Šta je novo?

Air Serbia

Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.
 
Direktorat nije odobrio let na osnovu regulative EC 1008 / 2008 koja glasi:

"9. Notwithstanding paragraph 8, if no Community air carrier
has commenced or can demonstrate that it is about to
commence sustainable scheduled air services on a route in
accordance with the public service obligation which has been
31.10.2008 EN Official Journal of the European Union L 293/11
imposed on that route, the Member State concerned may limit
access to the scheduled air services on that route to only one
Community air carrier for a period of up to four years, after
which the situation shall be reviewed."

Regluativa sustinski dozvoljava srpskom regulatoru da blokira Ryanair na rutama koje su pod PSO, sto je u ovom slucaju Hahn-Nis i nije nesto sto se ne desava u EU. Ruta Nis-Malta je dozvoljena bez problema jer nije pokrivena sa PSO.
 
да, али та линија није баш ПСО према дефиницији ПСО. тј. није према дефиници коју даје Европска комисија у тој регулативи (страна 9):

1. A Member State, following consultations with the other Member States concerned and after having informed the Commission, the airports concerned and air carriers operating on the route, may impose a public service obligation in respect of scheduled air services between an airport in the Community and an airport serving a peripheral or development region in its territory or on a thin route to any airport on its territory any such route being considered vital for the economic and social development of the region which the airport serves. That obligation shall be imposed only to the extent necessary to ensure on that route the minimum provision of scheduled air services satisfying fixed standards of continuity, regularity, pricing or minimum capacity, which air carriers would not assume if they were solely considering their commercial interest.

то је оно што сам спомињао у теми о нишком аеродорму:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675136#p675136:fqa6lxkt je napisao(la):
JohnnyLee » 30 Окт 2019, 11:40[/url]":fqa6lxkt]правила ЕУ нас не обавезују баш у свему, и очигледно можемо да их селективно примењујемо.

исто тако можемо да их селективно и тумачимо, тј. тумачимо како нама одговара
 
Париз је неорано поље. Ако Рајан хоће да буде српска мајка нека "прокрчи" пут. Нека ризикује.
 
имају Париз, Осло, Франкфурт (не Хан), Брисел/Шарлоа, Хамбург, Келн па нека бирају
 
још један текст на ову тему. у свему овоме је кључна ова реченица:
letovi za Frankfurt se ne kvalifikuje kao PSO linije, niti ih Evropska komisija imenuje kao takve
е сада, има једна зачкољица. Србија није чланица ЕУ, па тако ни ЕК, и сходно томе није у обавези да се стриктно држи регулатива ЕК, већ да према њима усклађује своје законе. конкретно, говори се о Регулативи ЕК 1008/2008, која дефинише ПСО линије (члан 16, став 1), а о чему смо причали раније. Србија је сходно тој Регулативи донела Уредбу о условима за проглашење линије у јавном интересу у ваздушном саобраћају (Сл. гласник 6/2019), где су дефинисана права и обавезе. међутим, у Уредби не стоји да нико други не сме да се пријави да лети на линијама које су проглашене да су од јавног значаја (ово, иначе, стоји у Регулативи ЕК 1008/2008 члан 16, став 9). тако да ДЦВ, према нашем законодавству, није имао право да одбије Рајанер

иначе, Ер Србија је прекршила члан 7 став 2 ове Уредбе, јер није најкасније 6 месеци пре дана обустављања превоза обавестила Министарство да има намеру да обустави летове за Будимпешту, а за то је прописна новчана казна од 500.000 до 2.000.000 динара за фирму, односно од 50.000 до 150.000 динара одговорно лице
 
Рајан уме много жешће да даје изјаве за јавност, тако да ово оцењујем као млако, тип, очекивали смо, али морамо да леанемо нешто јер је то у нашој традицији.
 
Trebalo je da kažu: 'Ništa, ne možemo za Niš, mi ćemo za Beograd'. To bi se od bandoglavih Iraca - dinarskim Srbima rod najrođeniji - i očekivalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675163#p675163:263wxl1n je napisao(la):
tragac » 30 Oct 2019 12:57 pm[/url]":263wxl1n]Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.

Eno, BUD propao bez Maleva :) Nije baš tako, uvek neko popuni praznine a i konkurentije tržište daje puno više pogodnosti nego ovaj naš polu-protekcionizam, od Air Serbie uvek veća šteta od koristi kad se gleda šira slika (budžetske dotacije, partijsko zapošljavanje, gotovo uvek više cene karata od konkurencije).
 
Gadi mi se koliko politička mržnja može da zaslepi ljude.
Neverovatno!
 
@Kartograf,
U Mađarskoj upućeniji svet i te kako žali za Malevom. Znaš kad će sa Wizerom kao baznom kompanijom Pešta da konkuriše Beču u bilo čemu. A Pešta baš to želi, bar od velike poplave 1838. Zato pomaže Poljake, da razviju saobraćaj iz Pešte. A ja više volim da mi pomažemo naše, nego Poljake (koje, inače, baš gotivim kao narod).

Nema mi nikakve logike da bi nama bilo bolje bez avio-kompanije, koju imamo, evo još od 1927.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675317#p675317:lu76ykuv je napisao(la):
Kartograf » 30 Окт 2019, 20:11[/url]":lu76ykuv]Eno, BUD propao bez Maleva :) Nije baš tako, uvek neko popuni praznine a i konkurentije tržište daje puno više pogodnosti nego ovaj naš polu-protekcionizam, od Air Serbie uvek veća šteta od koristi kad se gleda šira slika (budžetske dotacije, partijsko zapošljavanje, gotovo uvek više cene karata od konkurencije).

само када је пукао Малев, Будимпешта је имала пад од 5% (година пре раст од 10%, па наредна 0,2%) и Влада је морала да плати концесионару не знам колико милиона € (проверићу). наш сценарио би био далеко гори

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675309#p675309:lu76ykuv je napisao(la):
Пантограф » 30 Окт 2019, 19:56[/url]":lu76ykuv]Trebalo je da kažu: 'Ništa, ne možemo za Niš, mi ćemo za Beograd'. To bi se od bandoglavih Iraca - dinarskim Srbima rod najrođeniji - i očekivalo.

мали оф, али они су нам заиста, али заиста много слични, по свему. чак су и сложни као Срби

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675232#p675232:lu76ykuv je napisao(la):
Прле » 30 Окт 2019, 16:29[/url]":lu76ykuv]Рајан уме много жешће да даје изјаве за јавност, тако да ово оцењујем као млако, тип, очекивали смо, али морамо да леанемо нешто јер је то у нашој традицији.

као што сам рекао раније, имају базу и у Франкфурту, па могу и одатле да покрену летове
 
О штетама које настају кад држава изгуби националну авио-компанију сликовито је говорио словеначки министар (цитат из данас објављеног текста на Ex Yu Aviation):
Mr Počivalšek said setting up and investing in a new national carrier would be carried out in accordance with European Union regulations. “Adria brought in almost 400.000 tourists per year to Slovenia, which had a significant impact on tourism in Ljubljana and its surroundings. In addition to tourists, we must take into account the needs of the business community, as well as congress tourism. We now have issues whether some planned congresses will take place in Slovenia due to the lack of a sufficient number of flights”, the minister said.
У преводу, шта брига Швабу за словеначки конгресни туризам, кад Беч од конгресног туризма заради 1,2 милијарде евра годишње...

Овде су, са изузетком Ђинђића, који је говорио да је Србија једно велико предузеће, политичари из покојног ДОС-а ширили ту бесмислицу да свака фирма мора да ради са зарадом - без обзира да ли њен губитак производи много већу корист на другој страни. Чак смо, осим у јавном, још раније применили такву наопаку логику и у реалном сектору, расточивши, рецимо, моћне комбинате попут ПКБ-а (њива - фабрика - самопослуга). Осим што је непоштовање најосновније логике, то је уједно и моћно оружје неоколонијализма. Треба рећи да у САД странац не може бити већински власник авио-компаније, а и ЕУ има сличан одбрамбени механизам.

P. S. На поменуту вест - да ће неименована регионална компанија помоћи Словенији да оснује новог превозника - поставих коментар "Hope it`s Air Serbia". Видим да га млади Лука Поповић још није одобрио, а неке друге јесте, па, размишљам, можда мали има неке информације, па жели он да их саопшти... :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675317#p675317:2507f8n3 je napisao(la):
Kartograf » 30 Oct 2019 08:11 pm[/url]":2507f8n3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675163#p675163:2507f8n3 je napisao(la):
tragac » 30 Oct 2019 12:57 pm[/url]":2507f8n3]Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.

Eno, BUD propao bez Maleva :) Nije baš tako, uvek neko popuni praznine a i konkurentije tržište daje puno više pogodnosti nego ovaj naš polu-protekcionizam, od Air Serbie uvek veća šteta od koristi kad se gleda šira slika (budžetske dotacije, partijsko zapošljavanje, gotovo uvek više cene karata od konkurencije).

BUD je imala priliku koja se Beogradu nikad ne bi ukazala do kraja ovog veka. BUD, tj. Mađarska imaju JAKU EKONOMIJU koja proizvodi putnike, imaju turizam koji mi možemo da sanjamo, da je Jat propao 2011, ovde bismo imali samo manju bazu Wizzaira, možda i ćerku firmu neke turske ili ruske kompanije, ne bi tu bilo sreće. Ni ovo sad nije sjajno i bajno, ali ne smem ni da pomislim kako bi bilo bez Air Serbie. Sad makar imamo taj Vinci, posle par godina ako privuku velike kompanije može sa našom kompanijom da bude bilo šta, ali ovaj tranzicioni period bi bio katastrofalan - ne bismo imali ni 40 letova dnevno u vansezonskom danu. Naravno da bih više voleo da se razvija ekonomija koja "proizvodi" putnike i time privlači kompanije, ali toje proces koji čak i kad postoji ozbiljna namera - zahteva decenije.

Partijsko zapošljavanje im je najveći problem, inače prihodni model je na mestu, avioni su koliko vidim i znam uglavnom puni čak i sad, iako cene nisu nimalo niske.
 
Sve jasno, ali bojim se da bi cost/benefit analiza JU pokazala da opšte koristi po nas nema. Po nekoga svakako ima.

Ali razumem zašto su stvari postavljene kako jesu, nažalost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675470#p675470:1s6i66dv je napisao(la):
JohnnyLee » Чет Окт 31, 2019 11:36 am[/url]":1s6i66dv]мени је прво СитиЏет пао на памет

А мени Lufthansa Reginal тј неко одатле на пример Lufthansa CityLine јер једино они из групе регоналаца имају CRJ, а Словенци имају обучен кадар, и још све време кукају за Швабама и Луфтханзом...
 
Луфтханза је експлицитно изјавила да неће ништа да има са оснивањем нове Адрије. а и да су је хтели, преузели би је одавно. а ЦРЈ је чест регионалац у Европи, имају га СитиЏет (углавном лете за САС), Хоп!, Ер Нострум, Нордика (сада их је преузео ЛОТ), Луфтханза СитиЛајн, и то сви у немалом броју
 
50 aviona B737-NG povučeno iz upotrebe
Boing je privremeno povukao iz upotrebe 50 svojih aviona B737-NG zbog pukotina otkrivenih u konstrukciji letelice. Portparol američkog proizvođača aviona rekao je da je do sada pregledano hiljadu aviona koji su već u upotrebi. Kod manje od 5 odsto, odnosno kod oko 50 aviona, utvrđeno je da je potrebno da budu povučeni radi otklanjanja problema. Američka Federalna agencija za vazduhoplovstvo početkom oktobra naredila je inspekciju aviona B737 - NG, koji prethodi modelu B737-MAX, a kod koga su ustanovljeni slični propusti.
 
tragac":3egl6i22 je napisao(la):
Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.
Besmislice.

Imanje nacionalne aviokompanije je skup sport i stvar prestiža.

U svakom slučaju mi nemamo nacionalnu aviokompaniju. Mi subvencionišemo i štitimo siroti mali Etihad.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676074#p676074:ekma21lc je napisao(la):
unedfined » Pet Nov 01, 2019 6:58 pm[/url]":ekma21lc]
tragac":ekma21lc je napisao(la):
Ne volim protekcionizam ali - ko ne hrani svoje aviokompanije hranice tudje.

Konkretno bez nacionalne avio kompanije Beograd bi danas imao jedva tri miliona putnika. A na Horgosu bi bio red kombija koji voze na i sa Ferihegyja. I sad ih ima mnogo. A zamisli bez.
Besmislice.

Imanje nacionalne aviokompanije je skup sport i stvar prestiža.

U svakom slučaju mi nemamo nacionalnu aviokompaniju. Mi subvencionišemo i štitimo siroti mali Etihad.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Besmislica. Preko 70 od 200 zemalja na svetu ima nacionalnu aviokompaniju u punom ili vecinskom vlasnistvu. Ako ukljucimo udruzene projekte nekih zemalja i manjinsko vlasnisvo, brojka raste na preko 100.

Ako je toliki broj zemalja zakljucio da je neophodno imati nacionalnu aviokompaniju, to onda nikako nije stvar prestiza. Da li je skup sport - jeste, ali je ukupna vrednost znacajno veca.
 
Tačno tako. Mi bismo bez Air Serbia bili vazduhoplovno izolovani kao npr Slovačka
 
Vrh