Šta je novo?

Istorija JGP-a

Linije 13 i 16 su ukinute 1969, petlja Autokomanda je završena 1971. Sledeće 1972 je ukinuta linija 15, tj. zamenjena autobusom, iste godine je bila planirano da ukinu i 11, ali se, srećom, iz nekog razloga to nije desilo. I 1973 je ukinuta 14. Već 1975 su počeli planovi za povratak i ekspanziju trolejbuske mreže.

Što se tiče monografija, one jesu neozbiljno isane, što zbog nemara, što i zbog nedostatka izvora. Naime kada je DTO prešao u vlasništvo grada, posle I sv. rata, belgijski koncesionari su pokupili svu dokumentaciju. Bila je i međunarodna arbitraža započeta krajem 1922 u Lozani i 1924 je Beograd postao vlasnik DTO-a, ali je morao da plati nadoknadu belgijskim akcionarima.
 
Linija 14 za zemun je poslednju vožnju imala 31.12.1972 godine a 1.1.1973 zvanično je ukinuta

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Nekadašnji izgled Mostara, kao kružnog toka i pložaj tramvajskih šina. Slike sa twitter naloga MiskoMisko. Ovakvo stanje je bilo sve do 4.9.1962. kada je otvorena pruga kroz Savsku ulicu, a uklonjena pruga u Kneza Miloša. Radovi su krenuli prethodne godine.
 

Prilozi

  • EVFs8-_UYAEyML-.jpg
    EVFs8-_UYAEyML-.jpg
    191,8 KB · Pregleda: 3.820
  • EVFYfTZWAAAgtAD.jpg
    EVFYfTZWAAAgtAD.jpg
    91,5 KB · Pregleda: 3.828
  • EVGfWW4UEAEYjmW.jpg
    EVGfWW4UEAEYjmW.jpg
    152,1 KB · Pregleda: 3.822
  • EVGgOybVAAAmPy8.png
    EVGgOybVAAAmPy8.png
    95,5 KB · Pregleda: 3.805
Po novinskom članku tramvaj je poslednji put prošao u kneza miloša 28.8.1962. od tada kreću savskom

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Sad je jasnije tramvaji 3,4 od 28.08.- 4.9. nisu radili

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
96-500x343.jpg


Pocetak nestajanja starog mostara..Kafana "Mostar" je vec porusena.
 
prizrenska.png


Prizrenska ulica, tramvajske šine o sredini, lsabije se vidi. 1931 otvorena je dvokolosečna linija 11 Terazije - Pristanište, preko Prizrenske, Jug Bogdanove i Crnogorske. Ova linija je tipičan primer kako su u Beogradu na brzinu otvarane i zatvarane pruge. Pruga je ukinuta krajem 1935. kada je otvorena linija 14 za Zemun. Posle II sv. rata su se još 50ih mogle videti na tom delu šine. Postojala je slika na ugašenom railserbia forumu.
 
Verujem da je linija ugašena velikom reorganizacijim linija iz 1936 kad su ukinuli i 4,5,8,13 tada su i stajališta neka ukinuta radi ubrzanja saobraćaja

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Moguće da se desilo ukidanje i 1936. zajedno sa ostalim ukidanjima. 14 je uveden 6. XI 1935.

prizr.jpg

priz.jpg

bp-zelenjak-4 novosti.jpg

prizrenska pinterest.jpg
 
14 je uvedena 5.11.1935 novinski tekst je od sutrašnjeg dana

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Hvala na ispravci IK-101.

U prethodnom postu, iako sam upisao izvore i komentare u attachmente, pojavili su se samo na prfvoj slici. Druga slika je izvor paluba.info, treća je Novosti, a verovatno je slikana posle II sv. rata i zadnja je sa Pinteresta, a radi se posle 1956. kada je otvoren trolejbus za Zemun, a vide se kontaktni vodovi.

Mene zanima imali neko konkretan izvor kada su menjali okretanje trolejbusa na Zelenom vencu? Na prvoj slici (izvor: opusteno) vidimo da je trolejbus okretao na samom ulazu raskršća sa Jug Bogdanovom i Narodnog fronta, oko pešačkog ostrva. Druga slika (izvor:adriadaily) je iz 1965 i dalje se trole vraćaju Brankovom. Na trećoj slici (isti izvor kao i druga slika) već vidimo da se trole vraćaju na Zemun i NBG preko Jug Bogdanove, Po Lukine i rampom natrag na Brankov most, kao i danas autobusi. Na četvrtoj slici takođe vidimo samo kontaktne vodove koji dovode sa NBG na ZV.
zeleni-venac-nekad-1 opusteno.jpg


zeleni adriadaily 1965.jpg


zeleni adriadaily.jpg


84597662_805929863152196_7212910940952461312_o.jpg
 
Prva i druga slika mogu biti uslikane jedino posle 1969 godine jer je te godine počeo farbanje u belo zelenu kolor šemu
Treća slika nije 1965 jer je druga trola na slici crvena dok je prva obojena u dve nijanse zelene a to farbanje je započeto 1963 godine
Trole su do 1967 isle brankovom do zelenog venca gde su okretale i vracale se u brankovu nazad ka zemunu
U 1967 godini iz isecka filma "ljubavni slučaj ili tragedija službenice ptt" vide se radovi uređenja zelenog venca kakav je i danas film je sniman 1967 a prvi put emitovan u februaru 1968 što znači da je moguće da je zeleni venac pušten u 1968 ali ne mora da znaci...
Do sad nisam našao precizan prodatk da li je 1967 ili 1968 pušten
Postavicu sliku iz isecka tog filma kad je najdem

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Autobusi i nešto tramvaja. Da, ima par slika Ikara iz drugih zemalja (Poljska, Makedonija i Turska), ali samo nekoliko. Da ne cepkam materijal u dve teme, staviću sve ovde. A i mislim da svi ovde znamo da prepoznamo gde je svaki slikan.

Na vrhu, moj omiljeni IK-201 sa originalnom i najboljom kolor šemom za njega. 8)
news_12942.jpg

IMG_1020a.jpg

IMG_1009a.jpg

Javni-Prevoz-Nemanja-Jovanovic-3.jpg

ikarus-ik-201-06.jpg

Ikarus Ik-105.jpg

Ikarus IK-105(2).jpg

ik201sed.jpg

Ik-201 stara uniforma.jpg

Ik-201 s preda.jpg

IK-201 (998).jpg

Ik-160 Zemun(PL).jpg

Ik-160 Zemun 2(PL).jpg

IK-160 SKoplje.jpg

IK-160 SK.jpg

Ik-160 Pohorska.jpg

Ik-160 7.jpg

Ik-160 5.jpg

IK 161 Istanbul.jpg

IK 161 Istanbul 2.jpg

autobusi-gsp-498.jpg

Pogledajte prilog 21
439331.jpg

387357.jpg

360029.jpg

359989.jpg

351384.jpg

434b.jpg

1.jpg

Pogledajte prilog 27
 
@IK-101
Malo me zbunio tvoj post, ti si brojao slike odozdo ka gore, ja suprotno, pošto je meni druga slika ova crno-bela sa dve trole. U svakom slučaju, plus.

U vezi Benderovih slika, meni je žao što nije opstao onaj gbr 55 (bio je još jedan gbr 56) Gräf & Stift iz Kapfenberga, nego je isečen. Isto, bilo bi zanimljivo videti da je GOŠA nastavila razvijati trolejbuse.
 
@Siniša

Nene slike sam gledao odozgo na dole
Prve dve slike su ti slikane 1969 vidi se tek po koje belo zeleno vozilo znači tek je započeto farbanje i vidi se novi izgled zelenog venca
A treća (odozgo na dole) je slikana oko 1965 pošto se na trećoj slici vidi Fages a iza njega crvena Goša, tek sam malo pre primetio Fagesi su za zemun stigli u poslednjoj isporuci a stizali od 1963-1965
A četvrta, lejland je ofarban u zeleno dok je goša crvena isti taj period 1963-1964
Juče sam u jednoj FB grupi što se bavi starim slikama našao sliku zelenog venca iz 1967 i vidi se da je završena rekosntrukcija ali godina je navedena u opisu posta nije negde urezana na fotografiji pa i dalje imam sumnju da li je to tačno.....

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Evo slike naveden je avgust 1967 ovo je slikano u vreme radova vidi se iza šut a trola je već krenula da okreće jug bogdanvom
7458be7f43687a9188bce98a186cdb0f.jpg


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Швајцарац - најнеподеривији трамвај у ГСП-у икада, УБЕДЉИВО. Швајцарац и Белгијанац на неприкосновеном првом месту, Шпанац на другом, па једно 100 места празно, па КТ4.
 
Какав црни шпанац :D то се чука ко лудо па чека делове месецима.
 
Vrh