Šta je novo?

Tramvaji

Mislim da bi levo skretanje tramvaja na toj raskrsnici dodatno usporilo saobraćaj u JG.
 
Па исти ефекат ће имати и скретање трамваја у/из булевара Црвене армије, још је на тој локацији већа гужва због А блока, Белвила и Делта ситија.. Планирана траса од моста до Јурија Гагарина преко Ђорђа Станојевића и Црвене армије има 7 семафора, први на искључењу са моста, други на раскрсници са Марка Христића, трећи на искључењу за трамвајски депо Сава, четврти на излазу из погона Нови Београд, пети на раскрсници Ђорђа Станојевића са Црвене армије, шести на раскрсници Црвене армије са улицом Урша Мартиновића и седми на раскрсници Јурија Гагарина са Црвене армије. Траса кроз Марка Христића би имала три семафора уз могућност да се имају само два када би се траса урадила уз ивицу/унутар блока 42 до Јурија Гагарина.
 
Дошљак, не слажем се са трасом кроз Марка Христића, јер се, овако како је предвиђено, трамвај провлачи кроз део централне пословне зоне, уместо да је у потпуности тангира: на његовој траси су и Белгрејд офис парк, и Рајфајзен, а на пешачкој дистанци (на НБ се рутински пешачи 500 метара од превоза до посла) биће и Вест 65, и Ерпорт сити. Није лоша атернатива десет минута шетње па на трамвај, у односу на крцату 85-цу.

С обзиром да трамваји туда неће ићи на сваки минут, може им се веома лако дати предност на раскрсницама.
 
Ок, а знају ли се можда да ли ће бити нових стајалишта на новој траси преко Ђорђа Станојевића и Црвене армије?
 
Па, стварно би морало да их буде, на углу тих улица свакако.
 
Пантограф":8kdtgh08 je napisao(la):
С обзиром да трамваји туда неће ићи на сваки минут, може им се веома лако дати предност на раскрсницама.

Ne znamo sasvim pouzdano da li će osvanuti prekosutra, ali ako išta pouzdano znamo u univerzumu jeste da se u Beogradu prednost neće dati tramvaju.

Poslano z mojega SM-G975F z uporabo Tapatalk
 
Па, то је у принципу тачно, али не у потпуности. Наиме, тамо где је то посебно лако, предност трамвају је одавно дата: у Топчидеру на прилазу новом мосту (пошто саобраћа само једна линија) и још пре тога код Ветеринарског факултета, пошто само један колосек прелази преко улице).

И овуда ће возити једна, или евентуално две линије, па се чини да би трамвај и могао да добије предност (како ће решити раскрсницу код Делта ситија, е, то ће бити мало већи проблем).
 
Кад би цео трамвајски систем био споља, у жутој траци заједно са аутобусима, не би му ни требао нагазни семафор, нигде, и притом би био пун јер га нико не би избегавао као нпр код сајма и ветеринарског где сви чекају бусеве.

Просто је фасцинантно колико су људи на овој теми оперисани од београдске реалности, вечито инсистирајући на издвојеној и независној траци, иако је то главни узрок празних трамваја, и увек ће бити тако, чак и ако неким чудом успеју мало да их убрзају.
Трамваји и аутобуси треба да буду комплементарни, да се допуњују, а не да се међусобно ´мрзе` отимајући једно другом путнике и да вечито буде ситуација или-или, где највише губе путници.
Једноставно, оба система (трам и бус) имају своје предности и недостатке, а узимајући у обзир београдску конфигурацију терена и габарите улица и најлошије функционишу кад су одвојених траса или где један постоји а други не као нпр у бка и вој илића где би један бус добро дошао као алтернатива у случају колапса електричних система. Са друге стране, имамо гомилу аутобуских коридора, где се они распадају од гужве и где би трамвај због капацитета био одлична допуна (пупинов бул, омл бригада, зрењанинац, правац мостар-ада уместо бесмислене трасе мостар-хиподром).
А да би све то било тако, они морају да деле трасу, да не би добили ситуацију као у мишићевом и гагариновом бул где постоје оба система, али су у међусобној свађи. :laugh:

И опет, не може трамвај у краља милана, не можете у једну траку да стрпате и троле и аутобус и трамваје, просто не може. А не може ни због распале славије, каква би то само папазјанија од скретница била, и трамвајских и тролеЈбуских. :laugh:
А није ни нормално укинути 5-6 смислених линија, на коридору где може да се пусти само једна(!) смислена трамвајска (за вождовац), док би све друге евентуалне биле крааајње бесмислене. Плус, укидање трола зарад трамваја би довело до знатно већег броја свима мрских преседања.
Е сад, овај менталаћ весић је очигледно толико неурачунљив да је код њега и немогуће могуће, тако да ако ови јадни и напаћени тролеЈбуси успеју њега да преживе, не верујем да ће иком другом пасти на памет тако грозоморна идеја о трамвају у краља милана.

Та траса и кружење око белвила је жалосна сама по себи, која год варијанта била ту нема помоћи, 85 и 89 на нормалним крштеним трасама ту никад неће имати много помоћи од туристичко-обилазних трамваја, док они окруже око белвила и по оним шарганима на петљи радничка, ови други су одавно већ на чукарици.

Дакле другови, неће слонче у лонче, што пре извадите главу из песка са вашим љубљеним засебним трасама биће боље за све. Хоћете засебну трасу у пупиновом, теслином бул, поред толиких бусева, па опет сви да трче на њих, стварно се понекад питам јесу ли учесници на овом форуму озбиљни људи или нека деца што се по кући играју возића. А далеко од тога да се сматрам паметнијим од било кога, просто довољно је погледати стање на терену и решења се сама намећу: трамвај споља, заједно са бусевима, обавезна жута трака, само коси паркинг поред. Нема претрчавања и бежања на бусеве, нема успоравања и црвеног светла због левих скретања, нема свакодневних судара због забране левих скретања и нема потребе за давањам апсолутне предности која је, реално, у бг прилично неизводљива.

Али џаба ја све ово пишем, ви ћете и даље да терате по своме. :laugh: Али нека виде други да није баш све тако црно и бело како га ви представљате, и да не можете трамвај да форсирате баш толико, по сваку цену, и не обазирући се на све друго.
 
Ха ха, некима баш нема помоћи, смешно је да лажеш и измишљаш за нешто што се лако може проверити, а опште је познато да свуда по свету трамваји потпуно нормално деле трасу и са аутобусима и са тролама јер је тако јавни превоз ефикаснији и економичнији.
А ако ћемо реално, и конфигурација терена и ширина улица на шумадијској страни су потпуно неадекватни за ширење трамваја. Јбг, неће слонче у лонче.
 
Bumbarevo brdo,
Prijateljski savet: kapiram da ima mnogo toga što te revoltira kod načina kako se donose neke odluke u ovom gradu. Kao i kod nekih stavova i ideja koje se iznose na forumu (ne kažem za ovu temu nego generalno). Kapiram skroz, jer i ja nekad reagujem slično. Ali probaj da malo koriguješ način pisanja tako da istakneš suštinu i one konstruktivne delove postova (pa i kritika, ocena) a bez opterećivanja istih s toliko besa i svađanja. Jer onda time odbiješ i neke ljude koji bi se u normalnim okolnostima složili s tobom tj. generalno sa tvojim viđenjima.

Ovo ti kažem iz prijateljske namere, baš zato što u većini tvojih postova vidim neku suštinu, promišljenost (odvojeno vreme uloženo na ideju i pisanje, što uvek cenim) i logiku. I često se slažem s delovima toga. Ali kad postaviš stvari crno-belo i međusobno isključivo, teško je složiti se a posle ne zapasti u diskusiju raspetljavanja ''s ovim se slažem, s ovim se ne slažem...'' A to sam samo ja. Većinu ljudi čak i mrzi da tako pišu po tezama s čime se slažu a sa čime ne. Nego samo otpišu ceo post i samim tim (tvoju) ideju iza njega, koja često ima dosta dobrog, samo što to ostane u senci isključivih stavova. :?

:sesir:
 
Лепо ти поручио човек, плавим словима, да је "свака употреба латинице у српском језику антисрпски чин", а ти му пишеш - латиницом.

Елем, без обзира на писмо које користе, било грчко, латинско, Климент/Наумово или кинеско, трамвај свуда гледају да, ако могу, направе тако да буде одвојен од осталог саобраћаја - јер су утврдили да је тако боље. Углавном, све што је од трамваја направљено у последњих 40 година, уз отприлике 0,5% изузетака, направљено је тако.

Тешко да ће форумаш Бумбарево брдо утицати на светску праксу пројектовања саобраћајница.

Живот је пун неправди.
 
Бендер друже, таман посла да сам бесан, ова тема је постала прави хумористички програм. :laugh: Поред овако упорног затрпавања теме, троловањем и спиновањем да трамвај нема алтернативу и да је богом дан свуда не обазирући се на друге, увек добро дође да постоји једнако ´безобразна` противтежа.

Увек пишем ради истине, а не да би се било коме свидео, форуми најчешће нису имуни на кланско ширење једноумља, а појединци су баш упорни, ваљда видиш колико једни другима лупају плусиће чим треба да се бране трамвајчићи, јер ваљда мисле да је обичан човек толико глуп да формира мишљење по томе а не по садржају поста. :laugh:
Мислим, мора неко на форуму да буде и антихерој, шта сад, и то је часна улога. :laugh:

ПС: Живот јесте пун неправди, ево ја чим видим празан трамвај у средњој баштици, мени одма суза из ока крене. :cry:
 
Трамвај опет неће имати ефекат чак и да не кружи, јер се заобилази будуће преседачко чвориште у Блоку 42... Ту је аутобуска станица предвиђена, али ајде то, и смарт планери су предвидели да ту не може ни Метро... Може се правити окретнице ту и у Блоку 20, али када Метро то заобилази, при томе Општина Нови Београд занемарена, какав ефекат од постојања трамваја ту очекивати... Еее бре људи, ја ћу још које никшићко да стровалим у јетру, јер ова тема је бесмислица постала, јер чекамо метро који никад неће доћи...
 
Решење за неискоришћене трамваје на средњим баштицама јесте да и аутобуси возе исто средњим баштицама. Нисам нешто приметио да се заобилази преседачко чвориште блок 42, шта више у самом блоку имамо трамвајско стајалиште Ђорђа Станојевића и још два на ободу, Железничка станица Нови Београд (директно преседање на воз) и блок 42.
 
Изгледа се привремено укидају сви трамваји осим 11 и 13...

(Нема Савског трга, нема везе са депоом.)
 
To bi objasnilo zašto su juče naguravali tramvaje na Dorćol.

Poslano z mojega SM-G975F z uporabo Tapatalk
 
Али Дорћол опет нема везе са свим пругама источно од Скадарлије. А траса 11 је у вези са оба депоа. Да су одржали депо са шинама у Булевару Краља Александра као резервни данас би ту могли да сместе трамваје за 6, 3Л, 9Л и 14 током ових радова.
 
На ово је милион пута одговорено, али очигледно не вреди, можда да замастим слова:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712317#p712317:9juunnd3 je napisao(la):
Пантограф » Čet Feb 27, 2020 1:12 pm[/url]":9juunnd3]Штета што те искуство целог света демантује, јбг.
Не може се поредити закржљали београд са нормалним градовима који су водили рачуна да њихов развој прати и одговарајуће ширење и габаририти уличне мреже. Такво поређење је неадекватно, инфантилно, а богами и тенденциозно јер је све то опште познато.

Нико овде не спори да трамваји треба да су одвојени од друмског саобраћаја (у жутој траци), али упорно инсистирати да се одвоје од других видова јавног превоза са којима деле трасу је тотално контрапродуктивно, јер у тој ситуацији управо трамвај је тај који је празан тј раздвојени коридори негативније утичу на њега него на аутобусе. А то онда значи да би спајањем коридора управо он био на највећем добитку.

Дошљак":9juunnd3 je napisao(la):
Решење за неискоришћене трамваје на средњим баштицама јесте да и аутобуси возе исто средњим баштицама.

И шта би добили тиме? Једнако споре аутобусе.

Не може аутобус у средњу баштицу јер оне саме по себи (својом позицијом) успоравају саобраћај, и себи и осталима. Ако ту онда натрпаш још возила, шта ћеш добити? Па још гори проток, логично...

И не може трамвај добити сигнални приоритет у београду, ни сада ни у блиској будућности, ово је град који има 50% више семафора него што би требало, гужве у колапси су малтене нон стоп (осим недељом), улична мрежа трајно закржљала. Умп, смт, обилазница, друмски бајпас тунели - кад ће то све бити. И онда на све то неко оће предност за трамваје на раскрсници, ево ти си дошљак, за разлику од ових са главом у песку, један фин и одмерен момак, јел стварно мислиш да може?
 
Само још оволико, јер немам ни времена ни воље:

1) Расправа је почела од трасе на Новом Београду, а Нови Београд има шире улице и више простора за трамвај од велике већине европских градова, тако да се сва у пракси проверена решења на њему могу лако применити;

2) Аутобус у средњим тракама такође јесте решење које се нашироко примењује. Најквалитетнији аутобуски системи на свету тако функционишу.

(Да додам да нам електрични погон омогућава и подземне аутобуске станице, што би у случају Београда, са неким изузетно кратким тунелом, нпр. Зелени венац - Деспота Стефана, у комбинацији са издвојеним БРТ трасама на Новом Београду и у Деспота Стефана, могло да да изузетан резултат и времена путовања на тим правцима краћа и од метроа. Али, ни ово нико не разматра. У целом осталом свету - било би разматрано.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712648#p712648:1vwgirqf je napisao(la):
Пантограф » 28 Feb 2020 11:31[/url]":1vwgirqf]2) Аутобус у средњим тракама такође јесте решење које се нашироко примењује. Најквалитетнији аутобуски системи на свету тако функционишу.
Linija 33 odlično funkcioniše tramvajskom bašticom po sredini u Vojvode Stepe. Nikada nisam primetio da ima bilo kakvih problema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712629#p712629:3tee4kw5 je napisao(la):
wexy » 28 Феб 2020, 10:56[/url]":3tee4kw5]
Pogledajte prilog 1

Ako je bilo brisite, ako je pogresna tema neka mod premesti gde treba :).
file.php

file.php

ево са каквим ид**** ми имамо посла. уместо да су до сада завршили ј**** правац 27. марта-Цара Душана да имамо трамвајски сабораћај тим коридором, они к****. укидају трамвајске линије јер немају куда да иди. дебили дебилни ненормални и****.
 
Све си рекао што треба у ова два реда.

И, колико треба додатно аутобуса да се ангажује да се одмене сви ти трамваји? 100? 150? Колике ће трошкове узроковати историјска неспособност ВеУправе?
 
Sećam se vrlo dobro kako je bilo dok su radili Slaviju, a bez tramvaja na Voždovcu. Ne može ih nikako zameniti 9A, koji će verovatno ići na nekih deset minuta. Kod Hrama se ne tako retko ni u tramvaje ne može ući komotno, pogotovu kad naiđe jedna Katica, a znaju i uparene da idu i te kako dobro popunjene. Trebali su definitvno prvo kompletirati 27 marta, a Dušanovu ne znam ni da su počeli još. Čini mi se da ću češće sad ići peške od Kalenić pijace do Hrama, a možda i produžim dalje do Autokomande, kad se već u BG~Voz ne uklapam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712648#p712648:2dpu568m je napisao(la):
Пантограф » Pet Feb 28, 2020 11:31 am[/url]":2dpu568m]Само још оволико, јер немам ни времена ни воље:

1) Расправа је почела од трасе на Новом Београду, а Нови Београд има шире улице и више простора за трамвај од велике већине европских градова, тако да се сва у пракси проверена решења на њему могу лако применити;

2) Аутобус у средњим тракама такође јесте решење које се нашироко примењује. Најквалитетнији аутобуски системи на свету тако функционишу.

(Да додам да нам електрични погон омогућава и подземне аутобуске станице, што би у случају Београда, са неким изузетно кратким тунелом, нпр. Зелени венац - Деспота Стефана, у комбинацији са издвојеним БРТ трасама на Новом Београду и у Деспота Стефана, могло да да изузетан резултат и времена путовања на тим правцима краћа и од метроа. Али, ни ово нико не разматра. У целом осталом свету - било би разматрано.)
Ево ни ја немам ни времена ни воље, и много мање блејим на форуму од вас спинера.

1. Потпуно је небитно одакле је кренула расправа, ти тврдиш да се светска пракса може применити у целом београду што је апсолутно нетачно, тражиш сигнални приоритет и независне трасе у целом београду што је апсолутно немогуће. Нови бг има довољно простора, па је опет тамо трамвај најспорији јер ЈГ је, без обзира на ширину, уско грло јер једина ´напаја` онолике савске блокове. У спољној баштици био би брз као 95.

2. Аутобус ако се стави у средњу траку мора и њему да се да сигнални приоритет, а у београду га ни трамвај нема нити, због горе наведених разлога, може да га има. Значи, опет ћорак од ваших предлога.

Сваки предлог који напишеш има очигледне мањкавости које су ти познате а које намерно прећуткујеш. Крајње смешно и неозбиљно за једног ´стручњака`.

Друже солекар, очајан ти пример и лоше поређење, улица војводе степе има паралелни и далеко фреквентнији бул ослобођења и функционалне карактеристике јој се битно разликују од осталих оптерећених трамвајских коридора. Самим тим не да не може да се сврста у те исте главне и оптерећене трамвајске коридоре, већ је после задње реконструкције и онаквог силовања простора добио карактер улице за избегавање па сада имамо апсурд да је то локална улица са гомилом укинутих левих скретања.

Шта год смислите и напишете, свакодневна пракса у граду вас у потпуности демантује. :sesir:
 
Vrh