Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Poenta tog kamioneta je da može ići bilo gde i da bude radni konj manjih gabarita jer imaju i veće vozilo najavljeno sa tesla kamionom tzv tesla semi. Cilj im je primarno američko tržište gde se prodaje jako puno kamioneta. Verujem da jedna kompanija koja je već prodala podosta automobila na više kontinenata razume šta treba auto da ima da bi šrošao testove. model 3 im ima svih 5 zvezdica.
Kamionet je ružan ali i lep samim tim, koliko god to apsurno zvučalo i sigurno će imati neku količinu ljudi koji će ga hteti s tim da rivian deluje mnogo poželjnije. a ni ford ne zaostaje, hibrid im izlazi nešto uskoro a full electric za godinu-3
 
Još par detalja o materjalu za krajnje neobičnu, istovremeno i karoseriju i šasiju Teslinog električnog kamioneta od hladno-valjanog čelika:

Elon Musk
Reason Cybertruck is so planar is that you can’t stamp ultra-hard 30X steel, because it breaks the stamping press

Elon Musk
‏Even bending it requires a deep score on inside of bend, which is how the prototype was made

Viv
What came first, decision to switch from carbon fibre to stainless steel on Starship or using stainless steel for Cybertruck?

Elon Musk
Starship steel decision came first. We were going to use titanium skins for Cybertruck, but cold-rolled 30X stainless is much stronger.

Anner J. Bonilla
How bad is lead time on it considering being an alloy?

Elon Musk
‏We’re creating this alloy at Tesla. Not a problem to create a lot of it, but we’ll need to come up with new body manufacturing methods, as it can’t be made using standard methods.

Thomas Broadfoot
Is this 3-O-X alloy (like 303 or 304) or 30X hardness (like 30 times)?

Elon Musk
Good question. It’s a new variant of 300 series stainless steel, but it also gets cold-worked many times, depending on kilotonnage of press.

https://twitter.com/elonmusk/status/1198700591465156608
 
Vrlo dobra dodatna analiza nekih elemenata Teslinog novog električnog kamioneta koji su mnogima promakli jer u prezentaciji nisu bili pomenuti.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4W0CTOo22vk[/youtube]

Elon je protvrdio da će postojati ne samo opcije sa solarnim panelima nego i one ofarbane u različite boje, naprimer mat crna :lol:

 
Meni ovaj crni izgleda brutalnije.
Ovo je izgleda auto koji će imati svaka američka južnjačka kuća. :D
 
..... - Noduli su poput baterije za električno vozilo u kamenu. Neverovatna stvar je što su puni nikla, kobalta, bakra i mangana, a to je sve što treba da se napravi baterija....
......Stari milionima godina, noduli su rasli apsorbujući metale iz morske vode, polako se šireći oko jezgra školjke, kosti ili kamena. Potencijal ovog je neverovatan, a njihova vrednost se procenjuje od svega osam dolara do preko 16 biliona . Noduli se obično nalaze u Zoni Klarion Kliperton (CCZ), tri kvadratna kilometra okeana između Havaja i Meksika. Rudarske kompanije kažu da CCZ čini svega jedan odsto okeana......
.....Kompanija je proračunala da su nikl i kobalt samo u njihovom delu okeana dovoljni da naprave baterije za 150 miliona električnih automobila.....

https://www.blic.rs/vesti/svet/pocela-t ... ao/hnlychv

:shock:
 
Ali nigde ne piše kako će oni te nodule skupljati u velikim količinama. Ako je to "grabuljanje" (kad se po dnu vuče rešetka sa šiljcima), ono je čini mi se odavno zabranjeno jer totalno uništava sav živi svet na dnu. Iza grabulja ne ostaje baš ništa.
 
Jedina faca koja bolje od našeg predsednika funkcioniše na OBEĆANJIMA , je elon mask, koji je prodavanje magle, pardon obećanja digao na globalni nivo...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Veoma grešiš u takvoj proceni. Mask će biti zapamćen kao jedan od velikana ovog vremena. Od početka pratim šta radi i način kako razmišlja, i u to više nimalo ne sumnjam. On je već sada, i to potpuno sam, uneo revoluciju i u automobilsku industriju (nešto što će vremenom ne samo očistiti vazduh u gradovima nego i pomoći u dostizanju karbonske neutralnosti), i u temeljnu svemirsku tehnologiju koja će i nju iz sfere čiste nauke polako prevesti u komercijalnu industriju nezmislivih potencijala. To nisu prazna obećanja, on je to praktično VEĆ uradio u smislu da je inicirao trend radikalnih tehnoloških promena koji se više ne može zaustaviti ni u jednoj od ove dve oblasti. I još je i na surovom komercijalnom tržištu prvi u obe. Njegov sistem globalnog Inerneta dostupnog na svakoj tački Zemlje, od čak 12.000 komunikacionih satelita, je takođe već sada u fazi lansiranja. Ne testiranja, nego lansiranja konačnih modela relejnih satelita. Ni to više nisu samo obećanja. I sve to čak i bez uzimanja u obzir njegovih drugih i, bar za sada, daleko ezoteričnijih poduhvata kao što je (naročito) Neuralink, ili saobraćaj ogromnih brzina kroz tunele ili preko suborbitalnih komercjalnih letova, ili baze na Mesecu i Marsu. Posledice onoga što radi - i to sada već u nekoliko oblasti dokazano uspešno (na tržištu) - je nemoguće i sagledati, toliko su značajne. Ako ga neko ne zaustavi, to je jedan od onih ljudi kojima će podići spomenik.
 
Ja bih rekao da je to i čovek koji se ne plaši neuspeha. Ima prilično odvažne ideje i odstupa od konvencionalnog, ali ne toliko da ono što radi bude beskorisno. Ima onaj isečak iz nekog intervjua kada ga je novinar pitao kako se oseća povodom toga što su Nil Armstrong i Eugen Cernan žestoko kritikovali njegove napore da ostvari komercijalizaciju svemirskog putovanja/leta. I čovek je jednostavno zaplakao i rekao da su mu to idoli i da ga jako boli što nema njihovu podršku. Ali to ga nije sprečilo da i dalje gura napred. Meni je to bilo dovoljno da shvatim da on nije samo neki bogati ludak koji će imati jedan propali pokušaj i nestati iz javnosti. Mnogo mi je drago što postoji takva osoba, jer je to pravi preduzimač, ume da osmisli neku dobru ideju ili da prepozna nečiju dobru ideju i da investira u to. Svet tako napreduje. A ne tako što ćemo da odustajemo od svega čim naiđemo na prvu prepreku. A to je pogotovo kod nas balkanaca zastupljeno, jer odmah dolazi do negodovanja i vređanja ljudi iz okoline čim neko želi da uradi nešto drugačije. To čak i osećam ja lično na svojoj koži u jednom obliku. I vrlo je žalosno što smo takvi.
 
Mask nije naučnik ni "pronalazač", u smislu da sve te ideje nije on izmislio, ali on to nikada nije ni tvrdio. Međutim on ume da prepozna kada je došlo vreme da neka stara ideja najzad bude realizovana, ume da razmišlja nekonvencionalno, da ne bude rob bilo kakvih šablona i stereotipa, da shvati šta su najbitniji prioriteti, da organizuje proizvodnju i angažuje javnost, uvek ima hrabrosti da rizikuje i da sve što ima stavi na kocku čak i onda kada su šanse za uspeh veoma male, i još je, uz svo bogatstvo, i dalje pravi sanjar sa vizijama i željom da pomogne čovečanstvu. Koji je još bogataš i industrijalac svoje patente objavio kao Open Source? Ko podstiče sopstvenu konkurenciju da ih koristi ako će to pomoći usvajanju električnih automobila? Ko sve svoje dugoročne biznis ciljeve formira oko najvažnijih civilizacijskih potreba?

Elon Musk announced Thursday he had released all of the electric carmaker Tesla's patents, as part of an effort to fight climate change. In a blog post, the colorful billionaire founder of Tesla promised the company "will not initiate patent lawsuits against anyone who, in good faith, wants to use our technology."
All Our Patent Are Belong To You
Elon Musk, CEO June 12, 2014
https://www.tesla.com/en_EU/blog/all-ou ... edirect=no
 
"Mazdin prvi električni automobil, "Mazda MX-30",već je dostupan za rezervaciju posle premijere na "Tokyo Motor Show". Namenjen je, kažu u "Mazdi" za kupce koji ne žele da žrtvuju uživanje u vožnji kupovinom električnog automobila.
Svojim jedinstvenim "freestyle" vratima, ekološkim materijalima i baterijom koja pruža domet od otprilike 200 km, što je znatno više od 48 km, koliko u proseku dnevno prelazi evropski vozač, "mazda MX-30", nakon nedavno predstavljenog inovativnog "Skyactiv-X" motora, označava još jedan pozitivan korak u "Mazdinom" višestrukom rešenju smanjenja emisija. . . "

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/au ... anije-FOTO
 
Morace Japanci mnogo bolje ako misle da nesto urade na trzistu EV...
ovo je otprilike kao BMW i3 koji odavno postoji.

Mazda MX-30
Germany price €33,990
Acceleration 0 - 100 km/h * 9.0 sec
Top Speed * 150 km/h
Electric Range * 180 km
Total Power 105 kW (143 PS)
Total Torque 265 Nm
Drive Front
Length 4395 mm
Width 1795 mm
Height 1570 mm
Wheelbase 2655 mm
Weight Empty 1660 kg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683712#p683712:3ri1mpkj je napisao(la):
tzoran1 » 28 Нов 2019, 12:29[/url]":3ri1mpkj]
ovo je otprilike kao BMW i3 koji odavno postoji.

Пре неки дан видех исти како "брише асфалт" свим околним аутомобилима при кретању узбрдо са семафора на раскрсници са Кнеза
Милоша. Само је прохујао цик-цак лево десно ... На страну (не)законитост такве вожње, али одушевио ме као концепт.
 
Gradi se još jedna fabrika, izgleda da ćemo se voziti samo na struju. ;)

"Nemačka automobilska kompanija BMW i njen kineski partner, kompanija "Grejt vol motor", najavile su izgradnju nove fabrike u Kini. Kapacitet fabrike biće 160.000 automobila godišnje.
U toj fabrici, u koju će biti uloženo 650 miliona evra, proizvodiće se električni BMW-ov brend MINI i modeli "Grejt vola", javja agencija Rojters, i dodaje da bi fabrika trebalo da bude izgrađena do 2022. godine.. . "
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1624746
 
EKv69sPUwAEOWeY.jpg:large
 
Pojavio se danas el. trotinet u nemačkoj Lindi. Akcija za pohvalu samo da nije decembar i veoma hladno. Svako jutro stružem led sa stakala.



 
moje iskustvo od ove godine sa trotinetom je odlično. varijanta trotinet plus voz su me super služili kad nema kiše
 
Iz tog istog teksta.

Da li Tesla Model 3 zaista više zagađuje od Mercedesa C220?
Odgovor je ne.

Pre svega, u studiji je preuveličana količina emisije gasova sa efektom staklene bašte tokom proizvodnje baterija, pa se navodi se da se po kilovatu baterije emituje oko 170 kilograma ugljen-dioksida. Međutim, izvori koji su korišćeni za dobijanje ovih podataka su kritikovani jer nisu aktuelni i procena je da trenutni prosek zapravo oko 65 kilograma CO2 po kilovatu. Pri tom se nije razmatrala mogućnost reciklaže baterija, a ni način na koji se proizvode baterije za Tesla automobile, što već postaje po malo smešno.

Cak i da je tako mislim da moramo da sklonimo automobile sa gorivom iz gradova i sa ulica jer mi udisemo taj vazduh. Baterije se ipak proizvode na udaljenim specijalizovanim industrijskim lokacijama.

Iskreno nadam se da ce drzava napraviti plan od koje godine ce se zabraniti registracija vozila sa gorivom.
 
I kako ćeš da kuvaš kad se sve prebaci na struju u zemlji Srbiji ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691581#p691581:p8fp76aq je napisao(la):
vradovic » Pon Dec 23, 2019 2:59 am[/url]":p8fp76aq]Iz tog istog teksta.

Da li Tesla Model 3 zaista više zagađuje od Mercedesa C220?
Odgovor je ne.

Pre svega, u studiji je preuveličana količina emisije gasova sa efektom staklene bašte tokom proizvodnje baterija, pa se navodi se da se po kilovatu baterije emituje oko 170 kilograma ugljen-dioksida. Međutim, izvori koji su korišćeni za dobijanje ovih podataka su kritikovani jer nisu aktuelni i procena je da trenutni prosek zapravo oko 65 kilograma CO2 po kilovatu. Pri tom se nije razmatrala mogućnost reciklaže baterija, a ni način na koji se proizvode baterije za Tesla automobile, što već postaje po malo smešno.

Cak i da je tako mislim da moramo da sklonimo automobile sa gorivom iz gradova i sa ulica jer mi udisemo taj vazduh. Baterije se ipak proizvode na udaljenim specijalizovanim industrijskim lokacijama.

Iskreno nadam se da ce drzava napraviti plan od koje godine ce se zabraniti registracija vozila sa gorivom.
O cemu mi pricamo, ovde vazduh koji udises bukvalno smrdi i osecas bol u grlu, ali bitno je da se raspreda o uranijumu koji se desio kad se desio i ne moze nista da se uradi. Ali je*******iga, to su uradili neki zlobnici i mozemo da ih bas dobro mrzimo iz coska, ali ko da popravi dpf filter kad moze da ga blokira, ko ce da uvodi gas i kupuje drva kad moze da lozi kisele macice...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691631#p691631:2oyqoje4 je napisao(la):
Žika » 23 Dec 2019 10:32 am[/url]":2oyqoje4]I kako ćeš da kuvaš kad se sve prebaci na struju u zemlji Srbiji ?

Srbija proizvodi dovoljno struje a kapaciteti se samo podizu! Sa druge strane naftu uvozimo u velikim kolicinama!
Ja da se pitam zabranio bi automobilne na goriva od 2025. godine. Tako da svi znaju unapred da moraju da ih prodaju.
Onog trenutka kad prestanemo da uvozimo naftu za saobracaj tada je game over. Struju proizvodimo ovde kod nas i ne treba nam niko.
Postajemo energentski potpuno nezavisni.

Zato je za Srbiju izuzetno vazno da predje na elektricna vozila sto pre.
 
Аха, а НИС (читај Руси) ће да ти кажу : "Браво братја Срби! Јупиииии" .
 
Vrh