је потребно да се изврши механички рад и покрију енергетски губици, тако да расправа око тога нема много смисла.
 
Није расправа, погледај мало колико има чисто електричних теренаца или пикапова 4х4? Правих а не градских варијанти са клиренсом од бар 20цм и редукцијом!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Dobro klirens je od engleskog clear, cisto, pa je to cisto, prazno rastojanje od tla do dna sasije vozila, tj prostor da sasija dole ne udara u kamenje i zemlju kada se preko njih krece. Redukcija je smanjenje, tj uglavnom se misli na redukciju brzine, a povecanje obrtnog momenta. Malo je nezgodan izraz jer se ne kaze sta se redukuje, a uglavnom se misli na povecanje obrtnog momenta tj snage tockova vozila. Ali to je sve uglavnom kod naftne tehnologije i sluzi da se obrtni momenat sipke koja izlazi iz motora, preko (tork konvertera, tj pretvaraca obrtnog momenta), transmisije (tj povezanih zupcanika), pa zatim cesto i preko diferencijala na osovinama, a kod masina i cesto i ispred ili u samim tockovima... visestruko poveca obrtni momenat u odnosu na onaj koji izlazi iz motora, kod masina to moze biti cak i nekoliko hiljada puta.
Dakle to je uglavnom kod naftne tehnologije, ali nije mi jasno Majstore zasto bi se redukcija koristila kod elektromotora? Zar oni tu nisu efikasniji od naftnih motora? Plus umetanje elementa redukcije poput zupcanika transimisije povecava troskove vozila, pa je to lose. Zapravo jedna od glavnih stvari sto se radujem elektrovozilima je sto upravo treba da izbace redukciju iz upotrebe (tj transmisiju, a pored toga su vazne prednosti sto izbauje i komplikovani motor sa unutrasnjim sagorevanjem, kao sto i povecava nezavisnost gradjana u proizvodnji svoje elktricne energije za svoja kola, tj izbegava se drzava&Co paraziti, pijavice novca)
 
Редукција се избегава са електромотором, висина од тла за теренска возила је неопходна. Проблем је што је потрошња батерија у теренској вожњи огромна. Сам знаш колико има грађевинских машина на батерије, камиона 4х4, 6х6 или 8х8. За сада не знам ниједан прави теренац или пикап на батерије! Сад замисли имаш 10-20 kw у соларним панелима и можеш сам да пуниш свој ауто бар 50%. Шта мислиш да ли ће то дозволити?

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Tesla ima redukciju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673984#p673984:pu2ox5p8 je napisao(la):
Žika » Sub Okt 26, 2019 11:50 pm[/url]":pu2ox5p8][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wvLmBfwmA04[/youtube]

Redukcijom se uvećava obrtni momenat ne snaga. Nije hiljade puta već više desetina puta (menjač x glavni prenosnik / što kažu diferencijal) pa do jednocifrene brojke kada je menjač u najvišem prenosu (ima čak overdrive x 0,xx) kad se rdukcija vrši u glavnom prenosniku.
 
Нисам видео редукцију у овом мотору. Генерално електричним моторима и не треба. Не знам за модел Х од Тесле јер је то нека верзија СУВ-а за град. С модел не изгледа да има мењач, а самим тим ни редукцију

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Evo primera redukcije brzine (rasta obrtnog momenta) od motora do tockova kod teske mehanizacije, npr utovarivaca: zamajac motora 1600Nm>pretvarac obrtnog momenta 2:1 (3200Nm) > transmisija, prva brzina 6:1 (19200 Nm) > diferencijal 4:1 (76.800 Nm) > bocni reduktori 4:1 (307.200 Nm). Dakle u ovom primeru imamo ukupan racio redukcije, tj rasta obrtnog momenta od motora do snage tockova masine od oko 200 puta. A moze da bude beskonacno, zavisi kolko se zupcanika stavi u sistem izmedju motora i krajnjeg tocka. https://www.youtube.com/watch?v=nvRgVUEBfp0
 
Земљани јеси ли упознат да има неки прави теренац само на батерије?

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Nisam. Verovatno da treba jos koja godina da baterije ojacaju (iako je bilo nekih ranijih najava kao Maskov kamion i sl). Inace, pre neki dan sam bas pricao sa jednim kineskim proizvodjacem masina, i pitao kakva je situacija razvoja bagera na baterije, kaze da je dizajn zavrsen ali on je pesimista da ce se to masovnije kupovati trenutno. Pitao sam ga jel zbog cene, on je potvrdio, ali mozda ima i nekih drugih falinki, tipa vreme autonomije i sl. Mada on je mislio na vece bagere oko 20 tona, ali ima i onih malih bagercica 1.5-4 tone kojima bi i sadasnje baterije mozda bile dovoljne. Ali definitivno da treba jos koja godina da cena baterija padne (ranije sam stavljao grafikon kretanja cena u proslosti i prognoze za buducnost trenda) da bi se skladistilo vise energije za ove vece potrosace, za njih mozda jos 4-5 godina. Dobro, terenci su ipak manji potrosaci ali verovatno i za njih jos fali neka godina za ekonomicnost.
 
Па у року од 5-10 година, ваљда ће бити а и време је да се решимо ZF-a.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
hehe da nemacki ZF veliki proizvodjac zupcanicke tehnologije :) Ali kolko sam skoro gledao i oni se preorjentistu na elektroniku. Jer zupcanici su tehnologija srednjeg veka i industrijske revolucije do 20 veka, a Teslina elektronika je tehnologija 20, 21 veka i dalje. U osnovi zupcanicke tehnologije se nalazi veciti i misteriozan, a jednostavan Sistem poluge, tj klackalice. On jedno vreme, masu, brzinu... jedne strane menja u drugacije vreme, masu, brzinu druge strane, te se shvatanjem funkcionisanja sistema poluge ona moze manipulisati, kao sto smo recimo ranije pricalu u trgovini: veci obrtni momenat (snaga) za manju brzinu. Inace i tocak radi radi po sistemu poluge, tako da je ona bila i pokretac razvoja tehnologije i kamenog doba, ali u obliku tocka, zupcanik tada jos nije bio izumljen, zupcanik je dalja razrada ovog principa kod tocka. Zapravo tocak je extrem principa poluge jer imam samo tacku i jedan krak poluge, cime je genijalno trgovina obrtnog momenta i brzine dovedena do maksimuma (jedan krak je nula, tacka oslonca se ne pomera, a drugi krak je duzi, i sporije prolazi kroz prostor nego tacka oslonca koja se vrti). Poluga, tj klackalica je tako jednostavan a tako metafizcka stvar, i ko god misli da je shvata verovatno gresi. Velja Abramovic mi je dao jedno zanimljivo dublje pojasnjenje Poluge. Po njemu je sustina poluge u njenoj tacki oslonca. On tacku posmatra kao vecnu sadasnjost (vreme), a isto tumaci i u geometriji tacku, i u algebri broj nulu. Tako da pomenutu trgovinu mase, brzinu, snagu... jednog sa drugim krakom poluge trebalo posmatrati pocetno od shvatanja sustine te tacke oslonca. On slicno tumaci tacku i kod drugih osnovnih masina poput koturova, strme ravni, klatna, zavrtnja... I mislim da je ovo najblize najdubljem razumevanju sistema poluge. Neko ko je razvio mehanizam sata u srednjem veku mozda to nije tako gledao ali je uspeo da primeni tu fiziku, cak i ne poznavajuci mozda dublju sustinu. Jer da su je razumeli, mogli su odmah skociti na Teslinu elektroniku. E sad ja osecam da je i Teslina tehnologija na neki nacin vezana sa sistemom poluge i ovakvim poimanjem stvari, ali posto je Teslina tehnologija gotovo magija (daljinsko upravljanje, radio, i sl), nije lako uvideti Polugu u toj tehnologiji. Ali Poluga definitivno i u njoj postoji, ja preko mobilnog, daljinski glasom iniciram pokretanje par tona celika, tj taksi kada ga pozovem :) Znaci jedan milidzul energije se trguje za par tona celika. Kada bi ljudi zaista razumeli kako radi Poluga, i kako je moguce trgovati medjusobno takve stvari kao sto su vreme, prostor, brzina, masa... jednu sa drugim... covek bi otkrio jednu od najvecih tajni Univerzuma.
 
О Земљани ушли смо у Метафизику, па хајде да онда идемо тим путем. Пет пута је Човек у последњих милион година откривао Точак и сваки га је пут то довело до катаклизме. Да ли ћемо овај пут превазићи катастрофу у најави и вратити се на биолошки пут развоја цивилизације или ћемо опет пасти на технологији?!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Sto me opet podseti na Velju Abramovica koji tvrdi da se moral mora uvesti u fiziku. Ali ne ljudski, dogovorni moral, vec univerzumski, bozanski moral koji komunicira zakonima fizike i matematike, geometrije, muzike, astronomije. Ako ljudski moral/zakoni nisu u skaldu ili ne shvataju one jace, univerzumske, bice pocisceni ne samo peti put nego uvek. Ne mozes glavom kroz zid, ako pishash uz vetar, pomokrices se :) Sto opet vodi ka tome da ako se zeli manipulisati materijalnim, mora se shvatiti prvo ono duhovno koje prethodi materijalnom i koje ga zapravo pokrece. Ali posto je iz nauke izbacena duhovnost, ne moze se dalje napredovati. Sem ove Tesline tehnologije koja napreduje u praksi, nezavisno od zvanicne nauke.
Evo uzmimo za primer glavnu temu ovog sajta - arhitekturu. Ne moze se razumeti arhitektura, posebno ona srednjovekovna, barokna, renesansna, anticka... ako se ne razumeju simboli i geometrija. A izucavanje simbola i njihovih starih znacenja u arhitekturi se ne uci jer kao nije naucno. Pa kako ijedan student arhitekture da skapira neku zgradu ili delo od pre par stotina godina ako to ne razume? Oni vide neke trouglove, razmere, skulpture... na zgradi ali ne razumeju sta znace, sta predstavljaju, koja je prica... Dala mi skoro jedna drugarica glavnu knjigu istorije arhitekture sa Arhitektonskog fakulteta, i ja se cudio sto je njoj za ispit bile obelezene samo zadnje lekcije moderne arhitekture? Pa upravo zato sto ovu raniju ne mogu shvatiti bez prethodnog ozbiljnog izucavanja simbola, geometrije, zlatnog preseka, simetrije... Kako neko da shvati neku egipatsku arhitekturu ako ne razume sta simbolizuju simboli na hijeroglifama? Npr Oziris drzi krugispod kojeg je krst. I sta znaci taj simbol? A razvojem tih i drugih sombola se i razvijala arhitektura, ukljucujuci evropsku.
Rezime, ne moze se napredovati bioloski ako se ne shvataju zakoni duhovnosti, niti tehnoloski ako se ne shvataju nevidljivi zakoni koji prethode vidljivoj fizici. To je preduslov za sve, pa i pravljenje boljih baterija za eletrovozila, ili cak njihovo napajanje iz etra.
 
А ето још пре двеста и кусур година у Великој Тартарији се све напајало из етра! Куле на Кремљу сведоче о томе. Како си лепо приметио на крају се све своди на духовност! Ко је на Путу, стигао је!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675712#p675712:2cnsfb7o je napisao(la):
мајстор » 31 Oct 2019 08:25 pm[/url]":2cnsfb7o]Па у року од 5-10 година, ваљда ће бити а и време је да се решимо ZF-a.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk

Ima ovaj:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-dav55oUJ-w[/youtube]

mada ima i ovaj:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=s0z3fS1Xc8g[/youtube]

i evo još par zanimljivih:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Mn4TEqFLZu4[/youtube]

EDIT: Postoji i ovo (od pre pet godina): https://youtu.be/ijsZcRYt-Lc
 
Благодарим INK, нажалост велика већина никад неће моћи ни прићи овоме!
 
:evil:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675985#p675985:utx7jxv3 je napisao(la):
мајстор » 01 Nov 2019 02:31 pm[/url]":utx7jxv3]Благодарим INK, нажалост велика већина никад неће моћи ни прићи овоме!

Hm... Pa da, naravno da neće. Električna vozila su na samom početku svog razvoja. Ne može se očekivati da će u startu biti jeftinija od već postojećih tehnologija.

EDIT: Inače, mislio sam da je tvoja početna teza bila da električna terenska vozila neće moći ni da se naprave. Sad si promenio tezu na to da moraju da budu i povoljni.
 
А не, упознат сам са технологијама које не требају батерије. Тесла то доказао. Проблем ко год проба остане без главе! Ја навијам за то! Али сам свестан шта иде против нас!
 
Dejan011":25s9kdop je napisao(la):
Šta je to Tesla dokazao?
За почетак погледај серију о Тесли па постави питање број два! Чудесно је да су то уопште приказали, вероватно су проценили од 25 милиона оних који би разумели, неће видети ни пола милиона. У глобалним размерама занемарљиво

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676095#p676095:3uayk8qo je napisao(la):
Dejan011 » 01 Nov 2019 07:15 pm[/url]":3uayk8qo]Šta je to Tesla dokazao?
Ma pusti to ... fantazije, mitovi i teorije zavera u kojima sada već živi najveći deo sveta, a Srbi pogotovo, kao tipični predstavnici naroda koji su istovremno poraženi u ratovima, posebno siromašni, izloženi bez ograničenja i bez odbrane ratu između nove Ruske i nove zapadne propagande, bez obrazovanja, normalnih medija koji nisu izašli iz ludnice, bez duže demokratske tradicije a još manje vlade, dakle generalno ubijeni u pojam na svaki mogući način, ali srećom još ne sasvim pokoreni duhom, pa onda ipak pokušavaju da smisle bar nešto kao opravdanje svog tragičnog stanja. A to što su smislili je da svetom vladaju zavere i tajna društva kojima se niko ne može odupreti (pa eto ni mi, zato nam je ovako). Pri tome ne vide šta im je pred očima, ko ih stvarno eksploatiše, nego je to neka mistična "duboka država", masoni, jevreji i gomila sličnih tvorevina, dok su oni koji su im podmetnuli ovakve priče, veliki kapital i multinacionalne korporacije, sada ispadoše još i zaštitnici malog čoveka pred zlom "globalne zavere naučnika" i neke neuhvatljive i svemoćne "duboke države" protiv koje se herojski bore i Tramp i Putin. Pri tome tobože nauka ima i dublju, duhovnu i onostranu dimenziju, a "naš Tesla" je jedini koji je prodro na taj "viši nivo", pa ga zato mrze. Tu je i HARP, "dirigovanje vremenom", fascinantna sveopšta zavera o klimatskim promenama, zavera insceniranog sletanja na Mesec, pa čak i ravna zemlja za posebno naivne ... itd, itd .... čitav namerno sejani haos u glavama neukih ljudi koji ih sprečava da misle, posle čega su potpuno nesposobni da razdvoje stvarno od izmišljenog, stvarne interese od podmetnutih, a pre svega su blokirani da se udruže, da traže i nauče ono što ne znaju, i da zatim aktivno rade na svojoj odbrani, što je i poenta svega ovoga.
 
+1 Zuma :D

Inače, što se tiče Tesle on je bio inženjerski genije, ali van naizmenične struje potpuni teorijski i matematički analfabeta. Tesla je u kasnijem razdoblju, nakon niza neuspjeha nažalost mentalno oboleo i više ga niko nije ozbiljno shvatao.
 
Vrh