Šta je novo?

Novi savski most

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
Ovde možemo da pratimo demontažu i izmeštanje Starog savskog mosta
i izgradnju Novog savskog mosta sa svim pristupnim saobraćajnicama.
Za početak jedan članak RTSa i najava u vestima BB od 16. Juna 2017.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... -most.html

"Novi most na mestu Starog savskog"
http://beobuild.rs/novi-most-na-mestu-s ... p2715.html

Izborom pobednika na konkursu, juče je obelodanjeno kako će izgledati novi savski most, na mestu današnjeg tramvajskog. Urbaništičko-arhitektonski konkurs podrazumevao je rekonstrukciju mosta prema parametrima uvećanog kapaciteta, moderne estetike i bolje funkcionalnosti. Za pobednika ovog konkursa izabrano je rešenje saobraćajnog instituta CIP, a predlog je izradio inženjerski tim koji su činili Slobodan Jaćović, Dejan Srejić, Dejan Bošković i Irena Ilić. Jedan od zadataka konkursa bio je i da odredi sudbinu postojećeg mosta, pa je učesnicima konkursa ostavljena mogućnost da staru konstrukciju uklope u novi most ili da predlože potpuno novi dizajn. U tom smislu, pobedničko rešenje je elegantan kompromis koji je uspeo da očuva prepoznatljivu lučnu formu starog mosta, ali da ipak ponudi jednu savremenu estetiku za ovu važnu lokaciju.

Novi most biće potpuno moderna konstrukcija značajno uvećanog kapaciteta, koja će samo oblikom asocirati na stari. Statički sistem novog mosta će biti dvostruki čelični luk sa zategom, pri čemu se zatega pruža kontinualno celom dužinom mosta. Ukupna dužina mosta je 420m, sa pet raspona (54m+73m+166m+73m+54m) i ukupnom širinom od 37.2m. Glavni raspon premošćuje zahtevanu širinu međunarodnog plovnog puta od 150m, a formiran je sa dva čelična luka raspona 166m. Nagnuti jedan ka drugom, pod uglom od 10° u odnosu na vertikalu i sa različitim visinama, novi lukovi kroz asimetriju postižu prepoznatljivost i atraktivnost. Manji luk je visine 41m, dok je visina većeg luka 47m. Na mostu će biti 24 nosača za kablove, 12 na svakom luku koji će biti zrakasto raspoređeni pridržavajući zategu na svakih 9.0m.

Saobraćajno, ovaj most deo je važne transportne veze sa Novim Beogradom, pa je i novo rešenje konstruisano za kretanje šinskog, drumskog i pešačko-biciklističkog saobraćaja. Ovaj most inače se nalazi na relativno dobrom mestu i za budući metro prelaz preko reke, tako da su ispoštovani gabariti šinskog koridora u širini od 10.4 metara. Šinski sistem postavljen je sredinom konstrukcije, a sa obe strane nalaziće se po dve saobraćajne trake širine 6.5 metara (2x2). Na njih će se nadovezivati dve obostrane peašačko-biciklističke staze širine po 3.3 metra svaka. Pešački deo posedovaće i četiri terase sa manjim vidikovcima za odmor i razgledanje širine 2.6 metara.

Plan je da se most u budućnosti nadovezuje na novi Kamenički tunel, ali da mu budu prošireni i novobeogradski prilazi. U svakom slučaju, izgradnja ovog mosta ne bi smela početi dok se ne završi novi tramvajski prelaz na mostu preko Ade. Po završetku tih radova, stekli bi se uslovi za realizaciju ovog projekta. Prema izjavama zvaničnika, procenjena vrednost ovog mosta je oko 30 miliona evra a gradnja bi trebalo da počne naredne godine.
 
Kake su ovo slike sa imaginarnim šetalištem kad pola tog novo izgradjenog šetaliišta vec odnela Sava :lol:
nema ko tako da napravi, okačio Bukira više slika na termi o BW evo jedne
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503132#p503132:31pjp7oq je napisao(la):
spatiotecte » 24 Dec 2017 09:33 pm[/url]":31pjp7oq]Pa to i jeste sto ga cini zanimljivim
Možda je zanimljivo, ali meni nije dopadljivo, više volim klasiku. :)
 
Није лоше и наравно мора гамад да га усере са асиметријом

дадаистичке архитекте треба преваспитати
 
Meni se svidja... Nego, jesu li na onom renderu pesaci na bici stazi?
 
Da niste poranili sa temom pod jedan drugo
Tema o zaricevom mostu postoji nevidim razlog za novom temom i jos cudnijim nazivom
A sve je jos u dalekom futuru
Igor bi mogao da spoji teme
 
Ukoliko tema ostane onda se u njoj necemo baviti demontazom Zaricevog mosta zato sto taj most vec ima svoju temu, vec iskjlucivo dokle se stilgo sa pripremom dokumentacije a kasnije i izgradnjom novog savskog tramvajskog mosta
 
Tema je jos uvjek daleki futur sve je to zaric i sledbenici moguci
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503200#p503200:1fe7aybk je napisao(la):
direktor » 25 Dec 2017 01:49 am[/url]":1fe7aybk]Tema je jos uvjek daleki futur . . .
Taj tvoj "daleki futur" je sledeće godine, a koja dolazi sledeće nedelje. :)

Gradnja je najavljena za leto 2018.god., a dotle će biti usvajanje raznih planova

kao i priprema gradilišta. . . i ko zna kakvih sve dogadjaja oko novog mosta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503197#p503197:37uq4ke9 je napisao(la):
Igor » 25 Dec 2017 01:33 am[/url]":37uq4ke9] . .ne ćemo baviti demontazom Zaricevog mosta zato sto taj most vec ima svoju temu, . .
OK. . . to sam samo pomenuo j smislu pripreme gradilšta za Novi most.
Inače, neće to biti samo "tramvajski", već i drumsko-biciklkstički-pešački most.

Kad smo kod Zarića, imam jedan predlog : pošto se ukanja most koji je on spasao
i koji sada nosi njegovo ime, mogao bi Novi most da bude posvećen Zariću, tj. da
se postavi neka spomen ploča o tom dogadjaju na tom mestu gde će biti Novi most.

Verovatno će se birati i dati ime ovom mostu, koje onda može da se dopiše temi.
 
Nema od radova nista dok tramvai ne predju preko mosta na adi a to sto se najvljuje po medijima budi ozbiljan i nemoj sve da vjerujes
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503239#p503239:w1lsf75e je napisao(la):
direktor » 25 Dec 2017 09:15 am[/url]":w1lsf75e] . . a to sto se najvljuje po medijima budi ozbiljan i nemoj sve da vjerujes.
Budi siguran da sam vrlo ozbiljan i dobro informisan, pa sam zato pokrenuo ovu temu.
Vidim kod nekih kofuziju oko imena novog mosta, pa govore o nekoj rekostrikciji SSM.

Pošto je odlučeno da se Zarićev most demontira i ukloni, pa čak i njegovi stubovi na drvenim
šipovima, neće tu biti nikakve rekonstrukcije već se gradi potpuno novi i dvaputa širi most.

Novi most sa novim i širim pristupnim saobraćajnicama je ustvari deo državnog projekta
"Beograd na vodi", pa zato očekujem da će biti ubrzani svi projekti i radovi oko ovog mosta.
 
I dalje mislim da je most preblizu Brankovog, te da udara u T raskrsnicu na NBG. Mislim da će biti prebukiran jer će se u njega slivati Savska, Nemanjina i još automobilski tunel od Ekonomskog.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503310#p503310:3lqqgphm je napisao(la):
vucko » 25 Dec 2017 03:01 pm[/url]":3lqqgphm] . . Mislim da će biti prebukiran . . .
Novi most će imati po dve trake u svakom smeru, a videćemo da li je to dovoljno.
 
Mislim da time što se gradi novi most u centru grada sa po dve trake dovoljno govori da su planeri bili svesni slabe protočnosti pristupnih ulica, pogotovu sa NBG strane.
 
Covece ovo je ozbiljno.

Pa kako cu Cafom na NBGD od Vuka na leto.:)

Budimo realni 2 godine je min rok da se aktivira most na Adi sa tramvajem...
 
Do 4. januara 2018. je rok da pobednici na konkursu, CIP i DB Inžinjering, dostave ponude
za Idejni projekat za novi most i pristupne saobraćajnice, kao i za rušenje starog mosta.
Ovo je izvod iz dokumentacije o pregovaračkom postupku sa Direkcijom i uslovima:

2. ТЕХНИЧКА ДОКУМЕНТАЦИЈА
Техничка документација треба да садржи:
1. Пројекат рушења постојећег моста
2. Елаборат о геотехничким условима изградње
3. Идејно решење моста (за потребе прибављања локацијских услова
од Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре)
4. Идејно решење приступних саобраћајница (за потребе добијања локацијских
услова oд Секретаријата за урбčанизам и грађевинске послове)
5. Идејни пројекат моста (за потребе Ревизионе комисије) . . .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503391#p503391:1sxhszql je napisao(la):
direktor » 25 Dec 2017 08:25 pm[/url]":1sxhszql]Lose informacije imas nece most skoro..
Kao što je opšte poznato, prvo se radi projektna dokumentacija, a to je već počelo.

Šta je za tebe "skoro" to samo ti znaš, ali radiće se tempom u odnosu na potrebe BnV.

U nekom sledećem postu ću eskluzivno ;) da postavim izvod sa dimenzijama mosta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503385#p503385:1ypuk57d je napisao(la):
Bulbulderac17 » 25 Dec 2017 08:09 pm[/url]":1ypuk57d]Budimo realni 2 godine je min rok da se aktivira most na Adi sa tramvajem...
Što se tiče rokova više ću da pratim one koje daje Direkcija, jer su konkretni.
A, manje ću da pamtim one koji daju političari, jer su obično nerealno kratki.

Biću vrlo zadovoljan ako se ovaj Novi savski most pusti u promet do kraja 2020g.
Do tada ću da pratim donošenje projekata, rušenje starog i izgradnju novog mosta.
 
2020. da se završi...To je idealno. Sumnjam da će tada, a daleko od toga da ne bi voleo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503498#p503498:1ylqc2hz je napisao(la):
Blade » 26 Dec 2017 09:40 am[/url]":1ylqc2hz]2020. da se završi...To je idealno. . .
Da, to je "idealno", a sve zavisi od tzv. "političke volje" buduće vlasti u Beogradu.

Zato treba pratiti "prolazna vremena" i faze donošenja projekata, rušenja i gradnje.
 
Не би смели да почну са демонтирањем моста пре него што се поставе шине на Мосту преко Аде.
 
Vrh