Metro
Moderator: Igor
-
solecar
- Professional
- Postovi: 11046
- Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 9682
Pohvalio: 18103
Pohvalio: 18103
-
dziggy
- Higher intermediate
- Postovi: 1564
- Pridružio se: Pon Feb 05, 2007 11:47 pm
- Lokacija: Zvezdara heaven
- Kontakt:
Pohvaljen: 1125
Pohvalio: 1924
Pohvalio: 1924
Re: Metro
Srecno vreme izmedju sankcija i svetskog pada posle 2000te, obelezenog bombardovanjem Srbije. Kratko je trajalo, ali omladina osamdesetih je bez interneta iznedrila i audio i vizuelno. A i arhitekte, i projektante podzemnih stanica. Daleko od Sofije , daleko od Poljske, daleko od Londona. I stilski i naturalno.. A i ribe su bile prave.
p.s. ovakvu stanicu danas da naprave novu, bilo bi cudo. a CIP je u pitanju. eeeee. Ocemo na glasanje?
p.s.s. Bibu struju postaviti umesto Pobednika privremeno.
p.s. ovakvu stanicu danas da naprave novu, bilo bi cudo. a CIP je u pitanju. eeeee. Ocemo na glasanje?

p.s.s. Bibu struju postaviti umesto Pobednika privremeno.
Ulazak u novi fasizam
Pohvale za post: 2
-
spatiotecte
-
- Professional
- Postovi: 12093
- Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 10114
Pohvalio: 2461
Pohvalio: 2461
Re: Metro
Nije u pitanju CIP nego gospodja Mirjana Lukić arhitekta koja je projektovala i podzemnu stanicu i park Vukov Spomenik, jedna inače jako fina i strucna žena.
Pohvale za post: 6
-
dziggy
- Higher intermediate
- Postovi: 1564
- Pridružio se: Pon Feb 05, 2007 11:47 pm
- Lokacija: Zvezdara heaven
- Kontakt:
Pohvaljen: 1125
Pohvalio: 1924
Pohvalio: 1924
Re: Metro
To mi kazi, hvala. Ona je bese skoro spomenuta kao projektant stanice koja se ukrsta u Makenzijevoj sa drugom linijom naprednog metroa?
Ulazak u novi fasizam
Pohvale za post: 1
-
Igor
- Site Admin
- Postovi: 14296
- Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 19240
Pohvalio: 20291
Pohvalio: 20291
Re: Metro
Dziggy baci pogled i na članak http://beobuild.rs/20-godina-stanice-vu ... p1863.html
Pohvale za post: 3
-
Пантограф
- Expert
- Postovi: 9177
- Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 15295
Pohvalio: 9739
Pohvalio: 9739
Re: Metro
https://www.ekapija.com/news/2680845/beogradski-metro-u-budzetu-za-2020-godinu-srbija-se-zaduzuje-580-mil
Ovo bi trebalo da znači da iduće godine počinje izgradnja metroa u Beogradu, u vrednosti od oko 2,5 mlrd EUR (pošto se u kredit obično ulazi sa 20% učešća). Može biti reč o kompletnoj prvoj liniji, ili o prvoj do Pančevačkog mosta i delu druge.
Ovo bi trebalo da znači da iduće godine počinje izgradnja metroa u Beogradu, u vrednosti od oko 2,5 mlrd EUR (pošto se u kredit obično ulazi sa 20% učešća). Može biti reč o kompletnoj prvoj liniji, ili o prvoj do Pančevačkog mosta i delu druge.
Не ширите панику, дефетизам и безнађе!
Pohvale za post: 1
-
teshke
- Intermediate
- Postovi: 204
- Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 7:12 pm
- Lokacija: Belgrade
- Kontakt:
Pohvaljen: 291
Pohvalio: 409
Pohvalio: 409
Re: Metro
Novi Karlov tekst
Izvor: https://www.danas.rs/kolumna/karlo-polak/taksi-protiv-metroa-1-2/
Izvor: https://www.danas.rs/kolumna/karlo-polak/taksi-protiv-metroa-1-2/
Taksi protiv metroa (2)
Autobuskih monopolista podržani lokalnim korumpiranim političarima, nakaradni železnički red vožnje sastavljan u skladu sa njihovim pilićarskim interesima, policija koja politički moćnijem gleda kroz prste za prekršaje, i posledično razvoj divljih taksista i divljih prevoznika kao prilagođavanje u haotičnom okruženju…
Piše: Karlo Polak
30. oktobra 2019. 15.00
Sve to nas odaljava od sistemskih rešenja uključujući i metro.
Samo taksiranje i vanlinijski kombi prevoz ne predstavljaju nigde u svetu visokoplaćeni i visokocenjeni posao. U razvijenim zemljama se takvim poslovima najčešće bave imigranti. U zemljama poput Srbije takvi poslovi su popularni zbog manjka ostalih poslova, naročito u realnom sektoru. Po selima i manjim mestima u unutrašnjosti Srbije legalni i ilegalni taksisti su način da se ne zavisi od proređenih redova vožnje autobuskih monopolista, pa i njihovog ćefa da prorede i poukidaju linije.
Kako se približavamo opterećenijim pravcima kretanja gde je lakše i isplativije uvesti standardizovan prevoz, često se haos samo više povećava. Najupadljiviji primer je prevoz na relaciji Pančevo-Beograd. Tokom 1990-tih, mnogo toga lošeg se dešavalo. Ali je makar vezano za organizovan masovan prevoz na ovoj relaciji postojao lagan i siguran napredak. Tokom 1992. pruga je elektrifikovana, pušten za saobraćaj Vračarski tunel, i malo po malo dodavana jedna po jedna stanica ili stajalište u sistem. Počelo se sa vozovima na svakih 50 minuta od Zemuna do Pančevo glavne. Vremenom se stiglo do Pančevo Vojlovice, razvoja linija ka Inđiji, Valjevu i Velikoj Plani, da bi se tokom 2000-tih sve to polako razgrađivalo. Suviše je naivno smatrati „slučajnošću“ ili „neposlovnošću“ urušavanje sistema koji je imao i infrastrukturu, i vozove, i tehničke kadrove, i ogromnu potražnju za takvim prevozom sa mogućnošću samoodrživosti čak i sa relativno niskom cenom karte. Međutim, autobuski prevoznici na tom pravcu, koji su se „srećom“ i „poslovnošću“ uzdigli dobili su drugog i težeg neprijatelja: minibus i kombi prevoznike!
Tu ne postoji neki partijski gerontokrata na ključnoj funkciji, da se podmićivanjem jedne osobe sve dovede u „red“. Zbog raštrkanosti ne mogu se pohvatati, a i kada se uhvate, nije uvek lako dokazati da je u pitanju ilegalni prevoz. Vrlo važan razlog za to je i solidarisanje naroda sa takvim prevoznicima, ili minimum onog dela naroda koji koristi takav prevoz. Kada ih oteraju sa jedne lokacije gde vrebaju putnike, oni brzo nađu drugu lokaciju, a narod se tome brzo prilagodi. Taj odnos pripartijski autoprevoznici, divlji taksisti i prevoznici i narod, dođe nešto kao Turci Osmanlije, hajduci i sirotinja raja. CAR:GO tu dođe kao jedan viši, organizovaniji nivo hajdučije. Odnosno, na pravcu gde po ceo dan možemo imati pouzdane, popunjene vozove sa po 500 do 1000 putnika i po nekoliko polazaka na sat u svakom pravcu, pali smo na mikroprevoz bez reda vožnje.
Sam mikroprevoz bez reda vožnje nije ultimativno zlo, i meni nije poznat primer ni jedne države koja ga je potpuno ukinula. U uređenim društvima on se uvek reguliše kako bi se usmerio na specifične kategorije: turisti, specifične zdravstvene grupe, ugovoreni taksi kao zamena za službene automobile, prevoz za retko naseljenje zone ili zone sa ograničenjem prilaza većim vozilima…
Sledeće srede pišem o predlogu uređenog sistema taksi prevoza kolima, kombijima i minibusima, a na način da ne ometa masovni javni prevoz na najopterećenijim pravcima.
Pohvale za post: 1
-
markomarko
-
- Intermediate
- Postovi: 229
- Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:40 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 381
Pohvalio: 412
Pohvalio: 412
Re: Metro
Пантограф » 05 Nov 2019 06:59 pm napisao:Ovo bi trebalo da znači da iduće godine počinje izgradnja metroa u Beogradu, u vrednosti od oko 2,5 mlrd EUR (pošto se u kredit obično ulazi sa 20% učešća). Može biti reč o kompletnoj prvoj liniji, ili o prvoj do Pančevačkog mosta i delu druge.
Ili jos verovatnije samo prvi deo prve linije... jer smo tako u mogucnosti

-Trase metroa usvajati za maksimalnu pokrivenost, i za realne sadašnje i buduće kapacitete
-Racionalna inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno
-Koristiti postojeće i urbanizmom odvajati buduće gradske železnicke koridore
Moj blog o metrou https://bit.ly/2A7dHGL; Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
-Racionalna inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno
-Koristiti postojeće i urbanizmom odvajati buduće gradske železnicke koridore
Moj blog o metrou https://bit.ly/2A7dHGL; Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
Pohvale za post: 2
-
Siniša
- Higher intermediate
- Postovi: 1655
- Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 913
Pohvalio: 1634
Pohvalio: 1634
Re: Metro
mikelo90 » 06 Nov 2019 06:33 pm napisao:Od Makiša preko BGH2O do Trga, da prodaju te stanove i da ih za ostatak boli q.
Može to i kraće...
Pohvale za post: 1
-
zidar
- Advanced
- Postovi: 2063
- Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 2923
Pohvalio: 809
Pohvalio: 809
Re: Metro
Po ugovoru o BnV po kojem grad mora da dovede metro do granica lex specialis podrucja rekao bih je sasvim dovoljno Sajam-Savski Trg. Taman jos jedna medjustanica tu negde kod palate pravde.
Dve garniture neka se vrte, ne treba im ni depo.
Ugovor BnV ispostovan, kredit podignut, ugradnja na mestu, sece se vrpca...
Pa posle par godina novi kredit, jos par stanica, ugradnja, vrpce...
Osim ako prva deonica ne potone/propadne/ispliva/dobije izliv fekalija iz kule, birajte, pa se novi kredit ipak iskoristi za saniranje, ugradnju, vrpce...
Dve garniture neka se vrte, ne treba im ni depo.
Ugovor BnV ispostovan, kredit podignut, ugradnja na mestu, sece se vrpca...
Pa posle par godina novi kredit, jos par stanica, ugradnja, vrpce...
Osim ako prva deonica ne potone/propadne/ispliva/dobije izliv fekalija iz kule, birajte, pa se novi kredit ipak iskoristi za saniranje, ugradnju, vrpce...
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Pohvale za post: 11
-
SerbPacker
-
- Higher intermediate
- Postovi: 908
- Pridružio se: Uto Mar 14, 2017 8:30 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 680
Pohvalio: 13
Pohvalio: 13
Re: Metro
Nisam znao da se ugovorom o BnV grad obavezao o "dovođenju" metroa do BnV?
O pa to je lepa "izlazna steategija" kad sutra neka druga vlast bude pozivala "investitora" da nije ispunio svoje delove obaveza...
Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
O pa to je lepa "izlazna steategija" kad sutra neka druga vlast bude pozivala "investitora" da nije ispunio svoje delove obaveza...
Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
Pohvale za post: 2
-
Homer Jay
- Expert
- Postovi: 7537
- Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
- Lokacija: Boleč
- Kontakt:
Pohvaljen: 5085
Pohvalio: 3495
Pohvalio: 3495
Re: Metro
Nije obavezan metro do granice Beograda na vodi, već se ugovor loše tumači. Ugovorom je predviđeno da investitor snosi troškove izgradnje infrastrukture na prostoru "Beograda na vodi", ali da je grad u tom slučaju dužan da dovede infratrukturu do granica područja "Beograda na vodi", pa se onda kao primeri navode vodovod, kanalizacija, toplovod, saobraćajna mreža, podzemna železnica...
Prevedeno na srpski, to hipotetički znači da kada bi gradskim planovima bila predviđena izgradnja metroa kroz sam "Beograd na vodi", investitor bi snosio troškove izgradnje kroz "svoje" dvorište, ali bi grad bio dužan da izgradi deonice metroa do granica "Beograda na vodi", a ne da investitor dođe u situaciju da izgradi tunel "od nigde do nigde"... Tj. jednostavnije rečeno, investitor ugovorom traži da se grad obaveže da će mu omogućiti da infrastrukturu koju izgradi prikači na gradsku mrežu odmah na granici projekta.
Dakle, metro nije ugovorna obaveza, već je samo naveden kao mogućnost, što je i logično kako bi se u budućnosti izbegli eventualni nesporazumi.
Kod linije 1 takvih "nesporazuma" nema, jer ona zaobilazi Beograd na vodi - Savskom ulicom do Savskog trga odakle skreće ka centru. Linija 2 je već "problematična" jer je sa Savskog mosta "premeštena" na neracionalni tunel u blizini Kule. Biće zanimljivo videti da li će investitor "Navodnog Beograda" ispoštovati ugovor i finansirati izgradnju te izuetno skupe deonice ili će se nekako dodavati neki aneks u ugovor
Prevedeno na srpski, to hipotetički znači da kada bi gradskim planovima bila predviđena izgradnja metroa kroz sam "Beograd na vodi", investitor bi snosio troškove izgradnje kroz "svoje" dvorište, ali bi grad bio dužan da izgradi deonice metroa do granica "Beograda na vodi", a ne da investitor dođe u situaciju da izgradi tunel "od nigde do nigde"... Tj. jednostavnije rečeno, investitor ugovorom traži da se grad obaveže da će mu omogućiti da infrastrukturu koju izgradi prikači na gradsku mrežu odmah na granici projekta.
Dakle, metro nije ugovorna obaveza, već je samo naveden kao mogućnost, što je i logično kako bi se u budućnosti izbegli eventualni nesporazumi.
Kod linije 1 takvih "nesporazuma" nema, jer ona zaobilazi Beograd na vodi - Savskom ulicom do Savskog trga odakle skreće ka centru. Linija 2 je već "problematična" jer je sa Savskog mosta "premeštena" na neracionalni tunel u blizini Kule. Biće zanimljivo videti da li će investitor "Navodnog Beograda" ispoštovati ugovor i finansirati izgradnju te izuetno skupe deonice ili će se nekako dodavati neki aneks u ugovor

"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
Pohvale za post: 5
-
vucko
- Professional
- Postovi: 17786
- Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
- Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
- Kontakt:
Pohvaljen: 5147
Pohvalio: 1207
Pohvalio: 1207
Re: Metro
Srećan metro ko slavi! Pričao sam poslednjih dana sa nekoliko ljudi o trasama planiranog metroa i svi su pitali zašto planirana trase ne pokriva Slaviju i Terazije.
Vratimo trolu 28!!!
https://www.facebook.com/trola28/
https://www.facebook.com/trola28/
Pohvale za post: 3
-
Пантограф
- Expert
- Postovi: 9177
- Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 15295
Pohvalio: 9739
Pohvalio: 9739
Re: Metro
Zanimljivo, sa aktuelnim planom metroa, vama tamo će i dalje nedostajati ukinuta 28-ca, jer, popeti se odozdo iz Dimitrijale do Crvenog krsta nije baš mačji kašalj.
Kad je ZIU-9 iz Engelsa brži od Makronovog metroa... znači da je plan baš onako... smart.
Kad je ZIU-9 iz Engelsa brži od Makronovog metroa... znači da je plan baš onako... smart.
Не ширите панику, дефетизам и безнађе!
Pohvale za post: 3
-
Siniša
- Higher intermediate
- Postovi: 1655
- Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 913
Pohvalio: 1634
Pohvalio: 1634
Re: Metro
Novi Karlov tekst, 6. novembar 2019
https://www.danas.rs/kolumna/karlo-polak/metro-ne-smanjuje-zagadjenje-vazduha/
https://www.danas.rs/kolumna/karlo-polak/metro-ne-smanjuje-zagadjenje-vazduha/
Pohvale za post: 1
-
Žika
- Expert
- Postovi: 5853
- Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 7017
Pohvalio: 1944
Pohvalio: 1944
-
roland
-
- Intermediate
- Postovi: 489
- Pridružio se: Sre Apr 01, 2015 11:46 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 1205
Pohvalio: 429
Pohvalio: 429
Re: Metro
Pre 21 godine su trase metroa bile postavljene skoro idealno, a sad nakon 21 godine, imamo besmislene trase. Bojim se da ćemo ulupati 4 milijarde evra za prvu trasu metroa, a nijedan od aktuelnih saobračajnih problema u Beogradu neće biti rešen.
Pohvale za post: 7
-
Siniša
- Higher intermediate
- Postovi: 1655
- Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 913
Pohvalio: 1634
Pohvalio: 1634
Re: Metro
Plan iz ovog teksta je i dalje idealan i najbolji do sada. M1 povezuje centar Zemuna, centar Novog Beograda, metro most je nekih 50 m uzvodno od Zarićevog mosta, povezuje i taj BG H2O, centar Beograda i Vukov spomenik. M2 povezuje centar Beograda, Slaviju, Prokop i Autokomandu.
Pohvale za post: 8
-
markomarko
-
- Intermediate
- Postovi: 229
- Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:40 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 381
Pohvalio: 412
Pohvalio: 412
Re: Metro
ovaj covek je verovatno od fakulteta do penzije radio na planovima metroa, a da lopatu iskopane zemlje nije video 

-Trase metroa usvajati za maksimalnu pokrivenost, i za realne sadašnje i buduće kapacitete
-Racionalna inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno
-Koristiti postojeće i urbanizmom odvajati buduće gradske železnicke koridore
Moj blog o metrou https://bit.ly/2A7dHGL; Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
-Racionalna inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno
-Koristiti postojeće i urbanizmom odvajati buduće gradske železnicke koridore
Moj blog o metrou https://bit.ly/2A7dHGL; Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
Pohvale za post: 1
-
vucko
- Professional
- Postovi: 17786
- Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
- Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
- Kontakt:
Pohvaljen: 5147
Pohvalio: 1207
Pohvalio: 1207
Re: Metro
U potpunosti sam zaboravio na ovog čoveka. Moram da kupim tu njegovu knjigu.
Vratimo trolu 28!!!
https://www.facebook.com/trola28/
https://www.facebook.com/trola28/
Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 22 gosta