Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja ako mi nisu bili zanimljivi putnici izađem ili nađem drugi kupe. Obično je bilo prazno kada sam putovao. Kad sam išao u Budimpeštu na proleće 2018. bilo je pet putnika u celom vagonu.
p/t kola sa prolazom ipak pružaju prostornu udobnost i privatnost pojedinca, posebno ako su prve klase. Sećam se kao dete puta u Podgoricu u Alt vagonu koji me je oduševio prostranošću. Svaki vagon je udoban kad je prazan :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=773142#p773142:147kh93l je napisao(la):
tragac » 08 Сеп 2020, 23:50[/url]":147kh93l]To tako i treba. Voz je ipak prevozno sredstvo, a ne destinacija. Koliko god mi emotivno bili vezani za železnicu i sećali se kupea.

подебљано је кључно. и за.....е више те романтичарске приче, као луксуз у авионима и слична срања. та времена су давно прошла. авион, воз, аутобус и аутомобил су превона средства која служе да се путник превезе од тачке А до тачке Б за што краће време за што мање пара
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772823#p772823:3nqrrsvw je napisao(la):
Рипањац 405 » 08 Sep 2020 09:14 am[/url]":3nqrrsvw]
У нека срећнија времена се знало - ко жели да стиче нова познанства и да притом има комоцију, путује возом. Ко жели интиму, има аутобус. Данас се толико лоших и погубних ствари преузело да је то ван сваке логике.
Ovo podebljano - kakva crna intima u autobusu? U kakvim autobusima se ti vozis i gde uopste? Razdaljina koju autobus i voz predju, sigurno ne traju isto. Nebrojano puta sam isao autobusom na pravcu Beograd-Bec, kako danju, tako i nocu. Putovanje traje 8-9 sati, ako imas srece da sedis sam, u prvih par sati postoji intima. Posle toga se svi putnici odomace, ponasaju kao da zajedno krecete u neku bitku i svi odjednom komsije i najbolji prijatelji. Nocu ako ti zaspi neko ispred tebe sa otvorenim ustima, mozes da se oprostis od zivota. Pa onda krene hrana, gde miris ne smeta, nego mljackanje. Jos ako neko uzme da gricka semenke, pa pocne da kvrcka onog trenutka kada pokusavas da zaspis. Onda dodje neko da te pita nesto, ako si mlad npr za telefon ili nesto tako, pa ti da masan i prljav telefon u ruke. Autobus nema nikakve intime. Voz, da su hipoteticki brze pruge, sigurno stize daleko brze od autobusa, mozes se slobodno kretati, imas normalan wc (racunajuci da je moderniji ili barem odrzavan), imas restoran vagon. Jednom sam isao od Beca do Graca vozom, Railjet, celo putovanje od 2 sata (cini mi se da je toliko trajalo), sam sedeo u restoran vagonu, gde su sedista kao u nekom bistrou. I nije mi nijednom bilo neudobno. Redovno koristim gradsku zeleznicu, za putovanja od bar pola sata, nijednom nisam mislio kako je neudobno sediste. Iako izgledaju tako, sedista su preudobna.
To sto ce u Srbiji napredak biti toliko spor, sto ce potrajati da se oseti boljitak u zeleznici, to ne znaci da treba imati tako negativan stav kao ti. Ja licno imam jezu od kupea, takve sam prirode da ne mogu da sedim oci u oci sa nepoznatim ljudima, pogotovo u malom prostoru. Uvek cu radije izabrati ta famozno nagurana sedista nego da sedim sa ko zna kakvim umom u malom prostoru. I svi ti vozovi sa naguranim sedistima donose daleko vise prednosti nego sto ima tih mana.
 
Nisam, pričam hipotetički kada bi već bila gotova brza pruga i kada bi železnice imale moderne i pristojne vozove, u odnosu na ono što Ripanjac uporno priča za kupee, i poredeći nekakvu intimnost, odnosno manjak intimnosti, između kupea, naguranih sedišta i autobusa.
 
Михајловићева: Враћамо железницу на место које јој припада
Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић, честитала је Дан железничара Србије - 15. септембар свим запосленима у железници, и поручила да се захваљујући инвестицијама које се данас реализују железница поново враћа на место које јој припада.

Министарка Михајловић каже да је развој железнице увек био нераскидиво везан за развој и напредак Србије.

"Како смо се као земља односили према железници, тако смо се односили и према нашој привреди и према нашој будућности. Последњих година, Србија и те како води рачуна о својој железници, јер смо обновили више од 550 километара магистралних и регионалних пруга, градимо прву брзу пругу у овом делу Европе, Београд-Будимпешта, а укупна улагања у овом сектору, реализована и планирана, износе више од пет милијарди евра", навела је Михајловићева у саопштењу.

Градећи модерну железницу, истиче, у исто време градимо модерну и развијену Србију.

Она наводи да без модерне железнице не може да се замисли ни модерна Србија и зато је улагање у железницу приоритет за Владу Србије.

Држава, каже, данас има сасвим другачији однос према железници него за време неких претходних влада.

"Данас се то мења, српским пругама саобраћају нови возови, постојеће пруге се реконструишу и враћају на пројектоване брзине, а градимо и неке потпуно нове, које ће бити на понос свих грађана", рекла је Михајловићева.

Министарка наводи да ће се већ на јесен идуће године први пут од Београда до Новог Сада стизати за мање од пола сата, и то возом, а да је у плану модернизација и преосталих деоница железничког Коридора 10, од Београда до Ниша и од Ниша до Прешева.

"Све што смо постигли, и у модернизацији, и у реформи железнице, коју су похвалиле све међународне организације, постигли смо захваљујући сарадњи и разумевању и са синдикатима и са запосленима на железници. Тако ће бити и убудуће, јер само заједно можемо железницу вратити на место које јој припада", поручује Михајловићева.

Додаје да такође, све што се ради треба да буде истовремено и позив младим људима да уписују школе и факултете за занимања на железници.

"Ми ћемо се потрудити да железница буде таква да им буде мотив да на њој раде и да остају у својој земљи", рекла је Михајловићева.
https://www.rts.rs/page/stories/ci/...camo-zeleznicu-na-mesto-koje-joj-pripada.html
 
да ли је дотична свесна да су потребна и велика улагања у возна средства да би се народ вратио на железнице? и да имају пристојне објекте на стајалиштима, а не шупе и клозете?
 
Ma samo običan remont ovih preostalih nekoliko garnitura i za 10 godina u staro gvoždje.
Vreme za nove vozove je odavno odzvonilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775032#p775032:2c5f4uiw je napisao(la):
JohnnyLee » 15 Сеп 2020 10:42 am[/url]":2c5f4uiw]да ли је дотична свесна да су потребна и велика улагања у возна средства да би се народ вратио на железнице? и да имају пристојне објекте на стајалиштима, а не шупе и клозете?

Није довољно само направити нове објекте потребно је скоро код свих станица средити и околину, типично се око станица налази гомила запуштених објеката, смеће је на све стране, џаба и нови возови и нови објекти ако се мора проћи кроз зону сумрака да би се стигло до њих.
 
Meni bi bilo logično da u narednih par godina Srbija Voz uradi sledeće:
1)Nabavnka novih EMV za regionalni saobraćaj (već najavljeno 18 garnitura i obezbeđen je kredit)
2)Davanje SV 412 preduzeću Beogradski metro i voz koji će (nadam se) biti operater BG:voza uz naravno nabavku novih garnitura kako je pre korone najavljivano
3)Nabavka novih EMV za brzine od 200 km/h (Takođe potvrđeno, ali nikakvih dalje detalja). Ove vozove bih ja poslao da za početak rade na liniji Beograd - Budimpešta i neke IC vozove u unutrašnjem saobraćaju (npr Beograd-Subotica) i da se samo produže do Niša kad se izgradi.
4)Remont velikog broja vagona koji bi služili u RE, IC i EC (međunarodnim) vozovima
5)Nabavka novih DMV jer sa ovim brojem garnitura teško možemo da imamo bolji prevoz na regionalnim prugama.

Naravno i infrastruktura mora da odreadi svoje i da se urade pored najavljenih i npr elektrifikacija Lapovo-KG-Kraljevo, do Vršca, Stara Pazova- Šid za 160 km/h itd
Isto tako očekujem da nakon izgradnje pruge do Budimpešte dođu mnogi strani operateri u Srbiju.
 
Ја бих уместо набавке нових ДМВ-ова свакако ставио набавку возова са хибридном вучом, и/или електровозова са батеријама.
Директне вожње су кључне за раст у путничком саобраћају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775123#p775123:bejidmjl je napisao(la):
Пантограф » Uto Sep 15, 2020 2:40 pm[/url]":bejidmjl]Ја бих уместо набавке нових ДМВ-ова свакако ставио набавку возова са хибридном вучом, и/или електровозова са батеријама.
Директне вожње су кључне за раст у путничком саобраћају.

Koliko koštaju ove garniture u odnosu na DMV pošto nisam baš upućen? Ja mislim da je bolja opcija elektrifikacija i da idu električni vozovi zato što će tako i putnički i kargo vozovi biti električni i nema menjanja lokomotiva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775123#p775123:1f3ttxmv je napisao(la):
Пантограф » Tue Sep 15, 2020 1:40 pm[/url]":1f3ttxmv]Ја бих уместо набавке нових ДМВ-ова свакако ставио набавку возова са хибридном вучом, и/или електровозова са батеријама.
Директне вожње су кључне за раст у путничком саобраћају.
Problem je što su skupi. Npr. Elektrifikacija pruge do Kragujevca ili Kruševca ne košta mnogo.
Meni bi za hibrida bila idealna direktna tura Sombor-Ns-Bg-Vršac.
 
Šta u tom slučaju znači 'hibridni'? Dizel-elektricni pogon sa baterijom koja daje autonomiju bez rada dizel motora, ili dizel-elektricni sa pantografom a bez baterije? Ili sa oba?
 
Електрични са уметнутим дизел-модулом. Постоји такав Штадлер Флирт већ у употреби.
То је спас за наше пруге.

@Пендолино,
Наравно да треба електрификовати до Крагујевца и до Краљева, као и до Крушевца. Али возови иду и даље - нпр. будућа пруга за Нови Пазар је планирана без струје.
 
Na žalost, većina stvari koje ste napisali se može sažeti u refren ove pesme:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=75VbVFCgivY[/youtube]
 
оф топик, ћерка када је била беба није могла да се успава ни на шта осим на ову песму
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775337#p775337:2v1x1a01 je napisao(la):
Пантограф » Wed Sep 16, 2020 8:39 am[/url]":2v1x1a01]Електрични са уметнутим дизел-модулом. Постоји такав Штадлер Флирт већ у употреби.
То је спас за наше пруге.

@Пендолино,
Наравно да треба електрификовати до Крагујевца и до Краљева, као и до Крушевца. Али возови иду и даље - нпр. будућа пруга за Нови Пазар је планирана без струје.
postiji, koristi se npr. u Engleskoj. ne mogu sad da tražim, ali ako se dobro sećam, FLIRT kao ovi naši, sa umetnutnim dezel modulom u sredini je skoro milion evra skuplji. To je i dalje električni voz, ali na deonicama bez žice struju prave dizel agregati (koji su nešto manje snage od one koja se dobija iz mreže).
Hibrid je svaki voz koji koristi više izvora napajanja. Postoje razne kombinacije. Sada se rade elektro lokomotive sa malim (oko 400kW) dizel agregatom za "last mile", koji su idealni za privatne operatere, da izguraju po neki vagon na industrijski kolosek.
Razne hibridne varijante se ugrađuju i u klasične dizel-električne lokomotive, u svrhu uštede goriva (vidi GM).https://www.railwaygazette.com/in-depth/ge-unveils-hybrid-locomotive/32138.article
Eksperimentiše se sa raznim bazerijama, akumulatorima i kondenzatorima.Čitao sam neku strudiju o elektro garnituri koja ima dizel oko 60% snage ali ima i kondenzatore koji dodaju struju pri ubrzavanju a pune se reaktivnim kočenjem.

U celoj Srbiji ima smisla jedino Sombor-NS-BG-Vršac, kako bi mogao za 24 časa da napravi dva puta.

kod eletrifikacije su dosta skupe one podstanice, dok same bandere i žice i nisu toliko. Npr "Banjski" krug (Stalać-Kraljevo-Kragujevac-Lapovo) ima potencijal za vrlo laku elektrifikaciju, jer fali samo podstanica Kragujevac.
Ako elektrigikacija do Kruševca košta 5 miliona onda nema nikakve logike dodati 2 za samo dva voza koji bi išli direktno.
 
A, pa ima još mogućih linija. Koliko je samo pruga po Vojvodini. Mislim, za Sombor koji pomenu, ima dve iz pravca Beograda. Može i treća da se obnovi, ima most na kanalu čitav. A što ne bi išao direktno za Bačku Palanku iz Beograda? Dalje, koja je logika da se ne obnovi Vrbas-Srbobran-Bečej, da se kratko spoji sa Novim Bečejem, i onda imaš voz BG-Kikinda preko NS, vrlo konkurentan?

Pa BG - Loznica. A što da ne i Bijeljina? Trebinju aerodrom, Miću Mićiću pruga, molim lepo.

A kad se uradi južna pruga...

Mislim, ja ne verujem da će sve to da bude, al pošto je ministarka najavila, sama od sebe, renesansu železnice, ja ću da je podsećam šta to znači. Ništa me ne košta.
 
Треба добро прорачунати шта је исплативије, електрификација или набавка хибридних гарнитура, гарнитура са батеријама и сл. Обе идеје ми се свиђају мада мислим да су нова возна средства (хибридна или са батеријама) убијање две муве једним ударцем.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775515#p775515:31of9r86 je napisao(la):
Пантограф » 16 Sep 2020 07:19 pm[/url]":31of9r86]A, pa ima još mogućih linija. Koliko je samo pruga po Vojvodini. Mislim, za Sombor koji pomenu, ima dve iz pravca Beograda. Može i treća da se obnovi, ima most na kanalu čitav. A što ne bi išao direktno za Bačku Palanku iz Beograda? Dalje, koja je logika da se ne obnovi Vrbas-Srbobran-Bečej, da se kratko spoji sa Novim Bečejem, i onda imaš voz BG-Kikinda preko NS, vrlo konkurentan?

Pa BG - Loznica. A što da ne i Bijeljina? Trebinju aerodrom, Miću Mićiću pruga, molim lepo.

A kad se uradi južna pruga...

Mislim, ja ne verujem da će sve to da bude, al pošto je ministarka najavila, sama od sebe, renesansu železnice, ja ću da je podsećam šta to znači. Ništa me ne košta.
Pruga Novi Sad - Bečej je neupotrebljiva na deonici od Čuruga do Bečeja. Pre 5 godina su povađeni pružni prelazi, pokraden pričvrsni materijal, pruga zarasla u korov.
Pruga Vrbas - Bečej ima šina samo u tragovima.... :violina: :violina:
 
Sećam se da smo se pre par godina smejali izjavi beše Bakija Anđelkovića koji je pomenuo Flirtove za Bar

Fotografija Mladen Žarković
Z1
119701086-4636942616379473-1181926598769819256-o.jpg
 
Kakvo je stanje Z1 vagona i generalno flote vagona u SV (broj vagona, stanje vagona itd), da li je ovaj konkretno remontovan skoro? Ima li utičnice, kakva je udobnost i kakav je WC
 
Vrh