Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

Dobro mozda zavrse do kraja ove godine to parcenxe od 230 m
 
Inače, jedan kuriozitet je ostao u ovoj ulici na oko 50 metara niže ka Kalemegdanu. U pitanju su šine koje idu od jednog do drugog smera šina. Sećam se da je isto tako nešto bilo i u Bulevaru pre rekonstrukcije. Da li neko zna za šta se specifično koristilo i do kada s obzirom da su naši tramvaji jednosmerni???

P.S. Taj prelaz je užasan jer se lako upada točkovima bicikla unutra.
 
Sa stanovista ekipe iz gradske vlasti ponovno raskopavanje nije neuspeh nego veliki uspeh.
Razmislite zasto.

Nego, ima jedna deonica, zapravo raskrsnica sa Palmoticevom. Radi se o jednoj od najtezih raskrsnica u Evropi.
Sa jedne strane se ulice ne seku pod pravim uglom, sa druge strane je tu i nagib.
Do danas, nasi patriotski neimari nisu resili ovaj problem iako su ostavili da stvar stoji nekoliko meseci da razmisle o resenju.
 
Ту је било скретање за депо Дорћол из правца Калемегдана левим колосеком у Кнегиње Љубице . И данас имају колосеци у Книћаниновој и Кнегиње Љубице који се користе за одлазак трамваја у депо.
 
Беше није било окретнице код Бека па су окретали крзо депо?
 
Nije bilo okretnice kod beka tako je pasu nesto petljali oko okretanja
 
Мислим да сам на снимцима видео да је стајалиште код улаз у део у Кнегиње Љубице.
 
A što 10ka nije išla do Bekoa?
Setio sam se da je u Bulevaru takav prepust bio kod Depoa verovatno da bi tramvaji odmah mogli u suprotan smer ka gradu da se uključe umesto da prave krug do Ustaničke i nazad.
 
Skinuli su asfalt do Francuske ulice, nastavljaju se radovi.


Inace danas sam prvi put bio na raskrsnici d.stefana i d.vasingtona. Na trenutak mislim nista me ne moze iznenaditi ali sve je gore od goreg. Spojevi asfalta i asfalta, kao i asfalta i betona su kao kada krpiš ulicu trećeg prioriteta pa samo nabacaš asfalt ofrlje utabaš.....

O slaganju trotoara ne zelim ni da pričam.....
 
Na toj raskrsnici vidno postoji mesto gde su se zeznuli prilikom asfaltiranja pa su onda skidali višak strugačem (ili kako se zove ta mašina) i sad u traci ka Pančevcu postoji deo pun onih šara koje nastaju kad se skida asfalt...

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729982#p729982:dzxcrnfg je napisao(la):
vucko » Uto Apr 21, 2020 2:31 pm[/url]":dzxcrnfg]A što 10ka nije išla do Bekoa?
Setio sam se da je u Bulevaru takav prepust bio kod Depoa verovatno da bi tramvaji odmah mogli u suprotan smer ka gradu da se uključe umesto da prave krug do Ustaničke i nazad.

Priga do Bekoa je izgradjena negde krajem sedamdesetih.
 
Poceli da rade malo
4bulevara01-2020-04-23-00-27-49.jpg

4bulevara02-2020-04-23-00-27-49.jpg

4bulevara03-2020-04-23-00-27-49.jpg

4bulevara04-2020-04-23-00-27-49.jpg

4bulevara05-2020-04-23-00-27-49.jpg

4bulevara06-2020-04-23-00-27-49.jpg
 
Dobih od drugara, "close up" labavljenja i demontaže tramvajske kontaktne mreže:
download.jpg
 
U krugu od 50 metara od jutros 3 nove intervencije. Ove cevi nisu ni otkopavane kad se ulica rekonstruisala. :bash:
 

Prilozi

  • 0d42afc9-597d-4e1c-bcca-fbc0d6520a7b.jpg
    0d42afc9-597d-4e1c-bcca-fbc0d6520a7b.jpg
    156,9 KB · Pregleda: 2.334
Mislim da bi raskrsnicu s Palmoticevoj mogli i da ostave, onako sa sljunkom.
Kao work in progres.
Kao spomenik jednom herojskom gradjevinarstvu.
 
Sto bi mjenjali toplovod kad mogu cekati da pukne ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730299#p730299:3ew595qu je napisao(la):
MC_ » 22 Apr 2020 10:59 am[/url]":3ew595qu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729982#p729982:3ew595qu je napisao(la):
vucko » Uto Apr 21, 2020 2:31 pm[/url]":3ew595qu]A što 10ka nije išla do Bekoa?
Setio sam se da je u Bulevaru takav prepust bio kod Depoa verovatno da bi tramvaji odmah mogli u suprotan smer ka gradu da se uključe umesto da prave krug do Ustaničke i nazad.

Priga do Bekoa je izgradjena negde krajem sedamdesetih.
Pruga do Bekoa je otvorena krajem 1978. Tada je 10ka produžena, a otvorena je i nova linija 1, Rakovica - Beko. 10ka je okretala u krugu depoa od 1951. do 1978.
 
Linija 10 nije okretala u krugu depoa, vec je iz Dusanove, kod salona tepiha, unazad ulazila u Zmaj Jovinu (Knjekinje Ljubice), gde joj je bila pocetna stanica. Odatle je skretala levo u Dusanovu i to u kolosek u suprotnom pravcu (onaj koji ide u pravcu Kalemegdana) da bi odmah posle toga, presekla Dusanovu da se vrati na "pravu stranu". Skretnica za skretanje ulevo iz Zmaj Jovine je je nekoliko godina uklonjena, ali je ostao kolosek preko Dusanove.
Cini mi se da negde cak postoji i snimak tok okretanja, koje je bilo zanimljivo meni kao detetu. Kondukter je izlazio da "navodi" trolu pri voznji unazad.
 
27 god im je trebalo da se smisle i odrade parce pruge i okretnicu tramvaja strasno ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730834#p730834:1vw1nz6c je napisao(la):
direktor » Čet Apr 23, 2020 8:59 pm[/url]":1vw1nz6c]27 god im je trebalo da se smisle i odrade parce pruge i okretnicu tramvaja strasno ...

To je nas nacin. Nikoga nije bilo briga.
 
Evo dela tih šina, direktor okačio na drugoj temi.

Hvala na lekciji iz istorije ljudi! :gobb:
 

Prilozi

  • šine 27.jpg
    šine 27.jpg
    240,7 KB · Pregleda: 1.667
U stvari ova slika pokazuje šine koje služe da tramvaj koji dolazi iz pravca Kalemegdana uđe u Knićaninovu ulicu i produži u depo.
Ono o čemu se ovde diskutuje su šine koje su omogućavale da se iz Kneginje Ljubice (tada Zmaj Jovina) tramvaj uključi u smer ka Vukovom spomeniku, prelazeći pri tom ulicu s jedne na drugu stranu.
Dobar deo detinjstva sam uživao u prizoru okretanja tramvaja br. 10 (dok nisu produžili trasu do Beka) mada se taj pravac posle koristio i kad su tramvaji izlazili iz depoa. Igrom slučaja živim u Dušanovoj baš na samom ćošku. ;)
 
Inace, zahuktavaju se radovi kod Bajlonove pijace.
Ocekujem da se cela ulica zavrsi do 31.12.2021.
 
Vrh