Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ja sam vozio od Drobnog pjeska do Uzica, 5h i 15minuta. U četvrtak prosli. Sa sve granicom i pauzom.
Od Priboja i Prijepolja me je prestiglo bar 5 ljudi. Od Zlatibora do Uzica celo vreme kolona, skoro bez prestizanja. Celo vreme kolona ide preko ogranicenja. Kamioni se trude da se iskljuce na prosirenjima i tako.
 
Pozdrav svima,

Izvinite, sad kad sam pročitao svoj post, vidim da sam ga baš odužio. Kome se čita neka čita, ostali ne moraju.

Redovno čitam forum i vidim da postoji diskusija da li putovanja traju duže ili kraće otkad postoji autoput i brojne komentare na račun države.

Kao neko ko 2 godine nije imao priliku da putuje u svoj kraj i ko nema nikakvu političku nastrojenist i misli da političari mnogo lažu (pogotovo naši) želim da podelim sa vama svoje viđenje na putovanje novim autoputem i obnovljenom magistralom od Čačka do Požege (pošto ove godine nisam još dalje putovao).

Mi smo od prve pumpe (MOL) posle HR - SRB granice (Bajakovo) do Preljine trebali 1h40min +/- 5min. Što je minimum 1h manje nego najbrže vreme što sam ikad uspeo bez autoputa (sa brzom vožnjom, preticanjem u jutarnjim satima sa malo saobraća), realnije je da se čak uštedi i 1,5 do 2h ako je bilo više saobraćaja. Pre kad je se uspelo 1h40min od Preljine od ulaska u BG moglo je se biti prezadovoljno, a da ne pričamo o tome kolko je bezbednije i lakše putovati autoputem nego magistralom.

Od Preljine do Arilja nam je trebalo 1h10min +/- 5min. Od toga smo ostali 25min na zaobilaznici oko ČA. Meni lično se čini da je bilo mnogo saobraćaja i zbog toga se često čekalo na semaforima. Obnovljeni put se meni lično čini dobro, podloga je nova, nema rupa, malo je čini mi se proširen i ima nova signalizacija i znakovi kod velikih krivina. Sve u svemu bezbednije nego pre. Čini mi se da ima više pune linije i ograničenja, što otežava preticanje, ali je mislim pravi potez ako hoćemo da smanjimo broj udesa i sa tim broj povređenih i mrtvih.

Taj broj se po meni neće mnogo smanjiti ali to je više zbog mentalnog sklopa vozača i naše kulture vožnje. Nije država kriva da neko pretiče gde nema uvid u suprotni saobraćaj, da ne pripremi auto za preticanje i da izvodi rizične akcije itd. Na našem putovanju su na toj kratkoj deonici bile 3 akcije gde su ti "Šumaheri" imali čistu sreću da nisu izazvali udes i veliku nesreću.

Ja vam iskreno mogu reći da se vidi signifikanten pomak sa našim putevima ako se uporedi sa stanjem pre 5 do 10 godina. Tada je se čovek stideo kad predje našu granicu. Dodjes iz HR sa kvalitetnim autoputem na našu stranu gde te čekaju rupe i štrucanje, a sada je se to skoro obrnulo, jer u HR je potrebna obnova a kod nas su obnovili dobar deo puta posle ulaska u SRB. Sa tim se šalje sasvim druga slika u svet. Što hoću da kažem, iako smo spori, ima pomaka u pozitivnom smislu.

I kad završe ovaj put do PŽ to će opet biti veliko olakšanje i poboljšanje za sve nas. Iako će to po meni trajati minimum još do 2024 ako uporedim da u nemačkoj trebaju 3 do 4 godine da prošire autoput od 2 na 3 trake od 40km (ravnica bez tunela i mostova). Ja se radujem tom pomaku.

Za sve koji često putuju na relaciji PŽ - BG, mi smo doputovali u četvrtak 29.7. i prešli granicu oko 16h. Pa onda možete da ocenite sami da li taj dan bilo mnogo, srednje i malo saobraćaja.
 
Da, ja bi nas podelio u 3 grupe: 1. oni koji misle da novi autoputevi ne treba se grade jer zbog prometa nisu isplativi i drugi razlozi, 2. one koji misle da treba se grade ali da mnogo sporije ide nego što se obećava, npr galami se u vestima o 300km ili kolko, autoputeva koji se trenutno grade, a ove godine če biti pušteno možda tek 10tak km punog profila ovde do Pakovraća što je neproporcionalno, tek 3% od galame (u ovu grupu ja spadam), 3. koji su za gradnju i koji misle da se dobrom brzinom napreduje ili im ne smeta ako se kasni godinama.
 
Лепо си то класификовао, и ја себе видим у групи 2!
 
Ja inače ne koristim obilaznicu kada je gužva nego zapucam kroz centar Čačka. Ima samo 3 semafora koja ne traju dugo. Na kružnom toku u Konjevićima kolona koja mili a desno ka Ljubiću prazno. Meni je to uvek bio logičan izbor, još dok sam studirao u Čačku :)
Po tablicama bih rekao da to rade i Užičani i Požežani.
Naravno ovo ne mora da je uvek brži prolaz kroz grad ali vredi pokušati.
 
Ja po stoti put ponavljam da kad vidim napredak ja mu se radujem a napredak je ogroman.
Da ne ponavljam po stoti put na šta je ličio put Podgorica Beograd prije 15 godina a kakav je sad a kakav će biti akoBogda za sledecih neka bude 15 godina.
Ljudi su prosto nerealni i nestrpljivi a i vole da kukaju i kritikuju,to je valjda nacionalna osobina pa neka ih,to ne smeta vala previše a može da koristi(doduše samo njima).
 
Dobro brate, ali dozvoli da neki pošteni ljudi imaju problem sa lažima, zašto bi svi morali prihvatiti to kao normalnost? Da ne skrećem previše s teme ali u zadnjih 10-15 godina bajke: Pa-Vš, Ni-Pš, Pn-Za, deo Bg obilaznice Bubanj Potok-Pancevo, Pž-BH granica, Pž-CG granica (x puta obecano potpisivanje, zadnji put za maj koje se naravno nije desilo), Vožd Karađorže... gde ni lopata nije zabodena, a nije prošla 1 godina već 10-15 godina tih priča. Pa evo ni ovde skoro da lopata nije zabodena između tunela Laz i Munjino brdo i nakon Munjinog brda do petlje Požega 2 i kusur godine od "početka radova", a 100 puta je obecano da ce biti pusteno sad u decembru. Evo skoro su me napali na temi Bg obilaznice jer za 3 godine ja i dalje ne nazirem završetak radova na svega 8km Straževica- Bubanj Potok i na temi autoputa Ns-Loznica gde se za 1,5 godine samo pola mosta završilo i par km trasiranja ka Hrtkovcima, znači aj da kažemo 5% posla za 30% proteklog vremena, a kao ostatak 95% bi trebo se završi za 70% vremena. Meni su sve to legitimne primedbe i pitanja za forum, ne vidim sto bi se to nazivalo kukanjem i sl, ja zelim Srbiju bolju bez laži, i na svaku sumnju laži, naše je da alarmiramo.
 
Možda ja mnogo tražim ali meni nije normalno da 290km putujem 5 sati i 20 minuta bez pauze za pišanje a 2010. sam sa trulim golfom tu deonicu prelazio za manje od 5 sat ležerno.
Prestao sam da idem u tom pravcu vikendom i praznicima nego uzimam "vikend u sred nedelje" da slučajno ne ostanem na Preljini 3.5 sata na rampi, kao što sam za Veliku subotu naje*******ao. Tada i više nikad!!

A naravno da se napretku radujem, samo nikako da se pošteno obradujem. Verujem da su naučili lekciju sa rampom u Preljini i da im se to neče desiti dalje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868607#p868607:27tq91ct je napisao(la):
Earthmoving » Ned Avg 01, 2021 10:48 am[/url]":27tq91ct]Dobro brate, ali dozvoli da neki pošteni ljudi imaju problem sa lažima, zašto bi svi morali prihvatiti to kao normalnost? Da ne skrećem previše s teme ali u zadnjih 10-15 godina bajke: Pa-Vš, Ni-Pš, Pn-Za, deo Bg obilaznice Bubanj Potok-Pancevo, Pž-BH granica, Pž-CG granica (x puta obecano potpisivanje, zadnji put za maj koje se naravno nije desilo), Vožd Karađorže... gde ni lopata nije zabodena, a nije prošla 1 godina već 10-15 godina tih priča. Pa evo ni ovde skoro da lopata nije zabodena između tunela Laz i Munjino brdo i nakon Munjinog brda do petlje Požega 2 i kusur godine od "početka radova", a 100 puta je obecano da ce biti pusteno sad u decembru. Evo skoro su me napali na temi Bg obilaznice jer za 3 godine ja i dalje ne nazirem završetak radova na svega 8km Straževica- Bubanj Potok i na temi autoputa Ns-Loznica gde se za 1,5 godine samo pola mosta završilo i par km trasiranja ka Hrtkovcima, znači aj da kažemo 5% posla za 30% proteklog vremena, a kao ostatak 95% bi trebo se završi za 70% vremena. Meni su sve to legitimne primedbe i pitanja za forum, ne vidim sto bi se to nazivalo kukanjem i sl, ja zelim Srbiju bolju bez laži, i na svaku sumnju laži, naše je da alarmiramo.
Ok poštujem ali ja se ipak fokusiram na ono što je urađeno u zadnjoj deceniji da ne nabrajam sad jer će me neko shvatiti kao naprednjaka iako sam iz Crne Gore.
Eto kolega ispod prelazi kaze 290 km od Priboja do Beograda za 5 sati i 20 minuta a ja sam recimo od moga stana u Podgorici do upravne zgrade Telenora na Novom Beogradu stigao za 6 sati i 30 minuta vožnje što i nije neki pretjerani uspjeh obzirom da po google maps ta dionica se prelazi za 7 sati i 7 minuta.
Dakle ljepota je u oku posmatrača,možda je to zbog mojih godina.
 
Moram da skinem kapu za taj poduhvat. Preporučiću te u Hitnu Pomoć u Priboju pošto oni kad voze za Beograd sa rotacijama ne stižu tako brzo. Šala mala naravno. :p
Stigao sam i ja za manje od 4 sata do Beograda pre par dana, ali sam krenuo u pola noći, nigde žive duše. A to je jedan od 20 slučajeva u kojima sam bio po nekim kolonama i rampama. Statistika mi kaže da je sporije 20/1
 
Pa evo sad ukucah Priboj Beograd na Google maps i pise tačno 4 sata da traje put a tvrdim na osnovu svoga vozackog iskustva jer sam vozio i do Lisabona i Helsinkija da je pravo stanje po pravilu malo krace sto se tice duzine puta bilo gdje u odnosu na vrijeme koje predvidja Google.


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Jesi li nekad vozio tu trasu za praznike? Da li si prolazio kroz čačak sat vremena, stajao na preljini 3 sata, vozio u koloni 40 a ograničenje je 80?. Moguće da bi baš u ovom trenutku to stvarno bilo 4 sata a večeras bi bilo 6. To je promenljivo. Za prvi maj ta deonica se prelazila za 7 sati. Google mi je pokazao 4 sata kada sam bio na Sajmu, a onda je u Preljini preračunao na 7 kada smo stali u kolonu od 10 km.

7 SATI za 290 kilometara. Putni računar prikazivao 23kmh prosečnu brzinu !!!! Za 7 sati se stiže do pola Evrope, ali ne i do pola Srbije. Bliže mi Paralija nego Priboj, uvek to govorim :D
 
To su ekstremne situacije i ne možemo ih tretirati kao svakodnevne-pa valjda je bilo praznika i gužvi i dok nije bilo autoputa?
Da zaključim ja ovo-dakle od 365 dana u godini 350 se od Priboja do Beograda stize za 4 sata ali ti ovdje izdvajaš vanredne situacije na putu i iz toga izvlačiš po mom mišljenju pogrešne teze ali ok,svako iz svog ugla.
Ja sam ove godine 3 puta išao kolima za Bg i svaki put sam u vožnji proveo manje od 7 sati a vjerujem kad bude pušten ovaj krak do Požege ići ću lagano za 6.30 i to bez ikakve žurbe i jurnjave. Možda će tebi sa 5 sati i 20 minuta vožnje od Priboja do Beograda posle otvaranja požeške dionice vrijeme putovanja skočiti i na cijelih 6 sati,ko zna?
 
Nekada nisi imao nikakav autoput ni očekivanja i spremiš se da putuješ pola dana na praznik.

ALi sad malo karikiraš da ispadne da ja mrzim autoput i da ne umem da procenim koliko mi treba za deonicu na kojoj sam proveo pola života u vožnji. Nije mi se vreme produžilo zato što autoput ne valja nego zato što kasnija infrastruktura ne podnosi saobraćaj koji se multiplikovao više puta i to u normalnom režimu.
Šta tu nije jasno? Do Čačka dođeš brže ali od Čačka ideš sporije. Dovoljno je da se malo zaglaviš na rampi, malo kroz Čačak, onda se uspori do Užica, pa Zlatibor. I eto ga 5 sati lagano vožnje.

I ne neće se povećati dužina mog putovanja kad se sagradi nastavak. Ja pričam isključivo za sadašnje stanje na deonici koja stvara čep.
 
Tacno, saobracaj se multiplikovao vise puta, a ovi sto su pricali da se gradnja autoputa ne isplati gledajuci stari promet pre autoputa i demografske podatke, to nikako nisu mogli predvideti. Jos jedan dokaz da se gradnja nekog autoputa ne moze bazirati samo na trenutnom prometu. Zapravo buducnost i buduci promet niko ne moze naucno tacno predvidi, najekstremniji je primer Gazele gde su pre 45 godina za 6 traka vikali da je bacanje para, a sada se ceka pola sata u jutarnjem i podnevnom spicu da se predje, kolona se otegne do Genexa zapadno ili Plavog mosta ujutru 5km istocno.
 
Kurogane1, garantujem sve sto kaze @stex pb, nekada je guzva bila vikendom, sad svaki dan i jako puno se izgubi do Cacka.

Sramota me i da se zalim kad cujem njega iz Priboja....dok dofje do Zlatibora,a ni na pola puta pa sto si blize Uzicu to veca guzva, pa do Pz pq onda i klisura da sve zacini, mada tu vozaci malo vise paze. I odna Cacak, lakse kroz grad, makar se vozi, i teeeeek onda dolazis na rampu.

Niko tebe ne proziva, ali nemoj ni ti nas koji ni jednu policijaku patrolu ne vidimo, koji svaki dan vidjamo udese i koji moramo da stavimo dete u kola i da idemo za Bg,a postalo je jako opasno, pisala sam.
Ja sam odusevljena AP, koliko to znaci bre za Cacak i svaki napredak je super, ali NAPRAVILI MALE RAMPE, GUZVA NA AP 2KM I NECE DA IH OTVORE?
vide kolike si kolone a nijedan kamion ne iskljuce,
Veci broj vozila i sve se pustilo nek se samo regulise. Tako ce biti i kad do Pz bude bilo pa kad bude krljanac, bice kao stari put za Obrenovac i nikom nista, cekamo nastavak.

Sve se pogodilo, vise saobracaja, guzva, vozaci ovi tranzitni kao da formule voze, policije nigde, i traktor i kultivator.....a tek smo na pola letnje sezone
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868664#p868664:18him9rb je napisao(la):
Earthmoving » Sun Aug 01, 2021 4:11 pm[/url]":18him9rb]Tacno, saobracaj se multiplikovao vise puta, a ovi sto su pricali da se gradnja autoputa ne isplati gledajuci stari promet pre autoputa i demografske podatke, to nikako nisu mogli predvideti...
Ako je za verovati brojanju saobraćaja JP PS, saobraćaj je nešto uvećan ali nikako multiplikovan nekoliko puta.

Prosečan dnevni broj vozila od Požege do Užica tokom 2018. bio je 11989. Šta hoćeš da kažeš da sada ima preko 30000?
Nema ni 15000 videćeš. Nemoj da me shvatiš pogrešno, i 12000 je više nego dovoljan uslov za autoput. Ja prvi jedva čekam da urade do Požege, ono dalje ka Zlatiboru mi nije problem.

Sreća da internet sve pamti. Ja sam oduvek pisao da je autoput do Čačka i Požege neophodan i da će biti dovoljno saobraćaja da se opravda gradnja.
Moja prognoza je bila da će broj vozila biti sličan sa južnom deonicom koridora X. I to se upravo i dešava. Brojevi i jesu vrlo slični, sa tom razlikom što je X ravnomernije opterećen u toku dana i nedelje, ali ima razlike leta-ostatak godine, dok na Milošu ima saobraćaja cele godine ali ima velikih pikova u toku dana i vikendom, dok je noću skoro prazan.

Ajde da pričamo realno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868676#p868676:kk7zlh6d je napisao(la):
MiraC » Ned Avg 01, 2021 6:05 pm[/url]":kk7zlh6d]Kurogane1, garantujem sve sto kaze @stex pb, nekada je guzva bila vikendom, sad svaki dan i jako puno se izgubi do Cacka.

Sramota me i da se zalim kad cujem njega iz Priboja....dok dofje do Zlatibora,a ni na pola puta pa sto si blize Uzicu to veca guzva, pa do Pz pq onda i klisura da sve zacini, mada tu vozaci malo vise paze. I odna Cacak, lakse kroz grad, makar se vozi, i teeeeek onda dolazis na rampu.

Niko tebe ne proziva, ali nemoj ni ti nas koji ni jednu policijaku patrolu ne vidimo, koji svaki dan vidjamo udese i koji moramo da stavimo dete u kola i da idemo za Bg,a postalo je jako opasno, pisala sam.
Ja sam odusevljena AP, koliko to znaci bre za Cacak i svaki napredak je super, ali NAPRAVILI MALE RAMPE, GUZVA NA AP 2KM I NECE DA IH OTVORE?
vide kolike si kolone a nijedan kamion ne iskljuce,
Veci broj vozila i sve se pustilo nek se samo regulise. Tako ce biti i kad do Pz bude bilo pa kad bude krljanac, bice kao stari put za Obrenovac i nikom nista, cekamo nastavak.

Sve se pogodilo, vise saobracaja, guzva, vozaci ovi tranzitni kao da formule voze, policije nigde, i traktor i kultivator.....a tek smo na pola letnje sezone

Nemoj da me pogrešno shvatiš, ali mislim da adresiraš mnogo različitih tema. Pokušaću da razvrstam kako sam ja shvatio (mada može biti pogrešno)

1) Kultura vožnje i opasnost na putu
Policijska patrola/kontrola ne utiče toliko puno na bezbednost saobraća sa moje tačke gledišta. U nemačkoj skoro da je i nema pa opet ima (kad se uzme u obzir populacija i dužina putne mreže) manji broj udesa i mrtvih nego kod nas. Kao drugo, kod nas ti mnogi iz suprotnog pravca jave (blicaju) da će kontrola za koji metar pa svi lepo uspore, pa čim prodaju patrolu onda opet divljaju. Ponovo tvrdim da je problem u kulturi vožnje (čitaj društva) da se toliko nesreća dešava a ne u policiji, putevima itd.

2) Dužina putovanja
U forumu čitam često da se mnogo vremena izgubi ovde i onde, ali šta to zapravo znači? Koliko je to minuta ili sati? I prema čemu mi to merim? Najbrže vreme što smo ikad stigli, svake srede ili neki prosek!

Ja se potpuno slažem sa kuroganom, da trebamo da pokušamo da diskutujemo na bazi standardnih dana a ne kad je veliki praznik, počinju odmori itd.
A ako to hoćemo onda je prognoza od Google maps jako dobra za početak diskusije. Ne mogu ni ja sada da se žalim na SLO, HR i SRB što sam čekao na granicama 4h. Jednostavno su Turci, Šiptari itd. rešili isto krenuti taj dan na odmor pa se stvorila gužva. To što je stvorila veća gužva nego što sam ja očekivao nisu oni krivi (ako sam u gužvi naravno svima pevao pesmicu i pozdravljao rodbinu...).

3) Količina saobraća i mere države
Da li je na rampi u Preljini pre malo traka, moguće. Treba analizirati koliko zaista bude gužve i u kojim okolnostima. U suštini se gradi/rade koncepti da u 95% slučajeva sve ide glatko, a za one ostale 5% rizika tražiš rešenje kad dođe do toga odnosno imaš plan sa merama koje podnosi u tom slučaju. I u tim slučajevima se opet mora videti koliko to nas sve košta kao država. Iako to sada ne zvuči lepo, ali kraj krajeva država sagleda financije a ne koliko mi gubimo živaca na putu. Ako su zaista velika čekanja i to dovodi do pada/usporavanja državne ekonomije, onda ima smisla da se neke mere preduzmu. Ako ne onda i ne treba jer to nas sve košta. Opet se pozivam na nemačku gde je svakim radnim danom gužva na prilzanim putevima velikim gradovima, a kroz grad da i ne pričam. A šta se dešava, iskreno jako jako malo do ništa...

Ponavljam nemoj me pogrešno shvatiti, mislim da ima još mnogo prostora za poboljšanja kod nas i da treba na svemu tome raditi. Ali svaka tema ima različite posledice. Na primer više policiskih kontrola, možda manje nesreća, ali se sporije stiže itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868701#p868701:o6e8o4i1 je napisao(la):
Pendolino » Ned Avg 01, 2021 6:16 pm[/url]":o6e8o4i1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868664#p868664:o6e8o4i1 je napisao(la):
Earthmoving » Sun Aug 01, 2021 4:11 pm[/url]":o6e8o4i1]Tacno, saobracaj se multiplikovao vise puta, a ovi sto su pricali da se gradnja autoputa ne isplati gledajuci stari promet pre autoputa i demografske podatke, to nikako nisu mogli predvideti...
Ako je za verovati brojanju saobraćaja JP PS, saobraćaj je nešto uvećan ali nikako multiplikovan nekoliko puta.

Prosečan dnevni broj vozila od Požege do Užica tokom 2018. bio je 11989. Šta hoćeš da kažeš da sada ima preko 30000?
Nema ni 15000 videćeš. Nemoj da me shvatiš pogrešno, i 12000 je više nego dovoljan uslov za autoput.
U istoj toj 2018 godini recimo kroz tunel Sozina prošlo je 2.82 miliona vozila iliti oko 7.726 vozila dnevno što je skoro pa dvostruko manje od prometa na relaciji Požega Užice,vrlo interesantan mi je taj podatak izvinjavam se što skrenuh malo sa teme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868724#p868724:1qyeol3j je napisao(la):
Kurogane1 » Ned Avg 01, 2021 9:44 pm[/url]":1qyeol3j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868701#p868701:1qyeol3j je napisao(la):
Pendolino » Ned Avg 01, 2021 6:16 pm[/url]":1qyeol3j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=868664#p868664:1qyeol3j je napisao(la):
Earthmoving » Sun Aug 01, 2021 4:11 pm[/url]":1qyeol3j]Tacno, saobracaj se multiplikovao vise puta, a ovi sto su pricali da se gradnja autoputa ne isplati gledajuci stari promet pre autoputa i demografske podatke, to nikako nisu mogli predvideti...
Ako je za verovati brojanju saobraćaja JP PS, saobraćaj je nešto uvećan ali nikako multiplikovan nekoliko puta.

Prosečan dnevni broj vozila od Požege do Užica tokom 2018. bio je 11989. Šta hoćeš da kažeš da sada ima preko 30000?
Nema ni 15000 videćeš. Nemoj da me shvatiš pogrešno, i 12000 je više nego dovoljan uslov za autoput.
U istoj toj 2018 godini recimo kroz tunel Sozina prošlo je 2.82 miliona vozila iliti oko 7.726 vozila dnevno što je skoro pa dvostruko manje od prometa na relaciji Požega Užice,vrlo interesantan mi je taj podatak izvinjavam se što skrenuh malo sa teme.

Bilo bi interesantno videti kako se razlikuju brojke u sezoni i van sezone i da li ima signifikante razlike vikendom.
 
Nekoliko puta sam koristio autoput u Julu, ogromna je razlika u količini saobraćaja radnim danom i vikendom. Radnim danima je put bio prazan toliko da te monotona vožnja uspava. Jednu nedelju veče sam se vraćao ka Beogradu i put je bio krcat, uz neko loše vreme, ali nije bilo zastoja, izvezao sam ga na tempomatu 130kmh. Čak sam i iznenađujuće brzo ušao na autoput na Preljini, valjda je većina ljudi imala tag pa su svi začas prošli, 2-3 minuta čekanja max.

Što se puta od Preljine do Zlatibora tiče, u odlasku me je Gugl odveo nekom prečicom (ne kroz centar Čačka, propustio sam skretanje na kružnom toku) gde sam zaobišao dva semafora i prošao 20 minuta brže nego da sam ostao na magistrali, posle je bila vožnja u koloni i malo iznad ograničenja. Povratak, od Zlatibora vožnja u koloni, oko ograničenja, bez zastoja u Čačku. Bila je subota u oba slučaja.

Najviše su mi smetali nestrpljivi id*** koji stavljaju glavu u torbu i pretiču kolonu zarad 200 metara prednosti u toj istoj koloni. Sve ostalo bez problema, ne znam čemu ovolika kuknjava.
 
Posmatracu, lepo ai rekao " nekoliko puta u julu" a zamisli ko ide Ue - Pz ili Pz -Ca svaki dan.... ezo, otuda tolika kuknjava. Meni tebe koji nekoliko puta prodjes nije ni zao, ali nas koji svaki dan trpimo te se*ronje koji preticu kolonu radi 200m i zo su najceace ti koji samo nekoliko puta prodju, retki su nasi da rizikuju tako.

Bas si me iznervirao, pazi, prosao nekoliko puta i zna kako je onome u ko ide svaki dan.....
To je isto kao kad ja dodjem u Bg i kukam zbog guzve i sto nema parking mesto, a neko svaki dan ima taj problem....i ja da kazem, ma nijeeee strasnoooo....
 
Kukamo očito mi koji smo vrlo često na tom putu. Večeras se kolona raščiatila tek oko 23:30. Ceo dan se vuklo niz Zlatibor 20-30km/h.Imamo dve krajnosti: one koje voze daleko ispod ograničenja i one koji se toliko bahate da za njih ne važe ni zakoni fizike. E, taj spoj izaziva nesreće.
Užička lokalna grupa za praćenje policijskih patrola i kretanja saobraćaja bruji od snimaka vozila sa crnogorskim i beogradskim tablicama koja preskaču tu kolonu. Policiji je tada važnije da prati ko koristi telefon nego da rešava ko pravi kolonu i ko tu kolonu pretiče, gazeći one iz suprotnog smera.
Godinu dana je prošlo otkako je završena rekonstrukcija puta Pž- Sušica. Pokazalo se da su gužve nastale upravo tada i da se samo povećavaju. Samo bi trebalo da se neko pozabavi signalizacijom. Očito je da joj treba korekcija.
Drugi generator gužve ka Užicu sa obe strane su trenutno radovi u gradu. Zatvorena raskrsnica u centru i pripadajuće ulice izazvale su zagušenje na kružnom toku na koji se dolazi iz oba smera sa magistrale. Zastoj na njemu, brzo se prenese na put. Ulica pored reke ne može da prihvati saobraćaj iz tri ulice, vozila koja lekaju na ulazak u grad se nagomilavaju i zaustavljaju magistralu. Što je najgore, radovi nisu ni blizu kraja. I neće skoro, jer se radi otprilike od 8-2, sa 2-3 mašine i 5-6 radnika. Vrlo neodgovorno i prema ljudima u gradu i prema putnicima na magistrali.
 
I ja vise necu komentarisati na ovu temu, samo cu reci da sam od sad protiv ulaganja u vas metro i te obilaznice i cudesa, ko vam je kriv sto zivite u Beogradu, Novom Sadu i ostwlim velikim mestima. Mi tek sad dobijamo AP a vi 165 saobracajnicu....nije lepo i dosta je vama bilo samo vama, od sad zastupam ovakav stav. Meni je ok kad dodjem, biram vreme kad prolazim ,a sto se vi zalite na guzve, zaszo i vi ne birate vreme kada cete prolaziti po Bg, pa ne mora bas u 17h kuci sa posla, malo se saceka... nije ta guzva bauk, a gradski prevoz, ajde malo u autobus na +40 nece nista da vam fali, kakav spoljni prsten, unutrasnji prsten, ne rqzumem cemu kuknjava nije guzva!
" UA ULAGANJE U BG, BRZI RAZVOJ ZLATIBORSKOG OKRUGA"!

Pa kad mi neko kaze sledeci kako nije to tako kako mi pricamo ja cu njemu ovako.
 
U sta se ovaj forum pretvorio. Razlog zasto neki od nas godinama citaju ovaj forum je sloboda izrazavanja i kritickog misljenja. Bio je u vreme prosle vlasti, a jeste u toku ove (nazalost sada malo usamljen). Super je sto su se pojavili neki novi ljudi, koji su odusevljeni zlatnim dobom gradnje Srbije, ali dozvolite da neko drugi ima drugacije misljenje. Ako hocete da razgovarate spremite argumente.

- Da li je se vise gradi sada ili pre, otvorite posebnu temu pa da polemisemo.

- ovo je tema o napretku deonice, i jedino o cemu mozemo da debatujemo je napredak u odnosu na planove, pretpostavke, traceve... izjave predstavnika vlasti, informacije sa terena...

U svakom slucaju ako na argumentovan misljenje u koje sumnjate odgovorite bez da napadate argumente, vi ste BOT. Da bot je neko ko ne zna da odgovori na argumente, ali zna da odgovori koristeci opsta objasnjenja (koja mu je neko drugi napisao ili ih je usvojio od nekog drugog)...
I ne brinite, kad vas bude previse ovde ovi drugi koji nisu botovi mogu da promene portal, prestanu da prate temu, ili rade sta god hoce jer postojanje kritickog misljenja potvrdjuje posedovanje mozga, a bogami i muda da ga koristite. A vi cete i dalje biti BOTovi, to vam je dovoljna kazna!
 
Vrh