Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Само бих да упоредимо начин на који Приштина дезинфикује своје аутобусе
ES3BRcHU4AE8wWp

https://twitter.com/ShpendA/status/1237857985658929154/photo/1
Са начином на који то ради Београд :roll:
https://www.facebook.com/Goran.Vesic.zvanicna.stranica/videos/136001427831350/
 
Debelo će nas koštati neozbiljnost i formalni pristup ovoj aždaji od problema koji je pred nama.
Sve je jasno kad vidite da radnici rade bez zaštitne opreme.
 
Trolejbus u Letoniji (Riga)
1bf6972e21a738ba9afa1cf3d6bd69a7.jpg

Teško da vozaču može šta pomoći ova traka.
 
Ок ово је већ примереније, верујем да ови радници са обичним боцама и крпама прво чисте аутобусе од прљавштине док их радници завода за биоциде у скафандерима дезинфикују озбиљнијиммсредствима. Да ли ће покупити сад ону маховину по оним маторим аутобусима? :D
 
Da li neko zna koja firma vrši čišćenje vozila? pitam jer su to eksterne firme a ponekad su čak i omladinske zadruge koje plaćaju svoje radnike manje od minimalca te sam osnovano zabrinut za kvalitet definfekcije.
 
Ko god ne mora neka preskoči gsp. Sve i da ga očiste skroz, što naravno niti mogu niti hoće dovoljno je da unutra jedan zaraženi diše i eto problema. Imate noge, bicikle, automobile, trotinete. Lepo je vreme, pomozite sebi koliko možete.
 
Ni ja nesto ne vidim preterano svrhu u dezinfekciji vozila, jer upravo to, cim je jedan zarazen, dzaba dezinfekcija. Pogotovo sto su vozila ceo dan u saobracaju. Mislim da je pre potrebnije da se zastite vozaci, jer ako oni pocnu da se zarazuju, propade gradski prevoz.
 
Pa i nije baš da nema svrhe dezinfekcija jer sigurno ostaju mesta u vozilu gde se zavuče više patogena. I mada će se vozilo ponovo ''isprljati'' već posle prvog sata vožnje, siguran sam da ipak nisu isti izgledi za širenje zaraze ako u njemu ima tek 5 novih mesta sa patogenima, naspram da ih je ostalo 50 da vozilo nije bilo čišćeno.

Uostalom, isto kao i za druge rasprave oko virusa i protivmera, krenite sa pitanjem - da li bi ostatak sveta radio takve stvari da one nemaju poentu?
 
Bender, ostatak sveta je takodje zatvorio skole i univerzitete. Tako u gradskom prevozu imaju ili vec odvojene kabine za vozace ili su ogranicili kretanje putnicima kao na slici koju je postavio Dart. Isto tako su uvedene mere da se na vozilima automatski otvaraju sva vrata (koja su se otvarala na zahtev putnika). Naravno, dezinfekcija pomaze, ali bas mozda u tih prvih par sati od pocetka dnevnog reda voznje. To da li ce imati pogodnih mesta za zadrzavanje je opet manje bitno, jer ukoliko se u vozilu nalazi jedan putnik koji je zarazen, pa zakaslje ili kine, to se prosiri vozilom lagano i zarazi ljude okolo. U tom slucaju dzaba ciste sipke, sedista, itd.
 
Goodhouse чисти ГСП.

У Гуштерове бусеве се улази/излази само на друга и трећа врата.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Разумљиво ако узмемо у обзир годишта возача код приватника.
 
Рига
 

Prilozi

  • 20200316_095259.jpg
    20200316_095259.jpg
    31,2 KB · Pregleda: 3.544
I ja sam jutros morao proći kroz dva prepuna autobusa. U 408-ici sedoh, al se i ona napuni solidno još na delu trase gde je prisutna samo ona od linija GSP-a. Na Banjici poprilična gužva na stajalištu. Čekam nešto prema Slaviji, i prva nailazi 402-jka koja se napuni poprilično, pa ajde da sačekam još malo, i eto ubrzo jedne 47-ice u koju se teško moglo ući, pa propustim i nju, da bi na kraju ušao u sledeću 47-icu posle malo preko 15 minuta ukupnog čekanja. 48-ice nije bilo. Vreme između 6:15 i 6:30. Neko otvara prednja vrata neko ne, al šta vredi kad su svi autobusi puni. 33-jkom od Franša do Despota Stefana, i ista bila puna da se čekalo na stajalištima da se vrata zatvore. Dok god većina ljudi mora ići na posao, zaista smatram za teškom glupošću toliku redukciju inače vrlo opterećenih linija. Prigradske su tek redukovane subotnjim redom vožnje, pa mi zaista nisu jasne reakcije naše vrhuške povodom tolikih gužvi u javnom prevozu. Ispada da se velika većina ljudi vozi onako bez veze. GSP će one starosti šezdeset i više godina slati na odmore, a privatnici tek imaju problem sa velikim brojem vozača starijim i od 65, a verujem da ima i onih od preko 70 godina, pa se verovatno iz tog razloga i primenio subotnji red vožnje. U svakom slučaju, prepuni autobusi nikako ne doprinose smanjenu širenja zaraze. Ne znam kakve nas još restriktivne mere očekuju, a nešto sumnjam da će se drastično smanjiti broj onih koji će ipak morati na posao.
 
Jutros je 15ica u špicu bila puna, većina ljudi kašlje, sede jedni do drugih.. Redukcija vozila a ovamo preporuke najmanje 2 metra rastojanje, na 4 kvm po jedna osoba... Kontradiktorne odluke donose...
 
Kineska transportna kompanija u Šangaju od nedavno dezinfikuje svoje autobuse komorama sa UV lampama

Kompanija je napravila dve komore, svaka opremljena sa po 210 jakih UV lampi. Dnevno mogu da dezinfikuju po 250 vozila, ukupno 500.

Bus.jpg


Prednosti su to što skraćuje proces čišćenja sa 30 minuta na svega 5 po vozilu, što iziskuje manje radnika i što površine direktno izložene UV zračenju ubijaju bukvalno sve mikroorganizme. Još jedna prednost je što se vozilo manje izlaže korozivnim hemijskim sredstvima.

Nedostaci su to što ovom metodom ne može da se dopre do nekih nepristupačnih delova u vozilu, čak ni uz pomoć lampi u unutrašnjosti.

UV lampe se već koriste za dezinfekciju medicinske opreme, ali postepeno, ostavljanjem po par lampi upaljenih na nekoliko sati, da postepeno ubiju mikroorganizme. Vest kaže da se sad testiraju još neke opcije, da se možda primenjuju za dezinfekciju liftova, u periodima dok u njima nema osoba.

SZO i stručnjaci podsećaju da, iako vrlo korisne za dezinfekciju predmeta, UV lampe se nikako ne smeju koristiti za dezinfekciju živih bića, ruku i delova tela jer mogu dovesti do opekotina i raka kože.

https://www.france24.com/en/20200313-on ... e-uv-light

Svakako je interesantna ideja i obećavajuća tehnologija. Nadam se da će još kompanija isprobati ovo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SqytOuYfsnA[/youtube]
 
Prevoznici su odbili da pokrenu međugradski prevoz dok se ne ukine policijski čas, za sada je jedino što će proraditi gradski u Beogradu ali je i to pitanje kada, jer je sporan kapacitet koji su doktori spremni da dozvole.

izvor: gspbeograd.net
 
Baš sad htedog da okačim to.

Mrzi me sad da izvlačim citate, ali samo pročitajte ona taksativna nabrajanja i zamislite kako će to izgledati u praksi.

Na stranu gužvetine na stanicama. Na stranu svađe. Na stranu rusvaj koji će da nastane time... Jel može iko da zamisli na šta će ličiti ta rešenja kad jedan GSP uzme da ugrađuje: paravane, dezinfekciona sredstva, nalepnice, strelice, oznake...?

Pa oni bre ne mogu ništa kompleksnije od plastičnog okretačkog displeja da održavaju. :lol: :roll:
A ovamo se priča o 300 nekih čuda i kerefeka.


A maltretiranje putnika je tek priča za sebe. Ovo ovako može da funkcioniše kad bi Grad imao još jedno 2000 vozila. Inače piši propalo. :kafa:
 
Очигледно ће јавни превоз користити само ко мора, а ко год има кола неће ни два пута размишљати да ли ће да путује њима или јавним превозом.
 
Vrh