Inner Ring Road Report
15-11-2007
Poslednjih godina gradskim bulevarima mili na hiljade automobila, dok su gužve na prilazima centru postale svakodnevica kao i obeležje Beograda s' početka 21og veka. Razloga za gužve ima mnogo: od stanje infrastrukture, spore izgradnje obilaznice oko grada i nedostatka saobracajnih prstenova oko centra.
Gradski urbanisti su prethodnih decenija planirali izgradnju poluprstena koji bi sekao grad cime bi umnogome doprineo rasterecenju postojecih putnih pravaca, koji su u medjuvremenu prevazisli svoje predvidjene kapacitete. Dok su gradski urbanisti razmatrali i pomerali poluprsten i upustali se u beskonacne rasprave, Beograd je rastao i razvijao se ali ne i u skladu sa svojom saobracajnom infrastrukturom.
10. septembra 2007. godine usvojen je predlozeni Plan detaljne regulacije za saobracajni potez unutrasnjeg magistralnog poluprstena od ulice Tosin bunar do saobracajnog cvora Autokomanda. Prva usvojena deonica unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) dužine je skoro 8 km ukljucujuci rekonstrukciju i dogradnju na postojecim putnim pravcima koji ce se ukljucivati na buduci UMP.
Počevši od Bežanije magistrala ide do raskrsnice sa Tošinim bunarom nastavljuci potom južno od postojece pruge (Zemun-Prokop) gde će novom trasom vozila prolaziti pored bloka 65. Na ovom potesu će biti i raskrsnice sa ulicom Omladinskih brigada i Bulevarom Umetnosti. Kod bloka 66 magistralu će dočekati deonica na stubovima i prva denivelisana raskrsnica sa ulicom Milutina Milankovića, a na severnoj polovini sadašnjeg OTC-a će se nalaziti denivelisana petlja sa ulicom Proleterske solidarnosti.
Velika petlja ce spajati Bulevar Jurija Gagarina sa UMP-om i uključivati vozila na budući most. Po uključivanju na most, trasa UMP-a nastavlja pravo istocnog preko istocnog špica Ade Ciganlije do velike petlje "Radnicka", koja će predstavljati vezu UMP-a sa Bulevarom Vojvode Mišića. Trasa dalje prolazi pored hipodroma na denivelisanoj konstrukciji sve do podnozja senjaka gde će se ukrštati sa Požeškom ulicom koja ce u svom donjem delu pretrpeti znacajne promene, tacnije mostovskom konstrukcijom ce ostvariti prelaz preko Pastroviceve ulice da bi se u produzetku trasa na denivelisanoj cetvorokrakoj raskrsnici ukljucila u UMP u zoni portala Topcideskog tunela.
Tunel "Topcider"
Deonica tunela pocinje od pomenute cetvorokrake denivelisane raskrsnice i odvojena je po smerovima u dve posebne tunelske cevi ukupne duzine 2172m. Svaka tunelska cev sadrzi po dve saobracajne treake od po 3.5m, i dve ivicne trake od po 0.3m. Shodno evrposkim standardima projektovane su poprecne veze za prolaz vozila na 750m, poprecne veze za prolaz pesaka na 250m i nise za telefone i protivpozarnu zastitu na 125m. Izlaz iz tunela će biti tik ispod južne tribine stadiona Partizana gde će izlaziti na ulicu Dr. Milutina Ivkovića koja se uključuje na Autokomandu.
Ova deonica UMP-a će od hipodroma do bloka 66, odnosno depoa GSP-a, izmedju traka za vozila imati i prostor za šine buduceg metroa / LRT-a. Gradnjom ove magistrale će se stvoriti uslovi za reorganizaciju gradskog prevoza Beograda kao i mogućnost uvodjenja polukružnih linija koje bi znatno unapredile cirkulaciju naših gradjana.
Izuzetno teska deonica UMP-a, koju još uvek čeka detaljnije crtanje i usvajanje, pocinje od Autokomande (sa uključenjem na autoput), kao i Petlja Dušanovac, koja će UMP preusmeriti ka Zvezdari. Zbog jako velike izgradjenosti terena UMP ce ovo naselje seci sa najmanje 2 tunela, da bi na povrsinu izasao istočno od Novog groblja. Tu će magistrala konačno dostići svoj cilj - Pančevački most.
Završetkom izgradnje UMP-a bi se stekli elementarni uslovi za smanjenje gužvi u gradu pošto bi saobraćaj bio bolje rasporedjen. Na primer: svako ko bi sa Novog Beograda pozeleo da krene autoputem za Niš neće morati da prelazi Gazelu, vec bi bilo dovoljno uključiti se na UMP koji direktno vodi do petlje kod Dušanovca. Žitelji Banovog Brda bi mogli direktnim ulaskom Požeške ulice na Topciderski tunel da stignu brzo i bez komplikacija do centra grada, bez forsiranja sada beznadežno zagušenog Bulevara Vojvode Mišića. Stanovnici centra i severnih delova grada bi uključenjem na UMP takodje stizali znatno brže na Banovo Brdo ili Novi Bograd nego danas.
Početak gradnje UMP-a se očekuje sredinom 2008. godine, kada bi trebalo da zapoceti izgradnju prve usvojene deonice. Završetak kompletnog poluprstena možemo očekivati najranije 2015. godine.
Route of aprroved UMP section
Visuelisation of Junction Jurija Gagarina
Visuelisation of future Sava Bridge
Visuelisation of Junction Radnička
Visuelisation of Junction Požeška and Topčider tunnel portal
Visuelisation of Topčider tunnel portal - Partizan Stadium
Special thanks to the "Urbanistički Zavod Beograda" /www.urbel.com/
Starije vesti
- •IKEA otvorila novi objekat kod Bubanj potoka
- •Počinje spajanje dva bulevara
- •Brankov BC se otvara u septembru
- •Završen kompleks Skyline Belgrade
- •Otvoren pešački mostić na Savskom šetalištu
- •Konkurs za Prirodnjački muzej
- •Hotel "Jugoslavija" odlazi u istoriju
- •Raspisan tender za nove tramvaje
- •Skele i brzina gradnje
- •Garaža i park kod hotela Bristol
Projekti: Poslednjih pet objava
- Podvožnjak na Novom Beogradu
13-05-2024 - New Minel
29-04-2024 - Airport City Belgrade
29-04-2024 - Skyline Belgrade
29-04-2024 - Silva Vidikovac
16-04-2024