Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720297#p720297:2zktxhrm je napisao(la):
dragan » Tue Mar 24, 2020 9:54 am[/url]":2zktxhrm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720294#p720294:2zktxhrm je napisao(la):
ivchonny » 24 Mar 2020 08:36 am[/url]":2zktxhrm] . . Jesi li imao uvid u ugovor o građenju?
"Komercijalni ugovor" sa svim detaljima na 60str. može da se nadje na internetu, pa ko hoće . .
file.php

file.php

Ovde je datum 2017. Jel ste sigurni da je tada potpisan ugovor o izgradnji Preljina- Požega ?????????????
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720295#p720295:14l8bg1c je napisao(la):
ivchonny » Uto Mar 24, 2020 8:44 am[/url]":14l8bg1c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720288#p720288 je napisao(la):
.....Da napomenem, Kinezi nemaju veze sa eksproprijacijom, već lokalne i republičke vlasti koje obezbeđuju sredstva i pokreću postupke.
Ovo je poenta svega. I da su najsavremenije masine dovezene i da dzabe grade, sve je uzalud kad ja znam da su npr Pozeski delovi trebali da sad do proleca da odrade sve papire, znaci gotovo godinu dana od pocetka radova pa da spreme dokumentaciju, a sada od toga nema nista.

Mene cudi da tunele nisu zapoceli ubrzo po otvaranju radova, ali ocigledno da smo imali i tu neke zavrzlame.

Bice dobro ako se nesto ozbiljnije krene do Nove Godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720313#p720313:uv5cuk07 je napisao(la):
biciklista » 24 Mar 2020 10:30 am[/url]":uv5cuk07]Ovde je datum 2017. Jel ste sigurni da je tada potpisan ugovor o izgradnji Preljina- Požega . .
Ja nisam bio prisutan potpisivanju, ali to je početak i kraj ugovora sa potpisima.

Postoji uslov kada on stupa na snagu što može da se vidi na već datom linku.
https://www.documentcloud.org/documents ... ozega.html
 
Sad kad su se pojavili novi snimci na Google Earth javalja mi se jedno pitanje vezano za duzinu tunela Laz. Duzina tunelskih cevi varira od medija do medija ali Wikipedija kaze da je dugacak 2565m, sto se poklapa sa kampovima i ulaznim portalima na Google Earth mapama. Ako pogledate sliku ispod, uzimajuci u obzir nadmorsku visunu ulaznih i izlaznih portala dosao sam do zakljucka da bi tunel mogao biti bar 600m kraci a time i jeftiniji.

Pogledajte prilog 1

Ono sto je jedina razila je ugao. U slucaju tunela duzine 2600m ugao je oko 1,54 stepna dok u slucaju tunela duzine ugao je 2 stepena.
Ne znam da li ralzika od pola stepena utice nesto ali mi deluje prihvatljivo s obzirom na ustedu u novcu.

ugao.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720315#p720315:junk0x02 je napisao(la):
MiraC » Uto Mar 24, 2020 11:34 am[/url]":junk0x02]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720295#p720295:junk0x02 je napisao(la):
ivchonny » Uto Mar 24, 2020 8:44 am[/url]":junk0x02]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720288#p720288 je napisao(la):
.....Da napomenem, Kinezi nemaju veze sa eksproprijacijom, već lokalne i republičke vlasti koje obezbeđuju sredstva i pokreću postupke.
Ovo je poenta svega. I da su najsavremenije masine dovezene i da dzabe grade, sve je uzalud kad ja znam da su npr Pozeski delovi trebali da sad do proleca da odrade sve papire, znaci gotovo godinu dana od pocetka radova pa da spreme dokumentaciju, a sada od toga nema nista.

Mene cudi da tunele nisu zapoceli ubrzo po otvaranju radova, ali ocigledno da smo imali i tu neke zavrzlame.

Bice dobro ako se nesto ozbiljnije krene do Nove Godine.
Nema veze što je potpisan 2017. godine. Pitanje je na koji način stupa na snagu i kojom se dinamikom realizuje. A siguran sam i bez čitanja da ne može da se realizuje bez finansiranja. A ugovor o finansiranju je iz 2019. godine (moj link par postova iznad).

Hajde da izanaliziramo ugovor. Ja radim od kuće, baciću pogled u nekoj od pauza, pa ću u nekom momentu izbaciti neki sažetak. Iz ovoga bi trebalo da se vidi tačno kada počinju da teku rokovi i kad se završavaju. Još jednom da podvučem - ovo je prava stvar. Hvala Draganu i naravno BIRN-u :kk:
 
Da, negde je pomenuto da stupa na snagu kada se potpiše ugovor o finansiranju.
Postoji u "Dan početka radova" za koji su morali da budu ispunjeni neki uslovi.
 
Izbaciću kasnije (za par dana) objašnjenja uslova i td. Pa ćemo imati šta da pratimo, upoređujemo, hvalimo i kritikujemo. Do sada smo mogli po osećajima i iskustvima, sada imamo ugovor pa pratimo crno na belo. Nadam se da će objaviti i za ostale projekte...
 
Po brojevima u ugovoru jedan tunel je skoro 2800m, a drugi skoro 3000m. 36 meseci je rok za izgradnju, ali je pitanje od kog datuma.
 
Išao sam danas za Lučane, pa sam iskoristio priliku da odem do Krstaca i Prilipca, računao sam da taman imam vremena da vidim šta se dešava i vratim se za BG pre policijskog časa.

Skrenuo sam u Krstacu na sporedni put koji vodi ka budućem tunelu, tu se nalazi još jedan manji kamp. Od mašina ima parkirano ovo

IMG-20200324-141438.jpg


i ovo

IMG-20200324-141553.jpg


Nažalost, ovde nisu počeli još. Evo pogleda ka brdu gde bi trebalo da se nalazi tunel, sa jedne strane

IMG-20200324-141700.jpg


i sa druge strane

IMG-20200324-141726.jpg


I ovde voze MNE tablice, ali nisam primetio da se radi nešto ozbiljnije, da li zbog današnjeg vremena ili nešto drugo, ne znam.

IMG-20200324-141823.jpg


Posle sam otišao ka Prilipcu. Parkirao sam auto i krenuo pešaka ka gradilištu, nisam bio siguran da ću imati gde da se okrenem kolima, nisam hteo da rizikujem kao prošli put.

Prvi pogled ka kampu

IMG-20200324-143854.jpg


Nije bilo nikoga, pa sam nesmetano produžio dalje

IMG-20200324-144232.jpg


Ovde bi trebali da počnu iskop

IMG-20200324-144329.jpg


Parkirana mašina

IMG-20200324-144449.jpg


Nema tunela

IMG-20200324-144502.jpg


Druga mašina

IMG-20200324-144627.jpg


Imaju tri zgrade, ne znam je li bilo koga u prve dve, ali ova do puta ne deluje naseljeno i još su trake oko prozora

IMG-20200324-144925.jpg


Parking kod kampa

IMG-20200324-144939.jpg


Ako neko bude planirao da ide, nek ponese drugu obuću, ja sam sasvim slučajno imao šta drugo da obujem kad sam se vratio...

IMG-20200324-145354.jpg


Dakle, Munjino brdo još nije načeto. Što se budućeg praćenja tiče, u Krstacu će se lako moći videti i sa glavnog puta kad krenu. U Prilipcu teško, dosta je zaklonjen pristup, moralo bi se prići blizu gradilišta, što nisam siguran da će biti moguće kad krenu aktivnije. Inače, u Pakovraću ima parkirana slična mašina kao na prvoj slici, samo dosta veća i ima jedan krak i na drugu stranu. Nisam mogao da stanem da slikam, kasnio sam, bilo mi frka da me uhvati policijski čas pre nego što stignem za BG, a vozim strane tablice (došao sam u decembru, nisam doneo zarazu :D)
 
Свака част и хвала за репортажу! +++
:sesir: :D
 
MarkoDj alal vera! Ma bas si se iskupio za sve ranije! Ubuduce cizme obavezno!
 
Hvala Marko. Ma što se tice pracenja rada na tunelima to samo insajderski cemo saznati, nema ni svrhe da se prilazi.
Nadam se kad nekad pocnu delove mimo tunela da ce to biti vidljivije sa lokalnih puteva
 
Krcane brate,vreme je da kao broj 1 iz Alan Forda otvoriš svoju beležnicu ,pronađeš kontakte od Kineza i podeliš sa nama te informacije....Ovako samo nagadjamo kako napreduje,kada stižu krtice itd.... :sesir: :D :D
 
Hvala Marko.
Da se nadovezem na Zakovu matematiku, 1,5% je uspon 1,5 metar na svakih 100 metara, a 2% je svega pola metra vise na istu razdaljinu, sto meni ne deluje mnogo. Medjutim treba uzeti u obzir ne samo uspon vec i krivine kojih ce verovatno biti na usponu iznad Pakovraca, pa kad se saberu krivine i uspon onda je malo zeznutije.
 
Danas sam opet išao za Lučane, pa sam svratio da slikam ono što sam propustio prošli put kod tunela Laz. Tamo sve vrvi od aktivnosti.

Desna cev tunela Laz u Pakovraću

IMG-20200328-154025.jpg


Radi se na sve strane oko tunela

IMG-20200328-154053.jpg


Malo odzumirano

IMG-20200328-154105.jpg


Leva cev

IMG-20200328-154520.jpg


Parkirao sam se kod poslednje kuće koja je u neposrednoj blizini tunela, taman je i vlasnik kuće došao sa posla isto kad i ja. Nažalost, dočekala ga je loša vest - Kinezi su prekinuli strujni kabl koji je išao sa krova kuće. Kako, pojma nema, kaže terali su svakakve mašine tuda već mesecima i nikad nije bio problem, jer je kabl bio baš visoko iznad puta. Pre nekoliko meseci su mu oštetili kanalizaciju, pa je iselio ženu i decu iz kuće. Šumu su mu eksproprisali odavno, jer tu trenutno kopaju tunel. Ali kuću koja je odmah ispred, i kuda će proći traka autoputa nisu još, niti ima ideju kada će. Kaže čeka ih već godinu dana da se jave, niko ništa ne pominje, i pomalo je očajan jer više tu i ne može da se živi.

IMG-20200328-154420.jpg


Posle sam skenuo na seoski put ka Rtarima, da priđem sa druge strane izlazu tunela Laz. Nije moglo do kraja kolima, ali nije bilo ni mnogo daleko pešaka.

Kamp kod izlaza

IMG-20200328-161135.jpg


Betonska baza

IMG-20200328-161140.jpg


Nema još iskopa, ali radi se aktivno. Bilo je puno aktivnih mašina sa ove strane, iako se ne vidi na slikama

IMG-20200328-161111.jpg
 
A što se prave svuda dupli tuneli? I u bogatijim zemljama su neki od tunela jednostruki. Ako tuneli čine 2% ukupne dužine puta a 10% ukupnih troškova ima smisla štedeti na njima.
 
@MarkoDj
:sesir: :sesir: :sesir:

Hvala puno za trud i lepe vesti! Odlicne slike ne znam kako si ih uslikao i kako ovako kvalitetne postavio. I za to drugo svaka cast, znam koliko nervira sistem postavljanja slika na forumu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721592#p721592:38ofmjp3 je napisao(la):
wk_ » Sat Mar 28, 2020 10:51 pm[/url]":38ofmjp3]A što se prave svuda dupli tuneli? I u bogatijim zemljama su neki od tunela jednostruki. Ako tuneli čine 2% ukupne dužine puta a 10% ukupnih troškova ima smisla štedeti na njima.

Da pokušam da odgovorim indirektno - u Rusiji su na železničkoj dvokolosečnoj pruzi svi mostovi dvostruki. Tu filozofiju na svojim prugama i putevima su primenili i kinezi.
Pošto ovde radove izvode isto kinezi verovatno je u pitanju isti pristup problematici.
 
Kada su napravili drugi deo mosta kod Beške, igrom slučaja sam često išao BG - NS. Čim su završili novi most, stari su zatvorili radi rekonstrukcije, tako da smo se i dalje vozili jednom trakom, uz ograničenje od 80kmh. Ne znam kako bi bilo sada (porast saobraćaja), ali to tada uopšte nije bilo usko grlo. Pošto je most dovoljno daleko i od BG i NS, saobraćaj se dotle prilično "razvuče" i suženje ne funkcioniše kao usko grlo. Da je bliže Beogradu, pretpostavljam da bi bio problem. (Tako da mislim da u tom trenutku to nije baš bio najbolje upotrebljen novac, pogotovo što je mnogo veće usko grlo bila obilaznica oko Beograda.)

TL;DR: Zavisno od lokacije mosta ili tunela, neće se svako suženje pokazati kao usko grlo. Ako za cenu jedne cevi tunela možemo da dobijemo 20 km puta, prioritet bi trebalo da bude put.
 
Eksproprijacija. Covek godinu dana ceka i ne zna na cemu je. Znaci mozemo mi i s Marsovcima da potpisemo ugovor o gradnji ali sam sistem nije sposoban da odradi svoj deo posla.
Hvala Marko. :kk:
 
Zna li neko gde tačno u Trbušanima počinje tunel? Izvinjavam se ako mi je promaklo, ne pratim ovu temu tako intenzivno.
 
vucko":sdircwn6 je napisao(la):
Zna li neko gde tačno u Trbušanima počinje tunel? Izvinjavam se ako mi je promaklo, ne pratim ovu temu tako intenzivno.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716812#p716812:sdircwn6 je napisao(la):
Beli » Чет Мар 12, 2020 10:35 pm[/url]":sdircwn6]
Tunel Trbušani
file.php

Али, не знам од када је план и да ли је било измена. Можда неко од колега боље зна. :)
 
Ovo u Trbusanima vise deluje da je izabran tunel umesto otkopa zbog kuca i ulice koja sece nego zbog visine tog brdasca. Druga dva tunela na Ca-Pz su morala zbog nagiba uspona i planine. Jedino na tunelu Trbusani jos nema radova ili?
 
Vrh