Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Па, наравно, све наопако. Ја у Талину, где је превоз за домороце џабе, куповао карту. А овде, батко - њама билет...
 


O nebesa pa šta je sad ovo?

Ova nova trasa obeležena crvenom bojom nema nikakvog smisla.

Voz koji terminira na aerodromu mora da promeni smer pred samom stanicom, ukoliko prolazi kroz stanicu na aerodromu isto. Sa druge strane ako ide ka Obrenovcu i to preko nacionalnog stadiona ne samo što prolazi kroz aerodrom bez zaustavljanja ili opet uz dve promene smera do/od zavučene stanice već vijuga kod nacionalnog stadiona iako bi logično na ravnom prethodno neurbanizovanom terenu trebalo da prođe pravo.

Pretpostavljam da su ujedno hteli da pokriju aerodrom uz gradnju stanice u zoni budućeg terminala 2 - ne postojećeg, te da izbegnu kopanje tunela ispod postojeće piste kako je predviđeno po GUP-u 2021.

https://www.beoland.com/wp-content/uplo ... racaja.jpg

Zašto nisu stanicu stavili u zoni postojećeg parkinga ispred terminala 1 uz grananje tunela ka portalu pored nove piste, odnosno paralelnim tunelom s novom pistom ka Surčinu, gradu i nacionalnom stadionu/Obrenovcu? Kad izađše iz tunela trebalo bi ponovo da bude bifurkacija - desno za BG:Voz i levo ka Bloku 61 za metro. Na taj način bi oba sistema koristila istu trasu i istu stanicu na aerodromu, samo perone različite visine i dužine. I ne samo to već bi linije metroa 2 i 3 imale pristup aerodromu, druga od Zemuna uz promenu smera, treća od Bloka 61 bez promene smera. Na taj način neki vozovi mogli kružiti skroz do Zemuna, odnosno Bloka 61.

Dobro je da je predviđeno stajalište Agostna Neta, međutim izbegnuto je presedanje za linije 302, 303, 304 i 305 na deonici Bubanj Potok-Vinča koje je bitno za redukciju vremena putovanja na poprečnom pravcu ka Rakovici/Čukarici, Železniku i Aerodromu (uz uzbegavanje prolaska kroz grad).
 
file.php

file.php
 
Lepo sročeno. Ispada da još metro i nudi neke racionalnije opcije za korekciju, međutim ovo s BG:Vozom predstavlja cirkus za sebe, pri čemu alternativne varijante uopšte nisu ni uzete u obzir.

I kako je navedeno, verovatno se pretpostavlja na činjenicu da će značajan broj porodičnih ili grupnih poseta događajima u nacionalnom stadionu biti obavljen privatnim automobilom, karpulingom ili ugovorenim autobuskim prevozom te da iz tog razloga gradnja železničkog sistema neće biti opravdana. Bilo bi pametnije kasnije povezati aerodrom i metro linijom 3, a do tada gradskom železnicom sa mahom nadzemnom trasom uz mešoviti saobraćaj gradske železnice i metro vozova sa linije 2 do aerodroma, a uz gradnju perona odgovarajućih karakteristika oba sistema na samoj aerodromskoj stanici.

Umesto stanice Sajam metro može ići preko Prokopa koristeći stanicu Ruska, s tim da BG:Voz ima stanicu Senjak iznad okretnice 44 s obzirom na malu visinsku razliku između koloseka i nivoa terena, a koja omogućava presedanja kako na 44, tako i na ostale linije različitih vidova saobraćaja u blizini uz kraće pešačenje, sve uz značajno niže troškove gradnje.
 
Nisam drugo ni ocekivao kada je ,,prikljucni ,, izbor pruge pao na Surcinski deo i ako je Dobanovacka opcija bliza, jeftinija i brzza
Taj krak pruge udara u Batajnicu
tako da BG voz koj ide na 15 minuta umesto pocetne Batajnicke stanice mogao kao pocetnu da koristi aerodromsku
pa bi trasa Bg voza na kraju zvucala ovako
Aerodrom-Dobanovci-Batajnica-Zemun itd....

Sobzirom da taj krak je sada iskljucivo koristi teretni saobracaj dodatno ,,kruzenje,, ne bi bilo od veceg vremenskog znacaja
jer gotovo u tom delu tu praznu prugu Bg voz bi preletao

jbg. :( oni zapeli za Surcinsko povezivanje .... a sto je totalno drugi par opanaka

:sesir:
 

Prilozi

  • pruga1.jpeg
    pruga1.jpeg
    39,2 KB · Pregleda: 3.412
Ja bih ipak tu tvoju liniju postavio kao zasebnu, jer bojim se da bi u slučaju da ide od Ovče do Aerodroma, bila praktično neupotrebljiva na NBG i Prokopu, jer teško da bi moglo da se uđe u voz.
 
.... teško da bi moglo da se uđe u voz....
staces.... kad je lako ostvarljivo pri tome ima
atraktinost
maxsimalna popunjenost 24/7/365
ekonomsku isplatljivost
pouzdanost
100 % korisno
i naseg mvbg1 za upravljacem :D


ako nabavimo jos nekoliko kompleta i malo onih kineskih ,,guraca u vagone,,a Zlatokosa nam promeni to parce ssina...
sve u svemu bilo bi sasvim OK :D
 
Da, mogao bih da uđem isto k'o što sada mogu da uđem u voz na Prokopu. :D
 
Gledam neke druge teme na forumu i starije postove od ranije i pitam se - zašto nadležni uporno insistiraju na povezivanju Aerodroma na železnicu preko stanice Zemun kad od stanice Tošin bunar do aerodroma ima tek 8-9 km i izbegava se kruženje do Zemuna... ?
 
Рељеф је мени логичнији разлог за то кружење до Земуна
 
Почев од 20. фебруара 2020. године ступиће на снагу измене у реду вожње на појединим линијама БГвоза.

https://tinyurl.com/shvl7hl
 
Express":2pe9b9e7 je napisao(la):
O nebesa pa šta je sad ovo?

Potpuni pakao:

1) ova kolosečna situacija oko aerodroma kao da je napravljena da obesmisli bilo kakvu potencijalnu ulogu koju bi mogla da ima!
2) stajališta Dr Agostina Neta i Sajam, zašto se ne grade sada, dok se radi rekonstrukcija pruge? Ako se budu kasnije radila, opet će biti redukcije saobraćaja, smanjenje brzine vozova itd. na pruzi koja već 2 godine je polu-zatvorena i biće još ko zna koliko. Isto važi i za probijanje železničkog nasipa zbog produžetka Bulevara Umetnosti u Bulevar Crvene armije.
3) nacionalni stadion i pruga do njega za par utakmica godišnje koja će ga napuniti...dok je Prokop poluzavršena ruina. Taman da oni koje javnost pogrešno naziva navijačima razvale garniture BG:voza tih par dana godišnje. Šta reći...
 
@WLABmz apsolutno je tačno sve navedeno. To što oni planiraju bilo ko iole normalan (IQ i da ne pominjem) ne bi ni slučajno pogrešio. Jednostavno je van razuma, bilo sa stanovništa funkcionalnosti, bilo ekonomičnosti. Ljudska glupost nema granicu. Pa mi bi ovde racionalnije isplanirali. Al ajde, kad mogu da se glupiraju s mnogo većim zalogajem poput metroa onda je ovo mačji kašalj u finansijskom smislu, međutim kako će svaki promašaj imati dalekosežne negativne posledice po čitav multimodalni sistem neće ni biti teško zaključiti da i manje vredna investicija može hendikepirati čitav sistem.

Mada i ne treba toliko da se iščuđujemo s obzirom na to da se kompletna SNS ideologija zasniva na gradnji gluposti pošto-poto uz izostavljanje rešenja najbitnijih problema, što je uoščljivo u bukvalnom svakom projektu koji je u sklopu zamisli BnV.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709439#p709439:244u242e je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Feb 2020 11:52 pm[/url]":244u242e]Gledam neke druge teme na forumu i starije postove od ranije i pitam se - zašto nadležni uporno insistiraju na povezivanju Aerodroma na železnicu preko stanice Zemun kad od stanice Tošin bunar do aerodroma ima tek 8-9 km i izbegava se kruženje do Zemuna... ?
У старијим плановима је планирана веза преко Земуна али са тунелом испод писти попречно на исте. Разлог је била веза са железничким саобраћајем у Земуну (крајња станица за возове са југа, регионални возови из Срема, евентуално и неки од брзих), као и минимална експропријација. Варијанте преко Бежаније покривају више људи, али су скупље. Дивља градња код Ледина 1990-тих. је упропастила могућност прилаза одатле. Нису немогућа, али су правно компликована и грађевински скупа.

Иначе, мени је најлогичнији правац "брзе пруге" Нови Београд - средина ИМТ - Европска (између 60 и неких блокова) - Ледине (подземно) - Добановци - Угриновци - Стара Пазова. На жалост, није на време укључено у просторне и урбанистичке планове. На том правцу нам се у међувремену "нацртао" Ерпортсити", Иван Рибар и још штошта. Са источне стране Новог Београда нови мост ка Савском тргу, и железничка веза између Савске и Дунавске падине са подземним станицама Трг републике и (рецимо) Плилулска пијаца. Тада Блоковима више уопште не би требао "тешки метро".

Данас би могли разматрати додатак на садашњи железнички насип на Новом Београду, плитак тунел испод Николе Добровића, излазак на површину код Бежаније, и опет тунел испод југоисточног краја писте. Како би ово било искључиво за путнички саобраћај, прихватљиви су успони 25 промила, или ти 2,5% или ти рампа за понирање у први подземни ниво на равном терену од 300 метара. Наравно да све губи смисао ако аеродромска линија не зађе на десну обалу Саве макар и преко Старог железничког моста до станице Сајам.
 
E Karlo, kad pomenu tu logičnu trasu preko IMT-a, da se prisetimo činjenice da je do Starog aerodroma još pre rata išla pruga... Trebalo ju je sačuvati, kao i staru prugu za Zemun: imali bismo i prvu liniju metroa negde od 1975. Al džabe, lakše je sve preorati i graditi ispočetka...
 
^^Istina, dobrim delom se pruga mogla iskoristiti

 
Не научисмо лекцију тада, а ево, поно чинимо грешку са прогом у СА и око Каламегдана/Дорћола
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=710985#p710985:3mgk6ah1 je napisao(la):
Siniša » 22 Феб 2020, 22:12[/url]":3mgk6ah1]^^Istina, dobrim delom se pruga mogla iskoristiti


file.php

пруга је могла цела да се искористи
 
Са старом пругом за Земун и пругом уског колосека за Oбреновац су лако могли да направе две линије регионалног метроа.
 
Svašta je moglo da se uradi, ali je neko odlučio da je bolje da se sve počupa i kreće iz početka. I to ne samo sa železničkom prugom, već i sa tramvajima i trolejbusima.
 
Stvarno, koliko je apsurdno pomisliti da se nekad Jedinstveni tarifni sistem iz 1988. prostirao čak do Mladenovca pa i dalje, a Obrenovac na svega 17 km od stanice Makiš i dalje nema svoju prugu i voz do Beograda. :roll: :bash:

Mada i ja pričam svašta, pa ovde je sve moguće. Ako Pančevo ni dan danas nema gradski prevoz niti BG voz a udaljeno je 15 km od Trga Republike, šta se i ja isčuđavam da jedan Obrenovac posle XY decenija ne može da dobije svih 17 km pruge do Makiša... :roll:
 
Aутомобилизација 70их је била кобна по шинске и електро системе превоза.
 
Vala slažem se. To sve više i više počinje da dolazi do izražaja kako nam se gomilaju dugovi (ne pričam o novčanim) koje sad moramo da isplaćujemo zbog brljotina u prošlosti.
 
Vrh