Šta je novo?

Glavni urbanista Beograda

Nešto ipak neštima na relaciji Glavni urbanista i Gradska uprava, jer
iako je završeno glasanje na Anketi, nema objave rezultata, ali ima
ove vesti da ona nije bila "obavezujuća" kako je tvrdio Glavni urbanista.

"Stojčić kaže da su neistinite glasine da je odluka o sudbini samo na gradu, a ne i građanima "
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1613461

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=diNwnKX9_ok[/youtube]
 
Уместо да се конструкција старог моста искористи за премошћавање Тисе, Бегеја, неке од Морава и слично, дакле тамо где би итекако користио, они планирају да пукну 15 милиона евра у бесмислице. А могли би да те паре уложе, рецимо, у развој канализационе мреже и Интерцептор, како не би наставили да се давимо у говнима. :blah:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715578#p715578:2go8qq9p je napisao(la):
dragan » 09 Mar 2020 06:54 am[/url]":2go8qq9p]Upravo je jutros "glavni" urbanista bio u jednom tv-programu u glavna tema mu je bila linijski par i pijace. Niti ona voditeljka zna šta bi trebalo da ga pita, niti on pominje obećanja koje je sam dao 2. Ferbuara.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715593#p715593:2go8qq9p je napisao(la):
Дошљак » 09 Mar 2020 08:30 am[/url]":2go8qq9p]Ништа неочекивано како за њега тако за водитељку.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716013#p716013:2go8qq9p je napisao(la):
SerbPacker » Tue Mar 10, 2020 9:35 am[/url]":2go8qq9p]
dragan":2go8qq9p je napisao(la):
Često se on pojavljuje i priča ono što svi već znaju, jer nema pravih pitanja. Zovu ga samo da malo popuni vreme emisije, a niko i nema nameru da se ozbiljno bavi problemima grada.
Ima pravih pitanja, no on ne želi na njih, da odgovara.
Nemojte prebacivati svu krivicu na novinare.
Čovek je ozbiljan hoštapler, ne želi da ide tamo gde mu nisu utvrđena pitanja na koja želi da odgovara.
Kada ga pitaju druga pitanja, kao na promociji "promocije početka konkursa za projekat nacrta linijskog parka" on kaže da ne želi na ta pitanja da odgovori...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723027#p723027:2go8qq9p je napisao(la):
JarJarBinks » 01 Apr 2020 07:28 pm[/url]":2go8qq9p]Gledao sam emisiju. Voditeljka je bila loša, videlo se da se nije se bavila tom temom ranije. Loša je takođe zato što je postavljala pitanja a nije ga slušala i onda prekidala Marka Stojčić u sred rečenice. To je problem Studija B. Međutim Marko Stojčić je na mene ostavio veoma dobar utisak. Veoma je profesionalan, razume sve aspekte posla, i precizno koristi sve koncepte.
Čime se on bavi može da se vidi na : https://www.instagram.com/marko_stojcic_/
 
Шта је он по струци?
 
Možda grešim, ali mislim da je arhitekta
 
Au, svasta je nesto napricao, pa da se osvrnem samo na ovo iz naslova.
Pricali smo u par navrata o tome da autoput kroz Beograd postane bulevar, a to je jedan poduhvat mnogo veci nego sto se cini, jer je deonica puna petlji, nadvoznjaka i druge autoput-infrastrukture. Da bi ova deonica postala bulevar po definiciji, to bi se sve moralo radikalno menjati.
Znam da beogradjani imaju veliku korst od tog autoputa.
 
Ne razumem šta treba menjati? Auto-put kroz Beograd i jeste u praksi jedan široki bulevar bez semafora. Šta tu ima da se menja uopšte? Šta bi se time dobilo?
 
Trotoare pored puta, novo gradjevinsko zemljiste...isto tik do puta, eto sta bi se dobilo. Samo ne znam sta bi radili sa svim ovim petljama. "Mostar" i sl.
 
Trotoare za gde? Građevinsko zemljište koje? Za šta? Za trafiku na nagibu/nasipu? Po koju cenu? Da se poseče i zatrpa zelenilo oko autoputa koje čisti vazduh i smanjuje buku? Jer je Novi Beograd inače krcat i prepun, svaki m2 mu je uveliko popunjen, pa je neophodno da se i ovi zeleni pojasi oko njega što pre izgrade...

https://goo.gl/maps/BjhrA9d12SaMiq7T7
 
Kakvi crni trotoari uz prometnu saobraćajnicu gde nema ničega. Može još neka pasarela, ili podzemni prolaz, ali što bi iko šetao tim potezom.
 
Већим делом дуж аутопута и постоји тротоар, на НБГ поготову, а у старом делу од Мостара до петље хитна помоћ, после до Франша иде једном страном Облаковском а другом парком иза ветеринарског факултета. Наравно петље са бројим подземним пролазима или поприлично удаљеним пешачким прелазима нису баш наклоњене пешацима. Даље већ иду Душановац и Маринкова бара, на делу ближе Устаничкој има тротоар од СУПа Вождовац до Душановачког моста, а са друге стране је веома хаотична урбан матрица. Даље имамо урбанистички хаос са обе стране, изузев један блок Коњарнка до аутопута. Ситуацију ће поправити Мокролушка улица као паралела аутопуту која фали на тој страни Вождовца.
 
Pa ne znam, protumacite sami sta je "glavni urbanista" mislio.
Realno, ovo zvuci kao buduce profitiranje na kvadratima,
ali da je autoput po sred grada zastareo koncept, pogotovu nakon obilaznica, tu bih mogao da se slozim.
 
Ovaj auto-put kroz centar grada je savršena stvar kada bi postojala obilaznica. Čak i sada je 80% vremena najbrža moguća veza sa jednog na drugi kraj grada.

Ima toliko mesta gde se može graditi. NBG postaje prenatrpan za postojeću infrastrukturu.
 
"2021. godine biće prestonica koja će konačno moći da se pohvali i metroom"

Da li nastaviti čitati posle ove rečenice..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807632#p807632:1djp2jac je napisao(la):
Drakche » Ned Dec 27, 2020 3:17 pm[/url]":1djp2jac]Pa ne znam, protumacite sami sta je "glavni urbanista" mislio.
Realno, ovo zvuci kao buduce profitiranje na kvadratima,
ali da je autoput po sred grada zastareo koncept, pogotovu nakon obilaznica, tu bih mogao da se slozim.
Ko kaže da je uopšte bilo šta mislio? :lol:
Jel si ti pročitao intervju sa njim? To je Vesićeva škola. Izgovori 2000 reči a ništa ne kaže. :lol:

Inače, autoput nije u centru grada, kako on tvrdi. A da nije napravljen takav, sa sve Mostarskom petljom, na njenom mestu bismo danas imali najveći a najhaotičniji i najružniji kružni tok u Jugoistočnoj Evropi. To kažem kao potomak ljudi koji su proveli živote blizu te lokacije, i pre i posle izgradnje Mostarske petlje.


Nego jbg, tako je to kad propali novinar i slepac vode grad a koriste grandiozne reči da bi ispali bog zna kakve face. :kafa:
 
Pa jasno je sve. Ali kako to vec ide, oni puste bubu, onda mi tu nesto diskutujemo kao da je stvarno, i tako..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807636#p807636:3qgogev4 je napisao(la):
Bulbulderac17 » Ned Dec 27, 2020 3:27 pm[/url]":3qgogev4]"2021. godine biće prestonica koja će konačno moći da se pohvali i metroom"

Da li nastaviti čitati posle ove rečenice..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pametan je sto je to rekao. On dobro zna da narod veruje u to.
 
Претварање аутопута у градски булевар ће бити чисто формална ствар, али за то је предуслов потпуна обилазница са мостом код Винче, да се преусмери сав транзит, пре свега теретни.
 
Pa teretni saobraćaj ni sada ne ide autoputem koji prolazi kroz grad već obilaznicom.
 
Ma ljudi, koliko ja razumem to se radi iz administrativnih i pravnih razloga. Da mogu zaustavne trake i formalno da se pretvore u žute trake za autobuse.

Što i podržavam. Neke od tih ideja koje je predstavio u intervjuu su žešće gluposti. Ali to za preregistraciju u bulevar ima smisla, da se iskoriste te trake viška.
 
Ovaj grad je gradio kuću od krova pa još do temelja nije došao. Pre "autoputa" (čitaj brze gradske saobraćajnice na osi Istok-Zapad) bilo je obavezno obezbediti funkcionalnu obilaznicu za tranzit. Dugo je ista bila mrtvo slovo na papiru. Urbani autoputevi nikada nije trebalo da budu uvršteni u sistem državnih (nije trebalo da nose E oznake, a sada ni A). Pri čemu je trebalo pokriti više od jedne ose.

Takođe duž brzih urbanih puteva trebalo je paralelno graditi i bici staze, a popreko obezbediti što više putnih, pešačkih i biciklističkih prelaza (da se ne bi grad sekao na pola, na stari deo grada mislim). Kada se vršilo planiranje osnovnih koridora trebalo se razmišljati o oslobađanju prostora i za šinske sisteme po medijanu. Jovinov RM nije morao tunelom kroz grad - mogao je od Dušanovca po medijanu puta, pa preko dabldeker mosta umesto Gazele (pruga u sanduku). Zaustavne trake nisu potrebne. Grad bi jeftinije prošao sa šinskim sistemima koji bi možda bili delimično realizovani.

Možda bi dobar primer bila Varšava koja je bulevare sa semaformima na svakom ćošku pretvarala u brze gradske saobraćajnice denivelacijom podvožnjacima/nadvožnjacima, ukidanjem skretanja ulevo:
https://www.google.com/maps/@52.2172595 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@52.2395536 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@52.202372, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@52.2680185 ... a=!3m1!1e3

Izgleda bolje nego što mislite. Uveličajte na bici staze oko kružnog toka. Konverzije se rade fazno. Ovde pri planirannju UMP-a od Careve Ćuprije ka B.Brdu nisu uzete u obzir pešako-biciklističke staze. Sramota. Delovi obilaznice u sistemu nacionalne mreže autoputeva u Varšavi takođe prolaze kroz grad, ali po obodu centralne zone. Kod nas obilaznica potpuno obilazi urbana naselja. Iza nje su samo prigradska. Ovo je bitno jer oni od naselja do naselja mogu koristiti autoput, usput izbegavši lokalne ulice. Izveden je magistralni pravac.

Brudno-Bemovo autoputem: https://www.google.com/maps/@52.2653725 ... a=!3m1!1e3

Blokovi-Zemun, Blokovi-Vidikovac nazovi magistralom s zaskrsnicama na svakom ćošku: https://www.google.com/maps/@44.7681816 ... a=!3m1!1e3

Nedostaje brza saobraćajnica Orlovača-Čukarička Padina-Grmeč. Pa onda Petlja Lasta-Vidikovac, Rakovica-Ada (topšiderska trasa), Ostružnica Mostar. Boli njih uvo, iako bi podiglo srednju brzinu autobuskog podsistema JGP (pogodno za ekspres linije).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807724#p807724:2fpfdezx je napisao(la):
Express » 27 Dec 2020 07:29 pm[/url]":2fpfdezx]
Možda bi dobar primer bila Varšava koja je bulevare sa semaformima na svakom ćošku pretvarala u brze gradske saobraćajnice denivelacijom podvožnjacima/nadvožnjacima, ukidanjem skretanja ulevo:
https://www.google.com/maps/@52.2172595 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@52.2395536 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@52.202372, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@52.2680185 ... a=!3m1!1e3

Izgleda bolje nego što mislite. Uveličajte na bici staze oko kružnog toka. Konverzije se rade fazno...

Nedostaje brza saobraćajnica Orlovača-Čukarička Padina-Grmeč. Pa onda Petlja Lasta-Vidikovac, Rakovica-Ada (topšiderska trasa), Ostružnica Mostar. Boli njih uvo, iako bi podiglo srednju brzinu autobuskog podsistema JGP (pogodno za ekspres linije).
Изгледа добро и у Софији исто то као и у Варшави, нема никакве "деградације града" о којој се овде трућа - велика је естетска тековина нпр. Јурија Гагарина, па би се деградирала до мојега да се укрсти са Гандијевом у подземном нивоу - други народи имају архитекте и урбанисте, а ми дилетанте који блебећу тако да, ако би се остварило то о чему мељу, имали бисмо чеп од Шимановаца до Врчина, сваки дан.
 
Vrh