Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859482#p859482:2iqk94yv je napisao(la):
KrCan » Pon Jun 21, 2021 10:03 pm[/url]":2iqk94yv]https://youtu.be/nJHpr7viUR0
jeste da nikad ne gledam pink niti sto verujem, ali ajde...
Dakle tunel je dug 282m i trebace 19 poimeranja skela do 15/12/21 do kada je rok za zavrsetak deonice Preljina Pakovrace.
Evo vam jos jedan fascinantan podatak da na lageru pored Z. Morave gde se fabrikuju grede treba da izliju ukupno preko 70km greda za celokupnu trasu do Prilipaca, pa vi sad vidite kolikav je to posao.
Sto se tice ovih komentara "da li trebaju ili ne auto putevi' zaista mislim da je to bez predmetno komentarisati. Ne mislite valjda da je u vreme Hitlera bila tolika saobracajna guzva po Nemackoj, pa je prekrstio sav prostor sa Ap i to u vreme strasne krize i izolacije i otplata ratnih reparacija iz wwI. ucinio Nemacku silom bez premca.
Ovde u Sidneju je jos1935. izgradjen cuveni Sidnejski Harbour Bridge, i danas je u ginisovoj knjizi po svojim gabaritima. I to u vreme kad je jos bilo vise konjskih zaprega nego auta. Kostao je za ono vreme basnoslovne iznose /i dan danas se naplacuje mostarina/ i ne postoji neko ko je rekao da ga nije trebalo graditi. Samo kod nas mozemo sresti ljude kojima je bitna samo njihova prcija, a svi ostali nek crknu.
Ja bre kad vidim onolike kamione da dovlace frakciju i onolike masine dok guraju i buse materijal, prosto ustanem od srece, prosto bih pogurao one kamione. Svakom sledecem videu se radujem ko malo dete kad vidim za tako kratko vreme evidentan napredak na trasi!
Te bogate zemlje i jesu bogate zemlje zato sto su pravile pre svega infrastrukturu dok su bile siromasne!

Molim?

Kriza i izolacija u vreme Hitlera? Hiperinflacija u Nemackoj je bila gotova u 1923. Posle toga je tamo bilo okej. Imali su jednu od najacih ekonomija u Evropi, ako ne u celom svetu. U 1925 GNP je im bio najveci u Evropi. I ti tvrdis da su bili u govnima? A tek kasnije su takodje pocele da dolaze investicije i svasta. Naravno dosla je ta depresija u 1929, ali sve u svemu bili su jedni od najacih, nije previse pala. Ekonomija je im krenula ka boljitku pre Hitlera.

Sto se tice autoputeva, pa, nisu djabe. PItanje je za koju cenu trebaju kome? Vidimo kako u Crnoj Gori je haos ako ne uskori bankrot. Veoma je tesko stanje. Nije istina da svaki autoput bilokuda valja. Ako ista, autoputevi ili bilokakvi ugovori u "tajnim ugovorima" su rak rana za bilokoju zemlju. DS je to uveo, fuj g***** mukle, a trenutni lesinari su to vise razvili u pohodu ka razarenju srbije, produbljivanje vec duboke korupcije i obogacavanju njihovih licnih prijatelja i njihovih firmi itd.

Meni je sve jedno kad vidim kamiona. Moze to da bude dobro, ali ne mora da bude. Sve zavisi na okolnosti. Ne trebamo da slepo se radujemo na bilo sta i trebamo da kriticno posmatramo bilobudista. Pogtovo u ovom jadnom vremenu medijskog mraka, koji je zavladao posle 2000te godine kad su oni koji su obecavali svetlu buducnost uspesno ugasili takoreci sve velike kriticne medije u ime boljitka i nemilosrdnog cilja da uniste sve sto je valjalo od ranije vremena.

Sto se tice trase, glavna stvar na trasi su tuneli, I dakle ja uopste ne pratim sta se gradi sem tunela. Gde su snimci i podaci? Nema ih podugo. Ne ogovora im da ljudi znaju istinu. A bez njih trasa je k****. Dakle lepo, raduje se sto nasilno guraju ka jednom izlazu, ali ima mnogo problema i stvarno stvari trebaju da budu transparentije i sa malo humanosti to jest sa pristunosti socijalne pravde i ljudskih prava koja ocigledno ne dostaje.





Da dodam - te bogate zemlje su pravile infrastrukturu kad su imale pare. Amerika je uglavnom zidala autoputeve posle drugog svetskog rata, kad je imama mnogo para. U teskim su deficitima i dugovima i infrastruktura im sada propada upravo zato sto nemaju dobro financijsko stanje. I tako je u drugim mestima. Malo kriticnog posmatranje molim svakog! Ali ne onog "j**** m**er svima koji kazu ista dobro za rezim jer zelim da komsiji crkne krava i svakome ko kaze ista dobro o icemu", jer znamo da ima takvih fundamentalista takdoje.
 
Mala ispravka, Amerika je planirala izgradnju autoputeva iz dodatnog poreza 1 cent po galonu prodaje goriva, poreza na gume, automobile i kamione. Ako uzmemo u obzir da Vucic dere 100 ili kolko dinara akciza po litru goriva (skoro bio SAT u Turskoj gde je litar benzina 87 dinara, a ovde 160, duplo skuplje), da dere na putarinama, da dere na zaduživanju, neuporedivo sa americkom idejom izgradnje autoputeva 50ihkoja je tada planirala 66.000km za 12 godina, a posto je Srbija danas oko 20 puta manja, to bi bilo kao u Srbiji 3.000km u istom periodu. Nezamislivo, Vucic 1,5 godinu nije otvorio ni 1km punog profila, trenutno gradi 70km, za basnoslovna zaduzenja, putarine, akcize. Nevidjena pljacka naroda, koja je anestezirana velikim prilivom kredita i jos 2-3 godine kada ce krenemo prelazimo na elektricna vozila (tada se ocekuje izjednacenje cene naftasa i elektrovozila usled pada cene baterije), kada ce biti baj baj akcizama na gorivo Vucicevoj ili cijoj tada drzavi, a dobar dan solarni paneli na mojoj kuci za samostalno punjenje moga vozila. Ali tada mozemo od narkomana ocekivati pritiske rasta cena registracije vozila, putarina i sl.
 
Ne znam dal sam dobro razumeo Krcana, ovo za Negrisor, Markovicu, Lucane, ali na satelitu od juce se ne vide nikakvi radovi pocetka trasiranja?
 
Vi ste onaj drugi fundamentalista o kojim sam spominjao. Primer sluzi da smo ranije ustanovili da broj kilometara autoputeva pusteno u ovoj ili ovoj godini nema veze. Samo jedan primer.

Kad takve stvari spominjete, gubite svu kredibilnost. Slicno kad se spomene onaj autoput do Aljaske, sto uopste nije autoput.



Sto se tice poreza, mislim da je porez na petrol itd bio veoma mali. Ali ne secam se i nemam izvore blizu sebe. Veliki broj kilometara autoputeva presvega postoji takodje jer neke industrije vole to, kao lobi su. A ujedno bilo je kao za eventualni rat.
Recimo Hitler je zidao autoput ne radi ljudi nego radi transporta ratnih stvari. Imali su toliki veliki manjak guma da obicni ljudi i nisu vise vozili auta po autobanu uglavnom, u nekim godinama rata.

Sto se tice ovih stvari, vazno je da se javni prevoz promovise kroz porez na petrol i te stvari. Ali na zalo ljudi ovde su mislim ne davno pljuvali po sinskom sistemu prevoza. Pratim sts se pise ali uglavnom volim da cutim jer me uglavnom tuneli i veliki neki objekti zanimaju. Po nekad me nesto izirita dovoljno da postavim i nesto drugo.
 
Ja sam ispravio tvoju tvrdnju "Amerika tad imala pare" navodeci cinjenice da je ona svoje autoputeve planirala graditi odvajanjem iz goriva (i to 1 centa na barel, a ne Vucicevih 100 dinara na litar), guma, poreza na kola i autobuse, dakle isto ono sto i Srbija moze, posebno sto sad ljudi imaju vise vozila nego tad 50ih. A fundamentalizam se u tome samo zrikavom ocima prividja. Izvinjavam se, na trenutak sam pobrkao nik sa nekim razumnim, da sam znao da je ovaj ne bi odgovorio, petljo se u raspravu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860117#p860117 je napisao(la):
Markoticevic

Molim?

Izgleda mi da sam te bas "zabezeknuo" pa iako gotovo nikada ovde ne polemisem u nekom negativnom kontekstu, nisam odolio da ti se zahvalim sto nas ili mene licno prosvetli.
Objasnjavati nama starijima kakav je medijski mrak nastao 2000 i posle toga druze moj mozes samo nekom ko se nije bio rodio i nije zivio upravo u periodu pre tog perioda. Podrazumijevati da je 90tih u vreme tadasnjeg radikalskog ministra informisanja bila svetla era u njoj samo da pomenem slucaj Curuvije, je ili namerno spinovanje ili elementarno ne poznavanje prilika u Srbiji.

Mogao bih ti satima ovde navoditi primere siromasnih zemalja koje su prvo pravile infrastrukturu, pa potom ulazile u klub razvijenih, ali cu navesti samo primer posleratne Italije i danasnje Kine koja je prve km ap napravila sredinom 80tih kad su jedva imali hrane da zive pristojno.

Sto se tice kamiona, ja ih volim i srecan sam zbog njih isto kao sto sam i srecan i pozitiva i optimistican zbog mnogo cega u zivotu. Hvala bogu sto je za mene "casa vode pola puna , a ne prazna" i nemam nista protiv toga sto neko drugi to gleda sasvim suprotno.

I na kraju sto se tice trase i tunela zaista bih i tebe i mnoge ovde sto samo sede i kritikuju da malo prosetate do trase, uslikate neku sliku, iskopate koju informaciju umesto samo sto nas prosvecujete!
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gMuXaCfLzQM[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860122#p860122:27tnapl8 je napisao(la):
Earthmoving » Čet Jun 24, 2021 4:38 pm[/url]":27tnapl8]Ne znam dal sam dobro razumeo Krcana, ovo za Negrisor, Markovicu, Lucane, ali na satelitu od juce se ne vide nikakvi radovi pocetka trasiranja?
Zemljani vrlo brzo ce se videti i na sentenelu, ali izvor mi je vise nego pouzdan sigurno su krenuli sa nekim pristupnim putevima ka trasi i videcete i fundiranje i iskopavanje temelja za objekte vrlo brzo. Ja sam zato i pozvao ako ima ko od lokalaca da se proseta. Strasno mi je zao sto ne mogu da podelim info o tunelima, ali zaista moram da postujem sto sam obecao.
Sve u svemu od kapitalnih stvar samo u ovom momentu sto se tice AP u Srbiji:
- most preko Save kod Race
- most preko Save kod Sabca,
- most na J Moravi, pa jos dva na Z Moravi kod Krusevca,
-nadvoznjak kod Stalaca
- most na Z Moravi kod Caka,
- petlja u Pakovrace
- petlja u Bubanj potoku
- tuneli Laz i Munjino brdo
- tek zapocet tunel kroz Frusku goru /sva tri ova tunela u proseku ~3km
I na kraju zapoceta trasa na nekoliko mesta kao i mnoga projektovanja, ispitivanja buducih trasa i pripremanje ugovora za buduce pravce!
Pa ljudi MALO LI JE? :grand: :pob: ne ulazim u druge stvari kad je vlast u pitanju, ali kad je infrastruktura u pitanju, ja sam prezadovoljan!
 
Stanje u drzavnim finansijama je zabrinjavajuce. Da li vi uopste gledate nedeljne i mesecne izvestaje uprave za javni dug. Mi se ljudi zaduzujemo non stop. Slusamo lazi svaki dan. Nece ovo na dobro da izadje. Niko ne spori da nam trebaju autoputevi. Ali duznicko ropstvo je mnogo gora stvar. Postali smo kolonija. Uslovljavaju nas. Drze nas u saci. Dinar za 5 dana moze da ode na 150-200. I sta onda ???? Matematika je egzaktna nauka. I brojevi uvek dodju po svoje. A ovi brojevi koji su trenutno u bilansima Srbije ne vuku na dobro. Naravno da preko medija teče med i mleko. Ali djavo uskoro dolazi po svoje. Bojim se da ne bude bolno budjenje.
Proslo je 20 god i sta se to popravilo u Srbiji ???? Da nisu mozda skocile realne plate i penzije ??? Kolika je inflacija za ovih 20 god ? Kolike su cene danas a kolike pre ????
U nasoj zemlji se 20 god zivi i gradi na dug. Nista se ne stvara. Nema zdrave ekonomije. Sve je propast. Igra sa djavolom. I jednog dana ce on dodji po svoje.
Ponovicu hiljadu puta NE GRADE AUTOPUTEVI PRIVREDU NEGO PRIVREDA GRADI AUTOPUTEVE. A MI PRIVREDU NITI IMAMO NITI SMO IMALI NAMERU I IDEJU DA JE RAZVIJAMO. CELOKUPNA OVA PRICA JE MASKA I FORA ZA JAVNOST DOK ONI BESOMUČNO KRADU I KRADU I KRADU I LAŽU NAROD I UCESTVUJU U KAPITALISTICKOJ OKUPACIJI OVE ZEMLJE. TO JE JEDINA ISTINA. USKORO CEMO BITI ROBOVI U SOPSTVENOJ ZEMLJI. I ZATO NIKO NIJE KRIV VEC SAMO MI , ISTI ONI ČIJI SU PRADEDOVI IMALI U GRUDIMA KANTAR I CENILI BORBU ZA SLOBODU I BORILI SE ZA ISTU, DOK MI NEMAMO NI TRUNKU OBRAZA I HTENJA I VOLJE ZA TU ISTU BORBU. NA KRAJU CE DA NAM SVE PRIVATIZUJU I OTMU I NIKO PRSTOM NECE MRDNUTI. STA NAM SE DESILO , ne znam, ali vise nismo zemlja lavova vec zemlja ........da ne kazem sta.
 
Не постоји дужничко ропство. Грчка је банкротирала више пута и нико је није поробио - чак, имају и најјачу војску у региону, па би их теже било и поробити.

Паре су да се троше - не треба им "робовати".
 
Sta sve naprica. Jesi ti ekonomiju zavrsio?
Sve sto nam treba je dug period bez ratova, stabilna politicka situacija i to je sve.
Najvece ekonomije na svetu su najzaduzenije, a mi jos nismo ni stigli do kriticnog nivoa. Ne kazem da treba srljati, ali mi smo jos na sigurnom.
Gledam samo neke pausalne i zlonamerne ocene stanja, zaduzenost kao 2014 blabla samo sto ne kazu koji je udeo duga u BDP-u.
Autoput generise saobracaj, pa ce tako mnogi cesce koristiti AP da skoknu na vikend u CG sto je trenutno iracionalno. A da ne pricamo o tome da svaki izgubljeni zivot ima cenu po nasu ekonomiju i drzavu. Da se zavrse trenutni projekti bilo bi fenomenalno, a ne vidim trenutno razlog zbog cega se to ne bi desilo. Iz nedelje u nedelju se vidi napredak na svim projeltima, ovde Kinezi ubijaju i ako ovako budu nastavili sl god se nece gubiti 40min na obilaznici oko Cacka
 
Ако добро видим на овом снимку она два домаћинства су срушена , остало јо још само стовариште оних пластичних цеви или шта већ. Мени све ово изгледа да се припрема отварање пред следеће изборе.Беу обзира на видан напредак, осим ако кинези не пожеле тешко се може све завршити пре нове године, свједено кад било проблем Чачка ће бити решен. То ме свакако радује, јер ко није возио обилазницом око Чачка не зна колика је то мука. Још ако успеју решити релативно брзо Прељина-Адране то ће умногоме растретити целокупан саобраћај. Онда ће једини стварно критичан део бити Пожега- Мачкат. Ту ће се морати отворити 6-ро очију. Биће огроман саобраћај ту. Што се тиче економије и дуга, ми смо нај...ли и ту помоћи нема!
 
KrCan daj bar za tunele onako po tvojoj proceni kako stoje stvari(kad vec ne mozes direktno da izadjes sa info)
a) dobro
b) lose
c) tu i tamo
 
Izgled buduće petlje Pakovraće - da se podsetimo
 

Prilozi

  • Petlja Pakovraće - Copy.jpg
    Petlja Pakovraće - Copy.jpg
    183,4 KB · Pregleda: 1.818
Opet frka na naplatnoj rampi u najavi. Takva će biti dovolja nekad u budućnosti, kada tu ne bude bio kraj ap.
Ne razumem zašto slepo moraju da se drže izvornog projekta. Zar ne može da se izmeni i u startu napraviviše kanala? Iz istih razloga u Preljini stoji tabla za Užice već godinama, iz istih razloga izgiboše ona dva čoveka...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860199#p860199:28n625f1 je napisao(la):
biciklista » Čet Jun 24, 2021 2:24 pm[/url]":28n625f1]Da nisu mozda skocile realne plate i penzije ??? Kolika je inflacija za ovih 20 god ? Kolike su cene danas a kolike pre ????
NE GRADE AUTOPUTEVI PRIVREDU NEGO PRIVREDA GRADI AUTOPUTEVE.

Naravno da jesu skočile realne plate i penzije. Pogledaj oko sebe. Vozni park tada i sada. Odredišta za letovanje i zimovanje tada i sada. Mislim, uvek će neki deo ljudi imati novca samo za Sutomore vozom, ali to je sasvim normalno u današnjim sistemima.

Dalje, reci nam ti koja je inflacija i koje su cene, jer je to upravo ono što ti govori da li je plata povećana realno ili nominalno.

I opet, nije tačno, kako privreda gradi autoput, tako i autoput gradi privredu. Objašnjavano je bezbroj puta ovde i smešno je opet vraćati se na argument da je zaduživanje uvek loše, a naročito sada po smešnim kamatnim stopama.

Ovo ne kažem ni najmanje zlonamerno, ali mislim da ti fale osnovna znanja ekonomije, kao i da stvari gledaš veoma pristrasno.
 
Mišljenja su različita ali po turistima koji iz Srbije dolaze u CG vidi se golim okom da su se stvari tamo promijenile na bolje .
Od automobila kojima dolaze do smještaja koji traže i opšteg ponašanja i izgleda to su sasvim drugačiji ljudi od onih koji su dolazili prije recimo 10 godina.
Vrijeme kad je plata u CG bila znacajno veca nego u Srbiji je nepovratno proslo.
Nekom iz Beograda sve je na CG primorju jeftinije nego kuci i to su činjenice.
Takodje i put kojim turisti iz Srbije dolaze u CG je toliko bolji da samo neko ko je vozio po 9 sati iz Bg do mora može da u punoj mjeri doživi koliko je poboljšanje napravljeno a tu nije kraj jer nas očekuju novi djelovi koji ce se pustiti akoBogda dogodine .
 
Zaduživanje mora da ima meru. Ako nam je dug narastao tokom 10 godina za 15 mld, bojim se da će biti gadno. Doći će trenutak kada će samo kamate odnositi po 200-300 miliona godišnje. Na drugoj strani, malo je transparentnosti kod zaduživanja. Najčešće se zadužujemo kod Kineza čiji standardi zbog nekih drugih interesa, nisu tako strogi kao kod Evropljana. Deo tog potkusura su i Zijin i LinLong, gde su ti kineski investitori nedodirljivi, gde se ne poštuje ni minimum standarda očuvanja okoline... Koliko je po nas povoljno kada se kineski kredit realizuje tako što kineska firma dovodi kineske radnike, koji imaju status kao da su u Kini, na kineskim mašinama... Ništa našoj državi ne ostaje od pdv, jer ga oni ne plaćaju. Za sve što ovde potroše, oslobođeni au poreza. Onda iapada da je onaj akuplji kredit bio jeftiniji, jer bi pomogao rast domaće ekonomije. Nešto malo situaciju ublažavaju naše podizvođačke firne, ali i one rade po uslovima koje Kinezi diktiraju.
Naravno da se menja vozni park. Pa nećemo valjda da vozimo još jugiće? Ukupna prosečna starost automobila nije se bitno promenila. Ne zaboravite da je u našem društvu najbrojnija populacija po atarosti ona u pedesetim godina i da je sada na svom profesionalnom i materijalnom vrhuncu. Pre petnaestak godina ta generacija kupovala je stanove, sada su na red došli automobili i putovanja i to se vidi na putevima. Ima naravno i onih drugih izvora prihoda. Celokupno čovečanstvo vremenom ide dalje i napred, i to se zove progres, pa eto, ne treba da čudi što smo se pre 40 godina zadovoljavali nekom sobom sa zajedničkim kupatilom, a sad želimo apartman ili nekoliko zvezdica. To nije merilo našeg ekonomskog napretka, kao ni to što je juga i r4 na putu za more zamenio pežo 207, fokus ili bravo iz 20xx.
Da putevi trebaju, trebaju, definitivno. Samo, ne bih se baš oduševljavao tom silnom gradnjom, jer na drugoj strani, ko imalo putuje po Srbiji, vidi da se nešto malo rasi na glavnim magistralnim pravcima, a da se mreža regionalnih i lokalnih puteva bukvalno raspada. Crna Gora ima problema sa otplatom duga Kinezima, ali, i dalje ne zanemaruje na račun autoputa ni druge pravce. Kad je neki postojeći put u Srbiji rekonstruisan tako da je podignut ceo trup puta, kao što je sad od Jabuke do Pljevalja? Uglavnom se putevi samo presvlače i već posle godinu dve, podilazi voda na istim mestima i opet se otvaraju rupe, a pare potrošene.
 
branik":2egqzney je napisao(la):
Opet frka na naplatnoj rampi u najavi. Takva će biti dovolja nekad u budućnosti, kada tu ne bude bio kraj ap.
Ne razumem zašto slepo moraju da se drže izvornog projekta. Zar ne može da se izmeni i u startu napraviviše kanala? Iz istih razloga u Preljini stoji tabla za Užice već godinama, iz istih razloga izgiboše ona dva čoveka...
Neki su misljenja da ce doci do podele saobraćaja,koliko vidim ovde ima mesta za prosirenje, ključno bi bilo samo u startu upravnu zgradu vratiti desetak metara nazad (to bi poskupelo samo malo vise instalacije po metru i malo više parking prilaza)i zatim ako se pokaze da treba uvek je lako ubaciti dve trake izmedju illi na kraju niza kabina...A da se može,pa zar primer ukidanja ČNR Jakovo nije primer...Sve se može kad se hoće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860253#p860253:1vyo89ue je napisao(la):
rema67 » Čet Jun 24, 2021 4:47 pm[/url]":1vyo89ue]KrCan daj bar za tunele onako po tvojoj proceni kako stoje stvari(kad vec ne mozes direktno da izadjes sa info)
a) dobro
b) lose
c) tu i tamo

Pa lepo je čovek rekao, da ima nedostataka ali da nije ništa strašno i da se moze odkloniti u roku koji je kraj 2023.

Ovde su se povele priče o nekim "svemirskim krticama" koje će sve da izbuše za 7 dana a u realnosti se ide nekom jeftiniom konvencionalnom opremom i polako jer je rok rastegnut. Rastegnut da bi uštedeli tj. više zaradili. Tu uštedu (zaradu) plaćamo svi mi čekajući duže na završetak.

Na snimcima je ranije onaj inženjer izjavio da su udarili na neki nestabilni sloj zemlje sa jedne strane tunela (verovatno neko blato) i da su usporili tj čekaju da vide šta dalje (rade dodatna istraživanja). Kontam da je to problem. Možda na još par mesta, što ih dodatno usporava. Nešto slično kao tunel Brančić.

Ako posle izbora na proleće krenu priče kako se geologija promenila i kako se stvorilo podzemno jezero na sred tunela i Gvozden počne da priča o "nečastivim silama Jelice" onda znajte da od završetka 2023. nema ništa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=860397#p860397:29am3jae je napisao(la):
StaraMo » Pet Jun 25, 2021 6:26 pm[/url]":29am3jae]
branik":29am3jae je napisao(la):
Opet frka na naplatnoj rampi u najavi. Takva će biti dovolja nekad u budućnosti, kada tu ne bude bio kraj ap.
Ne razumem zašto slepo moraju da se drže izvornog projekta. Zar ne može da se izmeni i u startu napraviviše kanala? Iz istih razloga u Preljini stoji tabla za Užice već godinama, iz istih razloga izgiboše ona dva čoveka...
Neki su misljenja da ce doci do podele saobraćaja,koliko vidim ovde ima mesta za prosirenje, ključno bi bilo samo u startu upravnu zgradu vratiti desetak metara nazad (to bi poskupelo samo malo vise instalacije po metru i malo više parking prilaza)i zatim ako se pokaze da treba uvek je lako ubaciti dve trake izmedju illi na kraju niza kabina...A da se može,pa zar primer ukidanja ČNR Jakovo nije primer...Sve se može kad se hoće.
Od samog starta naplatna u Preljini je problem sa serijom gluposti u planiranjima i predvidjanjima opterecenja. Danas je to i potvrdjeno i bas svakom jasno. Unapred se izvinjavam ako "solim pamet, ali po meni ubedljivo naj jeftinije i naj efikasnije je resenje bilo sledece.
Obzirom da se poprilicno poklapao produzetak i Moravskog ap i pravca ka Pozegi, mislim da se kao sto je se u tom pravcu ka Pozegi prioritetno krenulo do Pakovraca tj obilaznica oko Cacka do prve naplatne u Pakovraci, tako se identicno trebalo krenuti na Moravskom pravcu potpuno kontr od ovoga sto se trenutno radi. Ne od Adrana vec ekspresno samo do naplatne u Konjevicima. Kratka deonica bi se relativno vrlo brzo zavrsila, kao sto ce i ova do Pakovrace. I to tako sto bi se privremeno zadrzalo odvajanje na naplatnu u Preljini i signalizaciom uredilo tako da svi koji produzavaju ka Kraljevui dalje izlaze u Konjevicima ko ide samo do Cacka da nastavi izlaziti u Preljini, a svi ostali ka Pozegi u Pakovrace odnosno dalje.
Da se na vreme razmisljalo to ne bi kostalo ni cent extra, jer se i onako deo do Konjevica mora graditi, a efekti bi bili neuporedivo bolji i veci od prosirivanja preljine i to sve na zalost samo privremeno. Po izgradnji ap do Kraljeva i Pozege lako je ukinuti Preljinu i devijacije. Jos jednom izvinite sto vas davim , ali eto cisto malo razmisljam na glas. Volo bih cuti misljenje kompetentnijih ovde na forumu.
 
Čekajte, imamo sad kontradiktornost: najava kolapsa na petlji Pakovraće ako ranije puste i tvrdnje da je autoput iza Požege prazan, nepotreban, bacanje para itd.
 
Iz kog iskustva sa naplatom dugog 27 godina smatram da sve dok je odnos izgradjenog i dela u izgradnji u u odnosu 70:30% nije se trebao zatvarati sistem potpuno.Gro novca uzimaju čeone rampe a bočne ponekad ni troškove postojanja ne izvuku ako saobraćaj nije dovoljno veliki.Prva ceona kao i sada u Obrenovcu druga kod ove pumpe u Preljini,Takovo i Ub(nekad Pazova, Indija,Sirig,Zmajevo) kao njihovi sateliti i u cenu uračunati pre i posle izgradjeni deo ..Na Moravskom isto jedna privremeno ceona kod Pojata,jedna kod Preljine a sve izmedju slobodnoo...Kad se sve završi skloni privremene na bokove i zatvori sistem.Svakako nije najpostenije resenje ali obzirom da bi trajalo samo nekoliko godina mislim da bi mera skuplja nego dara.
 
Kokiki god da saobraćaj bude prema Požegi, prevazići ći kapacitet bočne rampe sa 1+1 kanalom na izlazu, posebno pred vikend i praznike, čak i uz odliv na Preljini.
Ako je bio planiran nastavak ap ka Kraljevu Moravskim koridorom, besmisleno je bilo ulaganje u petlju i rampu u Preljini, nego je, kako Krcan kaže, trebalo produžiti još ta 2km dalje i tu napraviti perlju i čeonu rampu. Međutim, bojim se da je bar 10 godina između tih ideja, da je moravska priča došla kasnije, kad je ovo sve već bilo odrađeno. Dok je urađen pristupni put, kružni tok, pasarela i petlja, i onaj sada još slepi patrljak, moglo se stići do iza Autogaranta. Nevolja je što će kod tog nastavka biti prilično rušenja, i poslovnog i stambenog prostora.
 
Vrh