BIG Residences

Na lepom plavom Dunavu...

18-02-2014

    Na lepom plavom Dunavu...Nedavno je obeležen simboličan momenat u izgradnji mosta Zemun-Borča, kada je spojena konstrukcija glavnog raspona. Ovim je premošćen plovni put na Dunavu, a završen je i najkompleksniji deo projekta mosta.

    Februar je mesec kada se proslavlja kineska Nova godina, pa je veliki deo radnika na mostu preko Dunava dobio priliku da ode kući i praznike provede sa porodicom. Međutim, radovi nisu zaustavljeni, a deo kineskih radnika je ostao u Beogradu da završi betoniranje kolovozne konstrukcije na severnim prilazima. Takođe, svi poslovi domaćih firmi na gradilištu teku nesmanjenim intenzitetom, a nedavno je počelo i nanošenje hidroizolacije na kolovoznu ploču mosta. Trenutno se izvode radovi samo u širini pešačkih staza na desnoj konstrukciji, dok kineski izvođač ne završi čišćenje i uklanjanje opreme sa glavnog raspona posle kineskih novogodišnjih praznika.

    Svi radovi na mostu teku prema predviđenoj dinamici i po svemu što se može videti, najverovatnije neće biti značajnijih odstupanja. Sa druge strane, prilazni putevi su stvorili problem sa rokovima, tako da je projekat “Severne tangenta” sada prakticno podeljen u dve faze. Prva faza podrazumeva završetak mosta preko Dunava i deo saobraćajnice koja će most spojiti sa Zrenjaniskim putem. Deo od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta neće biti završen ove godine. Međutim, i pored toga, ova 2014. je zaista godina kada će prvi automobili preći novi most na Dunavu.

    Kao što smo napomenuli, glavni raspon mosta je završen i preostaje da se završi južna navozna konstrukcija na zemunskoj strani, gde je potrebno da se izgrade još tri segmenta, a druga je obalna konstrukcija na borčanskoj strani, gde je potrebno izgraditi još 10 polja. Kada se izgrade ove preostale armirano-betonske konstrukcije mosta pristupiće se izradi drugih neophodnih elemenata, kao što su ivični venci, hidroizolacija, ograde, neophodne instalacije i na kraju asfaltiranje.

    Na severnoj, borčanskoj strani pokretna oplata betonira preostale delove desne kolovozne konstrukcije, dok je već završeno 65 od 297 metara navozne konstrukcije mosta sa severne strane. Na zemunskoj strani postavljena je oplata za betoniranje sledećeg polja na desnoj konstrukciji. Pripreme za povezivanje mosta sa “lakat krivinom” su takođe završene na zemunskoj strani.

    Na pristupnim putevima radovi se odvijaju bez prekida. Na prvih šest kilometara, do Zrenjaninskog puta, završen je trup saobraćajnice i asfaltirano je prva tri kilometra kolovoza i pešačko-biciklističkih staza. U toku je uređenje kosina nasipa uz saobraćajnicu, a ranije su završeni i betonski propusti preko postojećih kanala, kao i armirano-betonske konstrukcije preko Velikog kanala i kanala Vizelj. Za samu Zrenjaninsku petlju u toku je izgradnja stubnih mesta i priprema oplate za gornju konstrukciju, a istovremeno se izvode radovi na izgradnji konstrukcija na petljama Kovilovo i Zbeg.

    Rokovi za deo od Zrenjaniskog do Pančevačkog puta koji su dogovoreni sa kineskim izvođačem sada stoje za septembar 2015. Sporazumno je dogovreno da kineski izvođač neće naplatiti penale od države zbog nepoštovanja rokova na tom delu tangente. Naša strana je po ugovoru odgovorna za eksproprijaciju koja je izazvala kašnjenja i probijanje rokova.

    Inače, ovaj most je prvi projekat kineske građevinske operative u Evropi. Činjenica da smo u infrastrukturnoj saradnji pionir na kontinentu je značajna stvar koja se ceni, i koja široko otvara vrata za našu zemlju u Kini. Već vidimo da kineske kompanije apliciraju na svim putnim projektima u zemlji, dobili su posao za izgradnju termoelektrane “Kostolac B3”, a najavljeni su i projekti u železnici. Projekat “Severna tangenta” koji izvodi kineska “Korporacija za puteve i mostove” vredan je 260 miliona dolara, i pored mosta Zemun-Borča dugačkog 1482 metara podrazumeva i više manjih mostova, a čitava saobraćajnica dugačka je 21 kilometar.

    Pogledajte foto pregled stanja na deonici koja će biti otvorena krajem ove godine.

    Zemun-Borča Bridge/North tangent project - Construction site