Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Idealno bi bilo kada bi svi busevi mogli da budu IK112LE ili IK112m, pored Higera., jel da? :D
I ja bih bio srećan...

Ako uzmemo da na 83 vozi 13 buseva a da je 10 novo, mislim da su žalbe za to jedno malo preterane.
Ionako ova linija nije za solo, ali ajde... Kad već nisu nabavljali zglob, preživeće se sa solo.
 
Primetio sam da BusPlus terminali na nekim od Higera nema MasterCard i AIK Banka značku, jel to znači da se ukida podrška za plaćanje karte karticom?
4b09e9426c2c871946e050918409a75d.jpg


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
Не, и то није битно, јер можеш плаћати Визом, Мастером и Маестро са пеј пасом без проблема.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Sta tek reci za 27e?Nije nikad trebala i smela da bude solo.
16 vozila u sihti, interval 7 minuta, naravno da ne funkcionise, jer su saobracajni kolapsi non stop na trasi, ujutru vec oko 6 se jedva ulazi na nekoj trecoj,cetvrtoj stanici od okretnice.Produzenje nije donelo boljitak, vec naprotiv.Svaki dan je ovako.
 
Izvinjavam se na "cepkanom " pisanju, nece se ponoviti.
Zakljucak mog prethodnog posta je trebao da glasi da, ni 27e, ni 83 ni druge jos neke linije koje jesu fakat za zglob, to sigurno ne mogu da ocekuju u narednom periodu sa ovolikim brojem solasa.Sta reci, kad na 16,23,95 i ko zna gde jos vidjamo solase?Ni kupovinom 100 zglobova se nece nista znacajno promeniti u smislu da trenutne solo linije, koje to ne zasluzuju da budu, postanu zglobovi.Samo ce se popuniti praznina koja sada postoji na pojedinim zglobnim linijama, a nesto ce se sigurno poslati i u Smederevo od starijih primeraka , pa nece morati da stavljaju "kratki",sto bi rekli Mirejevci i Karaburci kad vide 27e.
Veliki pozdrav.
 
2 su dugoročna rešenja za boljitak linije 27E po meni...
Prva, menjanje trase ili vraćanje na staru, ništa se nije dobilo sa ovim do Hajata.Samo se više čeka.
Druga,menjanje pogona jer ne da nije za Kosmaj nego je to tolika greška da nije normalno.Ne može solo za toliko ljudi.
Mislim ok, imaće zglob i on, ali to je tako daleko.
 
То што су у шпицевима (шихташи) распали бусеви, значи само једно - бољих нема.
Ако се једне године прескочи набавка и занављање, превоз ће и даље финкционисати, али ће догодине требати дупло више да би се одржао ниво старости и функционалности. А то је већ тешко. Кад лани није могло сто, како ће 200 ове. Да би се просечна старост одржавала на 5-7 година, мора да се замени годишње петнаестак посто. И све то под претпоставком да се купују возила која су и после 7 година поуздана и функционална.
У шта ће се претворити БМЦ и хајгери после те старости, видећемо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685298#p685298:1uivj7if je napisao(la):
vlada107 » 03 Dec 2019, 21:28[/url]":1uivj7if]3401 crko motor

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока

Hahaha jel moguce ? Pa to je valjda novo vozilo :D
Zamisli tek za godinu 2...eh zivote,pokvareni dzojstiku :/
 
Kaže vozač 3424 sa 305 da mu daje 3 meseca dok se ne raspadne. Inače danas na 305 nisam video ni jedno staro vozilo, dok na 307 rade 4 nova vozila i 3 stara, od tih 4 je jedan Man 3239.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Divno...sve same optimisticne vesti... :D
Znaci to su novi busevi placeni koliko po komadu ?

(Zivote,pokvareni dzojstiku)
 
KizaNoSleep":s6bzm3lk je napisao(la):
Divno...sve same optimisticne vesti... :D
Znaci to su novi busevi placeni koliko po komadu ?

(Zivote,pokvareni dzojstiku)
Oko 200k evra jer su morali i da se dovezu iz Kine. A inače 3448 na 305 se pokvario prvog dana na liniji kod Dušana Petrovića Šaneta i nije ga bilo nekoliko dana.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685330#p685330:17q2lbdy je napisao(la):
Vinča307 » Uto Dec 03, 2019 11:54 pm[/url]":17q2lbdy]
KizaNoSleep":17q2lbdy je napisao(la):
Divno...sve same optimisticne vesti... :D
Znaci to su novi busevi placeni koliko po komadu ?

(Zivote,pokvareni dzojstiku)
Oko 200k evra jer su morali i da se dovezu iz Kine. A inače 3448 na 305 se pokvario prvog dana na liniji kod Dušana Petrovića Šaneta i nije ga bilo nekoliko dana.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока


Odakle god da su doveženi previše su plaćeni. 200.000 evra po komadu za nešto što je "Made in China", ozbiljna je suma, mada treba imati u vidu da su Higeri za evropsko mnogo skuplji od onih namenjenih njihovom matičnom tržištu. Opet, to ne znači da su koristili najkvalitetnije komponente. Završna obrada je, primetno, dosta ispod nivoa vodećih proizvođača. Mehanika je za pohvalu, bar što se tiče samih komponenti. Novi Sad je, inače, dobio nešto povoljniju ponudu od Star importa za Conecte (obično je cena malo viša), al opet, pojedem se živ kad vidim koliko su manje plaćeni i to sa pogonom na CNG, što obično podrazumeva osetno višu cenu. To bi moglo da znači da bi sa identičnim motorima, OM936 od 7.7L (onaj sa pogonom na CNG nosi oznaku G936) i 299ks, koštali i manje od pominjanih 187.000 evra, plus veći broj naručenih vozila, dovodi nas do zaključka da smo mogli uzeti skoro pa 200 Conecta, svakako kvalitetnijih i kompletnijih, plus u mnogim evropskim zemljama već proverenih vozila. Iako mi se dizajnom ne dopadaju previše, svakako bih pre voleo da vidim Conecte na beogradskim ulicama nego li Higere. A to što je neki Higer stao iz nekog razloga ništa strašno, s obzirom da i mnogo veća imena pate od manjih i većih dečijih bolesti. Na kraju će samo vreme pokazati koliko su Higeri dorasli eksploataciji u beogradskim uslovima, pa se mogu samo nadati da će potrajati i da se će nas ipak lepo poslužiti. I da, ako je stvarno stradao motor na jednom od njih, opet, ništa strašno. Higer, kao i mnogi drugi karoseristi, ne proizvodi motore i prosto se dešava da u tolikom broju bude i neki sa greškom. U garanciji su, zameniće se i gotova stvar. Sumnjam da je u pitanju neka serijska greška proizvođača motora.
 
I oni bi sigurno uzeli Mercedese, ali jednostavno su zakasnili sa kupovinom autobusa i onda su morali hitno da raspišu tender za nove autobuse jer su se solo vozila u Kosmaju, Karaburmi i Zemunu raspadala, a da su uzeli Mercedes morali bi da čekamo još godinu - godinu ipo dana i da se maltretiramo sa onim otpadom koji je do skoro vozio. Sada linije poteza 300 odlično funkcionišu i ispadanja se dešavaju samo zbog gužvi na Smederevcu, ali više ne moram da se brinem da li ću doći do kuče kad mi u 22:40 naiđe na 307 novobeogradski 459 ili fap 127. A evo na 307 već treći dan za redom ne radi 3441 na 1/307, inače da je on tu trebalo bi da bude 5 novih vozila, 4 Higera i jedan Man.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
To da bi uzeli Mercedese, veliko je pitanje. Novi Sad kupuje znatno manji broj vozila, pa je prošao i jedan Mercedes, dok su naši odnosi sa Kinom, trenutno, takvi da Higer nije tek tako dobio tender sigurno. Nije malo kad neko naruči, čak i od jednog Higera koji štancuje na hiljade vozila, 174 vozila odjednom, plus što se ta vozila plasiraju u kakvu takvu Evropu. Da ne petljamo mnogo oko politike sad, šta je urađeno urađeno je. Samo konstatujem da se nešto što dolazi iz Kine plaća više nego li nešto što pravi jedan Mercedes, pa makar to bio i njegov turski ogranak. Umesto da na toliki broj vozila prođemo malo jeftinije, mi prođemo gore od onog koji kupuje svega desetak vozila, a pride dobijemo još i lošiji proizvod. Sreća pa velika većina živi u neznanju, pa će im i ovo proći kao veliki plus, jer 244 autobusa zvuči dobro na prvom mestu, a i vide se na ulicama. I najveći laik pravi razliku između starog i novog.
 
Sigurno nisu hteli/smeli da petljaju sa naduvavanjem cene za ove naše hohštaplere.

Kolega prvi dan sa Conecto-m.

Pogledajte prilog 1

i ja sa Citrarom

 
Ako već planiraju nabavku zglobova, mogu bar za Karaburmu da nabave Conecto G NGT
53d117a82cb293dd1b9c4174369cd0c7.jpg
 
Sada tražim, ali ne mogu nigde da nađem informacije. Da li se zna koji su bili drugi ponuđači za ova dva tendera? Vidim da je za oba praktično bilo namešteno, na prvom tenderu vremenski rok za isporuku i količina proizvedenih vozila, što je odgovaralo za Turke, dok je na drugom treba da je proizvođač proizveo 4000 autobusa. A nigde nisam našao informaciju ko se još javio na ove tendere, jer mi je nelogično da se ostale kompanije, veće, ne jave ni na jedan tender, pogotovo na drugi kada je u pitanju velika količina autobusa. Zašto nije npr eto Mercedes bio na drugom tenderu? Propala država, propale institucije, niko se ne brine i ne radi ništa povodom konstantno nameštenih tendera za određene kompanije. Ne bi me čudilo i da Higer ima veze sa ocem nekog ministra, ili BMC, pa su dobili tako visoke cene.
 
Nije bilo drugih ponuđača na tenderu, ali jeste bilo još zainteresovanih koji su odustali pre svega zbog kratkog roka isporuke.
Higer je dao ponudu direktno iz Kine, dok je BMC preko domaćeg uvoznika i to na lizing.
 
Upravo tako. Rokovi su ograničili broj učesnika na tenderu. Svesno namešten tender za proizvođače iz zemalja kakva je Kina, gde se prednost daje masovnoj proizvodnji.

Conecto G NGT bi svakako bio dobra kupovina, pod uslovom da može raditi tri smene na zahtevnijim linijama po pitanju opterećenja, jer ipak bi bilo komplikovano da se dopunjavaju u sred smene. CNG se toči nešto sporije, a i potrebno je napraviti točionice u pogonima gde bi ta vozila radila. Besmisleno je da se šalju u većem broju na stanice poput Crio gasa na početku ibarske magistrale. Metan je stvarno dobra alternativa dizelu i zbog cene i zbog ekologije. Eto jednog načina da Grad, u ne tako maloj meri, smanji rashode. Već su jednu dobru priliku pri kupovini tolikih autobusa i propustili, a trenutno nema nikakvih indicija da će se nešto promeniti sledeće godine pri kupovini zglobnih autobusa.
 
Vrh