Nastavak gradnje petlje Jurija Gagarina
07-10-2012


Posle par meseci zastoja ponovo su pokrenuti radovi na petlji Jurija Gagarina. Zbog stečaja prethodnog izvođača izvršen je prenos ugovora na austrijsku firmu “Porr”. Novi ugovor koji je potpisan podrazumeva da novi izvođač preuzme sve obaveze u pogledu obima i cene radova, a rok za završetak posla je septembar 2013. godine.
Ovo je inače drugi slučaj bankrota izvođača izabranog za izvođenje radova na severnim prilazima novom mostu kod Ade. Dva puta je tenderskim procesom birana kompanija kao izvođač, da bi nekoliko meseci kasnije isti pravni subjekt bankrotirao. Inače, tenderski proces se izvodi pod uslovima i pod kontrolom Evropske investicione banke. U prvom pokušaju to je bila slovenačka firma SCT, da bi posle objavljenog bankrota posao bio dodeljen Primorju, jos jednom slovenačkom građevinskom preduzeću. Kada je Primorje nedavno bankrotiralo ugovor je prenet na drugoplasiranog, odnosno austrijsku kompaniju Porr. Na sreću, nov ugovor ne nosi uvećanu cenu, a projekat petlje sa šinskim koridorom se procenjuje na 40 miliona evra.
Radovi na prvom delu pristupnih puteva izvode se od mosta do sredine železničke stanice Novi Beograd, u dužini od jednog kilometra. Na ovom delu trase izgrađeni su stubovi šinskog koridora, koji se nalazi u sredini čitave konstrukcije. Od 32 stuba završeno je 27 i na njima je izgrađena gornja konstrukcija na delu kod železničke stanice. Uz prugu, na jednoj od dve drumske konstrukcije, završeni su stubovi na delu Otvorenog tržnog centra i delu kod železničke stanice, gde je takođe postavljen deo gornje konstrukcije. Trenutno se izvode radovi na postavljanju oplate i armature za preostala polja drumske konstrukcije uz železničku prugu, kao i na premošćavanju Ulice antifašističke borbe.
Novobeogradske pristupe mostu čine dve izdignute konstrukcije sa po tri saobraćajne trake, između kojih se nalazi konstrukcija za šinska vozila. Konstrukcija šinskog koridora se pred Ulicom Đorđa Stanojevića spušta na zemlju, dok se konstrukcija drumskog saobraćaja spušta na zemlju nešto kasnije, pre raskrsnice sa Bulevarom Crvene armije. U neposrednoj blizini mosta, uz tri rampe iz Ulice Jurija Gagarina biće izgrađene pešačko-biciklističke staze za pristup mostu.
Ukupna širina saobraćajnice na prvom kilometru posle mosta na konstrukciji je 40 metara, i sastoji se iz dva odvojena kolovozna dela između kojih se nalazi konstrukcija šinskog sistema. Posle spuštanja na zemlju ispred Bulevara Crvene armije, saobraćajnica je na preostalih dva kilometra širine 43 metra, s obzirom da na ovom delu postoje obostrane pešačko-biciklističke staze. Saobraćajnica će, kao i most, imati propusnu moć od oko 12.000 vozila na sat, uz ograničenje brzine kretanja, koje će biti propisano za gradske uslove.
Pogledajte sveže fotografije sa gradilišta u prilogu.
Jurija Gagarina Interchange - Construction site
Starije vesti
- •Kreću radovi na objektu u botaničkoj bašti "Jevremovac"
- •Rekonstrukcija zgrade Pošte u Savskoj
- •Pobedničko rešenje na konkursu za Alta kulu
- •Delta District napreduje po planu
- •Raspisan tender za povezivanje Grčke i Surčinske ulice
- •Posle tri i po godine ponovo tabla u Bulevaru patrijarha Pavla
- •Airport City Belgrade dobio novu poslovnu kulu
- •Prihvatilište za odrasle dobija novu zgradu
- •Nastavak radova na Linijskom parku
- •Počeli radovi na fasadi Tiršove 2
Projekti: Poslednjih pet objava
- Silva Vidikovac
16-10-2025 - Pošta 6 u Savskoj ulici
15-10-2025 - Bulevar patrijarha Pavla
07-10-2025 - Banovo Brdo Residences
10-09-2025 - Airport City Belgrade
07-09-2025






Beogradsko oko