Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741172#p741172:3v3l9m67 je napisao(la):
WLABmz » 22 May 2020 02:05 pm[/url]":3v3l9m67]@orjen, ne vidim zаšto uopšte odgovaraš na ovako nešto. :)
Neznam ni sam, mislio sam da cu mozda ispraviti sovje tumacenje. Al mi ocigledno neide. :)
 
valtere, izvini ali ja kad procitam da je most na adi kostao 500 miliona i da je skoro pa beskoristan gubim volju za daljom diskusijom. pozz
 
ValterUdarnik":1b8um98s je napisao(la):
Da li da zbog svih propusta, nesposobnosti i neodgovornosti koje si nabrojao iz pocetka odbijemo ono sto je ispravno i tako sebi postavimo dugorocni problem koji ce jos teze biti rijesiti?

Internet je pun "ispravnih" rešenja. Ispravnih po mišljenju tvorca rešenja. Tvoje rešenje je jedno u moru. Pritom, po mom mišljenju jedno od nebuloznijih. Toliko nebulozno da kad si ga prvi put okačio, niko nije imao volje ni da ga komentariše...
 
Заобићи ћу саму железницу, али решење друмских саобраћајница озбиљне петље Аутокоманде.
 
Meanwhile in Prokop

200_d.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741196#p741196:3aznchfp je napisao(la):
razgradjevinar » Pet Maj 22, 2020 4:35 pm[/url]":3aznchfp]valtere, izvini ali ja kad procitam da je most na adi kostao 500 miliona i da je skoro pa beskoristan gubim volju za daljom diskusijom. pozz
A koliko je kostao (ukl. dostavnih saobracajnica)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741204#p741204:1pn59dtc je napisao(la):
WLABmz » Pet Maj 22, 2020 5:14 pm[/url]":1pn59dtc]
ValterUdarnik":1pn59dtc je napisao(la):
Da li da zbog svih propusta, nesposobnosti i neodgovornosti koje si nabrojao iz pocetka odbijemo ono sto je ispravno i tako sebi postavimo dugorocni problem koji ce jos teze biti rijesiti?

Internet je pun "ispravnih" rešenja. Ispravnih po mišljenju tvorca rešenja. Tvoje rešenje je jedno u moru. Pritom, po mom mišljenju jedno od nebuloznijih. Toliko nebulozno da kad si ga prvi put okačio, niko nije imao volje ni da ga komentariše...
Nebulozno rjesenje je vjerovati da ce se sa postojecim tunelskim cijevima moci opsluzivati i medjugradsku i gradsku zeljeznicu.
Protivis se dati odgovor jer je ocigledno da se dodatni tuneli moraju graditi bez obzira da li Prokop ostaje glavna stanica ili ne.
A onda prozivas moj predlog kao nebuloznim.

Prokop trenutno najvise pati od nepostojece veze sa ostatkom grada. Medjutim to je ispravljivo.
Ono sto se ne moze ispraviti tako lako je njegova terenska opcenita nedostupacnost i opkoljenost slabo nastanjenim cetvrtima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741218#p741218:2vl2n0p0 je napisao(la):
vucko » Пет Мај 22, 2020 4:57 pm[/url]":2vl2n0p0]Meanwhile in Prokop

200_d.gif
Није више тако, коначно има помака у односу на претходни период.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738031#p738031:2vl2n0p0 je napisao(la):
Tikvica » Сре Мај 13, 2020 1:06 pm[/url]":2vl2n0p0]Evo je:
Druga faza 5-14/X-XIII i
Treća faza 5-5'/X-XVI
šta god to bilo

Digla se prašina iza Bip-a








 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741225#p741225:3k9sti8q je napisao(la):
ValterUdarnik » 22 Maj 2020 18:35[/url]":3k9sti8q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741204#p741204:3k9sti8q je napisao(la):
WLABmz » Pet Maj 22, 2020 5:14 pm[/url]":3k9sti8q]
ValterUdarnik":3k9sti8q je napisao(la):
Da li da zbog svih propusta, nesposobnosti i neodgovornosti koje si nabrojao iz pocetka odbijemo ono sto je ispravno i tako sebi postavimo dugorocni problem koji ce jos teze biti rijesiti?

Internet je pun "ispravnih" rešenja. Ispravnih po mišljenju tvorca rešenja. Tvoje rešenje je jedno u moru. Pritom, po mom mišljenju jedno od nebuloznijih. Toliko nebulozno da kad si ga prvi put okačio, niko nije imao volje ni da ga komentariše...
Nebulozno rjesenje je vjerovati da ce se sa postojecim tunelskim cijevima moci opsluzivati i medjugradsku i gradsku zeljeznicu.
Protivis se dati odgovor jer je ocigledno da se dodatni tuneli moraju graditi bez obzira da li Prokop ostaje glavna stanica ili ne.
A onda prozivas moj predlog kao nebuloznim.
Još nebuloznije je verovati da će se izgradnja toga što si zamislio na Autokomandi biti odrađena boje i kvalitetnije nego li sva ona druga čuda što su nabrojali neki članovi. Pogotovu što tvoje rešenje podrazumeva prekid autoputa ilinekakvo ukopavanje. A to ukopavanje bi ličilo na prolazak kroz Mokroluški potok, koji je baš ispod autoputa.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741225#p741225:3k9sti8q je napisao(la):
ValterUdarnik » 22 Maj 2020 18:35[/url]":3k9sti8q]Prokop trenutno najvise pati od nepostojece veze sa ostatkom grada. Medjutim to je ispravljivo.
Ono sto se ne moze ispraviti tako lako je njegova terenska opcenita nedostupacnost i opkoljenost slabo nastanjenim cetvrtima.
Ako se reši problem povezanosti sa ostatkom grada (pod tim mislim na saaobraćajnice), kako će onda on i dalje ostati terenski nedostupan?
 
Pa, Sole, kada se izgrade pristupni putevi, postaće pristupačan za - automobile. Razgranatu mrežu gradskih autobusa tamo nemoj da očekuješ, za to nema opravdanja ni para, a i da ih dovedeš, osim onog ka Banjici, upadaće u najveće čepove koji u Beogradu postoje.

Prokop je, zapravo, najvažniji objekat teškog oblika automobilskog urbanizma u Beogradu: železnička stanica do koje se dolazi - petljama. Autoput+metro: kao aerodrom. To je vrlo, vrlo prevaziđen koncept - železničke stanice iz 19. veka su u urbanističkom smislu naprednije i - savremenije. Zato su u Evropi i opstale. U Beogradu nisu. Nema tu mnogo mudrosti.
 
Naprimer, ako se izgradi prilaz sa strane autoputa, linije koje tuda prolaze će moći bez problema da mu priđu, i da se vrate na isti, a situacija neće biti ništa drukčija nego li sada, osim jedno minut - dva dužeg putovanja.
 
E, baš me zanima da vidim hoće li pustiti 17 i 18 da svraćaju do Prokopa.

Pre toga, mogao bi 41, al nikako da siđe.
 
Ova tema nema poentu, bolje bi bilo da se nazove šta bi bilo kad bi bilo. Neki ljudi napišu određene činjenice, a onda se jave ljudi sa halama na sred Autokomande i tvrdnjama da su železničke stanice iz 19. veka savremenije nego savremene. Neće me biti na ovoj temi neko vreme, ali ću vas pratiti i zabavljati se uz jutarnju kafu. :kafa:
 
Пантограф":32lpakzh je napisao(la):
E, baš me zanima da vidim hoće li pustiti 17 i 18 da svraćaju do Prokopa.

Pre toga, mogao bi 41, al nikako da siđe.
Pa sigurno da neće pustiti ni trolejbuse ni linije sa autoputa, zato što smatraju da su minibus 34 i linija 36, sa taktom u proseku na 33 minuta, sasvim dovoljni. Ali zato smatraju da je nedopustivo da ŽS NBG bude katastrofalno povezana, pa će zato da 601 skrate dotle. :)
 
Još nebuloznije je verovati da će se izgradnja toga što si zamislio na Autokomandi biti odrađena boje i kvalitetnije nego li sva ona druga čuda što su nabrojali neki članovi. Pogotovu što tvoje rešenje podrazumeva prekid autoputa ilinekakvo ukopavanje. A to ukopavanje bi ličilo na prolazak kroz Mokroluški potok, koji je baš ispod autoputa.

Ako se reši problem povezanosti sa ostatkom grada (pod tim mislim na saaobraćajnice), kako će onda on i dalje ostati terenski nedostupan?
1.
Zbog čega je prekid autoputa nezamisliv? Pa u gotovo svakom gradu postoji autoputno "slijepo crijevo" koje prelazi u obični gradski bulevar.
A što se tiče potoka, on i sada već teče podzemno u kanalu, valjda se i to da riješiti / preusmjerio.

2.
Za ovo ću vjerovatno zaraditi mnogo hejta ali moram se izjasniti.
U pogledu na "terensku nedostupaćnost" hoću da se opširnije obrazložim:

Stara Glavna je na prvi pogled imala slične polazne tačke kao Prokop. Bila je na obodu grad, nedostupna i bez sadržaja oko sebe. Ali ima jedna bitna razlika. Oko stanice je bilo mjesta da se gradi gradsko tkivo i da se prirodno nadoveže na već postojeće gradske četvrti. Čak i rijeka Sava se može premostiti i tako stanica na lijep način povezati sa budućim Beogradom sa novobeogradske strane.

Ali šta je sa Prokopom?
Smješten je zabijen između Topčiderskog brda i zapadnog vračarskog brda i oko njega je teren dosta strmovit.
Opkopljen je Hajd parkom, slabo naseljenim Senjakom i ambasadama a sa sjeveroistoka bolničkim kompleksom koji i nije baš odraz žive gradske četvrti već je s razlogom smješten tu udaljen od ostalog grada.

Jedina prirodna veza sa ostalim gradom je relativno ravan potez od autokomande do mostarske petlje, ali kao što znamo tu je izgrađen ogromni otvoreni autoput i dvije još ogromnije petlje. Sve to guši prostor kod Prokopa i fizički ga odvaja od ostalog grada.

DA
, metro i ostali javni prevoz bi riješio dopravu putnika, ali teren ne možeš promijeniti ! Uvijek će na neki način ostati neka vrsta slijepog crijeva i skriven kao zamak. I to će se odraziti i ostale vidove kretanja po gradu. Šta je sa biciklistima? Šta je sa pješacima? A čak i kad se izgradi metro, kako će neko tamo kod Zvezdare, Konjarnika, Medakovića pa čak i crvenog krsta doči do stanice. Opet mora presjedati i kombinirati kako da dođe do stanice

Jednostavno je mnogo prirodnije smjestiti GŽS kod Autokomande gdje se savršeno nadovezuje za već postojeći grad.
U Autokomandi se slijevaju i ukrštavaju svi glavni pravci starog Beograda. Kroz južni bulevar i ustaničku se vrlo lako može sprovesti tramvaj/metro a sama stanica tako postaje pravi čvor. Kao što i sada već jeste, samo umjesto za automobile, za sve ostale vidove saobraćaja.

Nisam ja prvi koji predlaže to mjesto već su i prijašnji planovi predviđali stanicu tu. Odluka za prokop je pala u vrijeme kada je automobil dominirao gradom i kao takav je izabran kao povoljnija varijanta jer su dvije petlje i autoput tu. Ali kao što vidimo svugdje po svijetu taj model grada nije uspješan i odbacuje se.

I na kraju krajeva ako svakako moramo graditi nove tunele i ukopati/ukinuti autoput jer hoćemo postati ozbiljna moderna i urbano razvijena metropola, imamo i financijsko opravdanje da glavnu stanicu smjestimo tu.
To je jednan prirodan potez Beograda od Kalemegdana preko Trga Republike, Slavije, Hrama pa sve do autokomande.
Hočemo li taj prostor ostaviti jednoj glomaznoj otvorenoj autopunoj petlji ili glavnoj željezničkoj stanici?

Željeznička stanica u svakom gradu nije samo stanica već i ključna urbana tačka jednog velegrada okolo i unutar koje se plete i odvija život. Ona vuče za sobom ostale sadržaje i privredu te predstavlja transportni i urbani čvor u svakom pogledu. Uz to je svaka GŽS jedno reprezentativno zdanje koje predstavlja moć i sposobnost jedne države. Zato su se u prošlosti gradili kao palaće i crkve.


Na kraju ovog dugog komentara da kažem da sam i ja dugo godina bio pobornik Prokopa. Ali kada sam u razdoblju od 10 godina shvatio te stvari koje sam nabrojao razumjeo sam da je ovo jednostavno bolje rješenje. Za Hram i most na Adi smo imali/imamo novca. Za ono sranje od Beograda na Vodi ima se i volje i politike.

E pa neće Beograd nestati ako izdvoji novac za ovo što je potrebno kada je to malo para uspoređeno sa izgradnjom tunela koja nas svakako čeka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741426#p741426:2ns5hxg4 je napisao(la):
solecar » Sat May 23, 2020 11:51 am[/url]":2ns5hxg4]
Пантограф":2ns5hxg4 je napisao(la):
E, baš me zanima da vidim hoće li pustiti 17 i 18 da svraćaju do Prokopa.

Pre toga, mogao bi 41, al nikako da siđe.
Pa sigurno da neće pustiti ni trolejbuse ni linije sa autoputa, zato što smatraju da su minibus 34 i linija 36, sa taktom u proseku na 33 minuta, sasvim dovoljni. Ali zato smatraju da je nedopustivo da ŽS NBG bude katastrofalno povezana, pa će zato da 601 skrate dotle. :)
Da oni išta smatraju, stanica NBG bi bila spojena sa novom autobuskom i bila bi integrisana sa metro stanicom. Deluje kao da oni forsiraju železničku stanicu NBG a u praksi je samo puka sreća da je ona prošla malo bolje nego prokop u opštem neplaniranju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741425#p741425:2vnepbuu je napisao(la):
WLABmz » 23 May 2020 11:47 am[/url]":2vnepbuu]Ova tema nema poentu, bolje bi bilo da se nazove šta bi bilo kad bi bilo. Neki ljudi napišu određene činjenice, a onda se jave ljudi sa halama na sred Autokomande i tvrdnjama da su železničke stanice iz 19. veka savremenije nego savremene. Neće me biti na ovoj temi neko vreme, ali ću vas pratiti i zabavljati se uz jutarnju kafu. :kafa:
Prokop je, zapravo, najvažniji objekat teškog oblika automobilskog urbanizma u Beogradu: železnička stanica do koje se dolazi - petljama. Autoput+metro: kao aerodrom. To je vrlo, vrlo prevaziđen koncept - železničke stanice iz 19. veka su u urbanističkom smislu naprednije i - savremenije. Zato su u Evropi i opstale. U Beogradu nisu. Nema tu mnogo mudrosti.

Ako ćeš da izvrćeš napisano kao onaj s kojim si se solidarisao, onda je bolje i za forum da oladiš malo.

Urbanizam iz 1870-ih je danas u Evropi zaista 'savremeniji' od automobilskog urbanizma iz 1970-ih, čiji je predstavnik Prokop. Apsurd, paradoks - znam, jeste: trebalo bi da si o tome učio naširoko u srednjoj školi; u književnosti, apsurd je valjda glavni motiv tokom čitavog 20. veka. A 'savremenija u urbanističkom smislu' ne znači isto što i 'savremenija', zar ne? To je već srednjoškolski predmet logika, lekcije o obimu i sadržaju pojma. Sramota me je da moram to ovde da ti pišem, ali zapravo, to je za tvoje dobro.

Ne znam koji vam je vrag: ne spinujte, ne trolujte, poštujte pravila logičkog mišljenja i odgovarajte i reagujte NA NAPISANO. Na suštinu napisanog. To je i svrha foruma. Bandoglavljenje i pokazivanje emocija nije. Svi ste poslovno sposobni, i dovoljno obrazovani da ovaj nivo diskusije možete da pratite. Ne znam zašto se uopšte toleriše drugačije ponašanje.

Dakle, ne znači da niste u pravu, samo treba to da objasnite, bez da se raspravljate sa nečim što nije ni izrečeno.
 
wk_":3q6cpdm7 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741426#p741426:3q6cpdm7 je napisao(la):
solecar » Sat May 23, 2020 11:51 am[/url]":3q6cpdm7]
Пантограф":3q6cpdm7 je napisao(la):
E, baš me zanima da vidim hoće li pustiti 17 i 18 da svraćaju do Prokopa.

Pre toga, mogao bi 41, al nikako da siđe.
Pa sigurno da neće pustiti ni trolejbuse ni linije sa autoputa, zato što smatraju da su minibus 34 i linija 36, sa taktom u proseku na 33 minuta, sasvim dovoljni. Ali zato smatraju da je nedopustivo da ŽS NBG bude katastrofalno povezana, pa će zato da 601 skrate dotle. :)
Da oni išta smatraju, stanica NBG bi bila spojena sa novom autobuskom i bila bi integrisana sa metro stanicom. Deluje kao da oni forsiraju železničku stanicu NBG a u praksi je samo puka sreća da je ona prošla malo bolje nego prokop u opštem neplaniranju.
Kamo lijepe sreće da forsiraju ŽS NBG. Nego gotovo sve što je iole smisleno, nastalo je pukom srećom.
 
Mislim da je ovde rasprava postala neproduktivna iz prostog razloga što je Prokop tu gde jeste, takav kakav jeste. Na mestu železničke stanice je BnV. Sad sve što možemo je sa iz stanja kakvo jeste izvučemo najbolje. A to se svodi da nekako nateramo vlast da Prokop i žel. stanicu NBG što bolje saobraćajno povežu sa ostatkom grada. Jer nam preti najgori scenario: uložene su desetine miliona u Prokop, milijarde u pruge, a na kraju Beograd neće imati nijednu praktično upotrebljivu stanicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741441#p741441:ago8kcue je napisao(la):
wk_ » Sub Maj 23, 2020 2:40 pm[/url]":ago8kcue]Mislim da je ovde rasprava postala neproduktivna iz prostog razloga što je Prokop tu gde jeste, takav kakav jeste. Na mestu železničke stanice je BnV. Sad sve što možemo je sa iz stanja kakvo jeste izvučemo najbolje. A to se svodi da nekako nateramo vlast da Prokop i žel. stanicu NBG što bolje saobraćajno povežu sa ostatkom grada. Jer nam preti najgori scenario: uložene su desetine miliona u Prokop, milijarde u pruge, a na kraju Beograd neće imati nijednu praktično upotrebljivu stanicu.
Evo da preslikam situaciju na Bec prije izgradnje nove glavne stanice:

Ceone stanice su tu gdje jesu i treba se izvuci najbolje iz stanja kojeg imamo. Nikakvu novu zeljeznicku stanicu ne treba graditi.
 
Што се тиче аутобуса преко Прокопа, мени се чини да би се линије 17, 18, 46 и 55 на релацији Мостар-Аутокоманда убрзале када би се изместиле да иду од Прокопа на Драгана Манцеа, Булевара кнеза Александра и Др Милутина Ивковића до кружног тока тиме што би заобишле често загушене рампе за искључење са аутопута.
 
ValterUdarnik":3l3pxo5m je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741441#p741441:3l3pxo5m je napisao(la):
wk_ » Sub Maj 23, 2020 2:40 pm[/url]":3l3pxo5m]Mislim da je ovde rasprava postala neproduktivna iz prostog razloga što je Prokop tu gde jeste, takav kakav jeste. Na mestu železničke stanice je BnV. Sad sve što možemo je sa iz stanja kakvo jeste izvučemo najbolje. A to se svodi da nekako nateramo vlast da Prokop i žel. stanicu NBG što bolje saobraćajno povežu sa ostatkom grada. Jer nam preti najgori scenario: uložene su desetine miliona u Prokop, milijarde u pruge, a na kraju Beograd neće imati nijednu praktično upotrebljivu stanicu.
Evo da preslikam situaciju na Bec prije izgradnje nove glavne stanice:

Ceone stanice su tu gdje jesu i treba se izvuci najbolje iz stanja kojeg imamo. Nikakvu novu zeljeznicku stanicu ne treba graditi.
Što ne znači da treba da Prokop da preslikamo na Autokomandu, nego da završimo Prokop i ostale započete stanice/stajališta.

Дошљак":3l3pxo5m je napisao(la):
Што се тиче аутобуса преко Прокопа, мени се чини да би се линије 17, 18, 46 и 55 на релацији Мостар-Аутокоманда убрзале када би се изместиле да иду од Прокопа на Драгана Манцеа, Булевара кнеза Александра и Др Милутина Ивковића до кружног тока тиме што би заобишле често загушене рампе за искључење са аутопута.
:kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741448#p741448:pxoo1ndk je napisao(la):
Дошљак » Sub Maj 23, 2020 3:29 pm[/url]":pxoo1ndk]Што се тиче аутобуса преко Прокопа, мени се чини да би се линије 17, 18, 46 и 55 на релацији Мостар-Аутокоманда убрзале када би се изместиле да иду од Прокопа на Драгана Манцеа, Булевара кнеза Александра и Др Милутина Ивковића до кружног тока тиме што би заобишле често загушене рампе за искључење са аутопута.
Znači liječit ćemo simptome i preusmjeriti autobuse ali nećemo se baviti samim izvorom gužvie, naime ogromnom petljom i autoputom, 650m udaljenog od Hrama !!!

I gradit ćemo 2 km dug tunel sa po tri trake krop topčidersko brdo.
 
Vrh