Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Мало је остало маневарки. Мислим да те 621 нису стајале.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866450#p866450:1gfemqux je napisao(la):
Прле » 21 Jul 2021 09:29 pm[/url]":1gfemqux]Маневарка истрчала?
Svako vozilo na železnici ima svoj radni vek, preciznije, ni jedno nije večno. Na toj manevarci
venci točkova su ispod svake donje granice, pojavile su se pukotine na nekoliko mesta na
naplatku točka, stalni su problemi sa kaiševima koji pogone kompresor, motor je počeo da
se pregreva i još mnogo toga. Ona druga 621-302 dugo je stajala zbog kvara te je zbog toga
mnogo manje radila. Taj kvar je delimično saniran i eto je u eksploataciji.
Inače na manevri u TPS Zemun za 24 sata manevarska lok pređe u proseku oko 50- 60km računajući
i odlazak u Makiš na sipanje goriva jednom u 4-5 dana.
 
Хвала Риле. Јасно ми је да и маневарске морају да имају свој век. Шта више, кварови које си навео су логично јер маневара има много полазака и кочења и вожње малим радијусима и по скретницама. Него ми је смешно што је "истрчала", некако ми више оде израз илзлизала, похабала. Али добро због Макиша нек је и она "трчала" :)
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xnegVph-Oro[/youtube]
 
611_001.jpg

546_001.jpg
 
Овај пауколики изглед са по три фара имале су само Co-Co локомотиве?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866803#p866803:3faqf6hm je napisao(la):
Прле » 23 Jul 2021 07:11 pm[/url]":3faqf6hm]Овај пауколики изглед са по три фара имале су само Co-Co локомотиве?
Ne. Ovaj raspored čeonih svetala su imale samo lokomotive serije 441 i to u izvornom obliku.
Kasnije tokom remonta gotovo sve lokomotive su ostale sa po jednim.
 
Poslednjih mesec dana sam otišao na par detstinacija po Srbiji i tom prilikom sam se odlučio za voz. Ovde ću napisati šta se sve izdešavalo i kakav je moj utisak o relacijama i vozovima kojima sam putova uz par fotografija. Na sva putovanja sam kretao iz Beograda. Pa da krenemo redom:

1)Jagodina
U junu je ponovo uvedena Akva karta za Jagodinu, međutim, ovog puta to nije bio poseban voz koji nigde ne staje između Beograd Centra i Jagodine već je karta važila samo za voz RE 2903 ka Jagodini (voz koji kreće u 7 i 25) i RE 2906 (voz kreće u 18 i 09 iz Jagodine), s obzirom da su ovo RE vozovi, stajali su na svakoj stanici što znači da vreme putovanja bilo oko 3h. Oba voza su dodatno kasnila, ka tamo smo kasnili 30 minuta zbog čekanja drugog voza kod Ripnja, a u povratku je kasnio 30 minuta u dolasku + 30 minuta što smo čekali drugi voz kod Sopota. Najmučnije deonice koje su i uzrok ovih kašnjenja i velikog gubitka vremena su Resnik-Sopot (deonica je katastrofa, 90 posto vremena se vozi 30 km/h, a negde čak i 20 km/h, od 3 sata putovanja, sat i po nam je trebalo do Sopota) kao i deonica Lapovo-Jagodina gde se isto vozi 30km/h na većini deonice. Ove deonice se moraju pod hitno rešiti jer su veliko usko grlo i uzrok kasnjenja i dugačkog vremena putovanja! Broj putnika na dan kad sam išao (četvrtak mislim da je bio) je bio izuetno mali i to su mahom bili ljudi koji su išli između mesta duž pruge (Mladenovac, Palanka, Velika Plana, Lapovo i Jagodina) kao i između sela ka mestima pored. Cena karte je bila izuzetno povoljna, akva karta za mlade košta samo 350 dinara i daje popust na ulazak u akva park, tako da voz+akva park je tačno 650 dinara što je izuzetno povoljno, međutim primetno je da niko nije još koristio tu mogućnost jer se kasirka u akvaparku zbunila kad so joj rekli da imamo popust (moguće da je to zato što je ta karta uvedena tek para dana pre toga ove godine). Voz je bio Stadler FLIRT i voz je bio apsolutno fantastičan. Čist, Udoban za kraće relacije, čist wc itd mogu da kažem da je ovo najbolja nabavka vozova koju je Srbija voz ikada imala. Problem je što se ne koriste za regionalna kretanja (do sat, sat i po putovanja) za šta su namenjeni već kao daljinski vozovi koji pređu celu zemlju. Nadamo se da će nabavkom novih garnitura i ovo promeniti. Osoblje je isto bilo izuzetno ljubazno kao i u svim ostalim putovanjima, čak su mi i dali da uđem u kabinu na kratko da snimim.
viber_image_2021-07-09_14-21-31-427.jpg

viber_image_2021-07-09_14-21-31-363.jpg

viber_image_2021-07-09_13-57-51-520.jpg


2)Vršac
Na relaciji Beograd-Vršac mogu samo da pohvalim, DMV 711 je bio tačan u minut, čist (doduše jedno sedište što se spušta je bilo polomljeno), ka tamo voz u 11 i 52 je bio oko 50 posto popunjen, dosta ljudi je uvek bilo u vozu i ulazilo izlazilo po selima, ali pri povratku RE 2610 koji polazi u 18 i 45 je bio skroz pun, već u Vršcu su sva sedišta bila popunjena, a kako smo se približavali Beogradu sve više i više ljudi je stajalo (bila je nedelja doduše). Bilo je par ljudi koji su stavili i bicikl na voz. Cena povratne karte je oko 680 dinara, i vidi se da dosta ljudi koristi voz ovde, sigurno ostvaruju profit na ovoj deonici. Brzina voza je sasvim okej (100 km/h većim delom), međutim ima prelaza gde rampa ne radi pa voz staje i tu se gubi vreme, isto tako stanje pojedinih stanica po selima je zabrinjavajuće a da ne pričamo o tome da je signalizacija ovde spremna za muzej. Kada se rekonsturiše i elektrifikuje ova pruga mislim da će biti mnogo više putnika i osnova za uvođenje dodatnih vozova. Ako se pusti neki brzi do Temišvara i to bi se sigurno isplatilo (recimo jutarnji i vecernji polazak da obuhvati vršne časove i turistička kretanja), mada od direktnog voza za Temišvar sigurno nema ništa dok se ne elektrifikuje i modernizuje cela pruga.
viber_image_2021-07-18_18-49-32-365.jpg

viber_image_2021-07-18_19-14-04-575.jpg


3) Zlatibor
Zbog nedostupnosti same stanice Zlatibor, uzeo sam opciju da idem do Užica, pa lokalnim autobusom do Zlatibora. Voz koji sam izabro je IC 431 "Tara", cena karte u jednom smeru je oko 830 dinara, a ako se ide u grupi (više od 6 ljudi) je 560 dinara što je svakako dosta povoljije od autobusa, vožnja traje tačno 3 sata i bio je tačan u minut. Što se samog voza tiče bio je sastavljen od 1 Aeelmt, 2 Beelmt, jedan kupejac (bio je jako prljav) i vagon restororan crnogorskih zeleznica (u katastrofalnom stanju i prljav). Aeelmt i Beelmt su bili jako udobni, čisti, jeste da su malo retro ali putovanje njima je prava uživancija. 2 Beelmt-a su bila poprilično puna, a Aeelmt je bio poptuno prazan (iako se tehnički vodio kao 2. klasa pa si mogao da sedneš tamo), moje društvo i ja smo onda bili sami u Aeelmtu.
Beelmt
viber_image_2021-07-24_16-33-27-752.jpg

Aeelmt
viber_image_2021-07-24_16-33-28-305.jpg

Zadnji deo voza
viber_image_2021-07-24_16-33-27-931.jpg

viber_image_2021-07-24_16-33-28-000.jpg


Jedina zamerka je što lokalni autobusi nisu usklađeni sa vozom, pa nekad mora da se čeka sat, dva Užicu, međutim, konkretno Tara dolazi u 12 u Užice i ima autobus u pola 1 ka Zlatiboru, cena karte je 200 dinara + 100 dinara peronska karta. Mislim da bi i železnice i autoprevoznici imali više putnika kad bi sarađivali i promovisali ove vidove prevoza, recimo iz Beograda da možeš jednom kartom do Zlatibora ("Tara"+bus koji te čeka u Užicu, isto tako za povratak).
Dobra strana ove kombinacije je cena karte koja te izađe manje nego autobus na relaciji Beograd-Zlatibor (1500 u jednom smeru, 2000 povratna), a putuje se možda malo duže (ako se poklope autobus i brzi voz onda se putuje i kraće) ali sa mnogo većim komforom. U povratku sam išao kolima, dok je ostatak mog društva išao Regionalnim vozom u 10h iz Užica, kažu da je u Valjevu ušlo dosta ljudi za Beograd, voz isto nije kasnio (međutim dugo putuje zbog stajanja na stanicama pa im se i nije nešto svidelo)

Vidi se da na određenim relacijama ima dosta putnika (Beograd-Vršac, Beograd-Valjevo) gde je pruga u solidom stanju, a na drugim prugama gde vozovi kasne ljudi generalno izbegavaju voz, stoga je potrebno rekonstruisati sve te deonice i time bi se vratili i putnici. Cena karte voza je uvek bila izuzetno pristupačna, međutim veliki problem koji ja vidim jeste neintegrisanost železnice u javni prevoz. Neko ko izađe na pojedinim stanicama ne zna kako da dođe do odredišta i to mnoge putnike odvrađa od voza. Potrebno je poraditi na ovome narednih godina, možda kao neki šablon jeste da kad se sredi određena pruga, srede se i stanice i obezbedi javni prevoz do te stanice iz okolnih mesta. Ovo bi imalo dosta benefita u smanjenju gužve na ulicama i većeg broja korisnika železnice što automatski znači da se povećava broj polazaka, grade dodatni kapaciteti i time još više privlače putnici. Pruga za Novi Sad je, po meni, ključna tačka u istoriji naših železnica, kada se otvori, slika voza će se potpuno promeniti iz nostalgičnog, sporog i jeftinog iskustva u brz i pouzdan prevoz koji može da se koristi na putu do škole, fakulteta, posla, radi rekreacije, itd. Komfor koji nudi voz je jednostavno nenadmašiv ali mora da se ponudi usluga više (elektronske karte, informacije na stanicama, bolji red vožnje itd) kao i javni prevoz od i do stanica jer se putovanje ne završava na železničkim stanicama. Ako naše železnice uspeju da uvedu ove stvari, mislim da će železnice u narednih par godina uzeti primat u prevozu putnika na sređenim prugama.
Hvala na pažnji :D , naravno ukoliko želite da znate neke detalje dodatne pišite.
 
Одлична анализа и одлична критика кључних проблема:
-непоузданост возова на неким пругама због њиховог стања (поражавајуће је то што су неке од тих баш на територији Београда),
- лоша интегрисаност железнице и осталих видова превоза где би могли заједно да буду на профиту. Чак мислим да не би било лоше и да сама железница има своје аутобусе који би развозили нпр. од Ужица до Златибора или од неких удљених станица до насеља. У Немачкој ДБ има аутобусе.
 
https://www.novosti.rs/hronika/nesrece/ ... ario-stenu
Igrom slučaja,baš u subotu sam bio u Kraljevu,i putovao sam vozom,srećom do Vrnjačke Banje koja se ne nalazi na ovoj pruzi gde se dogodila havarija. Moja višegodišnja iskustva sa DM 711 su da ti vozovi retko kasne,ali problem sa njima je što u malo kojoj garnituri radi klima,a skoro ni u jednoj ne funkcioniše razglas koji najavljuje stanice. Što se tiče EMV 413,oni kasne još ređe,putovao sam skoro svim prugama u zemlji gde 413 saobraća,stiče se utisak da su na linijama Beograd Centar-Šid i Beograd Centar-Užice/Prijepolje Teretna ti vozovi najtačniji,tačni su i na pruzi Požega-Kraljevo,a na liniji Beograd Centar-Niš su kašnjenja skoro svakodnevna,u ekstremnim slučajevima traju i po više sati. Zbog toga mnogo manje putnika i putuje niškim vozom i većina se još uvek odlučuje za autobus. Verovatno je glavni problem sa ukrštanjima,jer je na celom železničkom Koridoru 10 jako mali procenat dvokolosečne pruge.
 
Došljak, hvala što si skratio ovo moje :D , ali da, kompletno se slažem, samo da postoji neka veza, to može i da se učini tako što će se železnice i lokalni autoprevoznik napraviti partnerstvo. Recimo SV i Sekretarijat za javni prevoz u Beogradu ili Novom Sadu ili bilo kom mestu se dogovore da jedna karta važi za ceo put. U manjim mestima može SV da kupi par autobusa pa da ih vozi ili da se dogovori sa nekim prevoznikom. Svačiji cilj je da ljudi više koriste železnicu, a do železničke stanice se mora nekako doći dakle tu stupaju autobuski prevoznici. Takav integrisan sistem znači da možemo imati jednu centralizovanu bazu podataka, recimo napravimo aplikaciju u kojoj korisnik unese adresu polaska i adresu dolaska i aplikacija mu izračuna najbolji način da dođe do destinacija kombinujući voz, bus, tramvaj, trolu, metro, taxi, uspinjače, gondole, itd. Ovakav sistem postoji u Švajcarskoj i Norveškoj da ja znam i vrlo je efikasan. Sve ovo znači da bi mnogo više ljudi koristilo javni prevoz, javni prevoz bi bio integrisaniji, jasniji, cena bi se odmah izračunala, itd. Interesantan je sistem u Švajcarskoj gde recimo na aplikaciji prikazuju i koliko nisi ispustio CO2 tako što si išao vozom, procenjena popunjenost vozova i mnoge druge stvari. Ovo je bukvalno stvaranje jednog jedinog integrisanog sistema umesto mnogo različitih.

Užice, i ja sam primetio da na niškoj pruzi svaki dan vozovi kasne minimum 30 minuta, to je više do pruge i kapaciteta nego do vozova. Vozovi su generalno novi i ne kvare se tolko, dok su pruge i ukrštanja ubitačna. Nadamo se da će brzo srediti ovo, jer će novom prugom vozovi svakako ići pouzdanije nego sad

Evo kao bonus hipotetički red vožnje iz Beograda barskom prugom za koju godinu kada se sredi Valjevo-Vrbnica, otvori Beograd-Novi Sad-Subotica i kad se poveća broj putnika :)
Beograd-Valjevo ( IC, REx - 1 sat i 17 minuta, RE - 1 sat i 30 minuta)
Beograd-Užice (IC - 2 sata i 20 minuta, REx - oko 2 sata i 50 minuta)
Ako neko zna koja su bila vremena putovanja kad se otvorila barska pruga nek ih slobodno napiše

5.00 IC Prijepolje (iz Subotice)
6.00 RE Valjevo
7.00 REx Užice
8.00 RE Valjevo
9.00 IC "Tara" Bar
10.00 IC Kraljevo
11.00 REx Užice
12.00 RE Valjevo
13.00 IC Prijepolje (iz Subotice)
14.00 RE Valjevo
15.00 REx Užice
16.00 RE Valjevo
17.00 IC Prijepolje (iz Subotice)
17.30 IC Kraljevo
18.00 RE Valjevo
19.00 REx Užice
20.00 RE Valjevo
21.00 IC "Lovćen" Bar
22.00 IC "Panonija" Bar (iz Subotice)
22.30 RE Valjevo
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866435#p866435:jnfgaszs je napisao(la):
wexy » Sre Jul 21, 2021 8:13 pm[/url]":jnfgaszs]2011. godina je bila, mozda me secanje vara pa sam preterao za raspodelu vremena ali do granice je bilo bas bas sporo, to sigurno. Posle granice je voz maltene duplo brze isao. Ovo za brzinu od 100km/h pa onda 80km/h, nema teorije.. pre je delovalo kao 50km/h pa posle granice 100km/h.

Sećanje te vara. Pre 10 godina je brzina na vršačkoj pruzi bila ista kao i danas!

Boki123":jnfgaszs je napisao(la):
Najmučnije deonice koje su i uzrok ovih kašnjenja i velikog gubitka vremena su Resnik-Sopot (deonica je katastrofa, 90 posto vremena se vozi 30 km/h, a negde čak i 20 km/h, od 3 sata putovanja, sat i po nam je trebalo do Sopota) kao i deonica Lapovo-Jagodina gde se isto vozi 30km/h na većini deonice. Ove deonice se moraju pod hitno rešiti jer su veliko usko grlo i uzrok kasnjenja i dugačkog vremena putovanja!

Što bi moralo? Pa na Koridoru X u Srbiji postoje deonice gde se vozi 30 km/h po 10-20 godina i ispadaju vozovi iz šina 10-ak puta godišnje na istoj deonici i nikom ništa...

Boki123":jnfgaszs je napisao(la):
Čist, Udoban za kraće relacije, čist wc itd mogu da kažem da je ovo najbolja nabavka vozova koju je Srbija voz ikada imala.

Inače, Flirt je nabavljen još dok Srbija Voz nije ni postojao...

Boki123":jnfgaszs je napisao(la):
Aeelmt i Beelmt su bili jako udobni, čisti, jeste da su malo retro ali putovanje njima je prava uživancija.

He, he, interesantno kako ljudima Z1 vagoni deluju retro, a 2000-ih su ih predstavljali kao najveće čudo tehnike kad su ih nabavljali. A ustvari su obična licenca od Siemensa za vagone dizajnirane 1970-ih.

Užice":jnfgaszs je napisao(la):
711 su da ti vozovi retko kasne,ali problem sa njima je što u malo kojoj garnituri radi klima,a skoro ni u jednoj ne funkcioniše razglas koji najavljuje stanice. Što se tiče EMV 413,oni kasne još ređe,putovao sam skoro svim prugama u zemlji gde 413 saobraća,stiče se utisak da su na linijama Beograd Centar-Šid i Beograd Centar-Užice/Prijepolje Teretna ti vozovi najtačniji,tačni su i na pruzi Požega-Kraljevo,a na liniji Beograd Centar-Niš su kašnjenja skoro svakodnevna,u ekstremnim slučajevima traju i po više sati.

Po hiljadu i prvi put - kašnjenja ne zavise od voznog sredstva nego od saobraćajne situacije na pruzi i stanju pruge.
 
Друг јуче путовао из Подгорице у БГ возом, пут трајао 14 сати. Сморио се и разочарао скроз у железницу, а желео је да путује возом, никад пре нује. Сад мислим да никад више неће хтети да седне у воз.
 
Ja sam hteo da idem do PG 15. avgusta noćnim, sa društvom (posle idemo na Durmitor), razmišljao sam da uzmem kušet (ako ga uopšte ima u sastavu).
Ne znam kakvo je stanje.
 
Mnogo ti hvala na ovome.
Meni jedino nije jasno, gore si naveo da ima i vagon-restoran, a na ovom sajtu se ne pominje?
 
Vagon restoran ide samo u sastavu dnevnog voza i to svaki drugi dan, pošto ide samo crnogorski, a oni imaju samo jedan. Srpski je nedavno remontovan, ali ne ide jer nema osoblja.
 
:plaky:
Hajd, valjda će izmisliti i neko osoblje, imaš li negde slike na šta je taj remont ispao?
 
Ja sam cesto isao Barcem, i zadnji put je bio restoran, gde se sluzi pivo a ima i pepeljara, pa je tesko naci osoblje odgovarajuce struke. Vise preporucujem nocni, sto se i po danu malo moze videti a voz kad sam ja sadnji put isao dnevnim je bio skroz bez abtajla, kuset mi je zakon. Svako dobro i uzivajte u putovanje. Evo i moja mala slika restorana kako iz 2017.
Belgrade-Bar_railway_restaurant_in_daylight_express.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868693#p868693:2pjgg406 je napisao(la):
DzonTravolta » Ned Avg 01, 2021 7:16 pm[/url]":2pjgg406]:plaky:
Hajd, valjda će izmisliti i neko osoblje, imaš li negde slike na šta je taj remont ispao?

Očigledno neće, pošto eno ga stoji u Topčideru još od prošle godine. Remont standardan u Goši kao i uvek. Farbanje spolja, sređivanje unutrašnjosti i pretpostavljam mehanički šta je trebalo srediti.
 
Vrh