Šta je novo?

Verano Blok 23 - [ Poslovni objekat | 50 000kvm ]

Garažna mesta u 23. bloku su ispod zgrada, a parkinzi su po obodu bloka. Zabranjen je ulazak kolima unutar bloka, a u poslednje vreme su učestala dežurstva saobraćajne policije.

Međutim problem sa parkingom nije nešto sto karakteriše samo NBG od skora, već je vezan za sve delove grada. Oni koji misle da su bezbedni jer stanuju podalje od centra greše, jer koliko sutra neki preduzimač može da kupi kuću prekoputa i da podigne zgradu od 5 spratova. To se nažalost već desilo mnogima na Zvezdari, Žarkovu, Voždovcu... Glad za profitom u saradnji sa korupcijom ne poznaje granice.

U 23. bloku, kao i u velikom delu grada, samo oni koji imaju garaže neće kružiti tražeći parking. To je nažalost sudbina koja nas sve čeka, pre ili kasnije, jer ne vidim kraj ovom „investitorskm” urbanizmu.
 
@wk_
Nisi u pravu. U bloku postoje tri garaze. Po jedna ispod “petice” i “šestice”(zgrade paralelne sa autoputem i M.M.) I jedna manja garaža između drugog i trećeg solitera. Ukupno ima oko 700 parking mesta u sve tri garaže. Faktički, skoro sve što je u bloku izdignuto iznad nivoa zemlje su garaže. Ispod parkića i teniskih terena nema garaža. Do skoro, garaže/parking mesta su bile prilično jeftine. Od 3500-5000e. Sad je cena skočila ali opet se isplati kupiti ili barem iznajmiti. Rentiranje parking mesta je oko 30ak evra mesečno. Što opet nije strašno. U velikoj garaži ispod “šestice” ima dosta praznih mesta pogotovo u drugom delu garže koji je udaljen od ulaza. Neka mesta vlasnici ne koriste, na nekima su parkirani muzejski primerci automobilla iz veselih sedamdestih a deo garaže je još u vlasništvu Vojske. Šta će im to kao i lokali u bloku koji zvrje zapušteni ne znam stvarno. Umesto da prodaju to, em bi zaradili pare, em bi se taj zapušten prostor koristio.
 
@Bukira
Pa, znaš kako, pre 'investitorskog urbanizma' na tom placu je bila planirana jedna od 'osam kula javne namene', visine ne veće od CK. I dovukla bi kola oho-hooo... A imala bi garažu koliku i Beograđanka.

Ne znam zašto uporno pravite ovu grešku. Grad mora da se gradi i svaka vrsta urbanizma će to predvideti. Gustina je osnov ekonomičnosti i održivosti gradova. Da li shvatate da je to što je na NB nekad bilo 'komotno' - čist trošak, i da takvo stanje nije uslovio niti jedan plan, nego nedostatak investicija, tj. kapitala?
 
Hvala za informacije o garažama. Nisam shvatao gde su tačno ali sam znao da nije ispod same zgrade (prijatelj živi u bloku).

Tek će da bude veselo kad se ukine tramvaj a novi most se bude pravio jedno 5 godina.

Moje mišljenje je da je Beograd dostigao tačku zagušenja saobraćaja automobilima sa koje nema povratka. Posedovanje polovnog automobila je postalo dovoljno jeftino a javni prevoz suviše loš; ljudi će birati lagodniju varijantu. Da bi auto bio manje lagodan možemo ili da otežano kretanje automobila ili da popravimo javni prevoz. Nažalost trenutna vlast nema nameru da popravlja prevoz.

Još gore, ogromne pare planiraju da ulože u besmislene linije metroa. To će biti nepopravljiva šteta. Ako se neko vreme ne kupuju autobusi ili ne zapošljavaju vozači... to se sve može uz dovoljno novca relativno brzo korigovati. Ali ako grad potroši 3 milijarde evra na metro koji spaja ništa ni sa čim, u cilju da Karić može da proda stanove zidane na vodoizvorištu, nema korekcije. To je suviše para da bi grad mogao da kaže "ok, zeznuči smo se, pravimo još jedan metro".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689545#p689545:18mibg32 je napisao(la):
Пантограф » Pon Dec 16, 2019 8:08 pm[/url]":18mibg32]
Ne znam zašto uporno pravite ovu grešku. Grad mora da se gradi i svaka vrsta urbanizma će to predvideti. Gustina je osnov ekonomičnosti i održivosti gradova. Da li shvatate da je to što je na NB nekad bilo 'komotno' - čist trošak, i da takvo stanje nije uslovio niti jedan plan, nego nedostatak investicija, tj. kapitala?

Sta sve covek ovde nece procitati,nije bilo investicija da pojedinci na vasem parkingu naprave par hiljada kvadrata stambenog prostora i zarade velike pare,da svi zajedno onda nemate gde da parkirate kola(koja su inace besplatna kao i gorivo i nisu trosak) a onda da svi placate odrzavanje zgrada jer da je ostao tako komotan NBg odrzavanje vaseg parkinga bi bio ,,cist trosak" a tek o parkovima da ne govorim :mrgreen:
 
Neizgrađenost jeste luksuz. Ali valjda želimo da živimo u luksuzu?
 
Tvojom logikom bi trebalo da srušimo sve delove Beograda sa individualnom gradnjom jer imaju malu izgrađenost a to je skupo. Ali baš je poenta u tome da je to udobnije za život i time poželjno. Što će reći luksuzno.
 
Jok, nego treba da imamo udžerice na dva kilometra od Terazija...
Jesi li video to negde drugde, osim u Beogradu?
E, to - mnogo košta, a nauka koja se time bavi zove se urbanizam. Veoma nerazvijena nauka u nas (istorijski). Zato to i imamo.
Ostavljanje građevinskih parcela neizgrađenim je, ipak, novitet, krajnje originalna ideja - sa ruba pameti (M. Krleža). Realno, na ovom forumu, teško trolovanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689638#p689638:24wj8gg3 je napisao(la):
Пантограф » Mon Dec 16, 2019 10:35 pm[/url]":24wj8gg3]Jok, nego treba da imamo udžerice na dva kilometra od Terazija...
Jesi li video to negde drugde, osim u Beogradu?
E, to - mnogo košta, a nauka koja se time bavi zove se urbanizam. Veoma nerazvijena nauka u nas (istorijski). Zato to i imamo.
Ostavljanje građevinskih parcela neizgrađenim je, ipak, novitet, krajnje originalna ideja - sa ruba pameti (M. Krleža). Realno, na ovom forumu, teško trolovanje.
Ko kaze da parcele treba da budu neizgradjene? Ko je rekao da udzerice treba ostaviti na Terazijama? Samo treba paziti da procenat izgradjenosti bude razuman. I da ne treba postojece parcele deliti (kao npr. kada se pravio TC Usce) da bi se na silu ugurale zgrade gde im nije mesto i gde nije nikada ni bilo planirano da budu objekti. I naravno, ne menjati urbanisticke planove na silu i u korist investitora.
 
Cek, osnov ekonomicnosti i i boljeg zivota je da se 6 miliona ljudi preseli u Beograd i da se napravi jos milion stanova (posto se nista drugo i ne gradi)i da jedni drugima zive na glavi. I sta ce onda ti ljudi da jedu, cim ce a se bave? ili mozda nismo jos dosli do te strane u toj knjizi iz urbanizma, mada mi to vise liči na prirucnik za gradnju Beograda na Vodi voume III.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689801#p689801:36q4inyw je napisao(la):
molder » 17 Dec 2019 12:22 pm[/url]":36q4inyw]Cek, osnov ekonomicnosti i i boljeg zivota je da se 6 miliona ljudi preseli u Beograd i da se napravi jos milion stanova (posto se nista drugo i ne gradi)i da jedni drugima zive na glavi.
То нико није написао.
 
(Konačno) oživljavanje zgrade B23 na Novom Beogradu

Marko Stojanović, 16.12.2019.

Vanvremensko arhitektonsko rešenje kojem ni zastoj u izgradnji od skoro jedne decenije ne predstavlja neki problem da oživi i u punom sjaju pokaže svoje potencijale.

Gotovo da ne postoji osoba u Beogradu, koja je vozeći se auto-putem, nije zapitala ko je sada vlasnik markantne zgrade u blizini Beogradske Arene (Štark Arene) i zbog čega ta zgrada i dalje stoji nedovršena? Odgovori na ova pitanja mogli su samo da se nagađaju, a retko ko je bio upoznat s kompletnim istorijatom ove lokacije, to jest, poslovnog objekta, koji je pre dva dana prodat za nešto više od 9,3 miliona evra srpskom biznismenu Zvonku Gobeljiću, a koji je pre koji mesec postao i vlasnik lokacije na kojoj se nalazi nekadašnja fabrika IMT. Izgleda da smo time dobili novog velikog aktera na tržištu investicija i nekretnina, ali vratimo se jednu deceniju unazad i podsetimo se na istorijat izgradnje tada najprestižnije i po arhitekturi najoriginalnije poslovne zgrade u Beogradu.

Tokom 2007. godine, Verano grupa najavljuje izgradnju nove poslovne zgrade na Novom Beogradu, površine preko 52.000 kvadrata. Projektovanje je bilo u toku, a sama izgradnja započinje 2009. godine. Autorstvo nad zgradom potpisuje arhitekta Milan Dimitrijević, a razradu projekta kompanija Projmetal, koja se nalazila u okviru Verano grupe. Niko tada nije mogao da pretpostavi da će na vrata zakucati Velika finansijska kriza, koja je srušila mnoge svetske gigante, a pred kojom je poklekla tada moćna Verano grupa.

Ovo se dogodilo pre svega zbog velike i pomalo rizične investicije u koju Verano ulazi sa jednom grčkom bankom i grčkim investicionim fondom Marfin, koji je u Srbiji delovao i kao istoimena banka. Ovaj konzorcijum je za neverovatnih 360 miliona evra otkupio kompaniju Robne kuće Beograd, u čijem vlasništvu se nalazilo 28 objekata u 24 grada u Srbiji. Većinski vlasnik nad RK Beograd bili su grčki partneri (oko 70%), ali je upravljanje sistemom povereno Verano grupi.

Finansijska kriza najteže je pogodila grčko tržište, njene banke i kompanije, pa se kompletna investicija pokazala kao potpuno promašena i neodrživa. RK Beograd postale su kamen oko vrata za Verano kao investitora, a samim tim i Projmetal kao projektni biro i izvođača, pa su i aktivnosti oko dovršetka zgrade B23 već 2010. godine dovedene u pitanje.

Zgrada je do kraja 2011. godine u najvećoj meri dovršena, ali ne i spremna za useljenje novih vlasnika i zakupaca, pa su njen krajnji dovršetak i otvaranje odloženi do daljnjeg. Nažalost, već 2015. godine, Verano je uveden u stečaj, a 2018. godine Agencija za licenciranje stečajnih upravnika objavila je prvu, a zatim i drugu prodaju poslovne zgrade, ali zainteresovanih kupaca tada nije bilo.

Neprevaziđena arhitektura

Što se tiče arhitekture, koja kao i svuda u svetu pripada korporativnom funkcionalno-estetskom tipu, može se slobodno reći da je u svom rangu i dalje neprevaziđena. Za razliku od poslovnih i poslovno-rezidencijalnih objekata koji su nastali u poslednjih deset godina, a koji su u biti većinom samo neinventivni, bazični kubusi, bez neke značajnije arhitektonske crte, zgrada B23 predstavnik je arhitekture koja je najavljivala sopstveni uspon i razvoj, ali koji je nažalost surovo prekinut finansijskom krizom i koji je usporen i odložen maltene do današnjih dana.

Investitori su već 2010. ili 2011. godine uvideli da nije potrebno investirati u neka inovativna rešenja, već da su dve stvari jedino važne u svetu investicija u nekretnine – lokacija i kvadratura. Kao epilog, dobili smo okruženje koje i dalje ne pokazuje neke značajnije znake oporavka i koje, po rečima kolege arhitekte Dragana Markovića, preti da struci promeni ime iz arhitektura u kvadritektura.

U vreme nastanka projekta za zgradu B23, investitori su koliko-toliko i dalje verovali u snagu dobre arhitekture, pa su arhitekti Dimitrijeviću dali odrešene ruke u razradi njegove ideje, verovatno znatno više nego što današnji projekti i investitori to dozvoljavaju. Rezultat je jedna po svemu savremena zgrada, zatalasane ekspresionističke forme, sa jedinstvenom ritmikom u igri fasadnih površina.

U pitanju su četiri šestospratna staklena kubusa, povezana sa tri prostrana atrijuma, fizički uvučena u odnosu na glavne segmente građevine. Ovaj ritam fasada na adekvatan način prati i peta, krovna fasada, sa svojom zatalasanom formom, krunisanom jednim smelim tehničkim rešenjem, još uvek jedinstvenim u Beogradu – kružnim poljem heliodroma.

Zaslužuje dovršetak

Posebno zanimljive detalje na fasadi čine konstruktivni, vidno naglašeni čelični „A“ nosači, kao nagoveštaj uticaja konstruktivizma, ali i nekih drugih kompleksnijih rešenja svojstvenih za imena svetskih zvezdi arhitekture. Jedno vanvremensko rešenje, kojem ni zastoj u izgradnji od skoro jedne decenije ne predstavlja neki problem da oživi i u punom sjaju pokaže svoje potencijale.

Verujemo da će pod novim vlasnikom zgrada dobiti drugu šansu i doživeti svoj konačni dovršetak, jer dela poput ovog to zaista i zaslužuju.

Izvor: https://www.gradnja.rs/ozivljavanje-zgr ... -beogradu/
 
Danas sam video barem 5-6 momaka kako raščišćavaju gornji sprat garaže, koji gleda na autoput. Tu je bio i jedan bagerčić za šut.
Na gornjoj platformi je bilo 3 automobila i jedan čuvar i jedan radnik koji je čistio metlom.
Nadam se da će uskoro krenuti pravi radovi...
 
A ja se nadam da ce lopina po okoncanju prodaje isplatititi zaostale dugove :kafa:
 
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 3917262378

Capture.png
 
Pa da, Verano blok 23 se reaktivirao ali je krenuo smak sveta :D
 
Кад год се Верано покрене следује нека катастрофа. Да су паралелно с тиме кренули опет да раде Прокоп и пругу до Лознице не би нам било спаса.
 
Јуче су нешто радуцкали на крову, додуше видех и сликах само једног радника. Нисам могао нешто дуже да чекам да сликам. Сликано са паркинга код војног дома здравља ВМЦ-а, блок 22.

IMG_20200727_105722_resized_20200727_080227169.jpg
IMG_20200727_105736_resized_20200727_080226924.jpg
 
Дефинитивно овде раде нешто, видео сам више радника јутрос...
 
А кренули су и прокоп и најавили електрификацију пруге Ниш-Димитровград. :o

Надам се да су богови задовољени само другим таласом короне. Али бојим се да је након најаве електрификације пруге до Димитровграда глобална економска криза неминовност.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767613#p767613:331kw0do je napisao(la):
Delija » Čet Avg 20, 2020 12:17 pm[/url]":331kw0do]А кренули су и прокоп и најавили електрификацију пруге Ниш-Димитровград. :o

Надам се да су богови задовољени само другим таласом короне. Али бојим се да је након најаве електрификације пруге до Димитровграда глобална економска криза неминовност.

Brate, dobro je ovo, sve dok ne počnu da diraju Mitićevu rupu - ako to urade, e onda jbg... :)
 
Vrh