Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Alo, ljudi, ima li ičeg normalnijeg da u februaru pada sneg, da bude mraz...?
Ova zima je drugačija utoliko što je vilo tek desetak dana sa mrazevima ispod - 10. Za ovo vreme u zapadnoj Srbiji karakteristični su i mrazevi ispod - 20 i što je prethodne nedelje bilo nešto više vetra.
Država je sve manje sposobna da se kroz odgovarajuće službe izbori sa bilo kakvim problemom, pa i najobičniji sneg postaje elementarna nepogoda.
Sneg se ne čisti dok pada. Pa šta treba, da se obustavi život, da pređemo u hibernaciju dok sneg ne prođe?
Štedi se previše, a čak i tamo gde nikako ne bi smelo, dok se na drugoj strani rasipa.
 
bar nece kukati malinari sto nisu skupili za novog range rovera :D
 
Вероватно ће се каснити са почетком радова у овој сезони, јер кинези тешко да могу стићи на време. Вероватно морају проћи и карантин. Период инкубације је 24 дана. Тако да једино ако су већ у карантину , можда се појаве у марту.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Slazem se da su na Pesteru zime hladnije i da ima dosta smetova ali to nije razlog da se ne pravi auto-put tuda. Nas narod je sklon pricama, mitovima bajkama, preuvelicavanjima, dramturgiji, pravdanju neuspeha. Nesto tipa: Mnogi su gradjivinci tu polomili zube ... kao da su se borili protiv neke azdaje ili nekog mitskog bica jer je to lepse za cuti nego da: nisu imali dovoljno znanja, strucnosti, tehnologije, para itd.
Pogledajte Kineze i reljef Kine. Po kakvim su oni cukama napravili autoputeve. Za taj reljef, Pester je mala maca. Znaci sve se moze kad se hoce, ima znanja i para. Ako nesto od ovoga fali, onda imamo mitove i price.

Ako pogledamo buducu trasu, oko 30 km ide preko Pestera a ostalo ide dolinom od Pozege do Duge Poljane. Ako je sneg u pitanju valjda imaju neka resenja tipa planska sadnja drveca kao zastitnog pojasa duz autoputa. Mozda neke ograde ili sta ti ja znam vec. Mozda sa drvecem nece biti takvi smetovi. Valjda se to moze ocistiti.

To jesu povecani troskovi ali koliki su troskovi da se put pravi drugom trasom ili da hiljade vozila trose vise goriva narednih X godina vozeci se duzom trasom. Koliki je trosak ako se putovanje produzi sat vremena i to pomnozi sa brojem ljudi koji tuda prolaze. Koliki je to gubitak ? Koliko je zagadjenje? Mozda je ova trasa i kompromisna sa aspekta razvoja. Da je izabrana istocna ili zapadna varijanta, neko bi bio uskracen jer mi nemamo para da pravimo 2 autoputa.

Na RTS-s sam se nagledao tuznih emisaija i sudbina sa sve dramaticnom muzikom. Sa sve nekim pripovedanjem, sazaljevanjem i pricom: Ako se nadju dobri ljudi.... ili Ako se sete, sete. Valdja zato da kazem sebi: Cuti. Ne kukaj. Dobro ti je. Vidis kako drugi ljudi zive. itd itd.
Ali nikad i slovom nikad nisam video emisiju u kojoj je: identifikovan problem, javno raspravljano o problemu, predlozena resenja (od strane umnih i strucnih ljudi), napravljen plan, odredjen budzet i na kraju resen problem. I sve to po nekim unapred dogovorenim pravilima. Da ne mora neko da se seti, ili da taj neko da pare ili da sve ceka na nekog.
 
U pravu si @Zak, sve stoji sto si rekao.
Razlog takvom ponasanju po mom skromnom misljenju je uloga zrtve, jer 90% ljudi kod nas se identifikuje kao zrtva (porodice, sistema, drzave, firme u kojoj radi, veze/braka i tako u krug...). To je socioloski i psiholoski fenomen.
Najgore od svega sto su ti ljudi nesvesni svog ponasanja, ceo zivot su na autopilotu, rezon tipa "to tako mora, takva mi je sudbina, zivote-skote i sl."
Najlakse je kukati i zaliti se na sve oko sebe, resavati probleme je tezi deo. A da bi probleme resavali, moramo da budemo svesni da te iste probleme imamo :)
 
Narod koji na Peštrti živi, ne kuka. To su ljudi navikli na takve uslove, prilagodili su se takvom okruženju.
Nije problem napraviti put tuda. Taj teren čak i nije težak. Tih tridesetak kilometara će da postanu problem onima koji bele veze nemaju kako je tamo, pa će krenuti nepremni. U Beogradu možda već cvetaju ljubičice, a tamo svako naoblačenje sad može da se pretvori u katastrofu. O tome se ovde priča, kao i o tome da je država neaposobna da se izbori sa takvom tamošnjom prirodom.
Bilo bi lepo sačuvati ovdašnju prepisku i ko je šta o tome pričao na ovu temu (predstava pešterske zime nije ni nalik nikavoj zimi bilo gde na Balkanu) kad jednog dana put bude urađen, a zima zagudi. Jednog dana.
 
Ovde je problem neuredjena drzava i sve sto ona nosi sa sobom. Tamo gde nema vladavine prava, gde se pravila menjaju u toku igre, gde ne postoji javna rasprava, gde se ne odgovara za pocinjena nedela tamo je izgradnja autoputa ili ciscenje snega "problem".

Mi ovde cesto radimo zamenu teza. Ne resavamo uzrok problema nego se prilagodjavamo problemu.
Primer 1. Mi hocemo da promenimo trasu autoputa zato sto je drzava nesposobna da organizuje ciscenje snega. Sto je potpuno pogresno, jer i kad se izvrne sleper kod Jagodine (gde nema snega) opet se ceka 10 sati da se pomeri kamion, jer je drzava nesposobna da pomeri kamion ranije.

Primer 2. Poreska uprava ne moze da naplati porez. Onda se kaze: Necete dobiti pasos ili preci granicu ako niste platili porez. I sad posto je Poreska uprava nesposobna ti opterecujes drugi sistem (MUP ili granicni prelaz) da rade posao Poreske uprave i "hvataju" duznike a i sami imaju previse posla, umesto da resis problem tamo gde je izvor - Poreska uprava.

Primer 3. Ako neko iz Beograda krene putem Pestera i udje na deo puta gde je potrebna zimska oprema. Ako nema zimske gume, 4x4 ili lance da ga policija vrati i da plati debelu kaznu. Ali ne, mi necemo to, mi cemo da pomerimo trasu autoputa ili iskopamo tunel ispod Pestera.

Ovaj niz mogu da nastavim u nedogled. Ono sto hocu da kazem je da je resenje prosto (uredjena drzava) ali da smo mi toliko "otupeli" da to resenje samtramo nemogucim i trazimo neke alternative koje su neprirodne, nelogicne i neuporedivo skuplje.

Kako Kanadjani ociste puteve ? Kako Norvezani ociste puteve? Kako Svedjani ociste puteve ? Kako Svajcarci ociste puteve ?

Pester jeste nepredvidiv, nezgodan sa jako izrazenim minusom zimi i uopste hladnom klimom, ali to nije razlog da izmisljamo mitove i price i smatrmo to nesavladivim. To sto mi trenutno ne znamo kako resiti problem, drugi ljudi znaju. 21vek je, ne treba da zivimo u mitovima nego da resavamo probleme. Sve je to tehnicki savladivo i resivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708345#p708345:o7teajq4 je napisao(la):
ZAK » 14 Feb 2020 15:15[/url]":o7teajq4]Ovde je problem neuredjena drzava i sve sto ona nosi sa sobom. Tamo gde nema vladavine prava, gde se pravila menjaju u toku igre, gde ne postoji javna rasprava, gde se ne odgovara za pocinjena nedela tamo je izgradnja autoputa ili ciscenje snega "problem".

Mi ovde cesto radimo zamenu teza. Ne resavamo uzrok problema nego se prilagodjavamo problemu.
Primer 1. Mi hocemo da promenimo trasu autoputa zato sto je drzava nesposobna da organizuje ciscenje snega. Sto je potpuno pogresno, jer i kad se izvrne sleper kod Jagodine (gde nema snega) opet se ceka 10 sati da se pomeri kamion, jer je drzava nesposobna da pomeri kamion ranije.

Primer 2. Poreska uprava ne moze da naplati porez. Onda se kaze: Necete dobiti pasos ili preci granicu ako niste platili porez. I sad posto je Poreska uprava nesposobna ti opterecujes drugi sistem (MUP ili granicni prelaz) da rade posao Poreske uprave i "hvataju" duznike a i sami imaju previse posla, umesto da resis problem tamo gde je izvor - Poreska uprava.

Primer 3. Ako neko iz Beograda krene putem Pestera i udje na deo puta gde je potrebna zimska oprema. Ako nema zimske gume, 4x4 ili lance da ga policija vrati i da plati debelu kaznu. Ali ne, mi necemo to, mi cemo da pomerimo trasu autoputa ili iskopamo tunel ispod Pestera.

Ovaj niz mogu da nastavim u nedogled. Ono sto hocu da kazem je da je resenje prosto (uredjena drzava) ali da smo mi toliko "otupeli" da to resenje samtramo nemogucim i trazimo neke alternative koje su neprirodne, nelogicne i neuporedivo skuplje.

Kako Kanadjani ociste puteve ? Kako Norvezani ociste puteve? Kako Svedjani ociste puteve ? Kako Svajcarci ociste puteve ?

Pester jeste nepredvidiv, nezgodan sa jako izrazenim minusom zimi i uopste hladnom klimom, ali to nije razlog da izmisljamo mitove i price i smatrmo to nesavladivim. To sto mi trenutno ne znamo kako resiti problem, drugi ljudi znaju. 21vek je, ne treba da zivimo u mitovima nego da resavamo probleme. Sve je to tehnicki savladivo i resivo.

Тако је. Доста ми је њањавих антирешења и стављања фластер на одсечену главу. Такве глупости се прожимају целим друштвом. Имамо по Београду неке пројекте инфраструктурне са неким путевима који иду около наоколо јер кмее нема места да се направи кроз насеље где треба. Море расели шљам на годину дана, уз пут ће да добију неке чатрље или картонке и шта те брига. Интерес 2 милиона људи је бесконачно пута битнији од интереса неких тамо сплачина.

Тако исто и овде. Интерес је да се направи аутопут где и како треба, и надјачава интерес лење багре која неће да ради. Неће да чисте? Нема везе, лепо да купимо аутоматизоване чистаче који ће непрекидно да раде, исплатили би се после месец дана!
 
Očigledno je da nikada tamo niste bili zimi i beamisleno je da o tome pričamo dalje.
Uopšte se ne radi o zimskoj opremi i o tome da li neko hoće da radi. Ako službe koje održavaju K 10 od nastanka nisu u stanju da obezbede nesmetan saobraćaj kroz Pomoravlje ili brzo reagovanje u slučaju incidenata, čemu se nadati u onoj sirotinji gore.
Tamo je u nekoliko navvrata godišnje praktično nemoguče održati put u f-ji.
Sad smo imali slučaj da je na putu ostalo zavejano četrdesetak ljudi. Bilo je i dece. Jedan čovek se smrzao. A to je bio put mnogo manjeg ranga i na njemu su se uglavnom zatekli lokalci. A zima je jedna od najblažih.
E, sad zamislite da se na autoputu dogodi tako nešto. Da stane autobus, da se i sami nađete tamo, jer je neko rekao da se sneg čisti tek kad prestane, da jedan kamion održava pedesetak km u oba pravca sa po 3 trake a mećava vas je uhvatila na putu... Onda vam samo Bog može pomoći i predsednik ako ga kojim čudom nanese helikopter, kao onomad kod Feketića, a ne bilo kakva zimska oprema. Samo, onog pilota nema više. I taj helikopter se srušio zbog jednog odrona koji nisu satima mogli da saniraju i otvore put.
Shvatite da živimo u državi koja na svakom bitnom mestu ima nesposobne ljude, da više nema tehnička sredstva kojim se reaguje, pa zato svaki veći pljusak, vetar, više od 20cm snega, epidemija gripa, postaju elementarna nepogoda i vanredna situacija.
I da se desi jednom u 5 godina, bilo bi tragično, a to se sigurno može dogoditi. Ne sudite po ovoj, blagoj, zimi.
I prošle, kao i nekih ranijih zima, tamo je živa silazila do balončiča na termometru - minus tridesetak. I onda vozila počnu da staju.
Manite se priča o Norveškoj i Kanadi gde je sve podređeno takvim uslovima. Ovde je u pitanju tek ~60km2. Tamo polovinom maja cveta voće koje u Bg procveta krajem marta, a nije retka ni slana u junu i krajem avgusta.
Idite, vidite, osetite, pa pričajte.
Dotle, ja sam rekao šta sam na tu temu imao.
 
Sva sreca pa nece praviti ovaj autoput :). Cak i u Vuckovim obecanjima za 2025 se pravi samo do Duge Poljane, na samom pocetku Pesterske visoravni.

Ako se ikad i napravi ovom trasom autoput, ne vidim da ima druge nego da ga ciste od snega i po potrebi zatvaraju. Znajuci kako razmisljaju, zatvore put u Vojvodini da nece na Pesteru. Koga briga sto je put zatvoren na dan-dva pa i nedelju dana. Za Pester imaju izgovor, ionako malo ljudi ide zimi za CG a ako tome dodate price o srp(b)skom Sibiru to vam vec deluje kao sasvim logicno resenje. Ni na kraj pameti vam nece pasti da je drzava neuredjena i neefikasna. Zato mitovi i sluze, da popune "rupu". Ako dodamo da neki koalicioni partner iz N.Pazara otvori firmu za odrzavanje puteva. A joj Bogo moj, srece i radosti. Pa ima da ciste 25h dnevno a znas koliko kosta ocistiti srpski Sibir ? Ej bre nije to neka livada to je Sibir. (ovde sam bio ironican)

@branik: Verujem u svaku rec sto si napisao i tacno je da ko nije iskusio ne zna o cemu pricas. Moja namera je bila da ukazem da uredjena drzava ono sto nam treba i da treba da gledamo kako to da postignemo pre nego da prihvatimo "nametnutu realnost" i da probleme pre vidimo u klimi, snegu ili necem drugom.
Iskreno ne vidim prednost ni za druge varijante. Varijanta preko Zlatibora, em je dalja em ide preko klisura, brda i same visoravni kao Zlatibor. Ni tamo nije bas da nema snega.
Varijanta preko Novog Pazara, Tutina i Rozaja isto ide kroz kanjone. Mozda je dolina ali tu treba mnogo tunela,vijadukta i opet je obilazna varijanta. Dosta je sve skuplje nego poravnati brezuljke po Pesteru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708281#p708281:18dmv7ac je napisao(la):
ZAK » Pet Feb 14, 2020 11:29 am[/url]":18dmv7ac]Slazem se da su na Pesteru zime hladnije i da ima dosta smetova ali to nije razlog da se ne pravi auto-put tuda. Nas narod je sklon pricama, mitovima bajkama, preuvelicavanjima, dramturgiji, pravdanju neuspeha. Nesto tipa: Mnogi su gradjivinci tu polomili zube ... kao da su se borili protiv neke azdaje ili nekog mitskog bica jer je to lepse za cuti nego da: nisu imali dovoljno znanja, strucnosti, tehnologije, para itd.
Pogledajte Kineze i reljef Kine. Po kakvim su oni cukama napravili autoputeve. Za taj reljef, Pester je mala maca. Znaci sve se moze kad se hoce, ima znanja i para. Ako nesto od ovoga fali, onda imamo mitove i price.

Ako pogledamo buducu trasu, oko 30 km ide preko Pestera a ostalo ide dolinom od Pozege do Duge Poljane. Ako je sneg u pitanju valjda imaju neka resenja tipa planska sadnja drveca kao zastitnog pojasa duz autoputa. Mozda neke ograde ili sta ti ja znam vec. Mozda sa drvecem nece biti takvi smetovi. Valjda se to moze ocistiti.

To jesu povecani troskovi ali koliki su troskovi da se put pravi drugom trasom ili da hiljade vozila trose vise goriva narednih X godina vozeci se duzom trasom. Koliki je trosak ako se putovanje produzi sat vremena i to pomnozi sa brojem ljudi koji tuda prolaze. Koliki je to gubitak ? Koliko je zagadjenje? Mozda je ova trasa i kompromisna sa aspekta razvoja. Da je izabrana istocna ili zapadna varijanta, neko bi bio uskracen jer mi nemamo para da pravimo 2 autoputa.

Na RTS-s sam se nagledao tuznih emisaija i sudbina sa sve dramaticnom muzikom. Sa sve nekim pripovedanjem, sazaljevanjem i pricom: Ako se nadju dobri ljudi.... ili Ako se sete, sete. Valdja zato da kazem sebi: Cuti. Ne kukaj. Dobro ti je. Vidis kako drugi ljudi zive. itd itd.
Ali nikad i slovom nikad nisam video emisiju u kojoj je: identifikovan problem, javno raspravljano o problemu, predlozena resenja (od strane umnih i strucnih ljudi), napravljen plan, odredjen budzet i na kraju resen problem. I sve to po nekim unapred dogovorenim pravilima. Da ne mora neko da se seti, ili da taj neko da pare ili da sve ceka na nekog.

Građevinci nema šta da lome zube, sezona traje kao i radovi dok je lepo vreme. Posle u inkubaciju do proleća.

OK zaštitni pojas od drveća ali treba mu poprilično vremena da izraste i pruža zaštitu pa zato zelenilo otpada.
Mogu da se postave paneli kao bukobrani ali šta raditi sa snegom koji napada duž autoputa treba to nekako ukloniti iz bukvalno tunela.

Ostaju samo grejači. :sesir:
 
Kako šta treba uraditi sa snegom? Pa napraviš baze sa kamionima grtalicama po pešteru koji bi pouzdano po naletima snega čistili autoput. Nema potrebe izmišljati toplu vodu, znači bukvalno preslikavanje praksi iz zemalja gde su zime surove i duge a putevi opet funkcionišu.

Paralelno uz to i edukovati vozače kako da se ponašaju pri (uopšte) lošem vremenu, lanci, ćebad i pre svega zimske gume.
 
Proteklog vikenda sam poprilično šetao po Zlatiboru. Tada je počelo otapanje snega po ulicama i putevima kuda je bacana so.
Na drugim površinama je beli utabani, ali zbog nekoliko stepeni u plusu, omekšan.
Nečete verovati koliko je ljudi došlo sa razlilitih strana Srbije na letnjim gumama (prednjače kao i uopšte zlatiborski gosti, NS i Bg). Tamo ne dolazi sirotinja. Zamislte ljude i njihove mozgove koji dodju automobilim od 20+k e, a onda ispred "Palisada" ne mogu da krenu iz mesta. Neverovatno! Pa zašto sebi dozvoljavaju blam da njihov ljubimac ne vredi ništa skoro na ravnom.
A na Pešteri čete izgraditi zakone od snega koji će u prvoj mečavi biti zatrpani. Kako ćete iznositi sneg sa ap? A i da nije snega, kako ćete se boriti sa - 30 i niže koliko bude svake zime? Tako ume da bude i oko Požege. Krene čovek iz Br ili Pg, sa dizelom tamo nasutim i predviđenim za - 10 i naiđe na taj arktički džep, ili autobus kome se zamrzne vazdušna instalacija. Šta onda?
 
Стварно ћу се обрадовати када направе АП преко Пештера. Волео бих да део учесника форума доживи мећаву на Пештеру. Мислим да ће тек тада схватити, шта уствари неколико нас говори.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Jedino da organizujemo ekskurziju. :)
To je tako mali prostor, a bez ijedne dodirne tačke sa klimom okolnog prostora. Suroviji su uslovi nego na kopaoničkih 2000+ metara
 
Ne znam zasto nisu povezali petlju u Lajkovcu sa Beogradskim putem i ibarskom ili je to tek u planu?
 

Prilozi

  • Screenshot.png
    Screenshot.png
    341,8 KB · Pregleda: 1.681
  • Screenshot2.png
    Screenshot2.png
    322 KB · Pregleda: 1.691
Autoput preko peštera će svejedno morati da se izdigne kao na durmitoru,što zimi olakšava čišćenje.Moj predlog je da se ukopa u plitki tunel,a onda da se pokrije betonskom pločom,i nema čišćenja.malo skuplje u startu,kasnije znatno jeftinije.Rešenje bi samo sebe,posle nekog vremena,otplatilo.
 
ovo malo postaje smešno...
ideje tipa više kamiona za čišćenje na pešteru mi deluje kao da je neko rekao da bi više kamiona za odgušenje kanalizacije sprečilo poplavu u Obrenovcu 2014te.
zar je moguće da nikad niste bili na skijanju na nekoj planini kad krene nevreme?
i to ne neko apokaliptično, nego neko normalno zimsko nevreme.
jak vetar koji nosi sneg.
i mislite da tada pomaže to što imate još nekoliko kamiona više ili što neko ima neku zimsku opremu.
pa na kopaoniku ne mogu 30 god da reše 300m na gobelji gde su zimi uvek smetovi, i blokira se prilaz planini, puno ljudi i "veliki" biznis.
a sad ćemo da rešimo 30km izloženog prostora na delu zemlje gde ima jako malo ljudi.
pošumljavanje goleti, lepo zvuči, ali neće drveće da raste tamo gde vetar duva 150km/h.
zar mislite da nisu i na Kopu to probali?
jel mislite da je pančićev vrh golet zato što se nisu setili da zasade drveće?

ukopati AP 30km?
nije skupo?
ako pera plati 10M € po km kroz sremsku ravnicu a žika plati 15M € po km preko nezgodne Jelice, koliko bi Mika platio za 1km tunela kroz suncem okupani Pešter?

kroz ljig u idealnim vremenskim uslovima su kopali tunel 5-6 god 1 km.
koliko bi kopali 30km tunela na delu gde nekoliko meseci godinje rad nije moguć?

ako izdignemo AP da li će onda biti manje ili više zavejan ?
da li se na planinama kuće izdiži ili ukopavaju kada postoji opasnost od snega vetra i snežnih nanosa?

da li je u teoriji zimi moguće voziti 120km/h preko peštera i zašto ne?

složio bih se da je sistem truo ali to ne opravdava ralizaciju glupih ideja.
kao što kažu kad uđeš u pogrešan voz, posle su sve stanice pogrešne.
tako i ovde, ako kreneš da gradiš trasom kojom ne treba, posle ma koliko bio pametan, nema pravih stanica.
treba izaći iz tog voza, malo bolje pogledati kartu i ući u pravi voz.
nije sramota pogrešiti ali sramota je tvrdoglavo braniti grešku iako je očigledno da je greška.
posebno što ovu trasu nisu birali stručnjaci, već je to bio truli politički kompromis i od dve moguće varijante izabrana je treća nemoguća varijanta.
a mi jesmo krivi jer naši ljudi to gledaju navijački.
da AP ide kroz moje selo, a ne gde ima logike i ekonomske opravdanosti gradnje i korišćenja.
i onda da ne bi bilo da ide kroz jedno a ne kroz drugo selo, vlast je odlučila da ne ide ni kroz ijedno selo.
zato ide preko peštera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708398#p708398:31fbsek5 je napisao(la):
Steva » Pet Feb 14, 2020 6:31 pm[/url]":31fbsek5]Kako šta treba uraditi sa snegom? Pa napraviš baze sa kamionima grtalicama po pešteru koji bi pouzdano po naletima snega čistili autoput. Nema potrebe izmišljati toplu vodu, znači bukvalno preslikavanje praksi iz zemalja gde su zime surove i duge a putevi opet funkcionišu.

Paralelno uz to i edukovati vozače kako da se ponašaju pri (uopšte) lošem vremenu, lanci, ćebad i pre svega zimske gume.

Ako se postavi zaštitni pojas od vetra i snega logično je da će se dobiti ukop sličan ovom u Japanu. Treba onda izneti veće količine snega.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IP5RafVL1Do[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708527#p708527:2tb3qnh9 je napisao(la):
dobri_samaricanin » Sub Feb 15, 2020 9:04 am[/url]":2tb3qnh9]ovo malo postaje smešno...
ideje tipa više kamiona za čišćenje na pešteru mi deluje kao da je neko rekao da bi više kamiona za odgušenje kanalizacije sprečilo poplavu u Obrenovcu 2014te.
zar je moguće da nikad niste bili na skijanju na nekoj planini kad krene nevreme?
i to ne neko apokaliptično, nego neko normalno zimsko nevreme.
jak vetar koji nosi sneg.
i mislite da tada pomaže to što imate još nekoliko kamiona više ili što neko ima neku zimsku opremu.
pa na kopaoniku ne mogu 30 god da reše 300m na gobelji gde su zimi uvek smetovi, i blokira se prilaz planini, puno ljudi i "veliki" biznis.
a sad ćemo da rešimo 30km izloženog prostora na delu zemlje gde ima jako malo ljudi.
pošumljavanje goleti, lepo zvuči, ali neće drveće da raste tamo gde vetar duva 150km/h.
zar mislite da nisu i na Kopu to probali?
jel mislite da je pančićev vrh golet zato što se nisu setili da zasade drveće?

ukopati AP 30km?
nije skupo?
ako pera plati 10M € po km kroz sremsku ravnicu a žika plati 15M € po km preko nezgodne Jelice, koliko bi Mika platio za 1km tunela kroz suncem okupani Pešter?

kroz ljig u idealnim vremenskim uslovima su kopali tunel 5-6 god 1 km.
koliko bi kopali 30km tunela na delu gde nekoliko meseci godinje rad nije moguć?

ako izdignemo AP da li će onda biti manje ili više zavejan ?
da li se na planinama kuće izdiži ili ukopavaju kada postoji opasnost od snega vetra i snežnih nanosa?

da li je u teoriji zimi moguće voziti 120km/h preko peštera i zašto ne?

složio bih se da je sistem truo ali to ne opravdava ralizaciju glupih ideja.
kao što kažu kad uđeš u pogrešan voz, posle su sve stanice pogrešne.
tako i ovde, ako kreneš da gradiš trasom kojom ne treba, posle ma koliko bio pametan, nema pravih stanica.
treba izaći iz tog voza, malo bolje pogledati kartu i ući u pravi voz.
nije sramota pogrešiti ali sramota je tvrdoglavo braniti grešku iako je očigledno da je greška.
posebno što ovu trasu nisu birali stručnjaci, već je to bio truli politički kompromis i od dve moguće varijante izabrana je treća nemoguća varijanta.
a mi jesmo krivi jer naši ljudi to gledaju navijački.
da AP ide kroz moje selo, a ne gde ima logike i ekonomske opravdanosti gradnje i korišćenja.
i onda da ne bi bilo da ide kroz jedno a ne kroz drugo selo, vlast je odlučila da ne ide ni kroz ijedno selo.
zato ide preko peštera.

Pester je visravan a ne planina. Pester nije Kopaonik.
Pester je na 1200 m nadmorske visine dok je Pancicev vrh na 2000m. Na Pesteru raste drvece od nekoliko metara visine.(pogledajte slike sa Pestera) Tacno je da duvaju jaki vetrovi ali je tacno da nije ni probano posumljavanje. U proslosti su ljudi kricili sume i pravili pasnjake. Cak i da ne moze drvece mogu se staviti vestacke prepreke za sneg. Autoputevi se zatvaraju i u ravnici kada je visok minus i kada padne sneg koji ne mogu da ociste pa ce tako biti i na Pesteru.

Kuda to treba da prodje put da nema problema sa snegom?
Pogledajte reljef. Zlatibor koji je takodje visoravan je na 1000m nadmorske visine (naselje) a brda okolo idu i do 1100. Zasto je to drugacije od Pestera?
Ako ide na Novi Pazar, tu je gomila problema sa klisurama. Necemo imati sneg ali cemo imati odrone.Necemo placati ciscenje snega ali cemo placati odrzavanje tunela, vijadukata, mostova. Necemo imati sneg 2m ali cemo imati 1,5m. Nece biti -30 stepeni ali ce biti -25 ili -20. To nije neka razilka. NIje Novi Pazar 1000km od Pestera. Klima je slicna. Na kojoj nadmorskoj visini je najniza tacka u kanjonu pored Tutina ?
Kroz sve te klisure prolazi vec put ili pruga ili su naselja celom duzinom ravnice. Svako provlacenja autoputa tuda je veliki problem. Pogledajte mapu Prijpolja, Priboja itd.

Nacrtajte mi mapu puta kuda bi po vama bilo optimalno da put ide i ja cu vam dati 1001 razlog zasto ne tuda.

Da li je bilo "trulog politickog kompromisa" ili je ovako prosto jeftinije napraviti put pa i po cenu da bude zarvoren par dana preko zime to ne znamo.
 
Пут ће бити затворен бар 20 дана у току просечне зиме. Специјалци који крену у то време чак и са комплетном зимском опремом ће бити завејани. Цео део од Ивањице до границе ће бити изузетно тежак за одржавање, требаће најмање 15 камиона и 5-6 машина за снег. Ко верује да је оваква држава способна за то, нека верује и даље. Сазнаће шта је стварност ако се у лошим условима упути преко Пештера једнога дана у далекој будућности ако се направи икада тај АП.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708577#p708577:l6e2auiu je napisao(la):
мајстор » Sub Feb 15, 2020 12:22 pm[/url]":l6e2auiu]Пут ће бити затворен бар 20 дана у току просечне зиме. Специјалци који крену у то време чак и са комплетном зимском опремом ће бити завејани. Цео део од Ивањице до границе ће бити изузетно тежак за одржавање, требаће најмање 15 камиона и 5-6 машина за снег. Ко верује да је оваква држава способна за то, нека верује и даље. Сазнаће шта је стварност ако се у лошим условима упути преко Пештера једнога дана у далекој будућности ако се направи икада тај АП.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
@Majstor: Majstore kuda bi ti napravio put ? OK. Znam i ja da ne valja ali nikako da cujem kako valja. Kuda to treba napraviti put ?
 
RTS javlja da na putu Pakovraće - Užice na jednom mestu ima naizenično propuštanje jednom trakom. Da li je moguće da su počeli neki radovi na autoputu ?
 
Vrh