Šta je novo?

Beogradski premetro (tunelizacija tramvaja u širem centru grada)

DzonTravolta

Expert
Učlanjen(a)
26.07.2015.
Poruke
5.651
Pohvaljen
6.794
Danas sam bio malo dokon, pa sam krajnje laički razmišljao o tome kako bi u budućnosti mogla da se nadomesti štetu nastalu trenutnim projektom Beogradskog metroa. Više puta je pominjana ideja stvaranja svojevrsnog premetroa, na taj način što bi se donekle izvršila tunelizacija aktuelne tramvajske mreže, čime bi se ovaj sistem u potpunosti "osamostalio" od ostalog saobraćaja.
Kako sam se u više gradova susretao sa takvim konceptima (Hag, Diseldorf), reših da dam svojih pet para, pa ostavljam boljim poznavaocima da daju sud ili da unose amandmane.
Dakle, šta mi je bila polazna osnova? To je bila ideja da:
-Projekat mora da maksimalno iskoristi postojeće infrastrukturne kapacitete,
-Treba da obuhvati što više saobraćajnih čvorišta, kako bi imao kapacitet da poveze značajan broj putnika,
-Treba da se ukršta sa postojećim projektom metroa i BG vozom, kao i sa ostalim saobraćajnim sredstvima.

Debela ograda, laik sam, nisam ulazio u tehnički i građevinski aspekt priče, poput onoga da li se sa aktuelnom širinom koloseka može postići željeno ili da li postoji neka infrastruktura koja bi ometala projekat.

Evo ilustracije, a izvinjavam se što mi ilustrovanje nije jača strana... :oops:


Krugovima su označene podzemne stanice.

Sistem obuhvata tri tunela:
Najduži je Autokomanda-Dušanova, sa stajalištima Karađorđev park (ukrštanje sa BG vozom), Hram Sv. Save (lociran u Parku Milutina Milankovića), Manjež-Beograđanka, Trg Republike (ukrštanje sa metroom), Dušanova, gde bi ujedno bio i izlaz iz tunela i nastavak klasičnom uličnom mrežom.

Drugi je Opština Zvezdara-Karađorđeva, sa stajalištima Vukov spomenik (korišćenje postojećeg zatvorenog portala u kompleksu aktuelne stanice, ukrštanje sa BG vozom), Tašmajdan-Pravni fakultet, Dom Narodne Skupštine, Trg Republike (ukrštanje sa budućim metroom), Topličin Venac, Karađorđeva, gde bi se tunel završavao.

Treći i najkraći je Nemanjina-Dušanova, sa stajalištima Nemanjina, Manjež-Beograđanka, Tašmajdan-Pravni fakultet i Dušanova, gde bi se tunel završavao.

Naravno, gotovo sve linije bi pretrpele značajne izmene, ali verujem da bi se kapacitet prevoza optimizovao.
 
Tunelizacija tramvaja?

:fijasko: LRT fijasko ili tramvajem u 21 vek?
 
Ako nam je Karlo koji je teški LRT lobista to objasnio onda mislim da je sada svima nama lakše.

I ne znam sto se sada zezamo sa pre metro linijama kad je sada potpuno izvesno da će se graditi pravi metro?
 
Поздрављам отварање теме, ево изнећу своје неко виђење прављења преметроа у Београду. За почетак би се осврнуо на укопавање постојеће трасе.

Нови Београд : пруга од стајалишта Блок 42 пре скретања у Антифашистичке борбе, до стајалишта Милутина Миланковића и скретања у Ђорђа Станојевића би била укопана, са све скретницом на раскрсници Антифашистичке борбе и Милутина Миланковића која би имала одвојене дупле колосеке за сваки смер и подземним стајалиштима који би уједно били и подземни пешачки прелази: Блок 42, Железничка станица Нови Београд, Милутина Миланковића (постојећа стајалишта) и ново стајалиште на раскрсници Милутина Миланковића са Шпанских бораца зарад веће доступности и искоришћености трамваја.

Калемегдан : тунел од успона Париске до Цара Душана са подземним стајалиштем Калемегдан (постојећа локација), такође би и на истој траси био укопан и друмски саобраћај те не би било потребе за подземним пролазом.

Савски трг-Франш-Вуков споменик-Ташмајдан : пруга укопана у целој Немањиној улици, пре скретнице на Савком тргу дупли колосеци за лево и десно скретање, исто тако и пред скретање у Ресавску у којој је исто цела траса укопана, у Булевару ослобођења пруга укопана од Франша (пре преласка преко булевара код ветеринарског факултета), у Београдској исто укопана целом трасом. У Булевару Краља Александра траса укопана до студентског дома (раскрсница са Краљице Марије и Синђелићевом), у почетку Рузвелтове укопан до пре раскрснице са Краљице Марије, и у делу Београдске код парка Ташмајдан до половине дела улице од булевара до Гарашанинове. Подземна стајалишта са подземним прелазима би била: у Немањиној ново испод раскрснице Немањине и Кнеза Милоша, у Булевару ослобођења Карађорђев парк померен мало ближе ка Славији у односу на постојеће, између Тиршове и Пастерове, на Славији више стајалишта међусобно повезаних са подземним пролазима за све стране кружног тока, у Ресавској код Београђанке, у Београдској ново код Крунске, у Булевару Краља Александра стајалишта Ташмајдан, Правни факултет (на истом месту и повезана стајалишта у Београдској), и Вуков споменик (исте позиције стајалишта као данас, са подземним пролазима, све скупа спојено са железничком станицом Вуков споменик.

Даљи развој трамваја у центру би подразумевао нове трасе:
- у Краља Милана, од Славије до Калемегдана где би траса од Славије до Кнеза Милоша била укопана, а од Лондона до Трга републике на површини, и опет испод Васине, Студентског трга и Узун Миркове опет подземна која би се надовезала на трасу у Тадеуша Кошћушка;
- у Булевару Краља Александра, од Ташмајдана до Калемегдана где би траса од парка до Пионирског парка била укопана, па онда испред скупштине и преко Трга Николе Пашића до Теразија би ишла надземно где би се спојила са горе наведеном пругом.
 

Prilozi

  • premetro.jpg
    premetro.jpg
    152 KB · Pregleda: 17.376
Када би провукли трамвај кроз наговештени тунел од Карађорђеве до Деспота Стефана, са две станице испод тла у Вашингтоновој и испод Теразија и други тунел од Правног факултета до Теразија који би се ту спајао са првим - већ би то показало колико би се брже и лакше путовало трамвајем, јер свима је познато колико се споро трамваји пробијају у самом језгру ИЛИ КРУГУ ДВОЈКЕ и мало шире.

С обзиром да трам мрежу већ имамо у већини делова града, то не мора да буде замена за метро, али би у догледнијем времену побољшало и олакшало превоз многима, а можда и подстакло многе да уместо колима у језгро града долазе трамвајима !
 
Свиђа ми се идеја за трамвај у тунелу Економски-Ботаничка. Ево нарпавио сам план како би то изгледало у другој фази Београдског преметроа.
 

Prilozi

  • premetro.jpg
    premetro.jpg
    151,6 KB · Pregleda: 17.322
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Хвала :) треба на све ово свакако додати и ширење периферних праваца и онда лепо и смишљено уклопити линије. Главна идеја ми је била да се укопају места где се трамвај гуши због семафора, укрштања са другим саобраћајем и скретница.
 
ок су ти ове идеје, неке су и превише. слажем се за НБГ, то сам и ја предлагао. може и ово поред Калемегдана, али по мени није толико хитно. али ово друго, баш се и не слажем. мислим да није ту толико страшно, са изузетком Славије, да мора под земљу. и делимично се слажем за правац ка Теразијама лично, може тунел од Ташмајдана до Трга Николе Пашића, после преко Теразија и Трга може по нивоу (укино бих остали саобраћај туда), па опет пре Студентског под земљу да се веже на Калиш

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706525#p706525:3lgwe9ds je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » 08 Феб 2020, 23:05[/url]":3lgwe9ds]Када би провукли трамвај кроз наговештени тунел од Карађорђеве до Деспота Стефана, са две станице испод тла у Вашингтоновој и испод Теразија

и ово је супер идеја
 
Vrh