PRODEXPO

Za bolje veze Beograda i Pančeva

03-09-2014

    Za bolje veze Beograda i PančevaDavno zakasneli remont železničke infrastrukture u zemlji konačno je počeo na proleće ove godine, sa otvaranjem gradilišta na modernizaciji pruge Beograd-Pančevo. Ruska Federacija obezbedila je kreditnu liniju od 800 miliona dolara za obnovu glavnih robno-putnih pravaca, pre svega na koridoru 10, ali i za radove na pruzi Beograd-Bar i drugim lokalnim prugama. Beograd-Pančevo je bila jedina deonica spremna za realizaciju, bez vlasničkih problema na zemljištu i sa projektnom dokumentacijom, pa su tu i otvoreni prvi radovi.

    Na ovoj deonici koja je dugačka nešto preko 15 kilometara, modernizacija podrazumeva rekonstrukciju postojećeg koloseka i izgradnju i elektrifikaciju novog koloseka, ali i uređenje železničke infrastrukture u stanicama na trasi. Glavni objekat na ovoj pruzi je svakako most preko reke Tamiš, dužine 242 metra, kao i još četiri mosta dužine po 12 metara, koje treba izgraditi. Takođe, biće izgrađen i peti nosač na Pančevačkom mostu, kako bi mostom mogla da saobraćaju dva voza istovremeno.

    Za prvih pet meseci, koliko traju radovi na ovoj deonici, građevinski je aktivirana praktično cela deonica, a već je podignuto nekoliko kilometara nasipa za novi kolosek. Radovi su takođe dobro odmakli i na izgradnji podhodnika u stanicama “Krnjača” i “Krnjača most”, koji treba da omoguće bezbedno kretanje putnika na budućim peronima. Podhodnici se trenutno rade samo ispod budućeg koloseka, sa zaštitnim talpama za postojeći nasip. Druga polovina podhodnika će biti iskopana tek nakom zatvaranja starog koloseka. Pored podhodnika, ova stajališta dobiće i nove stanične i tehničke zgrade.

    Kao što smo napomenuli, najveći objekat na trasi je novi most preko Tamiša, dužine oko 240 metara. Iako su ovogodišnje poplave zadale dosta problema na ovom delu, radovi su nedavno otpočeli, a posao je dodeljen beogradskoj “Mostogradnji”. Nova konstrukcija biće jako slična postojećem jednokolosečnom mostu. Takođe će biti izgrađena od čelika, a prethodnih dana počelo je pobijanje šipova za prvi obalski stub novog mosta. Na prilazu mostu nasuto je 17 hiljada kubika peskovitog šljunka i skoro 16 hiljada kubika lomljenog kamena, u masivni novi nasip koji se diže do visine mosta.

    Kada se završi ova rekonstrukcija biće omogućeno kretanje vozova od 120km/h, sa mogućnošću istoveremenog kretanja robnih i putničkih vozova. Put do Pančeva iz Beograda trajaće 10-15 minuta, što predstavlja kvalitativno novu integraciju između ova dva grada. Nova dostupnost i konfor putovanja vozom biće šansa za Pančevo da pozitivno iskoristi svoju blizinu Beogradu. Investicije u uređenje stanice u Pančevu, njene prilaze i okolinu, bio bi jako dobar potez. Železnicka stanica će biti nova kapija Pančeva, pa bi zona oko stanične zgrade morala da bude raščišćena i uređena, sa svim sadržajima koji su joj potrebni. Pančevo može da postane zanimljiva dnevna tura za strane turiste koji borave u Beogradu.

    Vrednost investicije na pruzi Beograd-Pančevo je 91 miliona dolara, od čega se oko 78 miliona dolara obezbeđuje iz ruskog kredita, dok je kroz učešće za realizaciju država Srbija obezbedila oko 13 miliona dolara. Ostatak ruske kreditne linije od 800 miliona je otvoreno, a njeno korišćenje zavisi samo i isključivo od revnosti i ažurnosti naše strane da pripremi potrebnu projektnu dokumentaciju. Prema izveštajima Ruskih Državnih Železnica, između maja i avgusta u Srbiju je dovezeno preko 100 najsavremenijih mašina za izgradnju pruga, sposobnih da realizuju veći broj projekata istovremeno.

    Dok se isčekuje otvaranje drugih gradilišta, u prilogu pogledajte fotografije kako to izgleda trenutno na trasi Beograd-Pančevo.

    Pruga Beograd-Pančevo - Mapa projekta


    Pruga Beograd-Pančevo