Šta je novo?

Savski trg

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740992#p740992:188cq5yu je napisao(la):
direktor » Pet Maj 22, 2020 12:10 am[/url]":188cq5yu]Danas

savski-trg01-2020-05-22-00-09-45.jpg

Ima li kakvih planova za golu fasadu u pozadini?
 
Сумњам, мада би је објекат на месту сада присутних барака лепо заклонио.
 
mislim da je ta lokacija jako atraktivna. pa ako ne sigurno ce da se neka nova zgrada brzo tu zidati
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740788#p740788:387ismsv je napisao(la):
GOJE » 21 May 2020 01:43 pm[/url]":387ismsv]...dobijamo još jedno značajno začepljenje saobraćaja u odnosu na stanje pre rekonstrukcije.
Bezveze je zaboravljati nove ulice kroz BnV, tj. praviti se kao da te saobraćajne trake ne postoje.
Neće svi iz Karađorđeve (ili sa tramvajskog mosta) morati pravo na Savski Trg.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740839#p740839:387ismsv je napisao(la):
Nac » 21 May 2020 03:42 pm[/url]":387ismsv]...Овде имамо сужавање улице на по 2 саобраћајне траке по правцу. Сви мисле да је то мало ако се узме да је главни проток возила правац Нови Београд-мост-Славија.
Voziš li auto po BGD-u?
Ako voziš, koliko puta godišnje si prelazio Savu tako što si iz Nemanjine, preko Savskog trga, išao na tramvajski most, ili obrnuto?
Ako voziš, koliko saobraćajnih traka je bilo iz Nemanjine desno u Karađorđevu i dalje ka tramvajskom mostu, odnosno koliko traka je bilo iz Karađorđeve, preko Trga levo u Nemanjinu?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740839#p740839:387ismsv je napisao(la):
Nac » 21 May 2020 03:42 pm[/url]":387ismsv]...Нико да примети да је правац Булевар Војводе Бојовића-Карађорђева-Савски трг врло битан и за излаз са Дорћола ка Мостару јер је реконструкцијом Трга републике то постала боља опција.
Taj koji sa Dorćola ide na Mostar (autoput) pravcem koji si pomenuo, ne treba ni da vidi Savski trg, već:

- Karađorđevom do Beogradske Zadruge, na kružnom toku ispred nje ide u Hercegovačku, njome nastavlja kroz BnV. Uključuje se u novi Bulevar, iz njega levo u Nikolaja Kravcova i eto ga desno u Savskoj gde hvata pravac za Mostar.

- Karađorđevom produži pravo kod zgrade Beogradske Zadruge, skrene desno kod (bivšeg) BAS-a i eto ga odmah u novom Bulevaru.
Odatle sve isto kao u prvom primeru.
 
Prilicno sam ubedjen da su pustili samo jednu stranu trga za saobracaj da bi se vozaci usmerili da se provozaju okolo reklamno kroz Beograd na Vodi pred izbore kako bi se pokazalo da se u gradu ipak nesto gradi posto ovim trgom do tad kako stvari stoje nece moci se pohvale.
 
Одговор на коментар "neshaoct".
По Београду возим 48 година, рођени београђанин.
Из Карађорђеве према Немањиној је било 2 траке, и две ка Савској. Из Немањине је била 1 трака ка Карађорђевој и 1 ка Савској. Из Савске је била 1 ка Немањиној и 2 ка Карађорђевој. Толико је било трака и пре 48 година али су пројектанти знали да се гужве стварају на семафорима. Са више трака више возила брже излази из раскрснице. Зашто се у Бнв праве булевари а ван њега уличице. Како је наметнуто решење Бнв то сви знамо.
Београд постаје град са развијеним зонама успореног саобраћаја: Трг републике, Савски трг, Булевар краља Александра од пијаце Звездара ка изласку из града, прелаз преко аутопута у зони од улице
Крушевачке према насељу Браће Јерковића, вероватно има још проблематичних места у граду. Ти проблеми и не могу да се решавају јер је Бнв приоритет приоритета градсе власти.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741066#p741066:d8jceojo je napisao(la):
Дошљак » Pet Maj 22, 2020 9:29 am[/url]":d8jceojo]Само што ово није пошта.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741102#p741102:d8jceojo je napisao(la):
And7rey » Pet Maj 22, 2020 11:32 am[/url]":d8jceojo]Možda i ovi iz vlasti misle da je to pošta pa je vesić zbog toga rekao u intervjuu da je pošta sredjena.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741105#p741105:d8jceojo je napisao(la):
busspoter » Pet Maj 22, 2020 11:38 am[/url]":d8jceojo]Al ovi iz vlasti su iz Beograda i to iz gradske uprave za razliku od @Gagi-ja koji je iz Novog Sada i moze da ima neko opravdanje sto ne zna koja je zgrada na slici.

Zezajte, zezajte... :) Zgrada poste mi je bila u glavi kad sam pisao komentar. Tacnije njena rekonstrukcije. Do koje ce neminovno doci ako je ne sruse. Da li je uopste moguce vracanje na predratno stanje? Nije tu samo fasada u pitanju. I koja ce joj onda biti funkcija? Ondnosno, ako se donese odluka da to bude Teslin muzej, da li ostavili ovakvu spoljasnost ili je promeniti (modernizovati)? Mozda je samo "osveziti" kao sa Palatom pravde. U svakom slucaju mora se pazljivo odmeriti. Ta zgrada bas dominira i daje ton citavom prostoru.
 
Teslin muzej će biti u zgradi železnice, ne Pošte, prevelika je ona za to. Doduše, mogao bi da bude neki muzej ili više njih. Problem je što na pojedinim spratovima (možda i svim), recimo, viljuškar ne može da ide jer pod nije baš čvrst, morao bi da ide po obodima prostorije. To može da suzi izbor oko toga šta će biti ta zgrada u budućnosti (naravno, može da se radi učvršćivanje, ali je to dodatni trošak). Mislim da Pošta ima sve potrebne projekte kako je to nekada izgledalo, ako ikoga bude zanimalo.
 
Не би била превелика када би спојили Музеј науке и технике и Теслин музеј у Музеј науке и технологије „Никола Тесла”.

Истина, то можда и не би била најбоља идеја. Зграда старе термоелектране одлично одговара Музеју науке и технике, а и скоро је реновирана.
 
+++
То је једина идеја која мени има смисла. Не треба изоставити Пупина, Миланковића и друге.
 
Искрено, мени се и зграда бивше главне железничке станице Београд чини као превелика само за музеј Николе Тесле. И да се то намерно форсира како би велики део зграде остао за ресторане, пивнице, можда чак и неке фенси бутике. А спојени Теслин и музеј науке и технике би могли да стану у зграду електране Снага и светлост, мада би ми било жао да се музеј науке и технике сели из феноменално адаптиране зграде прве електране у Београду.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741521#p741521:ycvcg9x2 je napisao(la):
Mikie » 24 Мај 2020 03:28[/url]":ycvcg9x2]+++
То је једина идеја која мени има смисла. Не треба изоставити Пупина, Миланковића и друге.
Искрено, сад кад боље размислим, моја пређашња замисао ми се баш и не допада (зато сам изменио коментар).

С једне стране, идеја једног великог и свеобухватног Музеја науке и технике, у оквирима кога би постојле засебне поставке посвећене свим нашим великим научницима и проналазачима, свакако је привлачна, али није логично да један такав музеј посебно истиче Теслу, на уштрб Пупина и Милаковића, а још је мање логично да останемо без музеја посвећеном баш Тесли, чије име је познато читавом свету.

Можда би најбоље решење било отварање једног проширеног Музеја науке и технике, у саставу кога би оперисали и Центар за промоцију науке и засебни музеји посвећени Тесли, Пупину итд, на више локација. Слично начину на који функционише и Народни музеј; куповином улазнице на било којој од трију локација, остварујете право на улазак у све објекте музеја, у току истог дана.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741522#p741522:ycvcg9x2 je napisao(la):
Дошљак » 24 Мај 2020 03:32[/url]":ycvcg9x2]Искрено, мени се и зграда бивше главне железничке станице Београд чини као превелика само за музеј Николе Тесле. И да се то намерно форсира како би велики део зграде остао за ресторане, пивнице, можда чак и неке фенси бутике. А спојени Теслин и музеј науке и технике би могли да стану у зграду електране Снага и светлост, мада би ми било жао да се музеј науке и технике сели из феноменално адаптиране зграде прве електране у Београду.
И јесте велика. Мислим да је посреди злоупотреба Теслиног имена у самопромотивне сврхе. Јасно је да се не размишља о реалним потребама музеја у граду.

Било би сулудо напустити постојећу зграду Музеја науке и технике. Ако музеј не кубури с простором, као већина, то значи да нема довољно експоната за више локација, ни моја идеја изнад нема неког претераног смисла. Али, сумњам да је тако. Мислим да би музеју добро дошла још једна локација, а и умрежавање низа сродних музеја повезаних с науком и технологијом свакако би имало смисла.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741315#p741315:2rmsgqfo je napisao(la):
Nac » 22 May 2020 10:56 pm[/url]":2rmsgqfo]Одговор на коментар "neshaoct".
По Београду возим 48 година, рођени београђанин.
Onda ćemo se, verujem, veoma lako složiti da nikakav glavni pravac za prelazak sa jedne na drugu obalu Save nije bio potez NBGD-most-Nemanjina.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741315#p741315:2rmsgqfo je napisao(la):
Nac » 22 May 2020 10:56 pm[/url]":2rmsgqfo]
Из Карађорђеве према Немањиној је било 2 траке, и две ка Савској. Из Немањине је била 1 трака ка Карађорђевој и 1 ка Савској. Из Савске је била 1 ка Немањиној и 2 ка Карађорђевој.
Skoro sve će ostati tako i posle rekonstrukcije.

Ono gde neće biti isto je:
- iz Karađorđeve ka Nemanjinoj je ipak suštinski bila jedna traka, jer to što je 15-tak metara pre semafora bila ucrtana i druga nije bila prava druga traka koja bi stvarno značajno uticala na prohodnost. To je bila 1 traka i patrljak druge. Taj patrljak posle rekonstrukcije neće više postojati.
- kao što sam i ranije rekao, jedino pravo suženje je iz Karađorđeve ka Savskoj. Tu je bilo dve trake, sada će biti jedna manje do skretanja u Nemanjinu, posle toga će opet biti dve (ka zgradi Pošte), i dalje onda takođe dve kroz samu Savsku.

Mislim da to suženje neće loše uticati na prohodnost jer saobraćaj neće biti isti kao pre nego će biti manji, plus imamo ulice kroz BnV uključujući i novi Bulevar sa 6 traka. Taj novi Bulevar bi po svemu trebao da bude dovoljan da pokupi i kasniji veći saobraćaj sa novog tramvajskog mosta (ako ga naprave) jer će ionako najveći broj tih ljudi ići negde u BnV, ali ostaje da se vidi da li će biti tako...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741289#p741289:2rmsgqfo je napisao(la):
Earthmoving » 22 May 2020 10:02 pm[/url]":2rmsgqfo]Prilicno sam ubedjen da su pustili samo jednu stranu trga za saobracaj da bi se vozaci usmerili da se provozaju okolo reklamno kroz Beograd na Vodi pred izbore kako bi se pokazalo da se u gradu ipak nesto gradi posto ovim trgom do tad kako stvari stoje nece moci se pohvale.
Misliš, kao kad je jedna druga vlast zvala građane da se prošetaju novim mostom (jer se voziti preko njega nije moglo)?
Ili, kad je ta ista vlast dodatno platila ''ubrzanje radova'' na istom mostu kako bi im bila bolja politička promocija za izbore 2012. godine?
Mogli su i ovi da plate ''ubrzanje radova'' na Savskom trgu ako su hteli da se hvale da se nešto radi u BG, ali...Vesiću bi bio protivprirodni blud da nešto završi u roku bez dodatnog plaćanja, a kamoli ranije...već će da otežu i odugovlače kao što su i do sada svuda po gradu.

Samo da napomenem, da neko ne shvati pogrešno: meni je Most preko Ade pun pogodak po svakom pitanju. Šteta što na NBGD strani nije nadvožnjak do Tošinog kao što je planirano...
 
Sadašnja zgrada teslinog muzeja je mala 300 mkv nesulovnih kvadrata
Muzej NT sa sredjivanjem zgrade po podrekinom projektu je taman kako treba
Teslu u drugu elektranu snaga i svjetlost samo je to ogroman prostor baš alibi to moglo da se popuni adekvatno ...
Z stanicu da bude muzej željeznice uz lozionicu ...
IMS u zgradu poste uz rekonstrukciju i dogradnju iste
U zgradu na pasicevom trgu prirodnjacki muzej ...
U bolnicu sv Sava preseliti u kcs pored dograditi zgradu i useliti muzej ....
 
У старој електрани Снага и светлост Теслин музеј би могао да добије скроз нову димензију, могли би да направе већи модел Нијагариних водопа, моделе Теслиних лабораторија, велике интерактивне екране са његовим документима, сликама, записима, цртежима патената...
Зграда железничке станице сумњам да пружа такву слободу.
 
Sta znam, posto Tesla postaje najvazniji naucnik danasnjice, a sadasnji muzej nije predaleko od mene, racunao sam ako to postane neko svetiliste tipa novi Jerusalem, da ce mi biti veca vrednost imovine, a ovako ako ga izmeste malo dalje, dole ka Savi da mi ipak pada vrednost obrunito proporcinalno kvadratu rastojanja. Sa druge strane, sadasnji muzej na Vracaru je mali, pa bi ovde na Trgu sigurno bio reprezentativniji objekat. Ali jos jednom apelujem: gde je spomenik prvom svetskom pismu - srbici (Vincanskom), gde je spomenik nasim ljudima koji su prvi izmislili bronzanu tehnologiju i time bronzano doba (koje je zamenilo primitivno kameno doba), gde je spomenik Ninu Belovu koji je sa tom tehnologijom osvojio sve do Azije i Egipta, gde je spomenik Aleksandru Velikom, gde je spomenik Rudjeru Boskovicu, gde je spomenik Luzickom Srbinu Lajbnizu filozofu i izumitelju integrala i diferencijala (uporedno sa Njutnom), gde je spomenik Niceu... mislim ima toliko nasih ljudi koji zasluzuju ovako ogromne spomenike, pa valjda ce svaki dobiti bar po jedan velicine najavljene sedmospratnice. Trebace Beograd par hiljada hektara ako hoce digne spomenike svim nasim genijalnim ljudima. I da svi budu ovako veliki, bar kao ovde Nemanjicu.
 
- iz Karađorđeve ka Nemanjinoj je ipak suštinski bila jedna traka, jer to što je 15-tak metara pre semafora bila ucrtana i druga nije bila prava druga traka koja bi stvarno značajno uticala na prohodnost. To je bila 1 traka i patrljak druge. Taj patrljak posle rekonstrukcije neće više postojati.

Nije da nešto menja, ali činjenica je da nije reč o 15 metara nego o bar 40 metara što lako može da se izmeri na mapama.
U 40 metara može da stane malo više automobila nego u 15...
Samo kažem...
 
И мени се Стара електрана чини довољном.

Што се тиче идеје (не)спајања музеја - пре бих волео да видим велики музеј са посебним, одвојеним, великим и сталним поставкама посвећене Тесли, Пупину и другим. Пошто Тесла има најзаокруженију туру, могао би добити целу нову зграду, коју би могли да изграде поред Старе електране. Теслина поставка би дигла посећеност, па би новац могао да се искористи и за друге делове музеја.
Кустоси би имали више могућности да организују један већи музеј са адекватним простором.

Али, као што рекосте, зграда тренутног музеја "Науке и технике" је релативно скоро реновирана, па би било погрешно не користити је, бар још неко време.
 
Мислим да је идеално решење следеће:

1. Стављање разних музеја посвећених науци и технологији под окриље једне кровне институције која би деловала на више локација (било би потпуно сулудо напуштати скоро реновирану зграду Музеја науке и технике, а она сама никако није довољна за нови кровни музеј у његовој целини);
2. Преименовање кровне институције у Музеј науке и технике „Никола Тесла” (уз дужно поштовање Пупину и Миланковићу, Тесла је ипак најпознатији Србин из света науке) или очување имена засебних под-музеја (важно је да Теслино име остане у називу неког музеја);
3. Нова локација за постојећи Музеј Николе Тесле (ако је превелика, нека се отворе поставке/под-музеји посвећени Пупину, Миланковићу итд.).

Тако огранизовани, данас мали, засебни музеји пословали би у оквирима једне велике институције која би располагала с знатнијим средствима и имала више тога да понуди посетиоцима.
 
Muzej nauke i tehnike je vec krovni muzej tehnickih muzeja u srb
Kao sto vec rekoh zgrada mueja NiT tek treeba da se dogradi 'po podrekinom projektu
 
Заједница научнотехничких музеја, која окупља све музеје те врсте у Србији, има своје седиште је у Музеју науке и технике, али сви ти музеји послују као засебне институције.

Ја сам имао на уму обједињавање музеја у Београду у једну институцију, и премештање Музеја Николе Тесле у већи простор, у коме би му се придружили и неки други огранци нове кровне институције (јер сам МНТ, реално, нема довољно садржаја да испуни поростор зграде Железничке станице Београд или неког сличног простора).
 
To misljenje da nema eksponata je prosto netacno jer mnogo toga nije izlozeno sama stanica po meni je jedino pogodna za muzej zeljeznice ...
Problem je što se ne napravi spisak muzeja u bg sa neadekvatnim prostorom i da se onda napravi plan razmještaja muzeja
Adekvatnom preraspodjelom prostora mnogo bi se dobilo mnogi muzeji bi dobili adekvatan prostor ...
Ovdje su muzeji poslednje rupa na svirali ...
Vesara je 3 godine tupio o muzeju grada uradio je nista...
Nemojte mi reći da grad kroz 8 godine nije mogao odvojiti po 1 200 000€ godišnje i da se sredi zgrada u resavskoj...
Sad
 
Ако има довољно експоната, онда добро. Уосталом, експонате је могуће и правити. Пола светских музеја технике ослања се у целини на репродукције и интерацтивне експонате.

Већина наших музеја кубури с простором. Експонати непроцељиве историјске, културне и уметничке вредности, баш као и главнина колекције Народне библиотеке, чувају се у у крајње неусловним депоима. Човек упућен у стање у депоима Народне библиотеке ми је рекао да нам, ако се не што не предузме, прети катастрофа гора од оне из 1941.

Слажем се да је штета да станица буде употребљена за било шта осим Железнички музеј. То је као кад би на локацији Музеја науке и технике била изграђена уметничка галерија. Није ни то лоше, али јасно је шта је боље.

Приче о томе како, тобож, немамо средстава, само су то - приче и изговори. Нису проблем средства, већ људи чији систем вредности је тако поремећен да нису у стању да препознају стварне приоритете.
 
Pretpostavljam da je Muzej Nikole Tesle daleko najposećeniji naš muzej, a trenutna zgrada je najblaže rečeno neadekavatna. Pošto drugih kandidata nema, tj. Snaga i Svetlost nije džentrifikovana, a kad će ne znamo, bivša glavna železnička stanica je sasvim zadovoljavajuć izbor. Prije svega zbog prostora i pozicije, a i ima više veze sa Teslom svakako od Genčića. :)
 
Vrh