Šta je novo?

Most preko Save od Bulevara Nikole Tesle do Pariske ulice

Vox91

Expert
Učlanjen(a)
17.08.2017.
Poruke
5.062
Pohvaljen
10.790
Podstaknut nedavnom diskusijom o Starom savskom mostu, otvaram novu temu gde bismo mogli da raspravljamo o ideji iz naslova.

Dakle, kakve bi se prednosti, ili pak štetne posledice dobile ako bi bio izgrađen most preko Save negde od raskrsnice Pariske i Karađorđeve ulice pa do parka Ušće, odnosno Bulevara Nikole Tesle?

Ranije se pričalo o pešačkom mostu na ovom mestu, ali i saobraćajna veza bi bila veoma poželjna. Panta je izneo i odličnu ideju o prelasku tramvaja ovim mostom. Dobila bi se veza šinskim sistemom od Kalemegdana npr. pa do Zemuna, postojale bi naravno pešačko-biciklističke staze, i recimo četiri saobraćajne trake. Znatno bi se rasteretili ostali mostovi, a izgradnja gondole Kalemegdan-Ušće bi bila nepotrebna.

Postoje li loši aspekti? Izgradnja ulice, tj. nastavak Bulevara Nikole Tesle kroz park Ušće, pojačan tranzit kroz Karađorđevu ili Parisku, zaklanjanje tvrđave možda?

Meni kao laiku deluje da je most na ovom mestu preko potreban, a još kada bi se izgradio po uzoru na predratni Most kralja Aleksandra, bilo bi odlično. Mislim, pošto bi se gradio u zoni pristaništa - stubovi u vodi ne bi dolazili u obzir. Zato bi viseći most poput Elizabetinog u Budimpešti bio pun pogodak:
6982fee7592e916fcfcee81c06568c6fc602738798cc54f4a7abaf6d060b7fe9.jpg


Šta mislite?
 
Izrazito protiv. Novi most na mestu SSM će imati znatno veći kapacitet, a sve ostale veze između centra i NBG treba da budu ili u službi metroa ili pešaka / biciklista.
 
A meni se baš dopada ideja oživljavanja mosta Kralja Aleksandra 500 metara nizvodno da bude pešački i za tramvaje.
 
Tacna lokacija mosta plus prilazne saobraćajnice kuda bi isle neki grafički prikaz ...
 
Mislim da ova ideja nija baš najbolja, prvo estetski (uništila bi pogeled na Kalemegdan, a i sam most bi morao da bude nagnut jer ove ulice nisu na istoj koti). Kao drugi problem se javlja uništavanje parka Ušće (samo zbog ove stavke bih ja odustao) onda se javlja problem Karađorđeve koja bi bila zagrađena ovim mostom i postala neatraktivna. Dalje pričamo o mostu kao saobraćajnom rešenju, nisam stručnjak ali smatram da veza ovde nije potrebna. Obrazloženje je to da će sav saobraćaj koji bude išao Sa Novog Beograda ka Pančevačkom mostu i dalje prolaziti preko SSM i kroz tunel tako se izbegava prolazak kroz centar. Ovo će značiti da će Brankov most imati mnogo manje gužve i biće brža putovanja. Ovaj most bi jedino povezivao Dorćol i Novi Beograd lokalno, a složićete se da za uštedu od 2 minuta ne trebaju da se pucaju desetina miliona u novi most.
 
Pa, sad, pogled sa ovog mosta na tvrđavu bi bio još atraktivniji od onog sa Brankovog mosta.

Postavljen bi svakako bio u visini Pariske ulice, koja je jedno od najprirodnijih mesta za most u gradu. Veza Dorćola i Novog Beograda svakako nije nešto što bih zanemario, dok bi dobici u tramvajskom saobraćaju mogli biti ogromni: petica se produžava za Zemun, ako se napravi pruga kroz Uzun Mirkovu i dalje ka Slaviji eto i odmene za vezu Zemuna sa Zelenim vencom...

A, ako bi se u produžetku Tadeuša Košćuška napravio i tramvajski most preko Dunava, onda više ni Kotež i Borča ne bi bili slepa creva - nimalo.
 
Da li bi "početak mosta" mogao da bude kod tramvajske okretnice kod Beton hale, ili bi zbog visine i plovnog puta morao da bude kod Austrijske ambasade i direktno se nastavlja na Parisku?
 
Мислим да би овај мост морао да буде искључиво трамвјско-бициклистичко-пешачки, као к други у наставку преко Дунава. Чисто зарад бољег повезивања центра града а дестимулисања одласка у исти колима. Оваква два моста заједно са пругама Славија-Теразије-Трг-Калемегдан и Ташмајдан-Теразије, и пругом Ушће-Земун уз булевар Николе Тесле омогућавају заједно успостављање линија:
-7 и 9 кроз центар,
-линије Блок-45-Ушће-Калемегдан-25. мај-Котеж-Борча (алтернатива за 95)
-разних комбинација типа Бањица-Борча, Баново брдо-Борча, Борча-Устаничка, али и Борча-Земун, Бањица-Земун (алтернатива за 78 и 83), Устаничка-Земун, као и друге комбинације.
 
Prva stvar most kralja Aleksandra je starinski most i svakako bi se bolje uklopio sa kalemgdanom od neko modernog sa zategama ili betonske grede.
Druga stvar pričamo o mostu za pešake i tramvaje, koje zagadjenje?
Treća stvar sto se tiče visinske kote on može da krene niže posle S krivine.
 
Hm, mislim da ovaj most ne bi smeo biti namenjen samo za tramvajski saobraćaj. Na prostoru Savskog amfiteatra nijedan most neće moći da se izgradi, tako da je ovo jedina pozicija gde će biti moguće premostiti Savu u budućnosti.

Na prostoru Luke Beograd sigurno će nići nova naselja, ceo Dorćol bi takođe mogao da koristi ovu vezu, dok bi Brankov most onda mogao malo da se rastereti.
 
Od Brankovog mosta nizvodno prihvatio bih samo pesacko biciklisticki most od keja kod MSU do pasarele kod beton hale... Po mom misljenju ovaj predlog je cista glupost. Cetiri trake plus tramvaji? I gde? U kalemegdanski park? Neko je dobro rekao da posle novog mosta na mestu Starog savskog svaka sledeca veza treba da bude metro. Zlatno pravilo: povecava se obim onog saobracaja za koji gradis dobru infrastrukturu... Ja bih jednog dana suzio i Brankov na cetiri trake. Uostalom bolje njemu vratiti nekadasnji izgled.
 
Hm, polako, nema potrebe za teškim rečima- vidim da si ti predlagao tunel ispod Save na Ušću pa ne moraš da se osećaš ugroženo. Ni tvoja, a ni ova ideja verovatno se neće nikada realizovati..

Što se tiče pitanja gde bi se most od četiri trake uključio u starom delu grada - pa odgovor je jednostavan: u Parisku ulicu, koja ima koliko - pet traka. Tri automobilske i dve tramvajske. Kako bi se onda most sa dve tramvajske i dve automobilske trake "nastavljao u Kalemegdanski park"?

A što se tiče smanjivanja i destimulisanja određenih načina prevoza, ne zaboravite da je svake godine sve više stanovnika u Beogradu i sve više automobila. I biće ih sve više, i više i više - kakve god mere preduzimali. Biće i novih naselja uz Dunav, verovatno će dobar deo obale doživeti sličnu sudbinu poput Savskog amfiteatra.

A mesta za nove mostove između starog i novog dela grada nema.
 
Nema teskih reci, lepo je kad neko razmislja... Za mene moj predlog promisljeniji,interesantniji nego ovaj... Mada sto se mene tice automobliska infrastruktura me ne zanima. Ako neko voli taj mazohizam,,prva-druga-koči" nema problema, al onda nema kukanja na guzve! Ako zivim u centru mozda bih imao etrotinet, da mi se vozikaju kola kupio bih kucu u Jakovu i jednog dana lepo autoputem na Nbg na posao za deset minuta... Sve ostalo metro i grananje tramvaja, popularisanje bicikla...
 
Друмски саобраћај треба одвратити од Париске и булевара Војводе Бојовића тунелом ЕКОФ-Ботаничка. А овуда провући само трамвај. Чисто да се и он убрза и да постане конкурентнији и ефикаснији самим тим и примамљивији вид превоза. Иначе овај мост би прво обесмислио погубну удеју о жичари, затим пешчки спојио и тврђаву са Ушћем. Овде би на губитку једино била Бетон Хала, мада не претерано.
 
Deo kod Dorćola će imati metro liniju, a prolaze tu i tramvaji. Stvarno mislim da će sadašnja infrastruktura biti dovoljna posebno ako se izgradi onaj tunel i tako ukinuo sav tranzitini saobraćaj kroz centar
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798388#p798388:3dww7ovy je napisao(la):
vrabac » Uto Dec 01, 2020 1:09 am[/url]":3dww7ovy]Nema teskih reci, lepo je kad neko razmislja... Za mene moj predlog promisljeniji,interesantniji nego ovaj... Mada sto se mene tice automobliska infrastruktura me ne zanima. Ako neko voli taj mazohizam,,prva-druga-koči" nema problema, al onda nema kukanja na guzve! Ako zivim u centru mozda bih imao etrotinet, da mi se vozikaju kola kupio bih kucu u Jakovu i jednog dana lepo autoputem na Nbg na posao za deset minuta... Sve ostalo metro i grananje tramvaja, popularisanje bicikla...
то што тебе не занима аутомобилска инфраструктура, је лично твој проблем, не значи да си у већини, нити да ћеш икада бити, чак штавише твоје мишљење је у дебелој мањини, може се рећи да сте на нивоу статистичке грешке.
и то што неколицина вас на овом форуму упорно и без престанка потенцира своју патолошку аутофобију, је само показатељ ваше мржње, али и апсолутног незнања о томе како решити саобраћајне проблеме града.
долази ера електричних аутомобила, па ће вам и тај један, једини објективни аргумент који имате (екологија) врло брзо бити избијен.

слободно можете престати да маштате о мостовима без аутомобила јер свидело се то неком или не, било који нови мост да се изгради (сем оних према ади, наравно), ће морати да има и друмску компоненту, а у светлу развоја трећег банатског, тј северног београда, мостови на позицијама осе париске и тадеуша, апсолутно су незамисливи без друмске компоненте, која не мора да буде значајна у капацитету, али мора да постоји.
постоји огроман распон од земунског кеја до калемегдана где никаквих мостова никад неће бити, а овде се неко залаже да још и у оси тадеуша не буде друмски прелаз, стварно смешно. такође, градити мост без друма, на највећој и најширој реци, би био бисер светских размера. причате о метроу као да он треба да реши потребе локалног саобраћаја у распону од пар км.

овај форум има историју постова, а још од када је објављена замена зарићевог моста, ја предлажем његово премештање на локацију париска-теслин бул, капацитети моста су таман колико треба за ту позицију, да одвуче са бранковог и из тунела све оне који са нбг и из земуна иду на дорћол, не би ни ваљало да буде већи капацитет, само проширити конструкцију да има две пешачке стазе. линија 11 би била пуна између ушћа и калемегдана, друга линија за земун пупиновим бул.
била би ту силазна рампа од франц амбасаде, мост, па силазна рампа до раскрснице теслин бул-ушће.
стубови у реци нису никаква препрека пловидби ни пристаништу кад су на одговарајућем растојању и кад је мост на одговарајућој висини. матица саве и највећа дубина су свакако скроз уз десну обалу.
касније уз један краћи тунел испод гребена париске склонити аутомобиле са главног прилаза калемегдану.

задржавамо историјски симбол града, а он се архаичним луком уклапа у историјску целину старог града.
 
Ne bi bilo potrebe ni da se ruši mnogo objekata (1-2) na pristupnici ka Pariskoj ulici, kao što se vidi na ovoj fotki Gorana Sivačkog:
beograd-usce-goran-sivacki.jpeg
 
за 1+1 улицу ни читава 2 објекта, дрвена барака и ћошак од пио фонда.
 
Fenomenalna fotka, lepo se sve vidi na njoj, pa i prepunjena pariska. Samo shvatite da to resenje dovlaci tranzit u deo grada koji je nepovrediv sto se mene licno tice... pa cemo onda imati jos dve ovakve kolone automobila paralelno. Uostalom, pokusavaju da redukuju tranzit i kroz Brankovu izgradnjom tunela ekonomski- despota Stefana... A ovde tranzitiras kroz srce grada :violina:
 
какав транзит у париској побогу, да ли уопште знаш значење појма транзит, париска је једина, тј најбржа веза дорћола са нбг и земуном, ова колона са слике долази са или иде на бранков мост, јел можда треба и они још мало да загуше теразијски тунел, да ли треба дорћол потпуно саобраћајно да одсечемо као да већ није довољно слепо црево?
новим мостом, у париској се не би повећао саобраћај, само ова колона не би ишла на бранков и за толико би га растеретила. а растеретиле би се и поп лукина, кнеза симе, црногорска и карађорђева што уопште није неважно, чак штавише простор око саборне и патријаршије би се ослободио врло прометног саобраћаја.
 
Suvozač: ,,ej što ideš kroz tunel? Otvoren ti je novi most u pariskoj. Što se guzvas bezveze"
Vozač: ,,Zabranjeno čoveče, to je most samo za ove sa Dorćola i Zemuna"
 
а ко још иде париском осим људи за дорћол и стари град, марсовци можда? у транзиту? :laugh:
кад неко нема аргумената, једино му остаје да се спрда. сам са собом. туга. :cry:
 
,,I wanna see the receipts" Whitney Houston
Previse usku sliku u glavi si imao kad si razradjivao ideju.
Evo zavrsavam raspravu.
 
Ne znam, vala, ja sam baš onako skroz za ovaj most. Sad kad ga zamislim, deluje mi prirodno, kao da je oduvek tu.

Sad ću vas podsetiti da je starim planovima - postoji čuveni crtež B. Jovina) bio planiran i drumski tunel trasom Pariske. Mogao bi to biti i most sa 4 drumske trake, bez problema, plus tramvaj. Ali najrealnije je upravo u profilu Mosta kralja Aleksandra (2 trake plus tramvaj).
 
Vrh