Косанчићев венац - ревитализација

Diskusije o objektima koji se rekonstruišu i obnavljaju

Moderator: Igor

Posmatrac
Higher intermediate
Postovi: 1245
Pridružio se: Pon Maj 14, 2012 2:26 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5919
Pohvalio: 2213

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Posmatrac » Čet Maj 21, 2020 3:21 pm

Ovde više ne može da se prođe od parkiranih kola
Prikačeni fajlovi
kos.jpg
Pohvale za post: 5
Хаеул
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 984
Pridružio se: Sub Apr 06, 2019 3:22 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1791
Pohvalio: 119

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Хаеул » Čet Maj 21, 2020 6:40 pm

DraganSt » 21 Мај 2020 21:54 napisao:Al me nasmeja. Kad bi krenuli da kaznjavaju za pisanje, bacanje djubreta, ludacku voznju, botovi bi odmah krenuli sa komentarima tipa evo ga, radi to da bi uzimao pare od naroda.

Можда, под претпоставком да друга страна уопште има ботове, али просечан посертилац овог форума не би. (Настрану то што се редовно пишу казне за наведено.)
Садржај цензурисан.
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 30216
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 18908
Pohvalio: 7718

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod direktor » Čet Maj 21, 2020 10:40 pm

Jel ko zvao pauka da dodje da pokupi ta kola ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Aes
Beginner
Postovi: 33
Pridružio se: Ned Jul 14, 2019 10:48 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 30
Pohvalio: 110

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Aes » Pet Maj 22, 2020 9:23 pm

privatan parking servis i da vidis kako ce da nose ovi drzavni apsolutno kao da ne postoje


Ovo je jedina slamka spasa za bahatost vozača u ovom gradu. Javna garaža je udaljena nekih 5 minuta hoda al za st**ku je slađe džabe, taman ostane para da gusla produženi espreso naredna dva sata
Kokili
Higher intermediate
Postovi: 848
Pridružio se: Sre Avg 05, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 713
Pohvalio: 458

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Kokili » Pon Maj 25, 2020 11:34 am

a nekada je sve bilo mnogo lepše:

Slika
Pohvale za post: 4
Drakche
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3125
Pridružio se: Čet Avg 19, 2010 11:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2863
Pohvalio: 2973

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Drakche » Pon Maj 25, 2020 12:54 pm

Duzinom ove zelene linije do reke na K. Vencu oduvek sam zamisljao terasu ili barem prohodnu pesacku stazu, ali to ce svakako biti zaklonjeno jednom kada budu popunili ovu rupu izmedju zgrada u Karadjordjevoj.

Prosto, slicno kao kod zgrade Rektorata Univerziteta umetnosti, od pozadine zgrada na KV napraviti front.
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 898
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 909
Pohvalio: 1068

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Прле » Pon Maj 25, 2020 8:35 pm

Ми то и тада из Немачке куповали гвожђе ---
Pohvale za post: 1
sasa901
Higher intermediate
Postovi: 759
Pridružio se: Pon Maj 14, 2012 2:42 am
Kontakt:
Pohvaljen: 154
Pohvalio: 32

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod sasa901 » Uto Maj 26, 2020 5:19 pm

Kokili » 25 May 2020 10:34 am napisao:a nekada je sve bilo mnogo lepše:

Slika

Da li ima negde skice tehnicki ili sta vec ne razumem se u struku,
Pa da se mozda u buducnosti opet napravi ovakav most...
Pohvale za post: 1
varos kapija
Higher intermediate
Postovi: 1093
Pridružio se: Čet Okt 04, 2007 3:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1504
Pohvalio: 1818

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod varos kapija » Sre Maj 27, 2020 11:00 am

direktor » 21 May 2020 08:40 pm napisao:Jel ko zvao pauka da dodje da pokupi ta kola ...

Jutros je pauk stajao parkiran tu :) Sa ekipom od trojice u kabini, verovatno su cekali da prodje onih X minuta pa da nose.
Pohvale za post: 2
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 13111
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8039
Pohvalio: 2244

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod relja » Čet Maj 28, 2020 9:56 pm

Прле » 25 May 2020 07:35 pm napisao:Ми то и тада из Немачке куповали гвожђе ---

Most je finansiran iz ratne odštete, kao i Brankov par decenija kasnije.
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
Pohvale za post: 2
Zion Williamson
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 255
Pridružio se: Uto Maj 14, 2019 12:31 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 506
Pohvalio: 107

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Zion Williamson » Pet Maj 29, 2020 10:14 am

varos kapija » Sre Maj 27, 2020 11:00 am napisao:
direktor » 21 May 2020 08:40 pm napisao:Jel ko zvao pauka da dodje da pokupi ta kola ...

Jutros je pauk stajao parkiran tu :) Sa ekipom od trojice u kabini, verovatno su cekali da prodje onih X minuta pa da nose.


Juce sam prosao tu, za divno cudo prvi put bilo samo 2 auta parkirana.
Not great, not terrible
Pohvale za post: 1
Perkan
Intermediate
Postovi: 499
Pridružio se: Pet Maj 12, 2017 10:10 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1016
Pohvalio: 133

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Perkan » Ned Maj 31, 2020 1:35 am

sasa901 » Uto Maj 26, 2020 5:19 pm napisao:
Kokili » 25 May 2020 10:34 am napisao:a nekada je sve bilo mnogo lepše:


Da li ima negde skice tehnicki ili sta vec ne razumem se u struku,
Pa da se mozda u buducnosti opet napravi ovakav most...


Na žalost, ovakav most bi bio preuzak za današnju frekvenciju saobraćaja...
Bio bi lep, ali ne bi služio primarnoj svrsi...

Brankov most je 1000 puta ružniji, ali je isto tako 1000 puta funkcionalniji..
Pohvale za post: 1
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 13111
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8039
Pohvalio: 2244

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod relja » Ned Maj 31, 2020 5:29 pm

"Ružniji?" Srećom pa dizajneri ne konstruišu mostove.
Da je je postojalo znanja i tehnologije, i 1930-tih godina bi izgradili most onako kao što su kasnije uradili 1950-tih. Manje ugrađenog materijala, daleko jednostavnija konstrukcija, neuporedivo lakše održavanje, veća nenarušena noseća površina u odnosu na viseći, što je na kraju omogućilo povećanje broja saobraćajnih traka jednom kada je most proširen, što bi bilo nemoguće da je ostao viseći most. Luk mosta maltene izgleda kao dijagram momenta savijanja ravnomerno opterećene proste grede (maltene... :) ).
Ne sudite romantično o prošlim vremenima samo na osnovu probranih fotografija...
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 8255
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12817
Pohvalio: 8201

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Пантограф » Ned Maj 31, 2020 5:36 pm

U osnovi si u pravu, mada, postojeći most je proširen - dupliranjem, tj. izgradnjom mosta-blizanca, što može i sa visećim mostovima.

Treba reći i da su u Kelnu obnovili most kakav je bio do rušenja (mada sa savremenijim konstruktivnim rešenjem), a to je najsličniji most Aleksandrovom.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 13111
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8039
Pohvalio: 2244

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod relja » Ned Maj 31, 2020 5:55 pm

Da, taj most u Kelnu (sličan, ne identičan), se često koristi kao argument ovde na forumu.
Samo, naš je sušen 1941. i dobar deo ostataka je do 1944. već odnešen, a taj u Kelnu je srušen tek 1945. i ostali su im piloni koje su kassije ponovo iskoristili.
I taj u Kelnu (rekonstrukcija) i Brankov su građeni 1950-tih, ali pošto nama nisu ostali piloni, bilo je krajnje logično da se projektuje nova, tehnički savremena konstrukcija, a ne da s eponovo primeni odavno zastarelo rešenje iz 1920-tih/30tih.
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
Пантограф
Expert
Postovi: 8255
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12817
Pohvalio: 8201

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Пантограф » Ned Maj 31, 2020 8:51 pm

Deo ostataka našeg je završio u Kraljevu, gde i danas stoji nad Ibrom. A u Kelnu su posle rata takođe pravili savremen most, drukčiji od starog. I on ima ortotropnu ploču. Sve je to švapska tehnologija, uključujući i Brankov most.

Meni je današnje rešenje bez pilona i sajli na tom mestu ipak primerenije. Da sam se ja ikad išta pitao, gradio bi se i most Pariska-Bulevar Nikole Tesle, takođe u obliku grede.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 898
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 909
Pohvalio: 1068

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Прле » Ned Maj 31, 2020 9:14 pm

Да да дуплирање. То је као што хоћемо да дуплирамо Зарићев мост.
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 13111
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8039
Pohvalio: 2244

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod relja » Ned Maj 31, 2020 10:11 pm

Пантограф » 31 May 2020 07:51 pm napisao:Deo ostataka našeg je završio u Kraljevu, gde i danas stoji nad Ibrom. A u Kelnu su posle rata takođe pravili savremen most, drukčiji od starog. I on ima ortotropnu ploču. Sve je to švapska tehnologija, uključujući i Brankov most.

Meni je današnje rešenje bez pilona i sajli na tom mestu ipak primerenije. Da sam se ja ikad išta pitao, gradio bi se i most Pariska-Bulevar Nikole Tesle, takođe u obliku grede.


Na aero snimcima iz 1944 se ne vide piloni Mosta kralja Aleksandra.
Ti delovi koji su iskorišćeni za most preko Ribnice su posle rata vađeni sa dna Save, sečeni i obrađivani za novu konstrukciju mosta u Kraljevu.
Bez pilona - nije bilo sanše da se rekonstruše most, niti je bilo kapaciteta da se oni ponovo naprave.
Uostalom, evo šta je završilo u Kraljevu

osim stubova i kablova, nije tu bilo ni dovoljne dužine da se na isti način ponovo premosti Sava...
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
Pohvale za post: 3
gs011
Novice
Postovi: 3
Pridružio se: Ned Feb 24, 2019 8:49 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11
Pohvalio: 0

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod gs011 » Sre Jun 10, 2020 8:39 pm

Kokili » Pon Maj 25, 2020 10:34 am napisao:a nekada je sve bilo mnogo lepše:

Slika



Ima knjiga:
"Die Strassenbrücke König Alexander I über die Save zwischen Belgrad und Zemun" autor Mirko Roš, Cirih 1940.
U knjizi ima dosta fotografija, crteža i tehničkih detalja, ali pošto nisam te struke, ne mogu da cenim nivo detalja, meni izgleda najpribližnije onom što bi se danas zvalo monografija.
Inače izvođač je bila nemačka firma Gutehoffnungshütte iz Oberhausena.
MIrko Roš
https://www.lib4ri.ch/institutional-bib ... ko-ro.html
Pohvale za post: 3
gs011
Novice
Postovi: 3
Pridružio se: Ned Feb 24, 2019 8:49 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11
Pohvalio: 0

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod gs011 » Sre Jun 10, 2020 8:50 pm

sasa901 » Uto Maj 26, 2020 4:19 pm napisao:
Kokili » 25 May 2020 10:34 am napisao:a nekada je sve bilo mnogo lepše:

Slika

Da li ima negde skice tehnicki ili sta vec ne razumem se u struku,
Pa da se mozda u buducnosti opet napravi ovakav most...



A evo i linka na pdf kopiju knjige... Nisam ni znao da postoji. Sa sve pečatom Biblioteke grada Beograda.

http://147.91.218.12/dlibra/docmetadata?id=1096
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 8255
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12817
Pohvalio: 8201

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod Пантограф » Sre Jun 10, 2020 8:55 pm

Sjajno!

A autor Mirko Roš je posle rata bio jedan od utemeljivača Instituta za ispitivanje materijala Srbije (IMS), po ugledu na takvu instituciju u Švajcarskoj.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 13111
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8039
Pohvalio: 2244

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod relja » Čet Jun 11, 2020 7:08 am

Hvala puno gs011, ovo je fenomenalno.
Nisam znao da su u Kelnu postojala zapravo dva slična mosta, ne jedan:
Mülheimer Brücke
https://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BClh ... r%C3%BCcke
Rheinbrücke Köln-Rodenkirchen
https://de.wikipedia.org/wiki/Rheinbr%C ... denkirchen (kasnije "udvojen)"
Da li je ista firma projektovala ova dva u Kelnu, Most kralja Aleksandra, ali i - Brankov most (ili makar ljudi iz projektnog tima)?
Po starim fotografijama vidim neke "sličnosti" u detaljima konstrukcije današnjeg Brankovog i prvobitnog Mülheimer Brücke (srušenog u ratu).
Svakako, ovo je priča za neku drugu temu, ne za Kosančićev venac...
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 30216
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 18908
Pohvalio: 7718

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Postod direktor » Čet Jun 11, 2020 7:25 pm

@Igore premjesti ovo u temu o brankovom mostu...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.

Povratak na “Rekonstrukcija i obnova objekata”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 12 gosta