Šta je novo?

Koridor 10

Vidim da se par članova mnogo obraduje kada vidi kamione na autoputu.

Ali, Mi smo izgradili autoputeve primarnno za Nas, za našu privredu i radi
našeg unutrašnjeg prometa, zbog saobraćaja koji ide u Srbiju i iz Srbije, a
sekundarna je stvar što će se oni koristiti i kao tranzit, kao dodatni benefit.
 
Mi?!
“ Mi gradimo prugu, pruga gradi nas!"
To vreme davno je prošlo. Zapitaj se koje su deonice prve građene i čemu su služile. Kad nam je kuća na raskrsnici, morali smo da uvažimo i okruženje. Tek sad su na red došli putevi isključivo za naše potrebe.
 
Prvo je izgradjen autoput "Novi Sad - Beograd - Niš", a kasnije dalje do granice.
On je povezao 3 najveća grada u Srbiji, koji su i na medjunarodnom "Koridoru X".
Nema tu nikakve "teorije zavere", već smo Mi (Srbija) prvo povezali naše gradove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679756#p679756:1mo7wk9y je napisao(la):
branik[/url]":1mo7wk9y]
Pa put je valjda napravljen da bi se koristio.
Нисам ни рекао да га не треба користити. Проблем је што се путеви крпе уместо да се боље изграде, чиме се губе време и новац, саобраћај се отежава и неко направи удес. На крају многи касне на одредишта.
 
Pantograf, da -20% GDP Hrvatske je od turizma i to im je glavni problem..Pukne nešto u Bosni i ode u propast turistička sezona u Hrvatskoj, a sa tom sezonom i sama Hrvatska..a šta će onda da rade, barem ovi što se u medjuvremenu ne budu odselili u Irsku i Nemačku- Bog sveti zna.

A ove priče da smo autoput gradili pre svega za nas i da ne treba preterano da se brinemo hoće li ga stranci koristiti - neozbiljne su, najblaže rečeno.

U ovako sirotoj zemlji svaki dodatni dinar i evro ne da su poželjni, nego su nam potrebni kao vazduh, a ko to ne shvata..

Svi ti putnici u tranzitu će platiti putarinu, sipati gorivo, stati da operu vozilo, da nesto pojedu i popiju, da prespavaju..

Pa će onda pametna zemlja da sredi npr. Resavsku pećinu, da zatrpa autoput znakovima za svaki manastir,, i turistički lokalitet u blizini, da sredi Vinču i na ulazu u zemlju da počne da je reklamira, da odbrojava kilometre do novoizgradjenog muzeja koji bi bio ponos Srbije, da u tom mestu napravi raj, a ne najveći krš i deponiju kao sada.

Pa će pametna zemlja koja se nalazi na ovakvom raskršću puteva da sredi Dunav, sistem DTD, da sredi sve tvrdjave uz reku, da obnovi rečnu trgovačku flotu, da ima odlične luke, marine, pristaništa, a ne kao sada da maltene brodovi na ovolikom toku Dunava mogu samo na dva mesta da sipaju gorivo itd, itd..A uz Dunav da cvetaju sva mesta, da poljoprivrednici prodaju turistima zdravu hranu, da se prave restorani, etno kompleksi.

O potencijalima železnice, vazdušnog saobraćaja, Muzeja vazduhoplovsta na Tesli, koji je medju top 10 u svetu po bogatstvu eksponata, a čami u raspadu i prašini - ne bih ni pričao.

Da se mi lepo zatvorimo u svoj tor..
 
Htedoh da napišem nešto, al ne mogu... Ne vredi... ovde svako uđe sa nekim predrasudama, ubeđenjima i ne postoji ni milion argumenata protiv toga da bi ga uverili da nije u pravu...

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Eto, Branik piše 'tek sad su na red došli putevi za naše potrebe', prvo smo morali da 'uvažimo druge', jer smo 'na raskrsnici' i - on je u pravu. Mi zaista i radimo po toj logici. To je naš rezon. Baš sam to i napisao.

E, jedino što niko drugi tako ne radi. Iako su svi, osim Iraca, Islanđana, Portugalaca i sl, na nekoj raskrsnici. I, pazi, ti drugi bogatiji od nas. Meni tu nešto ne štima, ja se izvinjavam, iskreno, ako remetim neki mir u svemiru, al bogme, eto, došlo mi da napišem, pa šta da radimo: drugi, koji nisu mi, gradili su saobraćajnice prvenstveno prema dispoziciji svojih populacionih staništa i (planiranih) privrednih centara, a ne boreći se za 15% turskog tranzita više - zato što jedna ozbiljna fabrika napravi mnogo više para od Turaka u tranzitu, a slabo povezan grad ili region stvore još veći trošak.
 
Decenijama je Bg - Niš bio najkraća i najbrža veza Evrope i Turske (Grčke). Bugarska dugo nije bila deo tog sveta do pre koju deceniju.
Bg - Su dobija na značaju sa raspadom Jugoslavije i zatvaranjrm puta preko Cro. Istovremeno, otvaraju se Češka, Slovačka, Mađarska, ujedinjuje Nemačka. Opet treba nama, ali i njima.
Put je javno dobro i koristi ga svako kome treba i ko je dobronameran. Malo mi, malo stranci i put je smislen.
Seća li se neko kako je sablasno izgladao put ka Batrovcima posle rumske raskrsnice tokom rata? Nova deonica, otvorena pred sam rat, sa tragovima gusenica i - avetinjski prazna. Takav put, koji niko ne koristi, ništa i ne vredi. Što više puteva i putnika i robe na njima, može samo da donese dobro.
Ko je putovao po severu Italije ka Milanu i Đenovi, morao je da zapazi kolone kamiona u po dve trake. Siguran znak da ekonomija funkcioniše. I Italijani se ne žale da im tuđi kamioni razrovaše put, nego navalili da proširuju i dodaju još po dve trake, da prođe još više kamiona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679887#p679887:2n8aln9z je napisao(la):
Vox91 » 13 Nov 2019 10:35 pm[/url]":2n8aln9z] . priče da smo autoput gradili pre svega za nas i da ne treba
preterano da se brinemo hoće li ga stranci koristiti - neozbiljne su, . .
Neozbiljna je priča da smo autoput gradili za strance, a ne za Nas.
Oni će ga koristiti po svojoj volji, ako im taj tranzit odgovara, a
naravno treba li bi omogućiti razvoj raznih sadržaja uz i na AP.

Ovde se nametnula pomalo besmislena polemika zašto se grade
autoputevi, a jasno je da oni primarno povezuju naše velike gradove
koji su izgradjeni na starim medjunarodnim koridorima, pa tako
služe i za tranzit kroz Srbiju, što onda znači obostranu namenu AP.

Niko ovde nije protiv tranzita stranaca, samo njihov značaj mora
da se svede na neku realnu meru, a on je sigurno manji od značaja
za našu privredu (uvoz/izvoz, turizam,..) i ostali unutrašnji promet.
 
Majko moja, koliko iluzija.... Autoputevi u HR 9 meseci godišnje prazni. Ili si klinac, ili te puteve video nisi.
 
Браво! Исто сам се тако рвао по другим темама и схватио исто то. Нека се љути ко се љути, али тако је.
 
To se mi samo tesimo da su hrvatima 9 meseci prazni autoputevi, u fazonu ako meni crkne krava, komsiji ce dve...
Kakve gluposti.
 
Па и да јесу, лети служе сврси и донесу им више милијарди.
Положај им је такав да један Чех из Прага пре стигне до Јадрана него један Србин из Бг или Војводине. Загреб =Ријека је сат и по и треба им капу скинути куда и како су га провукли.
 
Šta komkaže je rekla-kazala varijanta, za Hrvatske autoceste se statistika može naći na Internetu (ukupan broj prolaza po mesecima za svaku naplatnu stanicu)
Uglavnom stattistike (za 2016) kažu ovako -

Zagreb - Lipovac (ka Srbiji)
Februar najgslabiji mesec - 778864
Avgust najbolji mesec - 1367648
Prosecan godisnji dnevni promet (PGDP): 33695
Prosečan letnji dnevni promet (PLDP): 42583

Beli Manastir - Svilaj
Januar najlošiji - 51679
Jul najbolji - 76557
PGDP - 2115
PLDP - 2434
Ova ac nije ni gotova jer nikada nije stigla do mađarske granice.


Zagreb - Split - Dubrovnik (deonica Bosiljevo 2 - pa do južnog kraja autoceste):
Februar najlošiji 445512
Avgust najbolji 2017030
PGDP - 28472
PLDP - 58867

Zagreb -Varaždin - Goričan (Mađarska granica)
Januar najlošiji mesec - 298308
Avgust najbolji mesec - 711719
PGDP - 14607
PLDP - 22546

Za Zagreb Rijeka nisam našao direktno ovako ima samo izvod sa naplatnih stanica pod upravom HAC-a a koji su došli iz pravca Rijeke pa ne obuhvata sav saobraćaj, ali to izgleda ovako:
Januar najlošiji - 84996
Jul najbolji - 675938
PGDP - 8125
PLDP - 20718

Tako da osim osiječke autoceste ove druge teško da su prazne i zimi. Na sve to je broj vozila od 2016 bio u konstantnom porastu pa su svi ovi brojevi sada i veći.
 
10 000 je neka granica isplativosti.
Nisu važni proseci, već učešće puteva u stvaranju ukupnog prihoda od turizma i ostalih delova ekonomije. Zahvaljujući ovakvoj mreži ap Hrvatska je postala izlaz na more velikom delu srednje Evrope. Malo li je?
 
Jeste izlaz na more, ali u dužničkom ropstvu, dok "maleni" slovenački Koper šije sve hrvatske luke.
 
Koparska luka šije sve sa ove strane Jadrana, ali to nema toliko veze sa autoputem već sa dobro organizovanim prevozom železnicom. Međutim jedan kolosek od Divače do Kopra sada postaje usko grlo, pa se stoga planira i drugi kolosek, ali teren je jako nezgodan jer se pruga na vrlo maloj udaljenosti mora popeti uz Kraški rub - gotovo vertikalnu liticu gde se predeo krasa naglo spušta u kratku primorsku dolinu iza Kopra.
Riječka pruga je isto tako jako strma, što limitira i nju.
Hrvati za auto ceste i nisu dobili toliko nepovoljne kredite da bi pali u dužničko ropstvo, oni su se zadužili na već gotove ceste za neko famozno održavanje (Sanader i kompanjoni). U svakom slučaju, da ih nisu izgradili mogli bi da se oproste od dobrog dela turističkog kolača koji sad imaju. Za poređenje - 80-tih je od Zagreba do Rijeke trebalo skoro 3 sata, ja sad i6 Novog Sada stignem do Primorja i Istre za 5. Iz Zagreba je to sad 1h i 40 min vožnje. Ogromna razlika. Putni pravac ka moru je toliko opterećen da mislim da je već u proceduru i načelno odobrenje eu fondova dobilo dodavanje 3 vozne trake od Zagreba do Karlovca, jer tu deonicu koriste svi i oni koji idu ka Rijeci, i oni koji idu ka Zadru, Splitu, i oni koji neće dalje autoputem već starom cestom kroz Liku. Do Karlovca je od aprila do oktobra skoro uvek gužva.
Zagreb planira dodavanje treće trake i na obilaznicu jer se i ona guši.
 
Možda hrvatska jeste žestoko zadužena, ali taj nastao je i zbog stvaranja infrastrukture koja pomaže da se sada prihod od turizma uveća na oko 10mld evra. Zato im i nije problem servisiranhe dugova.
Kod nas, zaduživanje ide takođe brzim tempom, ali dobar deo tog novca odlazi u potrošnju (pojeli smo ga) a šta i ode u investicije i infrastrukturu, neće tako kao u Hrvatskoj kasnije da se vraća i pomaže otplatu.
Na drugoj strani, kada ne bismo gradili, polako bi nas zaobilazili, još bismo se više i mi iseljavali... I ostadosmo poslednji, mada ni ovako nismo daleko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680666#p680666:1wpo23mb je napisao(la):
branik » 16 Nov 2019 08:28 am[/url]":1wpo23mb] Kod nas, zaduživanje ide takođe brzim tempom,
ali dobar deo tog novca odlazi u potrošnju (pojeli smo ga) . .
To nije tačno, uzimanje kredita radi potrošnje?! . . Bezveze priča.
 
Imaju oni svoje brige. Pričao sam sa čovekom iz Zadra koji radi u kontrolnoj sobi. Ugradili su mnogo opreme, između ostalog stavljali su i senzore u asfalt na nekim deonicama. Dok je oprema nova, sve funkcioniše, kad počne da se kvari troškovi održavanja dosta rastu.
Inača, nije moguće stići iz Novog Sada do Istre za 5 sati, a pogotovo u letnjoj sezoni

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Ja živim u Zagrebu i Beogradu. Voleo bih da Srbija, u kojoj sam rođen i koja je moja zemlja, dođe ekonomski i infrstrukturno bar do 75% Hrvatske. Možda nije popularno da se pročita, ne izgleda lepo i nije svako spreman za tu istinu, ali je istina svejedno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680668#p680668:3c38bgtr je napisao(la):
dragan » Sub Nov 16, 2019 10:03 am[/url]":3c38bgtr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680666#p680666:3c38bgtr je napisao(la):
branik » 16 Nov 2019 08:28 am[/url]":3c38bgtr] Kod nas, zaduživanje ide takođe brzim tempom,
ali dobar deo tog novca odlazi u potrošnju (pojeli smo ga) . .
To nije tačno, uzimanje kredita radi potrošnje?! . . Bezveze priča.
Hajde se mani botovanja, života ti!
Pročitaj opet moj post. Napisao sam da deo kredita ide za infrastrukturu, a deo na potrošna dobra.
Infrastruktura je osnova za sve drugo, preduslov opšteg funkcionisanja i predstavlja trajno dobro. Kada, recimo GSP, kupi 200 autobusa na kredit očekuje se da oni rade, zarađuju i da kraja radnog veka zarade i za nove. Nedomaćinskim odnosom mbogi od nhih ne ispune očekivani radni vek. Kredit se plaća, iako vozila nema. Onda ide novo zaduživanje...
Licitira se procentima privrednih aktivnosti, a povišice idu iznad realnih mogućnosti.
Ugovaraju se deonice puteva po ozbiljnim cenama i svaka je skupa kao da je teren najteži mogući. E, tu su naše pare. Zapravo, to više i nisu naše pare, već pare naše dece i one dece koju če ta deca imati. Više od milijarde godišnje tonemo.
Hrvatska zato mnogo bolje stoji od nas. Pola Evrope dolazi.
A kod nas samo "Bugari" da zijaju u rasvetu od oktobra do maja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680744#p680744:2bryno79 je napisao(la):
branik » 16 Nov 2019 01:43 pm[/url]":2bryno79]Hajde se mani botovanja, života ti! . . Pročitaj opet moj post.
"Botovanja" :) . . kada ukažem na neku sumanutu izjavu, onda sam "bot".
Ali, ako ne znaš šta znači "bot", bar znaš da pročitaš šta si ti napisao, a
ja sam tačno citirao tvoju tvrdnju "da smo pojeli dobar deo zaduživanja,".
 
Reč bot posmatraj ne kao termin iz računarskog sveta, već u žargonskom značenju koje se kod nas odomaćilo poslednjih nekoliko godina kao izraz za nekritičko podržavanje određene političke opcije širom interneta. Neki od njih to rade iz:
ubeđenja,
interesa,
neznanja.
(izabrati tačan odgovor)
Pojeli. Možda baš ne kao salamu i hleb, ali kad od tih para nemamo ništa što ostaje kao trajna vrednost, onda smo ih pojeli, a dug ostaje. Da! .
 
Vrh