Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Ljudi, nismo mi Pariz pa da imamo milion muzeja. Niti imamo mnogo turista, niti su šire mase zaludjene takvim sadržajima.

Treba gledati kako da se naprave atraktivni, ali i koliko - toliko samoodrživi muzeji. Ne vidim koliko bi PTT muzej, Muzej železnice itd. mogli da odgovore takvom izazovu. Koliko bi ih ljudi posećivalo, koliko bi dobrih izložbi mogli da naprave u toku godine?

S tim u vezi treba posmatrati i sumanutu ideju o posebnom Muzeju srednjeg veka. Problematično je donekle i što je iz Narodnog muzeja izdvojen poseban Istorijski muzej, koji ni posle 50 godina nema adekvatnu zgradu ni stalnu postavku. Problem je i izdvajati posebnu Nacionalnu galeriju iz Narodnog muzeja, upravo iz razloga koje sam naveo.

Kada imate jedan kompleksan muzej - veća je posećenost. Nekoga više zanimaju slike, nekoga arheologija, ali će svi doći u tu jednu instituciju i platiti kartu. Pa će opet takav kompleksan muzej imati veće mogućnosti da često pravi dobre izložbe zbog bogatstva svog fundusa.

Tako da bi nama pre svega bio potreban mnogo bolji Muzej nauke i tehnike, u okviru koga bi recimo bilo poštansko odeljenje, pa železničko odeljenje, pa što da ne i zbirka automobila itd.

Nema svrhe cepati ne preterano bogate zbirke na više lokacija, a kamoli praviti muzeje daleko od centra grada. Eto recimo MSU - neuporedivo je manja poseta od Narodnog muzeja zato što nije u centru. Ljude mrzi da idu "čak tamo" i to namenski u muzej, pogotovu po lošem vremenu. Tako je bilo i pre 50 godina, a tako je i sada..
 
Слажем се. Хладан туш за ову узаврелу расправу о музејима.
 
А што неће Теслин музејан Дорћол? Оће да руше централу за дивелопера? Питам само...

А то да ли је потребно толико простора за музеје, слажем се само делимично са млађаним Воксом, Мзуеј Поште тешко да је потребан јер прво нити смо сами шта проиводили, нити смо били први у нечему (да, јесте Србин Михало Пупин измислио телефон, али као и Тесла, обојица су то урадили у Америци.

Мада, симболички, Пупин и Вилсон су били другари, а захваљујући Пупину смо ипак нешто добили од Војводине (да се не заборави да је и Барања део те исто Војводине) па близина булевара можда и има смисла.

За музеј поште би била препотпсвљам једна спрат ове зграде на СА, једино што би је ваљало вратити у изворни облик.

Са чиме се не слажем, У овом моенту недеовољна количина експоната може врло лако да се замени разним маектама и реконструкцијама или интерактивним презентацијама. Није то само за туристие (иако баш они и чине неки пројекат само одрживим или да мало мање кошта касу) већ и за васпитање нарастајућих покољења.
 
Једна од бољих изложби на којиј сам био је била привремена поставка у Историјском музеју посвећена Пупину, толико добра да заслужује сталну поставку.
http://imus.org.rs/exhibitions/izlozba-pupin/
Симболика је та да су Теслини изуми омогућили пренос ел енергије на већу даљину а Пупинови пренос сигнала на већу даљину, технолошка основа данашње цивилизације.
Мислим да би била добра идеја да један поред другог буду музеј посвећен Николи Тесли и музеј посвећен Михајлу Пупину.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709090#p709090:8fyuei8n je napisao(la):
zexland » Нед Феб 16, 2020 11:49 pm[/url]":8fyuei8n]Evo male i brze razrade unutrasnje organizacije, pritom se nista ne vidi gde je sta...
Plus zgrada ima prizemlje i sprat + potkrovlje (za podrum ne znam). Evo price:

file.php

Допада ми се што има два кафеа, један од њих би могао да буде кафе-ресторан. Има их у свим значајним, већим музејима и галеријама данас, добро дођу за предах и освежење, пуни су и у ударно време се неретко чека у реду за место у њима.
Ако добро процењујем величину простора, сувенирница је премала. Оне су веома значајне за допуну прихода савремених музеја и галерија, на истакнутом месту су близу улаза/излаза и стално им се даје све већи простор. Ту се продају књиге, постери, уметнички предмети, магнети, скулптурице, оловке, свешчице, кутијице, шоље, мараме, мајице, кишобрани и шта све не с мотивима с изложбе, музеја, града.
Добро је поред улаза/излаза имати и касете на изнајмљивање за остављање ствари током посете. Било зато што је лакше када се не носи собом нпр. ранац током вишесатног обиласка, било из безбедносних разлога тамо где се ранци морају оставити, нарочито у галеријама с вредним сликама и скулптурама.
 
Vox91 djelimično si u pravu
Prvo slažem se da muzej poste treba da ostane gdje jeste
ako im zafali prostora treba uzeti sprat iznad sadašnje postavke
Drugo Muzej ZS bi dobio na atraktivnosti kad bi se sredila lozionica i izlozile lokomotive i vagoni kao i na kolosjecima iza stanice uz sve stvari koje stoje u depou...
Muzej nauke i tehnike ima projekat podrekin samo im trebaju pare da ga realizuju.Postoji zajednica tehničkih muzeja gdje je MnT krovni muzej pa i za muzej auta...
Treba napraviti analizu postojećeg prostora koje imaju muzeji na raspolaganju ...
Kome koliko treba dodatnog prostora recimo po meni Staro Sajmište bi trebalo pored obneve u kompletnom obliku kakvo je bilo do 1941 god
I smještanje muzeja logora u nekih 5 paviljona da bi ostale trebalo popuniti nekim drugim muzejima koji nemaju prostor adekvatan isto važi kao za BU treba napraviti analizu svih potreba i potencijalnih zgrada...
 
Зграда главне станице је довољно велика да у њој поред музеја железнице, чија би поставка у ентеријеру заузела највише трећину зграде, буду смештени и различите галерије, књижаре, кафићи, ресторани, а ја бих одвојио неку просторију и за друштва љубитеља железнице (клуб и удружење).
 
То је било најбоље, али плашим се да нажалост од повратка функционалне железнице нема ништа. Припрема се терен за градњу баш на месту некадашњих колосека.
 
fasada zgrada stanice je uradjena tako detaljno i kvalitetno da je digla objekat na visi nivo! kad bi bilo vremena da se vecina fasada radi ovako detaljno i kvalitetno!
 
Данас:







Десно се види колико ће нови ниво Трга испред Станице бити виши од претходног:



















 
id*** su stanicu stavli u rupu, prva kaskada koju su postavili celom duzinom glavne fasade je iznad visine ulaza! To znaci da su oni betonskom zidinom zaklonili citav postament stanice i izolovali je u rupu. Moras da sidjes u kanal pa iz kanala sa jos 5 stepenika da se popnes na nivo ulaza u stanicu. :blah: :rant:
 
Možda će da iznivelišu na kraju?

Nego već nedeljama nameravam i uvek zaboravim da postavim pitanje: Zar ne bi bilo pametnije da su fasadu stanice radili posle rekonstrukcije trga? Zgrade se u Beogradu ionako same po sebi brzo isprljaju od čađi, a tek ovi radovi i mašine će da stvore dodatnu prašinu i garež.
 
Malo off topic

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710244#p710244:376n5lcs je napisao(la):
Саша » 19 Feb 2020 11:43 pm[/url]":376n5lcs]


Šteta da ovaj fića ovako propada. Vezan sam za ove aute, a ima ih sve manje.
 
Hoćeš reći na Outlet Inđiju?

Nažalost, moram biti hejter i reći da mi renovirana fasada stanice u toj boji pudinga uživo izgleda toliko neprirodno i tako se ne uklapa u slične stare beogradske zgrade sa fasadama od veštačkog kamena - da to prosto bode oči..

Ne znam, valjda sam navikao na beogradsko sivilo, ali i na neku eleganciju koju zgradama daje fasada od veštačkog kamena. Ova žuta mi deluje neozbiljno, ne stoji Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710534#p710534:2izat460 je napisao(la):
zexland » Пет Феб 21, 2020 12:25 am[/url]":2izat460]Sad se tek vidi koliko je stanica bila jezivo zapustena ! Podseca me na Italiju sada...

Sa se tek vidi koliko je ceo grad bio jezivo zapušten... I potrajaće decenijama dok se dovede samo na normalan nivo, ništa više od toga..
 
ХВАЛА SAM-2 НА ДОКАЗИМА ДА У ЗВАНИЧНИМ УСВОЈЕНИМ ПЛАНОВИМА 1966.-2014. ПРОКОП НИЈЕ ЗАМЕНА ВЕЋ ДОПУНА ЖЕЛЕЗНИЧКЕ СТАНИЦЕ БЕОГРАД

Једино што још треба додати:
- 1966. са првим аранжманом са ММФ је железница постала "губиташ тржишног социјализма" и по први пт изгубила статус институције. Извршен је геноцид над провинцијом укидањем читавог система локалних пруга, и први пут у историји је настала бела куга.
- Тих година обим превоза железницом и робе и путника је опадао по стопи 3-7% годишње, због лошег стања железнице, техничке заосталости (65% парна вуча), и почетка "друмске револуције" у СФРЈ.
- Додатна улагања у Железничку станицу Београд су осим реконструкције станичне зграде чинили и електрификацију, приближно 1970.
- Као што је Пантограф поменуо, локални аутобуски монополисти су још тада форсирали линије за Београд, за исте користили најбоље аутобусе и возаче, а на домаћим авио линијама су постојале релативно јефтине карте.
- И са свим тим је једна железничка станица са двоколосечним прилазима била недовољна, и требала је још једна. Треба нам и сада за иоле и функционално, и еколошки, и социјално, и урбанистички, и економски, и енергетски одржив план развоја саобраћаја.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700442#p700442:oz09p8ud je napisao(la):
Sam-2 » 20 Jan 2020 12:03 am[/url]":oz09p8ud]Ja sam i ranije postavljao fotografiju , bombama USAF i RAF razrusene stanice 1943/4 , kao i jos neke, sve u zelji da
vaskoliko "pucanstvo" shvati koliki je stepen havarije... Ovakvo ostecenje bi se resilo buldozerima, i gradnjom nove zgrade,
da nije u pitanju glavni grad.. Samo ju je TO SPASILO..!
Ta popravka je uradjena ofrlje, tako da je 1968-71, radjen novi generalni remont zgrade, kojom prilikom su primecene
pukotine zidova i utonuca temelja, popustanje krovne konstrukcije.. da se ne ponavljam..
Zex..
Kule na izlazu su uklonjene bas pri tom "remontu" kako bi trotoar bio prohodniji.
Tada je uklonjena i nadstresnica... I nikakve veze to nema sa ideologijom vec je
razlog bio praktican za polamilionski grad i veliki broj putnika.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700547#p700547:oz09p8ud je napisao(la):
Sam-2 » 20 Jan 2020 11:38 am[/url]":oz09p8ud]Prosto je neverovatno da se uklanjanje kula vezuje za tadasnji rezim...
RECITE IM HVALA sto su odlucili da obnove stanicu.Mogli su ladno da uklone rusevine i naprave neku nakazu
kojoj bi se danas divili.. :shok: :lol:
Razumite vec jednom da je prostor na stanicnom izlazu bio MALI ..! Trotoar jos manji (ni metar) a treba sa stanice
da izadje po 5-10 000 pitnika za 1 h.. Vrsno (leti) i do 50 000 putnika !!!
Resenje je bilo omoguciti vecu disperziju po bokovima, gde su kule blokirale prolazak...
Rusenjem kula , 10 000 putnika je napustalo stanicu za 5-10 minuta i time omogucavalo prihvat novih pridoslih .
Evo fotosa iz 1972...Obican prosecni dan na stanici.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710534#p710534:1ln813x1 je napisao(la):
zexland » Pet Feb 21, 2020 12:25 am[/url]":1ln813x1]Sad se tek vidi koliko je stanica bila jezivo zapustena ! Podseca me na Italiju sada...

Pa jer su Zeleznice Srbije najgore drzavno preduzece koje je ikada postojalo. Apsolutno nista nisu odrzavali renovirali i sada sve dolazi na naplatu. Pogledaj i glavnu zeleznicku stanicu u Novom Sadu.

Nije ni cudo sto vozovi idu 30 na sat kada se decenijama nije nista ulagalo, samo trpalo u dzep.
 
Na stanici u nisu zamijenili sijalice i hvale se tim ko da je neznam šta uradjeno u Srb ne postoji riječ održavanje..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710244#p710244:2gaqyhap je napisao(la):
Саша » Čet Feb 20, 2020 1:43 am[/url]":2gaqyhap]Данас:

Jel ovo za dekorativno osvetljenje? Sta god da je vec sam se navikao na "sistem": gradi-rusi-zakrpi...
 
Vrh