Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 242 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    254
15f8f174f1d058642f34fb01257ff77d.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Karaburma već ima autobuse na metan, zato sam njih i naveo.
Mislim da su sami tenderi loše koncipirani. Treba omogućiti učešće što većeg broja ponuđača i onda od njih izabrati 2-3 autobusa koji će doći na probu. Specifikacije na papiru ne znače mnogo, jer se bus može stvarno oceniti tek u realnoj upotrebi.
 
Znam na šta si mislio. Imamo deset MAZ 203CNG autobusa, od kojih njih osam još radi čini mi se. Relativno loša iskustva sa tim vozilima, plus nikad završena punionica na Karaburmi, osujetila su planiranu gasifikaciju većeg dela voznog parka pomenutog pogona, nažalost.
 
Mislim da ih radi još samo 4 i da je jedan skoro rashodovan. 711,715, 717 i 719, a i oni su krševi.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685171#p685171:18kunbhs je napisao(la):
HADZIJA282 » Uto Dec 03, 2019 2:34 pm[/url]":18kunbhs]
Uzmimo primer da je interval u spicu na frekventnoj liniji 5 minuta, a van spica npr. 10 - 15 minuta. I recimo ne pojavi se taj "krs" sihtas. Koliko ces dugo tad cekati sledeci bus i da li ces moci da udjes u njega? Guzve u busu, guzve u saobracaju... Prioritet je da se putnici prevezu od tacke A do tacke B. Konkretno, 83 ide na 8 minuta, ne pojavi se sihtas to je 16 minuta cekanja, redovan autobus ostane zarobljen u guzvi ili se pokvari, pa racunaj koliko nece doci 83 na stanicu, a pritom su sve solasi. Ni nama vozacima ni putnicima nije ugodno da budemo u takvim vozilima, ali kako je tako je. Od vek vekova je tako u saobracaju, uvek ce losijih vozila biti u saobracaju, ma koliko novih vozila doslo u gradski, a u vremenu u kojem zivimo - nikad vozni park nije bio u potpunosti obnovljen. Znamo sve tipove vozila koji su u saobracaju u svim pogonima, pa da ne idem toliko u OT.
[/quote]
Razumem da ima problema, da nema dovoljno novih vozila, ali ne razumem da taj stari autobus mora da bude prljav, smrdljiv i polusipravan. Stvarno ne treba mnogo rada ni sredstava da se staro vozilo sredi toliko da vožnja bude podnošljiva. Posebno u špicevima kada su gužve. Takođe, zna se koje su linije najopterećenije i koje idu u centar grada, gde ljudi idu na kancelarijske poslove, a ne u fabrike. Ne kažem da treba fabričkim radnicima dati prljav prevoz, već da s obzirom na destinacije i gužve treba voditi računa da na ta mesta idu novija vozila. Busevi koji dospevaju u centar, gde su najveće gužve treba da budu najkvalitetniji i najfrekventniji jer svaki kvar ili usporavanje zbog lošeg vozila dodatno povećava gužve.
Valjda je onima koji organizuju prevoz jasno da nije stvar samo u imanju novih vozila, već, pre svega, na kvalitetnom i osmišljenom organizovanju prevoza s obzirom na specifičnosti delova grada. … Takođe, nije jasno koliko se vodi računa o održavanju, ali često se može videti problem koji ne zahteva velike intervencije, ali njih jednostavno niko ne vrši i situacija se tako često pogoršava. … Uglavnom, suština svakog posla pa tako i organizovanja saobraćaja jeste dobra organizacija i racionalizacija sredstava. Izgleda kao da negde nešto u organizaciji opasno škripi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685429#p685429:1jryo4y0 je napisao(la):
Dart » 04 Dec 2019 02:24 pm[/url]":1jryo4y0]Nije bilo drugih ponuđača na tenderu, ali jeste bilo još zainteresovanih koji su odustali pre svega zbog kratkog roka isporuke.
Higer je dao ponudu direktno iz Kine, dok je BMC preko domaćeg uvoznika i to na lizing.
Upravo takva potvrda mi i treba. Zalosno je sto su nam institucije toliko urusene, da niko vec dugi niz godina ne reaguje na ocigledno namestene tendere. Pogotovo novinari, koji nisu uopste zainteresovani za gradski prevoz, osim kada izadje neka slika na ono stranici "Uzivo iz gradskog prevoza u Beograd" ili kako se vec zove.
 
""" Takođe, zna se koje su linije najopterećenije i koje idu u centar grada, gde ljudi idu na kancelarijske poslove, a ne u fabrike. Ne kažem da treba fabričkim radnicima dati prljav prevoz, već da s obzirom na destinacije i gužve treba voditi računa da na ta mesta idu novija vozila. Busevi koji dospevaju u centar, gde su najveće gužve treba da budu najkvalitetniji i najfrekventniji jer svaki kvar ili usporavanje zbog lošeg vozila dodatno povećava gužve."""




Pa u centar se inace i trpa sve najkvalitetnije,prvi kontigenti i vecina novih vozila vozi na centralnim linijama,npr SP Kosmaj (22A,27E,53,83,89).To za cistocu vozila je tacno,lose se odrzava.
Fora je sto na vecini centralnih gradskih linija fali zglobnih vozila,kojih trenutno nema,pa su "gradski oci" prinudjeni da trpaju hrpu solo vozila kako bi kompenzovali rupe koje se stvaraju jer se 5 solo vozila zaglavi u guzvi,i onda kasne na okretnicu.Normalno je da uvek zapadne neko lose vozilo,zamisli vozis se sa 4/6 tako losih i to godinama,kao neki sa poteza "300 ^ 400".
Tvoje poredjenje ljudi i stvaljanje jednih ispred drugih govori dovoljno...na zalost,to misli vecina ovih glava sto i stavlja vozila na linije i ukida ih (citaj 19 & 28).

A da,i to sto u centru moze da se presedne na drugu liniju koja isto ide na min 7 min ili mozes peske,to nema veze.Ipak se ima neka alternativa.
Zato mi na periferiji moramo da cekamo 20+ min i to sto 3 vozila za redom ne dodju jel ? Iima dosta ljudi koji putuju 2h i nemaju direknu liniju do centra,pa nikom nista.
Bitno je da treba da se favorizuje jedan a da drugom bude konstantno lose.Ne slazem se.
 
Takođe, zna se koje su linije najopterećenije i koje idu u centar grada, gde ljudi idu na kancelarijske poslove, a ne u fabrike. Ne kažem da treba fabričkim radnicima dati prljav prevoz, već da s obzirom na destinacije i gužve treba voditi računa da na ta mesta idu novija vozila. Busevi koji dospevaju u centar, gde su najveće gužve treba da budu najkvalitetniji i najfrekventniji jer svaki kvar ili usporavanje zbog lošeg vozila dodatno povećava gužve.
Ма немој?!? :rant:
То само говори какав дискриминаторски однос и анимозитет имају поједине главешине, али и становници града према својим суграђанима из приградских насеља и села. Увек смо ми из предграђа обележени као ,,прљавци", а они из центра и њему ближе периферије као ,,велики чистунци и угледни грађани", докле више те безочне неистине?! Јесте да су мени побољшали превоз на 405, али некоме другом можда нису. Ја баш тврдим да на већини двоцифрених линија морају да буду стара возила зато што људи из града углавном краће путују до својих одредишта (ако НЕ рачунамо ванредне околности). Знате шта, возио сам се најгорим Ћурдиним отпадима на 79 скоро месец дана, па нисам кукумавкарио као гомила, у поређењу са приграђанима, ,,меканих" становника насеља ближих центру који кукумавче за сваку ситницу. Бре, они када је неки застој кукају буквално кад морају да препешаче 500 метара, а ја се лепо дам на пешачење без часења часа, ако треба, могу ја и дуже од тога. Нека смање мало доживљај, и ја сматрам да много штошта може боље, па не кукам ни упола као они.
 
Pa šta se bunite ? Treba lepo obučeni ljudi da stignu namirisani gde su naumili a vaš ko šljivi ???

Baš i nije tako. Na periferiji je znato lošija situacija, em što su kao odsečeni od sveta, direktno zavise od te jedne linije i nemaju bukvalno nikakvu alternativu. To što nemaju ne bi bio problem da intervali nisu 30 min do celog sata pa kad ispadne jedno vozilo onda debelo kašnjenje u najavi.
Podele su ružne i bespotrebne. Svi treba da imaju kvalitetan prevoz i svi treba da ga plaćaju.
 
Svi ljudi koji pošteno zarađuju i plaćaju prevoz zaslužuju bolje i kvalitetnije buseve, nevezano od toga da li rade u kancelariji, školi, fabrici, rudniku, luci...


Što se tiče podele linija, gradskim čelnicima je ogroman prioritet da centar grada bude "našminkan" a periferije grada dobijaju ono što preostane iz budžeta, i to nije samo problem kod nas, već i u mnogim manje razvijenim državama (npr. Jermenija). E zato centar dobija dosta novih buseve a potez 300 i 400 kolko ostane.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
I da dodam, nekada su u normalno vreme šefovi rasporeda znali probleme za prigradske linije i uvek su tu stavljali pouzdanije vozače i pouzdanija / novija vozila. Dolaskom Slavena Tice priča se promenla prvo je sve Mercedese Conecto povukao sa prigrada i stavio na gradske linije i time je krenulo urušavanje svega.
 
A danas priča kako autobuisi zaista kreću sa Karaburme na svakih 3 minuta na liniji 23, ali da se zbog gužve u gradu nagomilaju i da se zato desi rupa u čekanju. :)
 
Ripanjac jel znaš na kom polasku radi 3251?

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Нисам сигуран, веровао ти мени или не не разумем се толико у тураже, осим на слабијим линијама... На 405 је, свакако. :wink:
 
Нема даље :D Moгу мислити каква је била сцена код Франша када је наишао овај солаћ у смеру ка Земуну.
 
Zamisli čekaš pola sata, gužva katastrofa i naiđe ti ovo.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Samo cekam jednog dana da se raspadnu u toku voznje al bukvalno, ovim tempom nece im jos dugo trebati.
 
busspoter":3mjird52 je napisao(la):
Samo cekam jednog dana da se raspadnu u toku voznje al bukvalno, ovim tempom nece im jos dugo trebati.
Misliš da se raspadu kao onaj 1355 u sred vožnje

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
На 601 већ тако, иако су сад све махом нова возила. Ја сам знао и по 3-4 17ице и 18ице да пропустим код Франша због ужасних гужви.
 
Da, bas tako Vinca307, jedino sto ove pre mozes ocekivati nesto drugo, otpadanje dela stepenica, iskakanja vrata, propadanja amortizera..

@Dosljak To sto su ti BMC u tolikoj meri preoptereceni samo ce ubrzati njihovo propadanje. Ne znam do kad ce se drzati, al ceo dan da solo vozi ono sto bi trebalo zglob nije ni malo lako...
 
Bmc je idealan bus za guranje, baš ima mnogo prostora, nisam video da neki solo bus ima toliko prostora za guranje, idealno za 601

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Пре неки дан сам ишао са 601 до Сурчина, БМЦ на линији. Већ код Палате правде више није могло да се уђе. Када сам изашао у центру Сурчина, једно крило средњих врата је било покварено, тј. заглављено зато што је због гужве избијен напоље спољашњи део крила.
 
Meni je i Temsa bila zanimljiva sa resenjem za prostor, npr na 26 kad je pun dobro dodje onoliko mesta za stajanje, ali 601 je prevelik izazov za 601, da ne propadnu prebrzo..
 
Bmc će svakako propasti jer je teška kršina, motor je posebno očajan i biće gori od Solarisa, a solo je autobus i još o buci koju pravi da ne govorim.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Vrh