Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=667029#p667029:n1e4mivr je napisao(la):
Karlo del Ponte » Ned Okt 06, 2019 12:08 pm[/url]":n1e4mivr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650176#p650176:n1e4mivr je napisao(la):
Дошљак » 19 Aug 2019 11:02 am[/url]":n1e4mivr]Уместо да једним ударцем средимо три проблема (клизиште, веза новог аутопута са градом и веза Обреновца са центром) одлучена је јефтинија варијанта која саобраћајно само компликује ситуацију.
Некога овде очигледно мрзи да броји више од три. А где је решавање безбедносног питања заштите од поплава? А где је побољшање услова пловности успоравањем реке на најбржем месту кроз Србију? А где је формирање целовитог туристичко-излетничко-рекреативног коридора од Београда све до Обреновца? А где је формирање најскупљег дела доњег строја за саобраћајно најповољнију пругу за Обреновац? А где је утицај на индуковану градњу, стамбене, пословне, индустријске и логистичке садржаје ван водоизворишта и на локацијама са приступом водном саобраћају, поред друма и пруге?

Још гора ствар је оно продужење Јурија Гагарина, преко зоне принудног слетања Аеродрома Никола Тесла.
Апсолутно се слажем, додао бих још ово. Свеједно ће се морати кад-тад направити квалитетна веза од Остружнице до Обреновца, што пре тим боље!
Отварањем Деонице Сурчин-Обреновац једним делом ће се растеретити уско грло код Умке и Барича, али не нешто значајно, у шпицевима ће мање-више бити исто. Створиће се нови проблем на обилазници, посебно јер Штрабаг касни са другом половином Остружничког моста. Некординисаност у кључним пројектима је очигледна. Мислим да се изградња ове саобраћајнице намерно развлачи на 2022, да би се отворила са завршетком обилазнице, ако би је завршили пре, на Газели би била ноћна мора добар део дана.
 
Da li je i dalje plan sa se radovi zapocnu u martu?
 
Jedno je plan, drugo je realnost, a sadasnje stanje stvari nam govori da 2020. godina nece videti nikakve radove.
 
Radovi pocinju na prolece 2021, sad na prolece se radi samo petlja u Jakovu.

Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686574#p686574:1ylp8kv7 je napisao(la):
inzenjer10 » Sub Dec 07, 2019 1:51 pm[/url]":1ylp8kv7]Radovi pocinju na prolece 2021, sad na prolece se radi samo petlja u Jakovu.

Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока
Ok, ja ovo nisam ocekivala....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686574#p686574:3nq6dvp6 je napisao(la):
inzenjer10 » 07 Dec 2019 01:51 pm[/url]":3nq6dvp6]Radovi pocinju na prolece 2021, sad na prolece se radi samo petlja u Jakovu.

Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока

Izvini, da li je ova informacija pouzdana tj zvanicna?
Ja prvi put cujem da je pocetak radova pomeren za godinu dana...
 
Informacija je pouzdana. Poz

Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока
I sam sam ucestvovao u realizaciji projekta.
 
Нема никакве мистерије.

Рокови су дискретном акцијом градске бирократије померени. Не крије се, ал' се ни не звони на сва звона. У супротном би се дало посумњати да носиоци јавних функција не држе дату реч, тј. да су, недајбоже, прекршили дато обећање.

Међутим, упорном и упознатом је за сазнавање истине довољно пратити траг новца, односно, средстава за финансирање - Сл. лист Града Београда 107/2019 -ПРОГРАМ УРЕЂИВАЊА И ДОДЕЛЕ ГРАЂЕВИНСКОГ ЗЕМЉИШТА:

ПЛАНИРАНА ФИНАНСИЈСКА СРЕДСТВА ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ ПРОГРАМА

"Програм за уређивање грађевинског земљишта - Саобраћајнице са инфраструктуром - Припрема за почетак изградње - Подручје западно од улице др Ивана Рибара ", где су различити трошкови (тех. документација, контрола, услови, сагласности, таксе, грађевинска...) алоцирани по годинама на следећи начин:

2019 - 0
2020 - 1.200
2021 - 3.647.600

Према томе, непостојање средстава распоређених за неке радове = непостојање радова.

Средства алоцирана за "припрему почетка градње" у наредној години, нека буде "I-a фаза" изградње, су таман толика да може да се јавно каже да се са радовима "почело у 2020", а да то не буде масна лаж.

С друге стране, средства алоцирана за 2021, иако немала, никако не могу да покрију све трошкове који су неопходни да би се први багер довезао на терен, можда само да се паркира ради сликања са неким главама у кадру, ал' тај сценарио нам је свима познат.

Све у свему, очекује нас следећи сценарио:
2020 - кромпир
2010 - почетак сређивања папирологије
2021 - решавање имовинских односа
2022 - затварање претходне две приче, и, с божјом помоћу, почетак радова
2023 - грађевински радови
2024 - завршетак радова, пресецање врпце, сликање, негде у време редовних парламентарних избора, свакако пре рока...
 
Da, sad se sve vise rok pominje ne proleće 2020 vec kraj godine,a koliko mogi u novembru da zapocnu? Ali po ovim brojkama oni ce papiroloski krenuti 2020 2021, ja sam mislila da ce makar to biti regulisano do prvih lopata. Al sam ja naivna.....
 
U novembru moze eventualno rasciscavanje terena, ali i to tesko, zavisi kako bude isla eksproprijacija.

Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1628605

Beograd će još čvršće biti povezan sa autoputem "Miloš Veliki" kada se izgradi i deonica od Novog Beograda odnosno do Surčina. Početak izgradnje ove deonice očekuje se krajem sledeće godine.

Opet gluposti o specifičnoj gradskoj zoni kojima se opravdava kašnjenje (a u pitanju su samo njive bez ijedne kuće osim u prvih 100-tinjak metara)

"Dužina deonice je 7,9 kilometara, proteže se od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu, gde je planiran kružni tok, pa sve do buduće petlje Surčin. To je gradska zona, što je vrlo osetljivo. Ta deonica je vrlo specifična pošto će se raditi i pešačke i biciklističke staze, stroži su zahtevi po pitanju ekologije i slično. Očekujemo da izgradnja počne krajem sledeće godine", kažu u "Putevima Srbije".
 
Bežaninac, naklon do zemlje. To se zove argumentovana rasprava. Svaka čast i hvala.
 
"U saopštenju ( Puteva Srbije) se napominje da je u republičkom budžetu za 2019. godinu bilo planirano kreditno zaduženje za taj projekat kod kineskih banaka u visini od 85 odsto vrednosti projekta, odnosno u iznosu od 60 miliona dolara, a 100 odsto vrednosti projekta od 70,5 miliona dolara odgovara ugovorenoj vrednosti radova."
http://rs.n1info.com/Biznis/a509686/Put ... staza.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687413#p687413:27oqke0k je napisao(la):
astrodule » Uto Dec 10, 2019 11:03 am[/url]":27oqke0k]https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2019&mm=12&dd=10&nav_id=1628605


Opet gluposti o specifičnoj gradskoj zoni kojima se opravdava kašnjenje (a u pitanju su samo njive bez ijedne kuće osim u prvih 100-tinjak metara)

"Dužina deonice je 7,9 kilometara, proteže se od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu, gde je planiran kružni tok, pa sve do buduće petlje Surčin. To je gradska zona, što je vrlo osetljivo. Ta deonica je vrlo specifična pošto će se raditi i pešačke i biciklističke staze, stroži su zahtevi po pitanju ekologije i slično. Očekujemo da izgradnja počne krajem sledeće godine", kažu u "Putevima Srbije".
Ne samo opravdava kasnjenje vec i cena, a bas je visoka. Licno sam se nadala da pocnu 2020, zavrse 2021 do sredine kraja godine i da se malo rastwreti saobracaj. Kad je vec cena visoka da se makar sve uradi ekspresno.
Znam da je to verovatno mocvarno podrucje blizu vode...ali em je skupo ,em ce pocetak biti prolongiran kao da eksproprijaciju vrše u pola Bg. Mislim da masu stvari koci birokratija
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687493#p687493:2eqlkzhb je napisao(la):
dragan » Uto Dec 10, 2019 3:17 pm[/url]":2eqlkzhb]"U saopštenju ( Puteva Srbije) se napominje da je u republičkom budžetu za 2019. godinu bilo planirano kreditno zaduženje za taj projekat kod kineskih banaka u visini od 85 odsto vrednosti projekta, odnosno u iznosu od 60 miliona dolara, a 100 odsto vrednosti projekta od 70,5 miliona dolara odgovara ugovorenoj vrednosti radova."
http://rs.n1info.com/Biznis/a509686/Put ... staza.html


Jasno ti je da si upravo citirao saopštenje jednog JP o nečemu što su tvrdili da će se dogoditi ove godine, a nije se dogodilo? Dakle, to je tvoj argument, tj. kontra argument, za tačno šta?
 
"U saopštenju se, između ostalog, navodi da projekat podrazumeva izgradnju ukupno pet mostovskih konstrukcija i jedan nadvožnjak, a pored toga ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvarena i preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje)".
Nije mi jasno gde planiraju te nadvoznjake i mostovske konstrukcije kako kazu i sa kojim lokalnim saobracajnicama sem vinogradse planiraju da se ukrsta ovaj put. Za to nisu potrebne nikakve specijalne konstrukcije.
Takodje se pominje i nov kruzni tok kod Lidla koji po meni nebi imao smisla ako se ne prosiruje ona ulica uz brdo prema grand kafi.
 
Mostići su zbog kanala kojih ima dosta na tom potezu.

Nema novog kružnog toka, kače se na postojeći.

Što se tiče tih raskrsnica, ne znam na koje sve misle. Biće jedna blizu kružnog toka i znam za onaj putić što ide paralelno sa obilaznicom i spaja Surčin sa Savom. Denivelisana nemam pojma gde će da bude, ali ne bi me čudilo da misle da samo spajanje sa obilaznicom.

Ovo je samo naduvavanje priče da opravdaju kašnjenje
 
Nije baš precizna mapa, ali nešto se ipak i vidi. :)
.
file.php
 
Evo, na toj mapi se vide 4 raskrsnice, a denvelisan je jedino spoj sa obilaznicom.

U stvari, ovaj krak ka Jurija Gagarina i nije raskrsnica, ali možda tu nešto prespoje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687533#p687533:24au6gld je napisao(la):
dragan » 10 Dec 2019 04:39 pm[/url]":24au6gld]Citirao sam to Saopštenje da se vidi ko i kako finansira ovu deonicu, jer
se ovde pisalo samo o novcu koji je predvidjen u gradskom budžetu.
viewtopic.php?p=687037#p687037

Ја ово морам да цитирам, јер је управо ту зачкољица, квака 22, која криви перцепцију - наиме, финасирање изградње није спорно, новац ће доћи из кинеског кредита, и то нико не доводи у питање. Ја сам се у свом посту осврнуо управо на бирократско померање рокова. И само саопштење Путева Србије каже да кредит покрива 85% вредности пројекта, шта ће се дешавати са ових 15% нашег учешћа је оно где настаје проблем са динамиком.

Шта желим да кажем - чак и да све кинеске паре легну сутра, радови неће моћи да се десе док се не плате трошкови дозвола, документације, такси, итд, итд, које покрива Град својим учешћем. Видевши динамику којом је Град предвидео трошење свог новца у те сврхе, радови на изградњи ће неминовно морати да сачекају, и поред расположивог новца.

Не би то био први пут да администрација "каска" за финансирањем. Затвори се финансијска конструкција, обезбеде се страна средства за неки пројекат, а онда настаје уско грло око припреме, или административних питања и папирологије. Такорећи, ситуација "ФР1П" на националном нивоу, овај пут због динамике градског "суфинансирања".

Једини начин на који би радови ипак могли да се десе брже од динамике одређене градским финансијским учешћем, јер да изградња почне без решене тех. документације, имовине, дозвола исл, но уколико би се то тако и десило, били бисмо на терену државне дивље градње и узурпације.

Мада ни то не би био први пут.
 
Ja sam samo podsetio ko i kako finansira trasu, a što se tiče rokova
to ću da pratim tek kada počnu neki radovi, jer sada je sve neizvesno.
 
Ја се слажем да је сада све неизвесно, но покушавам да аргументујем то да је неизвесност последица неорганизованости, мањка координације међу различитим службама на различитим нивоима, зачињена са склоношћу носилаца јавних функција да дају неодмерене и неодговорне изјаве медијима, можемо их назвати и (предизборна) обећања, које су паушална и потпуно неутемељена у реалности.

Све то може и мора другачије и боље, не гради се кућа од крова.
 
Vrh