Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717787#p717787:25jxc1xl je napisao(la):
Пантограф » Ned Mar 15, 2020 7:37 pm[/url]":25jxc1xl]Gradi se, po planu metroa, u Bulevaru umetnosti.

Ništa se ne gradi. Da planiraju da grade, gradili bi stajališta Sajam i Bulevar umetnosti sada kada se radi rekonstrukcija pruge kao što se sada rade stajališta Kamendin i Altina.
 
Mislim da je čak i njima jasno koliko su te dve stanice (Sajam i Mekenzijeva) besmislene.

Kada je izašao ne tako smart plan u razgovoru sa jednim od planera pomenuto mi je da razmatraju stanicu bg voza kod trafo stanice na Vidikovcu ali bez naravno metro linije koja bi se ukrštala. Ideja im je bila da perone koji su na oko 40ak metara dubine povežu liftovima.
 
До 40 метара дубине не мора лифтовима, може и покретним степеницама. Вуков споменик је на тој дубини, а неће ни планирана метро станица Трг републике бити плића.

Иначе, колико год била комична, станица Сајам ће постојати ако крену да раде своју прву линију метроа, што је, мислим, извесно.

За Макензијеву је услов друга линија метроа, које мислим да неће бити, јер ће се десити дебакл са утрошком 2,5 милијарде евра за прву фазу прве, па ће се силом прилика прећи на нормалније планирање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=718214#p718214:381o03bv je napisao(la):
Пантограф » Uto Mar 17, 2020 10:13 am[/url]":381o03bv]
Иначе, колико год била комична, станица Сајам ће постојати ако крену да раде своју прву линију метроа, што је, мислим, извесно.

Zašto misliš da bi izgradnja prve linije metroa automatski značila i postojanje železničkog stajališta Sajam? Za izgradnju železničkog stajališta Sajam se pita Infrastruktura železnice Srbije. Ako ovako nastave, redukcija BG voz linije za Batajnicu će se nastaviti u nedogled. Taman kad otvore prugu za jedno dve godine i puste BG voz po starom taktu, taman bi krenuli da rade nova stajališta Sajam i Omladinskih brigada čiji bi radovi opet doveli do delimičnih zatvaranja koloseka i redukcije saobraćaja...Rečeno je bilo da će se 19. marta otvoriti levi kolosek quasi "brze" pruge Beograd Centar - Stara Pazova. Hoće li?
 
Зашто мислим? Па, зато што, ако не би направили то код Сајма, секле би им се линија метроа и железница, укључујући и приградску, без могућности преседања, тј. без физичког контакта...

Е, то би већ био светски блам, па ће, верујем, ако треба звати и Вучића да ургира да се нешто збуџи.
 
Još da mi neko objasni izgradnju stanice na tolikoj visini na mostovskoj konstrukciji na dvokolosečnoj pruzi.
 
Ја сам често размишљао на ту тему. Отприлике би се саградиле две зграде са обе стране моста код Сајма које би имале више лифтова великог капацитета до перона који би били у склопу последњих спратова те две зграде у висини колосека на мосту.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=718314#p718314:1pc0ocv7 je napisao(la):
Пантограф » Uto Mar 17, 2020 3:15 pm[/url]":1pc0ocv7]Зашто мислим? Па, зато што, ако не би направили то код Сајма, секле би им се линија метроа и железница, укључујући и приградску, без могућности преседања, тј. без физичког контакта...
Jel možeš malo više da pojasniš ovo, nisam baš razumeo na šta misliš? Na stari železnički most? Pa zar on neće biti lišen železničkog saobraćaja zbog celog ovog plana sa BnV i Čvorom...?
 
Јок. Планирано жел. стајалиште Сајам је на вијадукту којим се са Прокопа приступа Новом железничком мосту (и обратно, дабоме), на великој висини, на месту сечења са метро линијом 1 и њеном станицом Сајам - на немалој дубини.
 
zeleznica idem novim zeleznickim mostom, metro planiraju trasom pruge uz bulevar vojvode misica. trase se seku ali bez nove visece stanice zeleznice kod sajma nemaju zajednicku stanicu. ona je po planovima zamisljena nekoliko stotina metara dalje, na prokpou, gde je vec izgradjena kaseta metro stanice. ovo valjda znamo svi, cemu sad cudjenje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=718314#p718314:2c1ls2g5 je napisao(la):
Пантограф » Uto Mar 17, 2020 4:15 pm[/url]":2c1ls2g5]Зашто мислим? Па, зато што, ако не би направили то код Сајма, секле би им се линија метроа и железница, укључујући и приградску, без могућности преседања, тј. без физичког контакта...

Е, то би већ био светски блам, па ће, верујем, ако треба звати и Вучића да ургира да се нешто збуџи.

Praksa ti govori da pogrešno misliš. Istorija železnice u Srbiji u poslednjih 30 godina je puna kako ti kažeš "svetskih blamova". Pa sama trasa metroa je svetski blam, te neće tu ni još jedan "blamić" mnogo doprineti.

Da li si možda razmišljao o tome da li mostovska konstrukcija pruge dozvoljava dodatno opterećenje za stajalište gradske železnice? Pitam, pošto je skoro rečeno da se ugrađuju drveni umesto betonskih pragova jer mostovska konstrukcija ne može da izdrži betonske pragove (što čisto sumnjam, ali 'ajde...).

Uostalom, znate i praksu vladajuće političke strukture. Kad i ako se linija metroa izgradi na planiranoj trasi gde se sa železnicom ukršta kod Sajma, a železničko stajalište Sajam ne bude izgrađeno, ako uopšte dođe do pitanja novinara zašto nije izgrađeno železničko stajalište Sajam zbog presedanja sa metroa na BG voz i obrnuto, verovatno će isti taj gorepomenuti Vučić krenuti da vikanjem optužuje novinara kako je neprijatelj države itd.

Da li zaista misliš da je izbegavanje jednog neprijatnog pitanja (koje uopšte ni ne mora da se desi) od novinara N1 bitnije od toga da metro prolazi kroz BGH2O, sa tačke gledišta vladajuće političke strukture?
 
Vec je pre par meseci bilo price o toj stanici. Ja sam nesto predlagao da se dodaju jos 2 koloseka od prokopa do sajma, pa skretnica odmah posle na 2 koloseka dalje preko n.z. mosta - to bi nekako bilo gradjevinski izvodljivo. Pa su zeleznicari rekli da to nema smisla i da je logicnije na ova dva koloseka dodati samo perone da brzi vozovi mogu da samo prozuje kroz stanicu bez da usporavaju za skretnice.

To bi moglo da se napravi, ali ne da se okace peroni na postojecu mostovsku konstrukciju (sto sigurno nije moguce), vec bi perone nosila nova konstrukcija koja bi verovatno bila inkorporirana u neki soping centar ili stagod. Konstruktivno je sigurno izvodljivo, a i finansijski verovatno jer bi taj trzni centar generisao prihode na toj, verovatno vrlo prometnoj, presedackoj stanici.

Posto ste vec svi tu, a i ponovo se potegla prica laka/teska zeleznica, ja bih da priupitam jedno strucno pitanje.

Koja bi prednost bila lake zeleznice u odnosu na tesku zeleznicu (ako su istog gabarita) u tunelu? Naime, jasne su mi ustede na izgradnji vijadukta za lakse kompozicije, ali sta ako je trasa podzemna. Tunel kosta isto bez obzira na vertikalna i horizontalna opterecenja. Ne znam koje su razlike u ceni voznih sredstava i signalizacije izmedju lake i teske zeleznice? Posto ako i tu nema znacajne razlike, onda stvarno i nema previse logike raditi podzemnu laku zeleznicu?

@wlabmz - verujem da su betonski tragovi teski koliko i voz, tako da bi se prakticno dupliralo korisno opterecenje. mislim da je ispravna odluka doneta.
 
Ако се гради све под земљом, ретко ко би градио ЛРТ, мада... у случају Старог Београда јавља се предност лаке железнице услед брдовитог терена, па би станице могле да буду плиће, што је и много боље. На планираној траси друге линије на Новом Београду, такође, појављује се проблем кривине на углу Омладинских бригада и БЗЂ, где неће моћи да се испоштује минимални радијус за метро, осим ако се не сруши Министарство унутрашњих послова (СИВ 2). Опет, биће бољи радијус под земљом него над земљом, на стубовима.

Поврх свега, што се мене тиче, 100% подземна градња је у нашем случају тежи облик лудила.

А ово са Сајмом биће озбиљна спрдња. Понајпре што у главама надлежних СМАРТ-ова заиста фигурира могућност дуплирања Новог железничког моста, па како онда да граде ту скаламерију од облакодера са степеницама за метро станицу, пре дуплирања (које, богме, неће скоро)? Занимљива времена следе...
 
Ako bi se gradilo železničko stajalište Sajam meni kao najrealnija opcija je da ono bude na potezu od okretnice 34/44 do Bulevara vojvode Mišića, sa ulazom/izlazom sa obe strane perona, jedan ka okretnici 34/44 drugi ka Bulevaru vojvode Mišića sa pokretnim stepenicama.
 
Meanwhile in JKP "Beogradski metro i voz"

:žbunkojiprelećeputusredpustinje:
 

Prilozi

  • metro i voz.jpg
    metro i voz.jpg
    59,7 KB · Pregleda: 2.987
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=718555#p718555:2n4opz87 je napisao(la):
WLABmz » 18 Мар 2020, 12:10[/url]":2n4opz87]Ako bi se gradilo železničko stajalište Sajam meni kao najrealnija opcija je da ono bude na potezu od okretnice 34/44 do Bulevara vojvode Mišića, sa ulazom/izlazom sa obe strane perona, jedan ka okretnici 34/44 drugi ka Bulevaru vojvode Mišića sa pokretnim stepenicama.

по мени, не треба уопште ту градиди везу са БГВ. метро станица Сајам треба да буде самостална, а веза са БГВ треба да буде на Прокопу, тј. да се гради крак ка Прокопу
 
Метро станица Сајам је промашај, као и сама траса дуж Сајма и Савске ка Савском уместо кроз Сењак преко Прокопа и КЦС ка Славији. Која је поента метео станице Сајам? Да се преседа са метроа на 23 или са 511 на метро?
 
Inače, mislim da ova pandemija ukazuje potrebu ulaganja u javno zdravstvo kao i pokrivanja KCS-a metroom. Da li i vi mislite da su sada povećane šanse za to?
 
Projekat ovog metroa nema nikakve veze sa javnim potrebama, a posebno javnim potrebama za zdravstvom.
 
Dobro, i kakve veze to što već znamo, ima sa postavljenim pitanjem?
 
Ako su šanse za tako nešto sad porasle, to može biti samo zato što zbog predstojeće recesije neće biti para za metro, pa neće napraviti liniju 1 ovako kako su sad zamislili (jer neće napraviti nikakvu), te će u nekoj budućnosti postojati šanse za liniju ispod KCS.
Ne mislite valjda da bilo ko među njima sad doživljava prosvetljenje u vezi sa javnim interesom?
 
Slažem se se konstatacijom, nakon epidemije korone, neki od suludih projekata, kao što je naprednjački metro, će biti obustavljeni do daljnjeg. Jer ne verujem da će se ići u investiciju od nekoliko milijardi evra sad kad nam predstoji smanjenje BDP-a za ko zna koliko procentnih poena.
Verovatno će i nacionalni stadion da doživi istu sudbinu.
 
A i ko zna kako će se Beograd izmeniti u narednih godinu dana usled ovoga. Ne mislim na neke karantinske zone ko iz filmova nego na odlaganje nekih gradilišta i projekata, kretanja cena nekretnina, premeštanje ili konsolidovanje nekih obrazovnih ustanova, zatim sam KCS sa Infektivnom klinikom, izmene u javnom prevozu, itd itd...

Očigledno je sve u svetu trenutno neizvesno. Nema nikakvih razaranja kao u vreme ratova, što je super, ali očigledno niko nigde ne zna ni kako će mu izgledati život/država sledeće nedelje, a kamoli narednih godinu dana.
 
Vrh