Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Али потез Славија-Теразије-Тег није туристички већ битна градска саобраћајница. Ту мора да постоји озбиљан јавни превоз.
 
Ta samonapunjena tram turisticka linije je onda bolja za Kalis...pa neka tamo kruzi u nekom delu...

Apsolutno se slazem sa Dosljakom, taj potez mora imati ozbiljan javni prevoz !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716108#p716108:301jtdm7 je napisao(la):
Дошљак » 10 Mar 2020 02:49 pm[/url]":301jtdm7]Али потез Славија-Теразије-Тег није туристички већ битна градска саобраћајница. Ту мора да постоји озбиљан јавни превоз.

Tако је, пост је пребачен из друге теме и тиме извучен из контекста. Узгред, поред трамваја Маркет улицом пролазе и тролејбуси. A туда пролази и подземна железница БАРТ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715749#p715749:18l11qh2 je napisao(la):
Пантограф » 09 Mar 2020 02:25 pm[/url]":18l11qh2]31 лако може да постане тролејбус. Та линија мора на Теразије, као и 29. Трамваји - не бих кружне, већ регуларне линије: обавезно "кец" за Бањицу и "шестица", готово извесно линије за Баново брдо и Кнежевац (кроз Ресавску), најрадије и за Блок 45 преко Моста на Ади (веза са БАС-ом и ж. ст. НБ). Нешто од трамваја би морало на Теразијама десно у Булевар, да се споји са "шестицом", како би се избегла превелика гужва.

То све - може да стане. Отприлике полазак на сваки минут, што је оствариво.

Линије 21 и 22 могу са Славије лево у Немањину - ионако планирају да развуку мрежу, па у Кнеза Милоша и Таковску, на Дорћол.


Ozbiljno se ti i ja ne slazemo. Previse si rasirio pricu i otisao van zone Slavija - Kalis. Tkdj otisao si van zone tram linija.

Prvo, 31ica ne moze tako lako da postane trola, jer nema nigde kontaktne mreze (bespotrebno dodatno ulaganje). Ona moze trenutno da postane samo e-bus.
Drugo, kakva crna 6ica za Banjicu. 6ica je linija koja trenutno vozi od Ustanicke do crkve Svetog Marka, samo se trasa produzava do Zoo vrta. Banjica je fenomenalno vec povezana sa 40 i 41.

Trece, NAS SVE INTERESUJE PROKOP ! To je najhitnija tacka u gradu koja MORA DA SE POVEZE i APSOLUTNI je PRIORITET ! 1ica je centraska linija i tako treba i da ostane po ugledu na 2ojku, 6ica - vec sam obrazlozio.

Tkdj povezivanjem Prokopa sa novom deonicom preko Deligradske ulice i povezivanjem sa postojecom deonicom kod Mostara, moze da se uvede i posebna kruzna tram linija koja bi spojila obe Zeleznicke stanice i koja bi isla recimo na 10-15min:

Prokop - Sajam - Most preko Ade - Zel stanica NBGD - Sava centar - Staro sajmiste - Karadjordjeva - Savski trg - Nemanjina - Slavija - Prokop
 
Жекс, засад Прокоп не може да се повеже трамвајем; оно што помиње Урбанистички завод, то је улагање реда величине 200-300 милиона евра, а то не треба на овој теми да разматрамо, јер је далеко. Да се повеже на други начин - не знам како би. Можда може, што кажеш, преко Делиградске, па некако на Сајам. Дај Боже. Само ја мислим да то баш и неће моћи. Или да ће и то бити 150 милиона евра, ако треба тунел од Прокопа до Господарске механе.

Такође, мислим да нема потребе да линија за Прокоп повезује и станицу Нови Београд, јер, ионако ће сви возови стајати на обе, а и биће повезане БГ:возом. Прокоп треба добро повезати са насељима која му природно гравитирају, највише са потезом Бањица-Вождовац-Јерковић-Медак, као и са центром града. И то директно, не кружно. Не видим баш смисао да се кружним линијама даје приоритет у односу на директне које повезују насеља и градске центре. Двојка баш и нема не зна се колико путника. Мислим, може, али прво директно, па онда у круг.

Наравно да нисам мислио да шестица вози на Вождовац, него само да треба да прође делом потеза из наслова ове теме. За Бањицу - јединица. Ови у Војводе Степе нису на 40 и 41, нити су те линије, са све гужвом у Таковској и у Кнеза Милоша "феноменалне" по било каквим мерилима цивилизованог света, ни изблиза.

А 31 лако може да постане трола, јер трола данас може да прелази велике деонице без контактне мреже. Тога има по свету колико хоћеш. А и фреквенција на 31 је таква да се и доградња контактне мреже исплати (у СССР био стандард ако има полазак на 10 минута да се бус претвара у тролу, а и ако ставимо на 5, уклапа се). А, ако се догради мрежа у Устаничкој, онда чак и 17 може да буде трола са аутономијом, итд. Свакакве се могућности отварају, кад се град развија.
 
Ilustracija ove teme i zelja na njoj:

5-14-Gridlock-1-2.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716128#p716128:3e9v25st je napisao(la):
Пантограф » 10 Mar 2020 03:34 pm[/url]":3e9v25st]Жекс, засад Прокоп не може да се повеже трамвајем; оно што помиње Урбанистички завод, то је улагање реда величине 200-300 милиона евра, а то не треба на овој теми да разматрамо, јер је далеко. Да се повеже на други начин - не знам како би. Можда може, што кажеш, преко Делиградске, па некако на Сајам. Дај Боже. Само ја мислим да то баш и неће моћи. Или да ће и то бити 150 милиона евра, ако треба тунел од Прокопа до Господарске механе.

Такође, мислим да нема потребе да линија за Прокоп повезује и станицу Нови Београд, јер, ионако ће сви возови стајати на обе, а и биће повезане БГ:возом. Прокоп треба добро повезати са насељима која му природно гравитирају, највише са потезом Бањица-Вождовац-Јерковић-Медак, као и са центром града. И то директно, не кружно. Не видим баш смисао да се кружним линијама даје приоритет у односу на директне које повезују насеља и градске центре. Двојка баш и нема не зна се колико путника. Мислим, може, али прво директно, па онда у круг.

Наравно да нисам мислио да шестица вози на Вождовац, него само да треба да прође делом потеза из наслова ове теме. За Бањицу - јединица. Ови у Војводе Степе нису на 40 и 41, нити су те линије, са све гужвом у Таковској и у Кнеза Милоша "феноменалне" по било каквим мерилима цивилизованог света, ни изблиза.

А 31 лако може да постане трола, јер трола данас може да прелази велике деонице без контактне мреже. Тога има по свету колико хоћеш. А и фреквенција на 31 је таква да се и доградња контактне мреже исплати (у СССР био стандард ако има полазак на 10 минута да се бус претвара у тролу, а и ако ставимо на 5, уклапа се). А, ако се догради мрежа у Устаничкој, онда чак и 17 може да буде трола са аутономијом, итд. Свакакве се могућности отварају, кад се град развија.

Skoro da se sve slazem sa tobom sada jer si lepo obrazlozio. Medjutim...

Prokop je mrtva tacka za sada, ali ona mora posto-poto da se aktivira nezavisno od izgradnje same stanice. Svidjalo se nama ili ne Prokop nam je jedna od glavnih stanica sada, to nikakve veze sa njenom daljom izgradnjom nema. Prokop se mora povezati, a novi nadvoznjak preko autoputa otvara nove mogucnosti i espresniji prezvoz ka Slaviji i ka celom uzem centru grada.

Ovo za Prokop i kruznu tram linijiu br. 1 je moja licna zelja, po uzoru na mnoge svetske gradove :) a i prosto me logika negde navodi na to da se Prokop najefikasnije spoji sa starim centrom. Ona varijanta sa spajanjem obe zel stanice je samo razmisljanje. SA BG vozom on jeste povezan i to je super, ali BG voz nema toliku kolicinu stanica kao tramvaj. Treba ti opet nesto da dodjes do centra...pa onda ce svi ici sa taxijem ili cargo, nece niko da se maltretira veruj mi.

Evo ti konkretan primer. Stranac si i po prvi put dolazis u Bg i to vozom. Izlazis kod Prokopa zbog blizine hotela u centru grada, imas opciju da se popnes gore na 40 i 41 i za sada na onaj 34 i 36, pa to je katastrofalno! Prokopu treba veza naravno i sa Bg vozom i sa Metroom ali i sa necim sto ce narod efikasno i brzo da preveze na vise lokacija u strogom centru grada. Ovo je dakle gledanje iz ugla turista koji su nam fakat tu.

SA BG vozom mozes izaci samo na sledecoj stanici Kradjordjeva (tu nema nicega), na jos uvek nepostojecoj stanici Makenzijeva, kod Vuka i kod Pancevackog mosta. Sve 4 stanice nisu strogi centar grada, sto znaci da OPET moras nesto uzeti do Terazija/Trga Republike itd...

Strogi centar grada mora imati pouzdane direktne linije sa Prokopom ali i NBGD stanicom. Taj strogi centar grada je upravo potez Slavija - Kralja Milana - Terazije - Kalis. To je deo grada koji je naaposeceniji i to je nas pravi turisticki centar. Sve 4 nabojane stanice BG voza to nisu, i one moraju dodatno da se povezuju sa e-busevima, tramvajima, trolama itd...

Ja nemam nista protiv ni da se Prokop poveze i sa e-busom, pa da ta linija ide onda ovom trasom :

Prokop - Deligradska - Slavija - Beogradska - Crkva Sv Marka - Trg Nikole Pasica - Dom vojske (i opet nazad)

Ovo za 31 si u pravu donekle, ja nisam razmisljao u tom smeru da trola moze ici i parce bez kontaktne mreze, ali ne zaboravi da ceo potez od Slavije do Ustanicke kontaktnu mrezu nema, dakle veci 70% te deonice nema mrezu, sto bi onda uvodio trolu kada mozes odmah uvesti e-bus na 31. Msm sta ce ti trola kad sa e-busom ne moras dodavati nikakvu mrezu.

Ja uvek sve gledam kod transporta da sve bude u isto vreme: prakticno, pouzdano i ekolosko. Sa velikim akcentom na sva tri :) kao sto je uostalom u svim zemljama zapada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716201#p716201:2gtvcbsw je napisao(la):
zexland » 10 Mar 2020 07:31 pm[/url]":2gtvcbsw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716128#p716128:2gtvcbsw je napisao(la):
Пантограф » 10 Mar 2020 03:34 pm[/url]":2gtvcbsw]Жекс, засад Прокоп не може да се повеже трамвајем; оно што помиње Урбанистички завод, то је улагање реда величине 200-300 милиона евра, а то не треба на овој теми да разматрамо, јер је далеко. Да се повеже на други начин - не знам како би. Можда може, што кажеш, преко Делиградске, па некако на Сајам. Дај Боже. Само ја мислим да то баш и неће моћи. Или да ће и то бити 150 милиона евра, ако треба тунел од Прокопа до Господарске механе.

Такође, мислим да нема потребе да линија за Прокоп повезује и станицу Нови Београд, јер, ионако ће сви возови стајати на обе, а и биће повезане БГ:возом. Прокоп треба добро повезати са насељима која му природно гравитирају, највише са потезом Бањица-Вождовац-Јерковић-Медак, као и са центром града. И то директно, не кружно. Не видим баш смисао да се кружним линијама даје приоритет у односу на директне које повезују насеља и градске центре. Двојка баш и нема не зна се колико путника. Мислим, може, али прво директно, па онда у круг.

Наравно да нисам мислио да шестица вози на Вождовац, него само да треба да прође делом потеза из наслова ове теме. За Бањицу - јединица. Ови у Војводе Степе нису на 40 и 41, нити су те линије, са све гужвом у Таковској и у Кнеза Милоша "феноменалне" по било каквим мерилима цивилизованог света, ни изблиза.

А 31 лако може да постане трола, јер трола данас може да прелази велике деонице без контактне мреже. Тога има по свету колико хоћеш. А и фреквенција на 31 је таква да се и доградња контактне мреже исплати (у СССР био стандард ако има полазак на 10 минута да се бус претвара у тролу, а и ако ставимо на 5, уклапа се). А, ако се догради мрежа у Устаничкој, онда чак и 17 може да буде трола са аутономијом, итд. Свакакве се могућности отварају, кад се град развија.

Skoro da se sve slazem sa tobom sada jer si lepo obrazlozio. Medjutim...

Prokop je mrtva tacka za sada, ali ona mora posto-poto da se aktivira nezavisno od izgradnje same stanice. Svidjalo se nama ili ne Prokop nam je jedna od glavnih stanica sada, to nikakve veze sa njenom daljom izgradnjom nema. Prokop se mora povezati, a novi nadvoznjak preko autoputa otvara nove mogucnosti i espresniji prezvoz ka Slaviji i ka celom uzem centru grada.

Ovo za Prokop i kruznu tram linijiu br. 1 je moja licna zelja, po uzoru na mnoge svetske gradove :) a i prosto me logika negde navodi na to da se Prokop najefikasnije spoji sa starim centrom. Ona varijanta sa spajanjem obe zel stanice je samo razmisljanje. SA BG vozom on jeste povezan i to je super, ali BG voz nema toliku kolicinu stanica kao tramvaj. Treba ti opet nesto da dodjes do centra...pa onda ce svi ici sa taxijem ili cargo, nece niko da se maltretira veruj mi.

Evo ti konkretan primer. Stranac si i po prvi put dolazis u Bg i to vozom. Izlazis kod Prokopa zbog blizine hotela u centru grada, imas opciju da se popnes gore na 40 i 41 i za sada na onaj 34 i 36, pa to je katastrofalno! Prokopu treba veza naravno i sa Bg vozom i sa Metroom ali i sa necim sto ce narod efikasno i brzo da preveze na vise lokacija u strogom centru grada. Ovo je dakle gledanje iz ugla turista koji su nam fakat tu.

SA BG vozom mozes izaci samo na sledecoj stanici Kradjordjeva (tu nema nicega), na jos uvek nepostojecoj stanici Makenzijeva, kod Vuka i kod Pancevackog mosta. Sve 4 stanice nisu strogi centar grada, sto znaci da OPET moras nesto uzeti do Terazija/Trga Republike itd...

Strogi centar grada mora imati pouzdane direktne linije sa Prokopom ali i NBGD stanicom. Taj strogi centar grada je upravo potez Slavija - Kralja Milana - Terazije - Kalis. To je deo grada koji je naaposeceniji i to je nas pravi turisticki centar. Sve 4 nabojane stanice BG voza to nisu, i one moraju dodatno da se povezuju sa e-busevima, tramvajima, trolama itd...

Ja nemam nista protiv ni da se Prokop poveze i sa e-busom, pa da ta linija ide onda ovom trasom :

Prokop - Deligradska - Slavija - Beogradska - Crkva Sv Marka - Trg Nikole Pasica - Dom vojske (i opet nazad)

Ovo za 31 si u pravu donekle, ja nisam razmisljao u tom smeru da trola moze ici i parce bez kontaktne mreze, ali ne zaboravi da ceo potez od Slavije do Ustanicke kontaktnu mrezu nema, dakle veci 70% te deonice nema mrezu, sto bi onda uvodio trolu kada mozes odmah uvesti e-bus na 31. Msm sta ce ti trola kad sa e-busom ne moras dodavati nikakvu mrezu.

Ja uvek sve gledam kod transporta da sve bude u isto vreme: prakticno, pouzdano i ekolosko. Sa velikim akcentom na sva tri :) kao sto je uostalom u svim zemljama zapada.


Dodatak za 40 i 41, koristim ih jako cesto i zato kazem da jesu fenomenalne jer se jedino u Takovskoj napravi cep i tu se zaglavljuju, a kontra iz pravca ulaza u KM. Linije nisu krive sto prolaze 1000 godina tuda kuda prolaze i sto ne postoje odavno zute trake. Kad sam rekao fenomenalne, mislio sam na frekventnost. Guzva nema veze sa pravcima linija, to je vec nesto drugo, ako ces tako da gledas stvari onda nijedna linija u Beogradu ne valja odnosno nijedna nije civilizovana - realno.
 
Izbacite iz glava bilo kakve ideje sa tramvajima i trolejbusima bez kontaktnih mreža.
 
Pa, čekaj, to je široko dostupna tehnologija, zašto ne bi moglo?

Žeks, u prvo vreme bi bio osnovni red spojiti Prokop sa centrom tako što bi se dole sprovela trola.

A nadvožnjak za metro/tramvaj iznad Autoputa, kažu neki od upućenih, neće biti moguć po izgradnji Tiršove 2. Još odbijam da poverujem u to, ali...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716221#p716221:wv406k8w je napisao(la):
Пантограф » Uto Mar 10, 2020 8:08 pm[/url]":wv406k8w]Pa, čekaj, to je široko dostupna tehnologija, zašto ne bi moglo?
Zato što GSP slabo rukuje tehnologijama mlađim od pola veka.


A i lično mislim da ste se i vi ovde i Tica previše zaleteli sa željama. Samo čekam kad će neko da predloži ukidanje saobraćaja u pola grada i uvođenje javnih samovozećih automobila. Ovo je Beograd ljudi, budite realni. Kakva kvazi romantika, kakvi tramvaji na baterije...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716221#p716221:1zb9fcf0 je napisao(la):
Пантограф » 10 Mar 2020 08:08 pm[/url]":1zb9fcf0]Pa, čekaj, to je široko dostupna tehnologija, zašto ne bi moglo?

Žeks, u prvo vreme bi bio osnovni red spojiti Prokop sa centrom tako što bi se dole sprovela trola.

A nadvožnjak za metro/tramvaj iznad Autoputa, kažu neki od upućenih, neće biti moguć po izgradnji Tiršove 2. Još odbijam da poverujem u to, ali...

Spustanje trole ispod je vec trebalo da urade...sta da ti kazem...
 
Ako ova ulica koja spaja Prokop sa Bul. Oslobođenja ostane u planovima (nekada davno ona je trebalo da se nastavlja na ukinuti Svetosavski tj. Vračarski bulevar), onda može tramvaj kroz nju. I za početak neka linija Kalemegdan - Prokop, na svakih 15 minuta. I Banjica - Prokop, i Ustanička - Prokop, isto na 15.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716221#p716221:2n771twx je napisao(la):
Пантограф » Уто Мар 10, 2020 8:08 pm[/url]":2n771twx]Pa, čekaj, to je široko dostupna tehnologija, zašto ne bi moglo?

Žeks, u prvo vreme bi bio osnovni red spojiti Prokop sa centrom tako što bi se dole sprovela trola.

A nadvožnjak za metro/tramvaj iznad Autoputa, kažu neki od upućenih, neće biti moguć po izgradnji Tiršove 2. Još odbijam da poverujem u to, ali...
Зар нису метро касете у оси петље хитна помоћ.
 
Na onom čuvenom crtežu B. Jovina najbolje se vidi kuda treba da prođe metro za Prokop (skrolovati do treće slike odozgo):

https://www.gradnja.rs/savski-amfiteatar-od-drustveno-odgovornog-socijalizma-do-surovog-kapitalizma/

Dakle, negde u zoni Deligradske.

Ako je, međutim, nekako moguće ostvariti vezu sa Resavskom, kao što predlaže Urb. zavod, onda sam za to, i tada bi tramvajska linija u prvo vreme bila Prokop (kasete) - Resavska - Kralja Milana - Kalemegdan. Morali bi dvosmerni tramvaji, zbog okretanja u kasetama. Kasnije tunel do Gospodarske mehane i produžeci za B. brdo, Kneževac i Blok 45, kao i druge linije (nova 9: Blok 45 - Banjica, preko Prokopa, vrhunska). To bi preporodilo tramvajski sistem i učinilo najviše što je moguće za Prokop kao stanicu, ali treba imati u vidu cenu, koja je kao za metro.
 
Све ми се чини да саркофаг за метро на Прокопу баш гађа клинику Лаза Лазаревић тј. између хитне помоћи и ГАК Вишеградска.
 
Ma mislim prosto se ne zna šta je bolje urađeno i smišljeno kod tog Prokopa...


Projekat promišljen koliko i Mažino linija.
 
Vrh