Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Наравно да велике фирме могу направити аута са минималном потрошњом али како би се тада зарадило. Ево примера ауди из 1989, потрошња права ситница
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... vBRf99DVzY

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Extra. Moderni kajak. Em da deo elektrike upotrebe za pravljenje frekvencija koje teraju ajkule.
 
Шта кажеш за аудија који троши 1.76 л?

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Tesla gradi sve zajedno pod jednim krovom, bar je tako u gigafactory 1.
 
ЊЕМАЧКО АУТО!!!11

Bivša DDR postaje centar električnih automobila. VW svoju elektro fabriku gradi na mestu bivše fabrike Trabanta u Cvikau, a sad i Tesla u brandenburškim šumama.
 
Da li će baterije "čvrstog stanja" da promene svet?

Toyota will use Tokyo Olympics to debut solid-state battery electric vehicle
https://www.cnet.com/roadshow/news/toyo ... -olympics/
Toyota has largely kept quiet on electric cars, instead focusing on its hybrid Prius lineup and hydrogen fuel cell technology. Next decade, that's set to change, and the automaker will kick things off next year in a big way.
 
"Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW objavio je u četvrtak da je od kineskog Contemporary Amperex Technologyja (CATL) i južnokorejskog Samsung SDI-ja naručio baterijske ćelije ukupne vrijednosti veće od 10 milijardi eura.
Vrijednost narudžbe dostavljene CATL-u povećana je s prošle godine najavljene četiri na 7,3 milijarde eura, navode u BMW-u, dodajući da je ugovor potpisan na razdoblje od 2020. do 2031. godine.
Ugovor sa Samsung SDI-jem vrijedan je 2,9 milijardi eura, a obuhvaća razdoblje od 2021. do 2031. godine.

Iz njemačke su kompanije priopćili i da kobalt potreban za proizvodnju ćelija nabavljati iz rudnika u Australiji i Maroku i potom ga dostavljati CATL-u i Samsungu.
Sami će nabavljati i litijum, izdvajajući među zemljama-proizvođačima Australiju.
viewtopic.php?p=679305#p679305

Baterijske ćelije potrebne su im za planirano uvrštenje u ponudu 25 električnih modela do 2023. godine, pri čemu bi više od polovine njih trebalo biti u potpunosti električno. Očekuju da će od 2019. do 2021. udvostručiti prodaju električnih vozila.
Europska autoindustrija promovira automobile sa nultom stopom emisija štetnih plinova kako bi ispoštovala propise o čistom zraku. Taj je strateški pomak prisiljava da restrukturira svoje opskrbne lance za potrebe proizvodnje električnih umjesto automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem."
 
Elon Mask je ponovo uspeo da iznenadi bukvalno sve. Svaka čast i na hrabrosti i na viziji.

Tesla Cybertruck:

Bazni model sa jednim punjenjem prelazi 400km po ceni od 40.000 $, nosivost 1,6 tona, 0-100km/h za 6,5 sec
Najbolji model sa jednim punjenjem prelazi 800km po ceni od 70.000 $, nosivost 1,6 tona, 0-100km/h za 3 sec

Čelična karoserija 3mm debela otporna na metke do 9 mm ... :shock:

Elon Musk:
‏Will be an option to add solar power that generates 15 miles per day, possibly more. Would love this to be self-powered. Adding fold out solar wings would generate 30 to 40 miles per day. Avg miles per day in US is 30.
Uzevši u obzir da njegov model 3 već ima "Bioweapon Defense Mode", tj specijalne filtere za vazduh u kabini, deluje maltene kao da se sprema za zombi apokalipsu ...

Čudo iz Frimonta: Teslin kamionet izgleda kao da je izašao iz SF filma FOTO/VIDEO
https://www.b92.net/automobili/aktuelno ... id=1620872

The Tesla Cybertruck Has Arrived: Full Coverage of the Wild Electric Pickup!
https://www.motortrend.com/cybertruck/

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup-Truck-Profile-View-2.jpg

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup-Truck-Front-3-4-View-with-Off-Road-Lights-and-Headlights-Illuminated.jpg

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup-with-Extendable-Ramps-and-Tesla-ATV.jpg

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup-with-Camping-Gear-and-In-Bed-Tent.jpg

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup-Truck-Bed-with-Tailgate-and-Tonneau-Cover-Open.jpg

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup-Bed-with-Roll-Up-Tonneau-Closed.jpg

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup-Truck-Interior-Front-and-Rear-Seats.jpg
 
Jeste, to je bilo prilično smešno. Ali je najzad neko napravio karoseriju od debelog nerđajućeg čelika. kojoj ne može ništa ni rđa, ni vreme, ni uobičajeni udarci. Nema nikakve farbe koja se može oštetiti, komplikovanih krivina i oblina koje poskupljuju izradu. Samo ravne metalne ploče koje i same daju krutost vozilu (a ne samo osnovna šasija kao kod standardnih vozila). On kaže da je to novorazvijena legura od koje on pravi svoje nove svemirske brodove! Totalni redizajn svih osnovnih ideja.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9P_1_oLGREM[/youtube]

I jedan zanimljiv pogled iz publike na prezentaciju, čitavu atmosferu oko nje i ljude koji na njih idu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pMZKwOaOrxo[/youtube]
 
Ali može biti i jako nezgodna po vozača. Postoji valjda dobar razlog zašto se karoserija ne pravi od čelika.
 
Bezbednost. Danas se projektuju zone gužvanja lima da bi se apsorbovala energija pri sudaru na takav način koji će što manje da ugrozi putnike i eventualno pešake.
 
Pored toga što ne apsorbuje udarac, čelik je rizik po bezbednost sam po sebi.
Dakle čelik jeste čvrst, ali je ujedno i vrlo krt tj. kod sudara ili će ostati u prvobitnom stanju ili će pući. Kad pukne čelik krhotine lete oko kao geleri.
Takvo vozilo će teško proći EU kreš testove.
 
Боље челик него стакло и пластика.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682505#p682505:3ktknc79 je napisao(la):
klisko » 23 Nov 2019 06:49 am[/url]":3ktknc79]Bezbednost. Danas se projektuju zone gužvanja lima da bi se apsorbovala energija pri sudaru na takav način koji će što manje da ugrozi putnike i eventualno pešake.
Sumnjam da je to veliki problem. Ako pričamo o udarcu nekog materjala direktno u telo, onda je svejedno da li je nekoga udarila plastika, lim ili čelik. Telo je najslabije od svih njih. A ovde vozač ima najbolji oklop. Ako pričamo o smanjenju sila usporenja pri sudaru, gde gužvanje lima treba da raspodeli energiju kroz duže vreme i tako smanji maksimum usporenja, onda se takve zone mogu projektovati i ovde, a sem toga i trenutni automobili imaju šasiju od čeličnih profila. Doduše tačno je da će to ovde biti teže. Iako, Elon je prezentaciju počeo sa pričom o proboju u početnom razvoju aviona kad je shvaćeno da čitavo telo aviona treba podjednako da izdržava naprezanja, tj da ona budu pravilno raspoređena, a ne da se na osnovnu i jaku šasiju stavi neka "kućica" od slabog materjala, kao kod nekih manjih zgrada, kod kočija ili dosadašnjih automobila. Tako da se ovde možda eliminiše ili bar slabi krutost šasije, što bi možda moglo da pomogne kod boljeg programiranja i pravilnije raspodele zona gužvanja kod sudara, što bi za posledicu imalo smanjenje usporenja kod sudara.

Što se tiče krtosti čelika, ovo nije klasičan čelik nego su u pitanju specijalne legure koje je SpaceX razvio sa svoje svemirske brodove. Znajući da se tamo prilikom lansiranja pojavljuju vibracije i naponi u materjalu koji ne postoje nigde drugde, to takođe neće biti problem.

Mada, kako brzo osloboditi čoveka iz zgužvane olupine posle sudara može biti priličan problem.
 
Zuma":p0nctqa7 je napisao(la):
Što se tiče krtosti čelika, ovo nije klasičan čelik nego su u pitanju specijalne legure koje je SpaceX razvio sa svoje svemirske brodove.

Nisu razvili novu leguru već koristite dobro poznati 301 nerđajući čelik. Oni su vrlo dobro upoznati sa tim čim su pokušali i prozore da blidiraju.
 
Vrh